בקשת תפילה דברים אקטואליים ממרן פוסק הדור רשכבה"ג הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א (מצורף גליון חיי שרה)

מצב
הנושא נעול.

ציטא

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
לצערינו, יש בני ישיבות שמרגישים עצמם ’נחותי דרגא‘ כלפי אלו ההולכים לצבא, ומעריצים את חיילי הצבא באומרם שהצבא הרי מציל אותנו, והם שוכחים את האמת, שהצבא חייבים לנו עוד יותר הכרת הטוב על מה שאנחנו יושבים ולומדים, שבזכות התורה שלנו, אנחנו מצילים אותם.

ובאמת לולא הציונים לא היו כאן מלחמות כלל, שהם בהקמת המדינה גרמו לכל המלחמות והסכנות מהישמעאלים,
ומה עוד, שהם במעשיהם של פריקת עול רח“ל מכניסים אותנו לסכנה עצומה מחרון אף ה‘ על היישוב כולו ה‘ ירחם, ובפרט בעת הזאת כאשר ראשי השלטון אומרים שהם בעצמם עושים הכל בכוחם ובכח זרועם עפ“ל) ועוד דברי כפירה כיוצ“ב, הרי הדבר מעורר קטרוג גדול רח“ל על בית ישראל, והמקטרגים דורשים את שלהם רח“ל, אבל כשהקב“ה רואה את המסירות נפש של הבני תורה שלנו, אז המלאכים הסנגורים משביתים מידת הדין בכח טענה זו שאין לנו שיור אלא התורה הזאת.
ועל כן באמת חרפה ובושה היא שיש מאתנו שמעריצים אותם ורואים עצמם כ‘נחותי דרגא‘ כלפיהם, ועלינו לדעת שאין לנו במה להתבייש, שאנחנו עושים מה שהקב“ה מצווה, ובעבור זה אנחנו נמצאים בעולם הזה, ואדרבה, אותם שדורשים מאתנו גיוס בני הישיבות לצבא שלהם, צריכים להתעורר בעת הזאת לבקש מאתנו מחילה על מה שאינם נוהגים בנו כבוד כראוי לבני תורה.
ובעוד שהם דורשים מאתנו למה אנחנו לא הולכים לעזור להם במלחמה, הרי אנחנו דורשים מהם להפך למה אינם עוזרים לנו במלחמה שלנו ע“י התורה הקדושה שהיא כלי חמדתו של הקב“ה.

וצריך לדעת האמת שהישועה שלנו היא רק מיד השי“ת ולא בסיבתם, שאין הם סיבת הישועה ח“ו, ומי שאינו מודה בזה הרי הוא כופר ביסודות היהדות שאין לנו מלך אלא אתה. והקב“ה יעזור שבמהרה יבוא משיח צדקינו, ויתגלה כבודו עלינו – שזהו הרי כל העניין של ביאת משיח, וזכורני כשבאתי אצל מרן הגרי“ז זצ“ל ואחד אמר לו ”הקדוש ברוך הוא יעזור שיבוא כבר משיח“, ושאל אותו מרן הגרי“ז זצ“ל ”וכי עבור מה אתה רוצה משיח בשביל לאכול קוגל טוב“? וכאשר אנחנו נוסיף בבהירות האמונה שאין עוד מלבדו ית“ש, ואין לנו מלך אלא אתה, אז נזכה להתגלות כבוד ה‘ בביאת משיח צדקינו, ואז נזכה לעבוד את השי“ת בלבב שלם בלא חטא. והשי“ת יעזור שבמהרה ממש יסתיים החילול ה‘ הזה של המרידה במלכות שמים, ונזכה לראות בהתגלות כבוד ה‘ בעולמו בביאת משיח צדקנו במהרה ובקרוב אמן.
 

קבצים מצורפים

  • חיי-שרה-מייל-פד.pdf
    KB 111.2 · צפיות: 22
מצב
הנושא נעול.
פרק קכא:
א) שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: ב) עֶזְרִי מֵעִם ד' עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: ג) אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: ד) הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: ה) ד' שֹׁמְרֶךָ ד' צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: ו) יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: ז) ד' יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: ח) ד' יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה