מידע שימושי דרך (לא) שווה

A052

משתמש סופר מקצוען
זה בכלל לא אחריות של הנהג, עליו לתת לכל אחד לעלות ולתקף לפי מה שהנוסע יאמר.
קנס (אם יהיה, אמור להיות ש)יקבל רק הנוסע ולא הנהג.
 

סמליל

משתמש מקצוען
זה בכלל לא אחריות של הנהג, עליו לתת לכל אחד לעלות ולתקף לפי מה שהנוסע יאמר.
קנס (אם יהיה, אמור להיות ש)יקבל רק הנוסע ולא הנהג.
זה מה היה
כמעט צילמתי אותו:LOL:

חוצמיזה, שבקווים האלו עם הרבה תחנות ויעדים,
תמיד אומרים לנהג לאן אתה נוסע בכדי שתשלם בעבור המרחק הזה.
נידמה לי שכך זה גם כשנוסעים לק"ס אם אתה יורד בצומת שילת (לדוג), תשלם פחות מאשר עד לק"ס.
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
קרה למישהו -
בסופרבוס יש לי חוזה חופשי שנתי לעיר (זה אמור להמשיך עד סוף התוקף שלו)
המכשירים לא קולטים את זה ומורידים לי 5.5 לנסיעה. כאילו כלום... ברב-קו וגם במכשיר שאני מבקש 'פירוט חוזים' הוא מראה עדיין את החוזה הזה פעיל...
מה עושים??
 

ראובן שפירא

משתמש פעיל
קרה למישהו -
בסופרבוס יש לי חוזה חופשי שנתי לעיר (זה אמור להמשיך עד סוף התוקף שלו)
המכשירים לא קולטים את זה ומורידים לי 5.5 לנסיעה. כאילו כלום... ברב-קו וגם במכשיר שאני מבקש 'פירוט חוזים' הוא מראה עדיין את החוזה הזה פעיל...
מה עושים??
ככל מה ששמעתי - זו תקלה שצריך לבוא לעמדות השירות כדי לתקן אותה ובנתיים [שבועיים] לא צריך לתקף את הרב קו והפקח חייב לקבל את הטענה שיש חופשי חודשי בתוקף הקנס לא עלי
 

אברהם זילבר

משתמש פעיל
ושאלה שאולי לא שאלו כאן: אם אני נוסעת מעיר אחת לעיר אחרת ששתיהן באזור 1, ואני משלמת חופשי של אזור אחד ב-99 ש"ח, אבל האוטובוס עובר באמצע הדרך בעיר הנמאת באזור 2, מותר לי לרדת? או אולי רק דרך החלון???, למשל, לצורך הענין אוטובוס מנחליאל לנחשון שעובר במודיעין עילית.

הנה מה שכתוב בשיתופים בקבוצה של רשימת התפוצה של חדש במייל chadashשטרודלbamail24.com,

כך נוסעים ממודיעין עילית לירושלים ב 5.5 ש"ח בלבד!
1. עולים לאוטובוס אומרים לנהג בית חורון ומתקפים ב 5.5 ל 90 דקות הבאות.
2. כאשר מגיעים לבית חורון אומרים לנהג שאנחנו רוצים נסיעה נוספת ומתקפים שוב.
מה עומד מאחורי הרעיון?
5.5 ש"ח נותנים לכם לנסוע כמה שאתם רוצים ב 90 דקות, בתנאי שבכל נסיעה יש עד 15 ק"מ אווירי…
זה לא צריך להיות 15 ק"מ מנקודת התיקוף הראשונה. ולכן ממודיעין עילית לבית חורון זה בתוך 15 ק"מ, וכן מבית חורון לירושלים לאורך כל תחנות רמות שמגר תחנה מרכזית.
אגב, משרד התחבורה בעצמו ממליץ לתושבי אילת שרוצים חופשי ארצי של 225 ש"ח, לקחת אוטובוס לבאר שבע ומשם לתקף שוב באוטובוס נוסף של 225 ק"מ לכל רחבי הארץ.
אפשר גם חופשי יומי 12.5 ואז לנסוע הלוך חזור כמה פעמים שאתה רוצה.
לילדים זה חצי מחיר.
העיקרון תקף לכל מקום שיש לנהג תחנת הורדה והעלאה.
אם הנהג מתעקש אתה יורד ומיד עולה שוב לאותו אוטובוס, ואין לו זכות למנוע ממך את זה.

ואחרי כל ההתכתבות למעלה וגם זה,
עדיין אין כאן בשרשור זה תשובה ברורה האם מי שהוא עשה את זה וזה הצליח??,
אולי אם אחד מהכותבים כאן התנסה בעצמו, או שמע אדם שעשה בעצמו יביא לפה,
ומעניין לדעת על כל הנסיעות בין עירוניות, מעיר לעיר, היכן כדאי לתקף שוב כדלקמן, או לרדת ולעלות שוב,
אולי נמליץ למשרד התחבורה שיוציא דפים מסודרים , לייעץ לנוסע המתמיד, היכן כדאי לרדת ולעלות, כדי לסייע לנו, שהרי זה מטרתם, דרך שווה, לא?::D:D:D:D:D,
בהצלחה לכולם בהתנסות, ולא לשכוח לשתף!!!
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
הנה מה שכתוב בשיתופים בקבוצה של רשימת התפוצה של חדש במייל chadashשטרודלbamail24.com,

כך נוסעים ממודיעין עילית לירושלים ב 5.5 ש"ח בלבד!
1. עולים לאוטובוס אומרים לנהג בית חורון ומתקפים ב 5.5 ל 90 דקות הבאות.
2. כאשר מגיעים לבית חורון אומרים לנהג שאנחנו רוצים נסיעה נוספת ומתקפים שוב.
מה עומד מאחורי הרעיון?
5.5 ש"ח נותנים לכם לנסוע כמה שאתם רוצים ב 90 דקות, בתנאי שבכל נסיעה יש עד 15 ק"מ אווירי…
זה לא צריך להיות 15 ק"מ מנקודת התיקוף הראשונה. ולכן ממודיעין עילית לבית חורון זה בתוך 15 ק"מ, וכן מבית חורון לירושלים לאורך כל תחנות רמות שמגר תחנה מרכזית.
אגב, משרד התחבורה בעצמו ממליץ לתושבי אילת שרוצים חופשי ארצי של 225 ש"ח, לקחת אוטובוס לבאר שבע ומשם לתקף שוב באוטובוס נוסף של 225 ק"מ לכל רחבי הארץ.
אפשר גם חופשי יומי 12.5 ואז לנסוע הלוך חזור כמה פעמים שאתה רוצה.
לילדים זה חצי מחיר.
העיקרון תקף לכל מקום שיש לנהג תחנת הורדה והעלאה.
אם הנהג מתעקש אתה יורד ומיד עולה שוב לאותו אוטובוס, ואין לו זכות למנוע ממך את זה.

ואחרי כל ההתכתבות למעלה וגם זה,
עדיין אין כאן בשרשור זה תשובה ברורה האם מי שהוא עשה את זה וזה הצליח??,
אולי אם אחד מהכותבים כאן התנסה בעצמו, או שמע אדם שעשה בעצמו יביא לפה,
ומעניין לדעת על כל הנסיעות בין עירוניות, מעיר לעיר, היכן כדאי לתקף שוב כדלקמן, או לרדת ולעלות שוב,
אולי נמליץ למשרד התחבורה שיוציא דפים מסודרים , לייעץ לנוסע המתמיד, היכן כדאי לרדת ולעלות, כדי לסייע לנו, שהרי זה מטרתם, דרך שווה, לא?::D:D:D:D:D,
בהצלחה לכולם בהתנסות, ולא לשכוח לשתף!!!
כתבו לא פעם, אם לא פה אז באשכולות המקבילים.

אפשר גם חופשי יומי 12.5 ואז לנסוע הלוך חזור כמה פעמים שאתה רוצה.
לילדים זה חצי מחיר.
לא. אין לילדים חצי מחיר על חופשי יומי.
אולי נמליץ למשרד התחבורה שיוציא דפים מסודרים , לייעץ לנוסע המתמיד, היכן כדאי לרדת ולעלות, כדי לסייע לנו, שהרי זה מטרתם, דרך שווה, לא?
1659569149916.png

צריך להוסיף פה: עם הכי הרבה החלפות.
 
נערך לאחרונה ב:

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
רעיון למחאה מקורית נגד רפורמת דרך-שווה
אני מציע לעשות מחאה על הרפורמה, בכך שמי שעשה חופשי ארצי, יעלו על אוטובוסים בינעירונים בקבוצה מאורגנת - בישובי השמאל ומוקדי הכוח של מירב מיכאלי, וכאשר לא יהיה מקום באוטובוס אפשר יהיה לרדת בתחנה הבאה וחוזר חלילה…
כמה ימי מחאה כאלו בבין הזמנים והעסק קורס לחלוטין!
חשוב מאד לעשות זאת בזמני הלחץ של הנסיעות לעבודה - וחזרה ממנה.
כדאי גם להחזיק שלטי מחאה עם ההכרזה: "הפריפריה לא תממן את תל אביב!".
 

אברהם זילבר

משתמש פעיל
כתבו לא פעם, אם לא פה אז באשכולות המקבילים.


לא. אין לילדים חצי מחיר על חופשי יומי.

צפה בקובץ המצורף 1182888
צריך להוסיף פה: עם הכי הרבה החלפות.
א.אולי תן קישורים לשרשורים נוספים, לא ראיתי,
ב, צריך להוסיף פה: עם הכי הרבה החלפות.
אהבתי, אולי נעשה כזאת תוכנה....
ג. אולי בכלל בנסיעה בתשלום בכרטיס רגיל ולא בכרטיס יומי או חופשי, המעבר חינם של עד 90 דקות, זה רק עד 15 ק"מ לכל האוטובוסים שעולים?
ד. בנסיעה מעל 15 ק"מ ויותר, אין מעבר חינם של 90 דקות, כך שבכל מקרה בנסיעות ארוכות מאד, לא יעזור לחלק ל2.

רעיון למחאה מקורית נגד רפורמת דרך-שווה
אני מציע לעשות מחאה על הרפורמה, בכך שמי שעשה חופשי ארצי, יעלו על אוטובוסים בינעירונים בקבוצה מאורגנת - בישובי השמאל ומוקדי הכוח של מירב מיכאלי, וכאשר לא יהיה מקום באוטובוס אפשר יהיה לרדת בתחנה הבאה וחוזר חלילה…
כמה ימי מחאה כאלו בבין הזמנים והעסק קורס לחלוטין!
חשוב מאד לעשות זאת בזמני הלחץ של הנסיעות לעבודה - וחזרה ממנה.
כדאי גם להחזיק שלטי מחאה עם ההכרזה: "הפריפריה לא תממן את תל אביב!".
רעיון חמוד, כמובן קשה לביצוע,
רק למה אתה כותב וכאשר לא יהיה מקום באוטובוס אפשר יהיה לרדת בתחנה הבאה וחוזר חלילה…
עדיף להשאר באוטובוס שלא יהיה מקום,
עד שמיכאלי תקבל כמויות טלפונים שכל הארץ תקועה,
כמובן בלי שלטים, רק לפרסם שזה המטרה,
כי אם יעלו עם שלטים, המשטרה תעיף את כולם...
בהצלחה
 

.pres

משתמש מקצוען
לגבי ההבדל בין הרב-קו ליישומון (הוזכר כאן ולסיכום):
יש הבדל משמעותי מאד בין תשלום עבור הנסיעה ברב-קו לבין תשלום דרך היישומון (בסמארטפון)-

בתשלום ברב קו:
1. על המשתמש להטעין מראש את הכרטיס (כלומר, להלוות כסף למשרד התחבורה)
2. על המשתמש לקבל החלטה מראש איזה חוזה נסיעה יהיה המשתלם ביותר עבורו. והיה אם השתנו תוכניותיו באמצע היום- החוזה שברשותו לה יהיה בהכרח המשתלם ביותר.

בתשלום ביישומון:
1. הכסף יורד מכרטיס האשראי בסוף החודש.
2. בכל נסיעה, סורק המשתמש את קוד הQR שקיים בכל אוטובוס, באמצעות היישומון. בסוף כל יום וגם בסוף החודש, מחושב עבורו באופן רטרואקטיבי מה החוזים המשתלמים ביותר בכל יום וסה"כ באופן חודשי- וזהו הסכום שיורד מחשבונו. הא ותו לא.

רק אציין, ענין זה אינו המצאה ישראלית... וההגבלה להטבה רק דרך שימוש ביישומון היא אפליה לכל דבר ללא צורך.
בלונדון, לצורך דוגמא, הדבר הזה פעיל כבר שנים בכרטיס האויסטר שלהם (המקביל לרב-קו)!
כלומר, מבחינה טכנולוגית, יש אפשרות לעשות זאת גם בכרטיס ואין מגבלה המחייבת שימוש ביישומון.
עניין זה יכול להגיע למאות שקלים בחודש! אפילו למשתמש בודד, ק"ו למשפחה, בפרט כעת לאחר ביצוע רפורמת דרך (לא) שווה.
 

sk1203

משתמש מקצוען
עניין זה יכול להגיע למאות שקלים בחודש! אפילו למשתמש בודד, ק"ו למשפחה, בפרט כעת לאחר ביצוע רפורמת דרך (לא) שווה.
אם זה מאות שקלים אז ברור ששווה לעשות חופשי, אין צורך באפליקציה בשביל זה.
 

אברהם זילבר

משתמש פעיל
לגבי ההבדל בין הרב-קו ליישומון (הוזכר כאן ולסיכום):
יש הבדל משמעותי מאד בין תשלום עבור הנסיעה ברב-קו לבין תשלום דרך היישומון (בסמארטפון)-

בתשלום ברב קו:
1. על המשתמש להטעין מראש את הכרטיס (כלומר, להלוות כסף למשרד התחבורה)
2. על המשתמש לקבל החלטה מראש איזה חוזה נסיעה יהיה המשתלם ביותר עבורו. והיה אם השתנו תוכניותיו באמצע היום- החוזה שברשותו לה יהיה בהכרח המשתלם ביותר.

בתשלום ביישומון:
1. הכסף יורד מכרטיס האשראי בסוף החודש.
2. בכל נסיעה, סורק המשתמש את קוד הQR שקיים בכל אוטובוס, באמצעות היישומון. בסוף כל יום וגם בסוף החודש, מחושב עבורו באופן רטרואקטיבי מה החוזים המשתלמים ביותר בכל יום וסה"כ באופן חודשי- וזהו הסכום שיורד מחשבונו. הא ותו לא.

רק אציין, ענין זה אינו המצאה ישראלית... וההגבלה להטבה רק דרך שימוש ביישומון היא אפליה לכל דבר ללא צורך.
בלונדון, לצורך דוגמא, הדבר הזה פעיל כבר שנים בכרטיס האויסטר שלהם (המקביל לרב-קו)!
כלומר, מבחינה טכנולוגית, יש אפשרות לעשות זאת גם בכרטיס ואין מגבלה המחייבת שימוש ביישומון.
עניין זה יכול להגיע למאות שקלים בחודש! אפילו למשתמש בודד, ק"ו למשפחה, בפרט כעת לאחר ביצוע רפורמת דרך (לא) שווה.
בהמשך לכל הרעש בענין,
אם אני מבין נכון, הרעיון אומר שלכל רב קו יהיה צורך לעדכן במערכת/אתר של משרד התחבורה פרטי אשראי, ורק בסוף שנה יגבה המחיר (יתכן שיספיק לעדכן בסוף שנה, זה לא משנה),
(ובאנונימי יהיה ניתן להשתמש בלי אפשרות הזאת),
אבל הענין הוא שאם יאבד הכרטיס, תמיד אם אדם רוצה להשתמש בזה, יוכל עד שיגמר הכסף בכרטיס,
אבל ברעיון שלכם יהיה אפשר עד סוף שנה, וזה בעצם יהיה כמו כרטיס אשראי שצריך לבטל גם לילדים, וכאלה שלא משתמשים הרבה ולא יידעו מיד שנאבד להם, אז.....
וגם זה יכול לקרוא מצב שאדם יעשה לו כרטיס, ויתן לאחרים להשתמש בכרטיס שלו כשהוא לא נוסע מה שיתן לו חופשי חודשי למרות שלא רק הוא נסע, אבל בסמראטפון אף אחד לא נותן את זה לאחרים, (או משפחה אחת, כל פעם בן אחר), (כשהוא גם נוסע, המערכת תחשב בסוף חודש/ שנה רק אחד כמו ביישומון)ואז יצטרכו אולי לתת הוראה לנהגים לבדוק את כל התמונות של הרב קו, שאולי משרד התחבורה מעדיף שלא,
מה שאני חותר זה שנכון שהרעיון מצויין וגם העלות,
אבל יש כאן הרבה נקודות שצריך להביא להם פתרונות, מעבר להוצאה הכספית הגדולה של הפיתוח והכל..
ואולי יש עוד נקודות שצריך לפתור אותם ואז כמובן להשיק את האפשרות החדשה
בהצלחה...
 

משה שיין

משתמש חדש
היום נסעתי בקו 450 (ירושלים- נתניה)
הנהג, עמד מחוץ לתא שלו (עד שהתייאש והתישב במושב הראשון שליפני הדלת)
הוא היה עם 2 דפי A4 מודפסים עם טבלה מסודרת של התחנות שלו והקילומטראג' וכמובן תעריף הנסיעה
הבנא התחרפן לגמרי!!!!!!!!!!!!!
כל נוסע שעלה תמדרגה הראשונה, הנהג נעמד מעליו עם השאלה: ערך צבור, או חופשי?
אם חופשי- תקף והיכנס
אם ערך צבור- לאן אתה נוסע? איפה אתה יורד?
חכה צריך להסתכל מה כתוב פו ואיפו זה בטבלא,
הא, 16 שקל!
קם במיוחד לבחור את האפשרות במכשיר, ועבר לנוסע הבא
זה היה סיוט!!!!!
עד שיצא האוטובוס.........
ת'אמת, שדיי התפעלתי מהסבלנות של הנהג
אבל בנוסע האחרון הוא נישבר והתחיל לצרוח----

הזייה!
זה מה שענו לו.
זה בכלל לא אחריות של הנהג, עליו לתת לכל אחד לעלות ולתקף לפי מה שהנוסע יאמר.
קנס (אם יהיה, אמור להיות ש)יקבל רק הנוסע ולא הנהג.
וזה מתוך הפוסט הפותח את האשכול (מתוך המייל שאגו"י הפיצה).
גורמים במשרד התחבורה עימם שוחחנו ותהינו בפניהם על הסירבול שיוצרת הרפורמה מתעקשים כי אכן על הנוסעים מוטל לבצע חישוב מדויק בהתאם לתחנת העלייה והירידה ולשלם בהתאם, הם אפילו לא הצליחו להבין מה הבעיה בכך, והסבירו שמי שיסתבך עם הבדיקה הנהג יכול לסייע לו, כנראה הפקידים במשרד התחבורה שכחו מזמן איך נראה אוטובוס מבפנים.
א'קיצער בלגן!
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אולי תן קישורים לשרשורים נוספים, לא ראיתי,
הנה אחד
. תסתכל בתת פורום תחבורה רכבים, יש מלא אשכולות שנפתחו על הרפורמה.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צריך לעדכן את הממשלה שיש כאן אפליה וחוסר שוויון. חייבים לבטל את הרפורמה .
משתמשי הרב קו יכולים לקנות חודשי בכל תאריך, לעומת משתמשי האפליקציה שבסוף חודש נותן את ההטבה לאותו חודש שעבר.
למשל, אחד שלצורך הענין לא נוסע בתח"צ אך מה-20 לחודש צריך ליסוע למשך 3 שבועות מחוץ לעיר, 5 פעמים בשבוע. מטעין בכרטיס חופשי בסכום 225, וזהו. ואילו למשתמשי האפליקציה יחשבן בסוף אותו חודש הם מגיעים ל225, ובחודש הבא גם יחשבן 225, סה"כ 450. (אולי באחד זה יהיה 224, 32 יומי כפול 7 ימים)

אולי אם הם ישמעו על אפליה לכיוון הזה, הם יבטלו. זה ודאי לא הוגן.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כשאתה עולה על אוטבוס יש לך אופציה לשלם כמה שתבחר כמו שהיה עד היום שבחלק מהקוים היו כמה מחירים (תלוי במרחק) והיית יכול לשלם כמה שאתה רוצה עד שיבוא פקח ויתפוס אותך
האופציה הזו של בחירת אופצית תשלום קיימת כרגע ליד הנהג בלבד, וגם הוא מתקף לפי מצברוחו.
נשים שעולות מאחור משלמות לפי גחמת מכשירי התיקוף שעדיין לא מעודכנים וברובם התיקוף הוא לפי האופציה הגבוהה!
ולכן הבדיקה בדרך שווה לעת עתה בכל אופן לא בדיוק רלוונטית.
מכשירי התיקוף לא מתואמים עם המחשבון של דרך שווה.
נקווה שהכל בגלל חבלי קליטה (איפה היו עד היום? איפה?)
שימרו על הקבלות כדי לקבל החזרים בבוא העת.
 

אברהם זילבר

משתמש פעיל
י אם יעלו עם שלטים, המשטרה תעיף את כולם...
בהצלחה

הנה אחד
. תסתכל בתת פורום תחבורה רכבים, יש מלא אשכולות שנפתחו על הרפורמה.
תודה, הספיק הקישור שכתבת,
ושם מופיע שאפשר ב90 דקות רק בתוך 15 ק"מ,
כך שכל הרעיון של 2 אוטובוסים לכאורה לא נכון,
אולי רק אם נוסע פחות מ30 ק"מ, יוכל לשלם 5.5 פעמיים שזה 11, במקום 12,
אולי זה גם מה שהוא...
הנה מה שהופיע שם
%D7%9E%D7%A2%D7%91%D7%A8-png.1180430
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תודה, הספיק הקישור שכתבת,
ושם מופיע שאפשר ב90 דקות רק בתוך 15 ק"מ,
כך שכל הרעיון של 2 אוטובוסים לכאורה לא נכון,
אולי רק אם נוסע פחות מ30 ק"מ, יוכל לשלם 5.5 פעמיים שזה 11, במקום 12,
אולי זה גם מה שהוא...
הנה מה שהופיע שם
%D7%9E%D7%A2%D7%91%D7%A8-png.1180430
לגבי חופשי יומי זה ודאי לא כך. ואמרו שם שעבר גם תיקוף נוסף באותו אוטובוס.
גם אם מעבר צריך מרחק כולל, לא ברור איך יעשו את זה כי בנסיעה עירונית, אין אפשרות ל2 קודים, מתקפים לבד. איך תושב ביתר שירצה מעבר בתוך ירושלים יסביר לאן הוא נוסע?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מה שהכי מדהים אותי בכל הסיפור הזה, שאפשר תחת הכותרת של "תוכנית ברורה ואחידה" להוציא לפועל את אחת התוכניות היותר מסובכות שפגשתי.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה