תח"צ דוח בקרה תח"צ 2024 (חציון 1)

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נקודה נוספת ששווה מחשבה:
פעילות "אגד" התכווצה ובמצבת הנהגים שנותרה נוצר לה מרווח תמרון גדול.
לעומת זאת, "מטרופולין" התרחבה, ובמצבת הנהגים שהיו לה היא מתקשה לתמרן.
כשמשווים, חשוב להתחשב בפרמטר של כיווץ והתרחבות.
אלא שהנתון החיובי של "אקסטרה", חברה חדשה בנוף הירושלמי, מהווה לכאורה סתירה לכיוון מחשבה הזה.
אגד היתה גם לפני זה חברה טובה עם נתונים מצוינים בכל הארץ מלבד ירושלים, וברגע שחילקו את ירושלים היא העלתה את הציון גם שם.
מטרופולין היו גם לפני זה חברה גרועה עם ציונים גרועים בכל הארץ, ואף אחד לא הבין על סמך מה הם זכו בעוד אשכולות.
אקסטרה חברה חדשה שזכתה בנתניה ובירושלים בו זמנית, ובשניהם היא מפגינה ביצועים מרשימים יוצאים מן הכלל
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
נקודה נוספת ששווה מחשבה:
פעילות "אגד" התכווצה ובמצבת הנהגים שנותרה נוצר לה מרווח תמרון גדול.
לעומת זאת, "מטרופולין" התרחבה, ובמצבת הנהגים שהיו לה היא מתקשה לתמרן.
כשמשווים, חשוב להתחשב בפרמטר של כיווץ והתרחבות.
אלא שהנתון החיובי של "אקסטרה", חברה חדשה בנוף הירושלמי, מהווה לכאורה סתירה לכיוון מחשבה הזה.
טעות,
אגד מנסה בכל כוחה לגייס נהגים חדשים,
תעיין במודעות הרחוב ובפרסומות שלהם כל הזמן!

זה פשוט כנראה עניין של התייעלות או ניהול נכון.


{ייתכן שהם מפנים את האשכולות הקשים לביצוע ומשאירים אצלם את הקלים והנוחים יותר.. ע״ע י-ם,
אבל הציון הארצי הגבוה שלהם עוד קודם מוכיח שבכ״מ הם טובים מאוד ביחס לרוב החברות החדשות}
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
כנראה הסיבה היא.
שהם היו המונופול היחיד, לא היה להם תחרות
וברגע שעוד מישהו נכנס, זה התחיל לעורר אותם והם החלו לפעול!
זה לא יתכן לאור העובדה שלאגד יש המון אשכולות אחרים בשאר חלקי הארץ בלי תחרות ושם הם מתפקדים מצוין עם ציונים גבוהים
היתה בעיה נקודתית בירושלים, זה אשכול ענק מאד גדול מדי בשביל חברה אחת וברגע שחילקו אותו זה הסתדר
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אקסטרה חברה חדשה שזכתה בנתניה ובירושלים בו זמנית, ובשניהם היא מפגינה ביצועים מרשימים יוצאים מן הכלל
בקטגוריה של חריגות לו"ז - אקסטרה נתניה מובילה מקום ראשון בארץ, חריגה של 0.17% בלבד. אקסטרה ירושלים - 0.95
אגד 2.19
בית שמש אקספרס 3.24
סופרבוס 3.52
תנופה 4.43
קווים 4.69
מטרופולין... 9.29.
 

המרוצה

משתמש חדש
כבדרך אגב לאקסטרה יש רק נסיעות עירוניות וזה די משמעותי לגבי איחורים
 

די

משתמש סופר מקצוען
אם יוצאים אוטובוסים קבלניים (שלא רשומים במערכת קל קו כמו הרבה פעמים) זה נספר בדירוג?
אם לא-אז המדד הזה הוא סך הכל מדד כמה אוטובוסים 'ממותגים' יש לכל חברה, שזה לא אומר כלום.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
בקטגוריה של חריגות לו"ז - אקסטרה נתניה מובילה מקום ראשון בארץ, חריגה של 0.17% בלבד. אקסטרה ירושלים - 0.95
אגד 2.19
בית שמש אקספרס 3.24
סופרבוס 3.52
תנופה 4.43
קווים 4.69
מטרופולין... 9.29.
המדד כולל רק את הקווים שאקסטרה קיבלה עד תחילת 24!!

הרבה מהקווים החרדיים הכבדים והקשים ביותר עוד לא נבדקו כלל! {כי החלו לפעול רק ב24}
ביניהם קווי 1,52,55,64 ועוד,
כך שנקווה שזה לא שמחה מוקדמת מידי.

{ולאור מצב האוטובוסים ה״חדשים״ שלהם נקווה שישארו מכונות לשימוש לכל תקופת המכרז..}
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
אגב, נתון מעניין, בסקרי שביעות רצון (עמ' 63 בדו"ח) החברה שקיבלה את הציון הכי טוב (4.03 מתוך 5) היא חברה ערבית (ירושלים-רמאללה איחוד), והחברה שקיבלה את הציון הכי נמוך (3.37) היא החברה שיש לה את ציון המפעיל (עמו' 9 בדו"ח) הכי טוב! (מועצה אזורית אילות)
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אם יוצאים אוטובוסים קבלניים (שלא רשומים במערכת קל קו כמו הרבה פעמים) זה נספר בדירוג?
אם לא-אז המדד הזה הוא סך הכל מדד כמה אוטובוסים 'ממותגים' יש לכל חברה, שזה לא אומר כלום.
בודאי שכל זה משוקלל.
החברות לא יספגו קנס של מיליוני שקלים על טעות כל כך פשוטה.
מחריגים מהנתונים את כל הסיבות והגורמים החיצוניים.
ואחרי זה הנתונים מועברים לחברות והם יכולים להסביר ולתקן כל נתון, ורק אחרי זה נותנים ציון לחברה.
 

איילה אור

משתמש פעיל
חייבת לציין שבאמת בירושלים יש שנוי משמעותי לטובה
עד לפני שנה שנתיים שלוש היה סיוטט להתנייד באוטובוסים, תמיד היו בעיות
היום אין מה להשוות, גם הוספה של המון קויים חדשים גם הזמינות והתדירות
אמנם הדרכים עצמם ניהיו סיוט אבל זה כבר סיפור אחר
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען

ספרא רבא

משתמש פעיל
זה פשוט כנראה עניין של התייעלות או ניהול נכון.
חייבים למצא את נוסחת הקסם. הפער בין 60 נקודות ל-90 זה 50%, הרבה מעבר לאחוזי הסטיה שבתקן.
אני מנסה להפנות לכמה אפשרויות:
1. ניהול.
2. שכר.
3. כיווץ/התרחבות.
4. עומסי תחבורה או נוסעים באיזור.
5. אכיפה.
6. תחרות.
7. הפעלה קבלנית שמעוותת נתונים.
מישהו יכול למצא מכנה משותף בין המנוקדים גבוה או נמוך?
 
נערך לאחרונה ב:

משה דרייפוס

צוות הנהלה
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מנהל פרסום
ממוצע של 80 נסיעות ביום שיוצאות באיחור של 5-20 דקות בקווי ביתר!!
1732018353718.png
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כנראה הסיבה היא.
שהם היו המונופול היחיד, לא היה להם תחרות
וברגע שעוד מישהו נכנס, זה התחיל לעורר אותם והם החלו לפעול!
יותר סביר שזה קשור לזה שהם שמרו לעצמם את הקווים הקלים לתפעול, שמספר הנוסעים בהם קבוע ולא משתנה, וגם באופן יחסי לירושלים הקווים שנשארו אצל אגד הם קווים שאין בהם הרבה נוסעים.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
יותר סביר שזה קשור לזה שהם שמרו לעצמם את הקווים הקלים לתפעול, שמספר הנוסעים בהם קבוע ולא משתנה, וגם באופן יחסי לירושלים הקווים שנשארו אצל אגד הם קווים שאין בהם הרבה נוסעים.
:::
{ייתכן שהם מפנים את האשכולות הקשים לביצוע ומשאירים אצלם את הקלים והנוחים יותר.. ע״ע י-ם,
אבל הציון הארצי הגבוה שלהם עוד קודם מוכיח שבכ״מ הם טובים מאוד ביחס לרוב החברות החדשות}

דווקא בפתיחת ״דרך אגד״ הם לקחו ע״ע את המכרזים הקשים, וזה נראה שהם מתפקדים יותר טוב בפער ממה שהתרגלנו..
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
:::


דווקא בפתיחת ״דרך אגד״ הם לקחו ע״ע את המכרזים הקשים, וזה נראה שהם מתפקדים יותר טוב בפער ממה שהתרגלנו..
אני חושב שגם תנופה בתחילת דרכם היו טובים יותר מאשר הם כיום.
אין בכך ראיה.
יש לאגד יתרון על פני חברות אחרות, בכך שהם מחזיקים מערך ניהול מקצועי, אבל גם זה צפוי להעלם עם השנים, זה רק ספיחים שנשארו להם במקרה מהעבר, מהתקופה בה באמת היה חשוב להם לנהל נכון את הקווים.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אגד היתה גם לפני זה חברה טובה עם נתונים מצוינים בכל הארץ מלבד ירושלים, וברגע שחילקו את ירושלים היא העלתה את הציון גם שם.
מטרופולין היו גם לפני זה חברה גרועה עם ציונים גרועים בכל הארץ, ואף אחד לא הבין על סמך מה הם זכו בעוד אשכולות.
אקסטרה חברה חדשה שזכתה בנתניה ובירושלים בו זמנית, ובשניהם היא מפגינה ביצועים מרשימים יוצאים מן הכלל
אני דווקא מבין על סמך מה הם זכו באשכולות נוספים.
הם פיצחו את שיטת הניקוד, במכרז בקעת אונו, וגם במכרז שלפניו הם הציעו תוספת רכש של 200 אוטובוסים על פני שלושת השנים הראשונות לזכיה.
הציעו, ולא ביצעו (וגם לא יכולים לבצע כי אין איפה להחנות עוד 200 אוטובוסים באשכול אונו)
וכך הם קיבלו ניקוד עודף על פני החברות האחרות שלא ידעו שניתן להציע אוטובוסים בלי לרכוש אותם בפועל.
אבל סביר שגם החברות האחרות ילמדו מהר את הרעיון, וכך נראה הצעות הזויות של רכש עצום בלי שיהיה לדבר כיסוי.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני דווקא מבין על סמך מה הם זכו באשכולות נוספים.
הם פיצחו את שיטת הניקוד, במכרז בקעת אונו, וגם במכרז שלפניו הם הציעו תוספת רכש של 200 אוטובוסים על פני שלושת השנים הראשונות לזכיה.
הציעו, ולא ביצעו (וגם לא יכולים לבצע כי אין איפה להחנות עוד 200 אוטובוסים באשכול אונו)
וכך הם קיבלו ניקוד עודף על פני החברות האחרות שלא ידעו שניתן להציע אוטובוסים בלי לרכוש אותם בפועל.
אבל סביר שגם החברות האחרות ילמדו מהר את הרעיון, וכך נראה הצעות הזויות של רכש עצום בלי שיהיה לדבר כיסוי.
בקיצור נוכלים
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
בקיצור נוכלים
לא נוכלים בכלל
גלים היה הראשון שהמציא את השיטה
סופרבוס (שהוא השותף של גלים) שכפל את השיטה במטרונית חיפה ואולי גם בירושלים
מטרופולין שכללו את זה לכדי אומנות.
זה לא נושא של נוכלים, אלא נושא של פיקוח לקוי מאוד של משרד התחבורה
פיקוח לקוי שעולה לנו הרבה כסף וגם פוגע קשות באיכות השירות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה