אני רוצה לשתף את הציבור במידע חשוב, שקופות החולים מעדיפות שלא נדע, שיכול לחסוך סבל מיותר לילדים רבים, או לחילופין הוצאה מיותרת להוריהם.
הבת שלי אובחנה במרפאת השיניים של הקופה, כזקוקה לטיפול שורש דחוף.
במזכירות המרפאה המילה דחוף עשתה קצת פחות רושם וקיבלנו תור לעוד 4 חודשים.....
טלפונים לכל סניפי הקופה באיזור המרכז, הניבו את אותם תוצאות, וטענתם בפיהם, שטיפול שורש צריך רופא מיוחד שמגיע רק פעם ב... והוא עמוס מאד, כך שעם כל ההבנה למצב הדחוף, אין להם איך לקדם את העניין.
אלא שעיון קל בחוק מגלה שחוסר האונים של הקופה ממש לא במקום.
ניתן לראות באתר כל זכות שהחוק מחייב את קופות החולים, לקבוע תאריך לבדיקה בתוך 30 יום, ו" משך ההמתנה לתחילתו של טיפול שנקבע על בסיס תוכנית טיפול שנערכה על-ידי רופא שיניים מטעם נותן השירות, לא יעלה על 14 יום ממועד הכנת התוכנית."
שמעתם? 14 יום!!!!
פניתי לפניות הציבור של מכבידנט, וכתבתי להם שאם הם לא יכולים לעמוד בדרישות החוק, או שתתנו לי החזר על רופא פרטי (אני לא בטוח שזה באמת אפשרי), או שתתנו לי הפניה לבית חולים ציבורי (אפשרי בודאות וגם מופיע כאחת האופציות באתר של מכבי).
חזרה אלי מנהלת המרפאה למחרת, ואמרה שאהיה זמין כי אמורים להתקשר אלי ממכבידנט אסותא לקבוע תור, ואכן נקבע תור בטווח של שבוע.
עכשיו רק תחשבו כמה ילדים סובלים שבועות וחודשים, או לחילופין שהוריהם משלמים 1500 ש"ח על טיפול שורש שאי אפשר לדחות.
מסקנות
- זה תלוי רק בנו, אם נבהיר לקופות שהחוק מחייב גם אותם ולא רק אותנו לא תהיה להם ברירה, והם יצטרכו למצוא דרך לקיים אותו.
- בכל מקרה שקובעים לכם תור אפילו לסתימה פשוטה בטווח של יותר מ14 יום, תזכירו להם שזה נוגד את התקנות.
- במידה וזה לא עוזר, תפנו לפניות הציבור של מרפאת השיניים, של הקופה, ובמידה ויש צורך גם לקבילות הציבור של משרד הבריאות.
דבר נוסף שלמדתי הוא שיש גביית יתר של תשלומים, בשוגג או במזיד, אבל על זה נכתוב בנפרד בימים הקרובים בעז"ה.
הבת שלי אובחנה במרפאת השיניים של הקופה, כזקוקה לטיפול שורש דחוף.
במזכירות המרפאה המילה דחוף עשתה קצת פחות רושם וקיבלנו תור לעוד 4 חודשים.....
טלפונים לכל סניפי הקופה באיזור המרכז, הניבו את אותם תוצאות, וטענתם בפיהם, שטיפול שורש צריך רופא מיוחד שמגיע רק פעם ב... והוא עמוס מאד, כך שעם כל ההבנה למצב הדחוף, אין להם איך לקדם את העניין.
אלא שעיון קל בחוק מגלה שחוסר האונים של הקופה ממש לא במקום.
ניתן לראות באתר כל זכות שהחוק מחייב את קופות החולים, לקבוע תאריך לבדיקה בתוך 30 יום, ו" משך ההמתנה לתחילתו של טיפול שנקבע על בסיס תוכנית טיפול שנערכה על-ידי רופא שיניים מטעם נותן השירות, לא יעלה על 14 יום ממועד הכנת התוכנית."
שמעתם? 14 יום!!!!
פניתי לפניות הציבור של מכבידנט, וכתבתי להם שאם הם לא יכולים לעמוד בדרישות החוק, או שתתנו לי החזר על רופא פרטי (אני לא בטוח שזה באמת אפשרי), או שתתנו לי הפניה לבית חולים ציבורי (אפשרי בודאות וגם מופיע כאחת האופציות באתר של מכבי).
חזרה אלי מנהלת המרפאה למחרת, ואמרה שאהיה זמין כי אמורים להתקשר אלי ממכבידנט אסותא לקבוע תור, ואכן נקבע תור בטווח של שבוע.
עכשיו רק תחשבו כמה ילדים סובלים שבועות וחודשים, או לחילופין שהוריהם משלמים 1500 ש"ח על טיפול שורש שאי אפשר לדחות.
מסקנות
- זה תלוי רק בנו, אם נבהיר לקופות שהחוק מחייב גם אותם ולא רק אותנו לא תהיה להם ברירה, והם יצטרכו למצוא דרך לקיים אותו.
- בכל מקרה שקובעים לכם תור אפילו לסתימה פשוטה בטווח של יותר מ14 יום, תזכירו להם שזה נוגד את התקנות.
- במידה וזה לא עוזר, תפנו לפניות הציבור של מרפאת השיניים, של הקופה, ובמידה ויש צורך גם לקבילות הציבור של משרד הבריאות.
דבר נוסף שלמדתי הוא שיש גביית יתר של תשלומים, בשוגג או במזיד, אבל על זה נכתוב בנפרד בימים הקרובים בעז"ה.
נערך לאחרונה ב: