דרוש מידע דחוף!! האם זה באמת סיכון לקחת מזוודה לחו"ל?

HP מעצבת

משתמש מקצוען
בנוגע לעומס בשדות חשוב גם לקחת בחשבון שיקול נוסף:

אם נדרשת נסיעת המשך כדי להגיע ליעד, לפעמים עלולים להפסיד אותה בגלל התאחרות הטיסה.

סייענו מרחוק לזוג שהטיסה שלהם התעכבה כתוצאה מהעומס והם נחתו באיחור של 3 שעות, חצי שעה אחרי שהרכבת האחרונה אל היעד עזבה את הרציף. היינו צריכים לעשות שמיניות באוויר כדי שיגיעו למחוז חפצם.

שימו לב.
את.ה עובד.ת בחברת תיירות?
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
הטיסה שלי היא צ'רטר
בצ'רטר מצב יותר גרוע או יותר טוב?
מבחינת מזוודות שלא מגיעות ליעד
מבחינת עיכובים וביטולים
ומבחינת עומס ותורים
יותר גרוע בעיקר מבחינת ביטולים וגם מבחינת מזוודות.
ראיתי בערוץ 13 שהחברה משבצת כמה טיסות על אותן שעות.
אם לא מספיקה להוציא את כולן היא מבטלת טיסהאחת/כמה טיסות.


שימו לב שבג"ץ פסק בשבוע שעבר שהחברות האלה לא כפופות לחוק להגנת הצרכן.
כלומר, אם ביטלו את הטיסה שלכם אין לכם דרך מבחינה חוקית לדרוש את כספיכם.
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
כאחד שמלווה עשרות טיסות בשבוע אנסה לתועלת הציבור לעשות קצת סדר בתחום.

לפני הכל כדאי לדעת שכל מה שהיה נכון עד לפני חודשיים כבר לא רלוונטי להיום, היום הכל נמצא תחת טירוף מוחלט ורגע לפני (או אחרי...) קריסת מערכות.

דבר ראשון צריך להבין שהתמונות על העומסים הרציניים שרואים עכשיו בשדה התעופה כאן ובעוד שדות תעופה גדולות בעולם (בעיקר לונדון מנצ'סטר פרנקפורט אמסטרדם וניו יורק), נובעות ממחסור עצום של כח אדם, ולכן ככל שהטיסה שלך מצריכה יותר כח אדם יש לה יותר סיבות שמשהו לא ילך כשורה.
ולכן אינו דומה אדם שטס טיסה ישירה בלי מזוודה לאדם באותה טיסה עם מזוודה, ועל אחת כמה וכמה לאדם שטס טיסה לא ישירה עם מזוודה.

וכדי לשבר את האוזן טיפה, אנסה לפרט:
בכל טיסה יש 2 צוותים, יש את הצוות של החברת טיסה שהם אחראים לבדוק שאתה רשאי לטוס (כרטיס טיסה, דרכון, מסמכים), ולקחת ממך את המטען, וכמו"כ לקבל אותך על סיפון המטוס, ולדאוג שהכל ילך כשורה במהלך הטיסה עד להגעה ליעד.
ויש גם את הצוות של שדה התעופה, שהם אחראים על הביטחון, על הביקורת גבולות, ועל שינוע המטען מדלפק הצ'ק אין לבטן המטוס.
ומכיוון שיש מחסור חמור בצוותים של שדות התעופה, לכן מומלץ מאוד כמה שפחות להזדקק לשירותיהם, וזאת מכיוון שיש סיכון מאוד גדול שלא יהיה להם מספיק אנשים כדי לטפל בצרכים של הנוסע.

ולכן כשאתם נוסעים לדוגמה בטיסה ישירה בלי מזוודה אלא רק עם כבודת יד, אתם הרבה פחות מזדקקים לשירותים של צוות שדה התעופה, וכל מה שנדרש מהם זה ביטחון (שאת זה אין סיכוי שיפספסו) וביקורת גבולות (שזה כמעט אוטומטי לחלוטין), אבל אם אתם גם מפקידים מזוודה בצ'ק אין לבטן המטוס, אתם כבר צריכים לסמוך על הצוות של שדה התעופה שישנע את המזוודה שלכם מדלפקי הצ'ק אין עד לבטן המטוס, ומכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן הרבה מזוודות לא מספיקות להגיע בזמן לבטן המטוס, והטיסה יוצאת בלעדיהם.

חמור עוד יותר זה טיסה לא ישירה עם מזוודה, מכיוון ששם הצוות בשדה התעופה צריך לבצע שתי פעולות, הראשונה להוריד את המזוודה שלכם מהטיסה הראשונה, והשניה להעלות אותה לטיסה השניה, ושוב מכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן יש סיכוי גדול שעד שהם יעבירו את המזוודה שלכם לטיסה השניה, המטוס השני כבר ימריא והמזוודה שלכם תישאר בשדה התעופה.

כל זה גורם כמובן לעיכוב בטיסות היוצאות, שנכון לעת כתיבת השורות הוא עומד על ממוצע בין שעה לשעה וחצי איחור לטיסה, מה ששוב גורם שלא יהיה מספיק זמן בשדה התעופה ששם מבצעים את העצירה, להעביר את המזוודה ממטוס אחד לשני, חוץ ממה שזה גורם לפספוס הטיסה השניה, ולעגמת נפש על איחורים ופספוסים אחרים במדינת היעד.

ואם נשאל את עצמנו איפה חברת התעופה בכל הסיפור, התשובה היא שהם כמובן מאשימים (ובצדק חלקי) את שדות התעופה, מכיוון שהם טוענים שחלק מהתשלום שהם משלמים לשדה התעופה (מה שנקרא מיסי נמל) זה על השירות הזאת של שינוע המזוודות לאורך כל המסלול של הנוסע, ואם כן לדבריהם כל הסיפור של המזוודות זה באחריות שדות התעופה וזה כמעט לא קשור אליהם, ותמיד כמו בכל דבר אנחנו הלקוחות נופלים באמצע, כשכל אחד מאשים את השני ואנחנו מקבלים שירות לקוי.

רק מה, בעבר רוב הטיסות יצאו פלוס מינוס בזמן, (וגם אם הטיסה הראשונה איחרה להגיע או) ואפילו אם המטוס המריא לפני שהמזוודה עלתה על המטוס, אז חברת התעופה היתה אחראית להטיס אותה בטיסה הבאה הקרובה ביותר ולשלוח את זה לבית הנוסע, אך מכיוון שהיום עקב העומס יש עשרות אלפי(!) מזוודות שלא עולות במטוס, אין באפשרות חברות התעופה לטפל בכל המזוודות, ושוב אנחנו הלקוחות נופלים קרבן, ויכולים לאבד לגמרי את המזוודה שלנו.

מה קורה בישראל? כמו בכל העולם רק קצת יותר גרוע, וזאת מכיוון שהישראלים יודעים יותר טוב מכולם להאשים אחרים ולהתחמק מאחריות, מה שקורה שאלפי מזוודות לא מגיעות ליעד.

אבל מה שהכי חמור ואת זה הרבה אנשים לא יודעים, שלמעשה רוב המזוודות בסופו של יום (אולי באיחור יום) כן מגיעות ליעד, וכמעט כולם שוכבות בשדה התעופה כאן ללא דורש, ואין כמעט שום דרך לאתר את המזוודה אלא אם כן נוסעים לשם ומחפשים, כמובן שמיד אחרי הנחיתה צוות הקרקע ממלאים טופס של איבוד מזוודה והם נותנים טלפון לברר, אבל מה לעשות שבגלל העומס אין מענה אנושי, אלא הודעה מוקלטת שיש לחפש באתר מסויים, והאתר הזה פשוט לא עובד!

גם אני הקטן הייתי לפני פחות משבוע בשדה התעופה כדי לחפש מזוודה לקרוב משפחה שכבר נחת שבוע לפני ועדיין לא קיבל את המזוודה, אחרי חיפושים של קרוב לשעה מצאתי את המזוודה (לבד, אין שום עזרה מהצוות...), ומה התברר, שהמזוודה כבר נחתה בישראל באותו יום של הטיסה (כמה שעות אחרי) ועד לאותו רגע אף אחד אפילו לא טרח לרשום שזה הגיע (עובדה, שהחברה האחראית לא ידעה אם זה הגיע או לא), וכמובן להתקשר אלינו כדי לעדכן, ואם לא הייתי אוסף את המזוודה בעצמי סביר להניח שעד עכשיו לא היינו מקבלים אותו!

ולמסקנת הדברים כמה עצות מועילות (נכון לעכשיו עד אחרי החגים בתשרי):
1. מי שיכול להסתדר בלי מזוודה זה עדיף מעל הכל.
2. גם מי שחייב לשלוח מזוודה שיקפיד להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, כי אז יש סיכויים גבוהים שיהיה מספיק זמן לצוות לשנע את המזוודה לבטן המטוס.
3. כשבוחרים טיסה עם עצירה (כגון לארה"ב או למזרח הרחוק), יש לבחור עצירה עם מינימום 4 שעות עצירה, כך שגם אם יהיה עיכוב לטיסה הראשונה (וגם אם לא), עדיין יהיה מספיק זמן לצוות של שדה התעופה בתחנת המעבר להעביר את המזוודות ממטוס אחד לשני.
4. למי שיכול, מאוד כדאי להוציא ביטוח על המזוודה (יש את של פספורטכארד), כך שגם במקרה שהמזוודה לא מגיעה בזמן, היא תחסוך לכם לפחות הרבה כסף ועוגמת נפש, כשאף אחד אחר לא יעזור לכם.

וכל הסיפורים שאתם מכירים עם פיצוי מחברות התעופה על איחור במזוודה הם נחלת העבר, ומנסיון אישי אין מה להסתמך עליהם עכשיו בנושא הזה, כי לא תראו מזה שקל.

וכמובן לזכור שהכל הכל מתחיל ונגמר בסייעתא דשמיא, ומה שצריך לעשות לפני הכל זה להתפלל לבורא עולם שהכל ילך כשורה ושלא נצא מופסדים מכל הסיפור, כי כל זה תלוי ברצונו הבלעדי, וכל מה שכתבתי הוא רק לעניין ההשתדלות.

מקווה שהועלתי.
תודה רבה על המידע.
עזרת לי מאוד!!!!!
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
כאחד שמלווה עשרות טיסות בשבוע אנסה לתועלת הציבור לעשות קצת סדר בתחום.

לפני הכל כדאי לדעת שכל מה שהיה נכון עד לפני חודשיים כבר לא רלוונטי להיום, היום הכל נמצא תחת טירוף מוחלט ורגע לפני (או אחרי...) קריסת מערכות.

דבר ראשון צריך להבין שהתמונות על העומסים הרציניים שרואים עכשיו בשדה התעופה כאן ובעוד שדות תעופה גדולות בעולם (בעיקר לונדון מנצ'סטר פרנקפורט אמסטרדם וניו יורק), נובעות ממחסור עצום של כח אדם, ולכן ככל שהטיסה שלך מצריכה יותר כח אדם יש לה יותר סיבות שמשהו לא ילך כשורה.
ולכן אינו דומה אדם שטס טיסה ישירה בלי מזוודה לאדם באותה טיסה עם מזוודה, ועל אחת כמה וכמה לאדם שטס טיסה לא ישירה עם מזוודה.

וכדי לשבר את האוזן טיפה, אנסה לפרט:
בכל טיסה יש 2 צוותים, יש את הצוות של החברת טיסה שהם אחראים לבדוק שאתה רשאי לטוס (כרטיס טיסה, דרכון, מסמכים), ולקחת ממך את המטען, וכמו"כ לקבל אותך על סיפון המטוס, ולדאוג שהכל ילך כשורה במהלך הטיסה עד להגעה ליעד.
ויש גם את הצוות של שדה התעופה, שהם אחראים על הביטחון, על הביקורת גבולות, ועל שינוע המטען מדלפק הצ'ק אין לבטן המטוס.
ומכיוון שיש מחסור חמור בצוותים של שדות התעופה, לכן מומלץ מאוד כמה שפחות להזדקק לשירותיהם, וזאת מכיוון שיש סיכון מאוד גדול שלא יהיה להם מספיק אנשים כדי לטפל בצרכים של הנוסע.

ולכן כשאתם נוסעים לדוגמה בטיסה ישירה בלי מזוודה אלא רק עם כבודת יד, אתם הרבה פחות מזדקקים לשירותים של צוות שדה התעופה, וכל מה שנדרש מהם זה ביטחון (שאת זה אין סיכוי שיפספסו) וביקורת גבולות (שזה כמעט אוטומטי לחלוטין), אבל אם אתם גם מפקידים מזוודה בצ'ק אין לבטן המטוס, אתם כבר צריכים לסמוך על הצוות של שדה התעופה שישנע את המזוודה שלכם מדלפקי הצ'ק אין עד לבטן המטוס, ומכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן הרבה מזוודות לא מספיקות להגיע בזמן לבטן המטוס, והטיסה יוצאת בלעדיהם.

חמור עוד יותר זה טיסה לא ישירה עם מזוודה, מכיוון ששם הצוות בשדה התעופה צריך לבצע שתי פעולות, הראשונה להוריד את המזוודה שלכם מהטיסה הראשונה, והשניה להעלות אותה לטיסה השניה, ושוב מכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן יש סיכוי גדול שעד שהם יעבירו את המזוודה שלכם לטיסה השניה, המטוס השני כבר ימריא והמזוודה שלכם תישאר בשדה התעופה.

כל זה גורם כמובן לעיכוב בטיסות היוצאות, שנכון לעת כתיבת השורות הוא עומד על ממוצע בין שעה לשעה וחצי איחור לטיסה, מה ששוב גורם שלא יהיה מספיק זמן בשדה התעופה ששם מבצעים את העצירה, להעביר את המזוודה ממטוס אחד לשני, חוץ ממה שזה גורם לפספוס הטיסה השניה, ולעגמת נפש על איחורים ופספוסים אחרים במדינת היעד.

ואם נשאל את עצמנו איפה חברת התעופה בכל הסיפור, התשובה היא שהם כמובן מאשימים (ובצדק חלקי) את שדות התעופה, מכיוון שהם טוענים שחלק מהתשלום שהם משלמים לשדה התעופה (מה שנקרא מיסי נמל) זה על השירות הזאת של שינוע המזוודות לאורך כל המסלול של הנוסע, ואם כן לדבריהם כל הסיפור של המזוודות זה באחריות שדות התעופה וזה כמעט לא קשור אליהם, ותמיד כמו בכל דבר אנחנו הלקוחות נופלים באמצע, כשכל אחד מאשים את השני ואנחנו מקבלים שירות לקוי.

רק מה, בעבר רוב הטיסות יצאו פלוס מינוס בזמן, (וגם אם הטיסה הראשונה איחרה להגיע או) ואפילו אם המטוס המריא לפני שהמזוודה עלתה על המטוס, אז חברת התעופה היתה אחראית להטיס אותה בטיסה הבאה הקרובה ביותר ולשלוח את זה לבית הנוסע, אך מכיוון שהיום עקב העומס יש עשרות אלפי(!) מזוודות שלא עולות במטוס, אין באפשרות חברות התעופה לטפל בכל המזוודות, ושוב אנחנו הלקוחות נופלים קרבן, ויכולים לאבד לגמרי את המזוודה שלנו.

מה קורה בישראל? כמו בכל העולם רק קצת יותר גרוע, וזאת מכיוון שהישראלים יודעים יותר טוב מכולם להאשים אחרים ולהתחמק מאחריות, מה שקורה שאלפי מזוודות לא מגיעות ליעד.

אבל מה שהכי חמור ואת זה הרבה אנשים לא יודעים, שלמעשה רוב המזוודות בסופו של יום (אולי באיחור יום) כן מגיעות ליעד, וכמעט כולם שוכבות בשדה התעופה כאן ללא דורש, ואין כמעט שום דרך לאתר את המזוודה אלא אם כן נוסעים לשם ומחפשים, כמובן שמיד אחרי הנחיתה צוות הקרקע ממלאים טופס של איבוד מזוודה והם נותנים טלפון לברר, אבל מה לעשות שבגלל העומס אין מענה אנושי, אלא הודעה מוקלטת שיש לחפש באתר מסויים, והאתר הזה פשוט לא עובד!

גם אני הקטן הייתי לפני פחות משבוע בשדה התעופה כדי לחפש מזוודה לקרוב משפחה שכבר נחת שבוע לפני ועדיין לא קיבל את המזוודה, אחרי חיפושים של קרוב לשעה מצאתי את המזוודה (לבד, אין שום עזרה מהצוות...), ומה התברר, שהמזוודה כבר נחתה בישראל באותו יום של הטיסה (כמה שעות אחרי) ועד לאותו רגע אף אחד אפילו לא טרח לרשום שזה הגיע (עובדה, שהחברה האחראית לא ידעה אם זה הגיע או לא), וכמובן להתקשר אלינו כדי לעדכן, ואם לא הייתי אוסף את המזוודה בעצמי סביר להניח שעד עכשיו לא היינו מקבלים אותו!

ולמסקנת הדברים כמה עצות מועילות (נכון לעכשיו עד אחרי החגים בתשרי):
1. מי שיכול להסתדר בלי מזוודה זה עדיף מעל הכל.
2. גם מי שחייב לשלוח מזוודה שיקפיד להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, כי אז יש סיכויים גבוהים שיהיה מספיק זמן לצוות לשנע את המזוודה לבטן המטוס.
3. כשבוחרים טיסה עם עצירה (כגון לארה"ב או למזרח הרחוק), יש לבחור עצירה עם מינימום 4 שעות עצירה, כך שגם אם יהיה עיכוב לטיסה הראשונה (וגם אם לא), עדיין יהיה מספיק זמן לצוות של שדה התעופה בתחנת המעבר להעביר את המזוודות ממטוס אחד לשני.
4. למי שיכול, מאוד כדאי להוציא ביטוח על המזוודה (יש את של פספורטכארד), כך שגם במקרה שהמזוודה לא מגיעה בזמן, היא תחסוך לכם לפחות הרבה כסף ועוגמת נפש, כשאף אחד אחר לא יעזור לכם.

וכל הסיפורים שאתם מכירים עם פיצוי מחברות התעופה על איחור במזוודה הם נחלת העבר, ומנסיון אישי אין מה להסתמך עליהם עכשיו בנושא הזה, כי לא תראו מזה שקל.

וכמובן לזכור שהכל הכל מתחיל ונגמר בסייעתא דשמיא, ומה שצריך לעשות לפני הכל זה להתפלל לבורא עולם שהכל ילך כשורה ושלא נצא מופסדים מכל הסיפור, כי כל זה תלוי ברצונו הבלעדי, וכל מה שכתבתי הוא רק לעניין ההשתדלות.

מקווה שהועלתי.
כבודו עובד בחברת תיירות?
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
בצ'רטר גם יכול להיות שהמטוס ימריא ולא יחכה למזוודות?
יותר מאשר בטיסה סדירה.
כי
ראיתי בערוץ 13 שהחברה משבצת כמה טיסות על אותן שעות.
והם רוצים להספיק להוציא את כולן,
כי אם לא הם יאלצו לבטל טיסות ולהחזיר כספים ללקוחות.
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
בגדול זה אמור להיות בסדר, גם בגלל שזה טיסה ישירה וגם בגלל שזה חברה ישראלית שהבסיס שלה כאן (עיין בהערה הקודמת) וגם בגלל שבנושא המזוודות הם (ספציפית) יחסית בסדר (הרבה יותר טוב מאל על...), אבל עדיין כדאי להגיע לפחות 4 שעות לפני הטיסה, אע"פ שסביר מאוד להניח שיהיה עיכוב והטיסה בין כך לא תצא בזמן.
מה שכן הייתי ממליץ לך, שבטיסה חזור תהיה בין הראשונים לעשות צ'ק אין, כי שם זה כבר יותר בעייתי.
אם תכתוב לי את שדה התעופה שממנה אתה חוזר (ועדיף גם שעת המראה), אוכל לכתוב לך כמה זמן להיות שם לפני.
אנחנו נחזור מניו יורק, משדה התעופה ניוארק.
שעת ההמראה היא 21:30 שעון ארצות הברית.
תודה רבה על כל המידע והעזרה.
זה פשוט הצלה בשבילי.
תודה.
 

מרגלית100

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא קראתי את הכל,
אנחנו טסנו לפני שלושה שבועות, לאירופה, משפחה עם ילדים, 11 מזוודות,
אכן עומס חריג בנתב"ג אבל כל המזוודות הגיעו בשלום, גם בהלוך וגם בחזור.
מצד שני
קרובת משפחה חזרה אחרי פסח ועגלת תאומים שנשלחה במטען חריג לא הגיעה עד עצם היום הזה, עדיין מנסים לעבור מחברה לחברה ולבדוק מי האשם.......
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
זה לא נכון.
אני ראיתי כתבה שעשו בערוץ 13 והכתבת הלכה מראש התור של בדיקת כבודת היד לסוף התור וזה היה תור אינסופי!
למה לא נכון?
לא אמרתי שאין תורים ארוכים, רק כתבתי שעיקר התורים זה לפני הצ'ק אין, ואחרי הצ'ק אין נכון שיש תורים אבל פחות, וגם אם יש תורים ארוכים עדיין צוות שדה התעופה דואג (בדרך כלל) שלא תפספס את הטיסה, משא"כ בחו"ל ששם זה לא מעניין את אף אחד.
יש משהו כזה גם בדרום?
בינתיים לא, אבל עובדים על משהו קרוב למלונות של ים המלח.
יותר גרוע בעיקר מבחינת ביטולים וגם מבחינת מזוודות.
ראיתי בערוץ 13 שהחברה משבצת כמה טיסות על אותן שעות.
אם לא מספיקה להוציא את כולן היא מבטלת טיסהאחת/כמה טיסות.
מבחינת ביטולים נכון אבל מבחינת מזוודות זה לא נכון, כי בדרך כלל טיסה כזאת יוצאת באיחור, ובינתיים יש מספיק זמן להעלות את כל המזוודות.
שימו לב שבג"ץ פסק בשבוע שעבר שהחברות האלה לא כפופות לחוק להגנת הצרכן.
כלומר, אם ביטלו את הטיסה שלכם אין לכם דרך מבחינה חוקית לדרוש את כספיכם.
זה לא נכון לגבי כל החברות, אלא רק כלפי החברות הזרות שאין להם נציגות בארץ (כגון איזיג'ט, ריינאייר, ווויז אייר), אבל הניק טען שהוא טס עם ארקיע, לכן כתבתי שספציפית אצלו לא יהיה בזה בעיה.
כבודו עובד בחברת תיירות?
לא עובד בחברה, אבל מתעסק גם כסוכן נסיעות.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
אנחנו נחזור מניו יורק, משדה התעופה ניוארק.
שעת ההמראה היא 21:30 שעון ארצות הברית.
תודה רבה על כל המידע והעזרה.
זה פשוט הצלה בשבילי.
תודה.
ניוארק זה יחסית יותר טוב מJFK, אבל עדיין שעת ההמראה זה טיפה בעייתי כי זה עדיין נחשב בשעות העמוסות של השדה, לכן גם שם צריך להגיע לא יאוחר מ4.5 שעות לפני הטיסה.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
מניסיון טרי בנתבג , באזור 11 עד 12 בלילה ריק בשדה תעופה לגמרי
מ 12 מתחיל עומס מטורף לקראת טיסות הבוקר
לכן עדיף לקחת טיסה לפנות בוקר, וב 11 להיות בנתבג
זה יוצא לכאורה זמן מת ושעמום, אבל עדיף מטירוף....
אי אפשר להמליץ על שעת טיסה, כי בכל שעה יש מעלות וחסרונות (ועל כך אולי בהזדמנות אחרת), וכמו"כ לא תמיד יש טיסה רצויה בשעות הבוקר.
מה שכן אפשר להמליץ, שעדיף מאוד לקחת טיסה ישירה, או עצירה עם לפחות 4 שעות המתנה או לחילופין עצירה בשדה תעופה קטן, ולהגיע כמה שיותר מוקדם לשדה התעופה.
מה נקרא כמה שיותר? בטיסות שיוצאות מטרמינל 3 משעות הבוקר עד שעה 23:00 להגיע לפחות 4.5 שעות לפני הטיסה, בטיסות שיוצאות אחרי שעה 23:00 מספיק 3.5 שעות לפני.
בטיסות שיוצאות מטרמינל 1 בשעות הבוקר המוקדמות ממש (עד 10:00) מספיק 2.5 לפני הטיסה (אין כמעט טיסות בשעות האלו), בטיסות שיוצאות משעה 10:00 עד שעה 21:00 יש להגיע 3.5 שעות לפני הטיסה, ובטיסות שיוצאות אחרי השעה 21:00 מספיק 2.5 שעות לפני הטיסה.
וכמובן לא להכניס דברי ערך במזוודה (רק אם אין ברירה), ולרשום שם ברור עם מספר טלפון באנגלית(!) על הלשונית של המזוודה, ולעשות חוץ מזה עוד סימן היכר מבחוץ, ולצלם את המזוודה מבחוץ לפני שיוצאים מהבית (מאוד יכול לעזור).
 

Estheror

משתמש רשום
ניוארק זה יחסית יותר טוב מJFK, אבל עדיין שעת ההמראה זה טיפה בעייתי כי זה עדיין נחשב בשעות העמוסות של השדה, לכן גם שם צריך להגיע לא יאוחר מ4.5 שעות לפני הטיסה.
נראה לי קצת מוגזם 4.5
אני חזרתי משם בשני הייתי שם בשעה 12 בצהריים -הגעתי 3 שעות לפני הטיסה הלך ממש מהר וחיכיתי מעל שעה עד שנפתח הבורדינג...
בישראל אני ממליצה להיות 5 שעות לפני הטיסה בשדה כי זה טירוף מה שקורה פה!!!!!!
 

במבי.

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
טסנו בפסח לארה"ב והיה סיוט ועכשיו אנחנו צריכים לטוס עוד פעם מיד אחרי ט' באב (שאז אני מניחה יהיה יותר גרוע מערב פסח...) ואנחנו עם תינוקת קטנטנה אני רק חושבת על לעמוד בתור של כמה שעות טובות עם תינוקת צורחת. (ואנחנו חייבים לטוס אחרת פשוט לא היינו עושים את זה) יש טיפים\עידוד שיעזור לשרוד את התור?
אולי לשוח את הבעל עם הכבודה ושאר הירקות לחכות בתור
ולהגיע עם הילדים מאוחר יותר לתור שהוא שמר,
אין לינסיון בדיוק איך זה עובד
 

עוזר וימר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
חזרתי שבוע שעבר מניו יורק המראתי מניוארק הספקתי את הטיסה רק כי הגעתי 4.5 שעות לפני,
כמו כן מזוודה אחת לא הגיעה כאן לארץ וחיכיתי 5 ימים וכשראיתי שאין התקדמות מבחינת החברה שדואגת למזוודות, אז נסעתי לנתב"ג וחיפשתי לבד בין מאות המזוודות שזרוקות שם, וב"ה שמצאתי אותה,
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
אולי לשוח את הבעל עם הכבודה ושאר הירקות לחכות בתור
ולהגיע עם הילדים מאוחר יותר לתור שהוא שמר,
אין לינסיון בדיוק איך זה עובד
זה מה שרשות שדות התעופה ממליצים.
רק שאין מה להצטרף יותר מאוחר לתור של הבעל, אלא הבעל (והאבא) יכול לבצע את כל הצ'ק אין לבד.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
נראה לי קצת מוגזם 4.5
אני חזרתי משם בשני הייתי שם בשעה 12 בצהריים -הגעתי 3 שעות לפני הטיסה הלך ממש מהר וחיכיתי מעל שעה עד שנפתח הבורדינג...
חזרתי שבוע שעבר מניו יורק המראתי מניוארק הספקתי את הטיסה רק כי הגעתי 4.5 שעות לפני,
כמו כן מזוודה אחת לא הגיעה כאן לארץ וחיכיתי 5 ימים וכשראיתי שאין התקדמות מבחינת החברה שדואגת למזוודות, אז נסעתי לנתב"ג וחיפשתי לבד בין מאות המזוודות שזרוקות שם, וב"ה שמצאתי אותה,
לא כל דבר הוא לא נכון רק בגלל שאצלכם לא הייתה כזאת בעיה, אני כותב מניסיון של עשרות טיסות בשבוע, ומנסה להמליץ מה שהכי טוב לציבור ולא להסתמך על מקרה בודד.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
חזרתי שבוע שעבר מניו יורק המראתי מניוארק הספקתי את הטיסה רק כי הגעתי 4.5 שעות לפני,
כמו כן מזוודה אחת לא הגיעה כאן לארץ וחיכיתי 5 ימים וכשראיתי שאין התקדמות מבחינת החברה שדואגת למזוודות, אז נסעתי לנתב"ג וחיפשתי לבד בין מאות המזוודות שזרוקות שם, וב"ה שמצאתי אותה,
בעיקרון, משהו היה מונע אותך מלקחת מזוודות של אחרים? יש פיקוח איזה מזוודה לקחת?

לנו קרה פעם שנסענו כל המשפחה והמזוודות הגיעו ארצה באיחור. כשהגענו למחרת כדי לקחת את שלנו פתחו בפנינו אולם גדול ואמרו: חפשו את שלכם וקחו. אף אחד לא השגיח עלינו ויכולנו לקחת מה שרק רצינו. אילו רצינו.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
בעיקרון, משהו היה מונע אותך מלקחת מזוודות של אחרים? יש פיקוח איזה מזוודה לקחת?

לנו קרה פעם שנסענו כל המשפחה והמזוודות הגיעו ארצה באיחור. כשהגענו למחרת כדי לקחת את שלנו פתחו בפנינו אולם גדול ואמרו: חפשו את שלכם וקחו. אף אחד לא השגיח עלינו ויכולנו לקחת מה שרק רצינו. אילו רצינו.
מה יש לעשות במזודה עם בגדים משומשים שאפילו לא יודעים מה המידה שלהם??
לגרור מזודה שלמה כדי למצא שם חצי בקבוק בושם? לא יודעת. נראה לי שגנבים מחפשים דברים יותר אטרקטיבים...
 

3524

משתמש סופר מקצוען
פריימארק, לא עקבתם? חצי מהמטיילים נוסעים כדי לקנות שם...
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה