עד גיל 1.5 אין להם את היכולת השכלית להבין שגם אם אני לא רואה את אמא היא קיימת.
נכון אבל יש להם ועוד איך את היכולת להרגיש את אמא ולחוש בתת מודע אם אמא איתי, פנויה בשבילי, מקשיבה לי!, מדברת איתי...
תינוק מזהה ריח מגע וצליל הקול של אימו כבר מהשלב העוברי!
הוא יודע שאמא קיימת בהרגשה הפנימית מגיל 0 (עובדה היא שכשחלילה זה לא כך ח"ו בהיעדר אם עלולות להיות השלכות קשות מגיל0)
כמו ש@קצרה כתבה שלאט לאט זה אמון באמא ובעולם שנבנה...
עולם הפוך ראיתי, את התינוקות רוצים כמה שיותר להביא לעצמאות, ושיסתדרו לבד,
ואז בגיל ההתבגרות רוצים לשמוע אותם, שישתפו אותנו ולא יסתדרו לבד...
ככה זה...זה לא ההפוך זה הנורמלי.
זו האומנות להעניק ולבנות עצמאות אך שיהיה שיתוף וקשר חם גם בהמשך התהליך כשכבר התפתחה נפרדות.
אגב קיימת שיטת קצה שגורסת שכדי שלילד לא תהיה טראומה מתמשכת עצמאות ובטחון עצמי
כדאי להחזיקו על הידיים עד גיל שנתיים! שיטה זו התפתחה בעקבות מחקרי עומק בג'ונגלים כיצד ילדים וילדות קטנטנים חיים באושר בשמחה ברוגע ולצד זה-חוטבים עצים בונים בתי עץ סוחבים משאות...
(למעוניינים יש ספר עקרון הרצף-ג'ין לידלוף.
לקחתי מהשיטה את הרעיון של להבין את התינוק שעובר קושי גדול בהסתגלות לעולם ועוד למציאות שלנו -לצאת ממרחב בטוח מוגן וחמים לבלגן של אורות ורעש ומירוץ מטורף. אם מקשיבים באמת יש כל מיני סוגי בכי וסוגי מענה שהתינוק מבקש. ברגע שקשובים אליו ומבינים-הוא לא יצטרך לבכות וזה מדהים מגיל 0 רואים תוצאות!!
(נעזרתי גם בספר "הלוחשת לתינוקות"
השיטה של עקרון הרצף לא ישימה בעיני כי אא"פ לקחת שיטה של ג'ונגל וליישם במציאות שלי במאה אחוז
אבל ההבנה וההכלה של התינוק זה נכון מאד ומידי פעם להרים אותו לא כי בוכה אלא כי אנחנו רוצים!
זה אחרת לגמרי.
שווה ללמוד וליישם כל אחת לפי נתוני חייה ואישיותה.