דרושה: דרך קלה ומהירה ללימוד node.js

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ואם משום מה אתה צריך להפעיל את האפליקציה דווקא על שרת עם node 11-? מה עם backward computability? מה תעשה? המציאות היא שהרבה חבילות, גם כאלה שהם לצד שרת משתמשות עם באבל, לא עולות לי דוגמאות כרגע.
זה תרחיש פחות מציאותי.
מה שכן (ואולי על זה אתה מדבר) שאם אתה עושה מודול ומשחרר אותו לרשות הציבור, אולי תרצה לתמוך גם בגירסאות ישנות
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
*אני מתנצל מראש על הקאפסלוק*


ג'אווה סקריפט (JS בקיצור) - זו שפת תכנות.
NODE.JS - זו סביבת זמן-ריצה (בלע"ז runtime environment) שמריצה קוד שנכתב בג'אווה סקריפט, אבל במקום להריץ אותו רק בדפדפן, היא מריצה אותו בצד השרת. ולכן היא משמשת לבניית אפליקציות (WEB ושאינן WEB) עבור צד השרת, בעוד ג'אווה סקריפט "כפשוטו" עד פרסומה של NODEJS, שימשה רק לכתיבת קוד עבור צד-לקוח (קרי, מה שרואים בדפדפן).

אין הרבה "שפות" מבוססות JS, למשל VUE.JS היא לא שפה, אלא framework (אין לי דרך טובה לתרגם את זה) הבנויה על פי תבנית עיצוב הנקראת MVC, ומשמשת לבניית ממשקי משתמש (באיכות טובה יש לציין, ראו למשל את האתר של ידידנו @ניוגראף שנבנה עם VUE ).
וכן יש עוד frameworks נוספות כגון אנגולר, ריאק, סוולט וכו' (טכנית חלק מהן הן רק library, כלומר ספריות תוכנה, אבל בד"כ מתייחסים לכולן (לכל הגדולות) כאל frameworks )
ומלבד זה יש אינספור פרוייקטים וספריות קוד למיליון ואחד צרכים שונים, החל מיצירת אנימציה חמודה כשהאתר נטען, ועד לכתיבת פרונט-אנד לניהול מערכת הפיקוד של טיל שמסיע אסטרונאוטים לחלל! ואפילו יותר מזה - לכתוב סקריפט שיורה לאלקסה/גוגל הום להכין לך קפה כשאתה חוזר הביתה... וכל מה שאתה צריך לעשות זה רק להניח כוס וקפסולה במכונה)


מקווה שעשיתי קצת סדר.
יפה! תודה רבה.
 

יידישע קאפ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
@ניוגראף ואוו זה מהמם.
אפשר לשאול למה בחרת דווקא בVUE?
תודה!

Vue לקח את היתרונות של ריאקט ואנגולר. הוא פריימוורק מאוד עוצמתי, ומאוד נוח לשימוש (מעלה חיוך על הפנים...). יש סביבו קהילה גדולה ופעילה, שיוצרים סביבו הרבה ספריות ואינטגרציות.

כמו כן יש לציין ש-Vue הרבה יותר קל ללמוד (לפחות ברמה בסיסית) מריאקט (ואני לא רוצה להזכיר אפילו אנגולר...).
יש להם תיעוד מאוד ברור ואיכותי, שאפשר לעבור עליו פעם פעמיים ולהתחיל מיד ליהנות ממנו!
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אני כן חושבת שיש מה ללמוד ב node.js שהוא לאו דווקא כתיבת קוד js.
למעשה node.js הוא ספרייה שמשמשת לכתיבת קוד צד שרת ב js.
הענין הגדול ב js לדעתי זה שאפשר לכתוב קוד במלא צורות, רק שצריך ללמוד טוב ולחפור הרבה מה הצורה הכי נכונה לעשות את זה.
לעניות דעתי מי שיכתוב ב node.js רק ב js בלי ללמוד על היכולות והחוזקים וכו' של הספרייה, יאבד המון בדרך....
בקיצור,
א. ללמוד JS עדיף לעומק ועם הבנה מוחלטת.
ב. ללמוד node.js לעומק.
לא לוותר באמצע!, גם אם נראה שאתם יודעים הכל, ואין מה לחדש, החידושים של הספריות האלו, הם בד"כ מאחורי הקלעים, כדאי להבין עד הסוף הכל!

בהצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה