עזרה גייטסהד

Yehudita

משתמש צעיר
אני צריכה מידע על גייסהד החדש והישן ומה ההבדלים בינהם.
אם יש משהי שיודעת מהשנים האחרונות אני אשמח.
תודה מראש:):)
 

12 Shira

משתמש מקצוען
בוקר טוב,

מעודכן ללפני כמה שנים... מהכרות שלי עם בנות שלמדו בשתיהם + הייתי במקום בעצמי כדי לראות...
גיטסהייד הישן נחשב יותר סגור , אפילו שגם שם יש הרבה סגנונות....
מבחינת לימודים , בגייטסהייד הישן יש רק לימודי קודש. (בנות לומדות באונליין בערבים ובהפסקות.. אבל בסמינר עצמו יש רק קודש)
בסמינר החדש , שנחשב יותר פתוח...
יש לימודים מטעם הסמינר (אולי כבר השתנה) אבל לפני כמה שנים זה היה יותר בכוון של קורסים ,
כל אחת יכלה לבחור כמה קורסים, בנושאים שעינינו אותה.
לדוג: עיצוב פנים, שיער , גרפיקה וכו'...

בשתיהם יש בנות אכותיות, מכל העולם.
הם פחות אוהבים לקבל ישראליות, אבל זה לא בלתי אפשרי, רק חשוב להם להבין שזה לא משהי בעיתית שנשלחת אליהם מחוסר ברירה ( לא שאלת על זה בכלל;):eek:, אבל בכל אופן כותבת...:rolleyes:)

אם יש לך שאלות ספציפיות אשמח לנסות לענות, ובכל מקרה זה יכוון גם אחרות שיודעות ...

בהצלחה רבה!
 

Yehudita

משתמש צעיר
אני רוצה לדעת דבר ראשון מה ההבדל מבחינת סגנון הבנות ואני אשמח שתפרטי מה זה אומר סגור ופתוח זה פשוט נושא מאאאאאד רחב.
איך לומדים שם, איך זה עובד , פחות או יותר עד אילו שעות?
ושמעתי שאין אפשרות להיות שם עם פאלפון ומחשב, זה נכון?
והקורסים בחדש רציניים???
לא , לא מדובר במשהי בעיתי בכלל- מישהי שגרה בישראל אבל כל המשפחה מחו"ל.
 

12 Shira

משתמש מקצוען
אוקי, אני ינסה להסביר,
זה באמת מסובך להגדיר סגנון , ברעיון הקו של הסמינר הישן הוא יותר סגור ושמור, מגיעות אליו הבנות היותר צדיקות מהעולם, בעיקר בגלל ההשקפה החזקה , לימודי הקודש והאוירה.
אבל כמובן, שזה חו"ל, על כל המשתמע , יש בכל אופן מגוון סגנונות גם שם.
מבחורה שמוסיפה כפתור בחולצה עד בחורה שמאוד אכפת לה איך היא נראית ומשקיעה בזה המון...

אם כבר דיברנו על צניעות, אז לא מעירים שם המון על צניעות, אבל יש הרגשה של מכובדות, ויש דברים שמובן שהם לא מתאימים... כמובן שבמקרים מסוימים מעירים.

מבחינת סדרי הלימוד , אם אני זוכרת נכון , בבוקר יש שיעורי קודש, בעיקר עם רבנים, השקפה, דינים , תודה נביא וכו'...
בשעות הצהריים יש הפסקה , לאחריה וגם בשעות ההפסקה יש לימוד בחברותות של חומר מסוים, אם אני לא טועה, בצהריים ערב יש שוב שיעורי קודש.
ואז, בלילה , זה הזמן שבנות לומדות (ממש לא כולם!) תארים וכו, במחשב.
פלאפון היה אסור כשביקרתי שם. וזה משהו שהם ממש!!! הקפידו עליו, אבל אולי זה השתנה.

כל זה על הסמינר הישן.

החדש, לפי מה שהבנתי נפתח בעיקר כדי לתת מענה לבנות שרצו מקצוע, אבל מטבע הדברים הגיעו אליו הבנות היותר פתוחות (לא מקולקלות! )

מכירה מקרוב משהי שלמדה שם כמה קורסים ועובדת בכמה מהמקצועות שלמדה שם , בהצלחה רבה. (לא בארץ ולא באנגליה...)
לא מאמינה שזאת תעודה שמוכרת בארץ, אבל את הידע מקבלים.

מקווה שהצלחתי להסביר קצת יותר...
 

Yehudita

משתמש צעיר
ואז, בלילה , זה הזמן שבנות לומדות (ממש לא כולם!) תארים וכו, במחשב.
אז מותר מחשבים???
ואם אפשר לשאול
את בעצמך למדת שם??
ועוד משהו - אם תצליחי להגדיר לי באיזה סגנון פחות או יותר הבנות מתלבשות ומה סגנון המשפחות שמגיעות מהם הבנות?
 

12 Shira

משתמש מקצוען
חייבת לציין, (שוב , אפילו שלא על זה שאלת)...
שהאוירה בשתי הסמינרים מקסימה, הבנות מאודדד! נהנות , וזה לא מובן מאליו, כי התנאים שם הם לא הכי הכי לוקסוס וגיטסהייד עצמה היא מקום מרוחק מהעיר , שאין בו הרבה מה לעשות או לראות. (יש במרחק הליכה של בערך רבע שעה בערך, קניון קטן, שרשמית אסור ללכת אליו אבל הולכים...)
(** ציינתי את העובדה שזה מקום מרוחק וקצת משעמם כי יש בנות שזה קריטי עבורן, הם מחכות ורגילות לאקשן של עיר רגילה )

הבנות יושבות ביחד, מדברות, מטיילות וממש ממש נהנות!
יש משימה של חסד, אם אני לא טועה פעמיים בשבוע , בבתים בקהילה , לעזור עם הילדים, בישולים לשבת וכו'... (לדעתי ב2 הסמינרים)
 

12 Shira

משתמש מקצוען
אז מותר מחשבים???
ואם אפשר לשאול
את בעצמך למדת שם??
ועוד משהו - אם תצליחי להגדיר לי באיזה סגנון פחות או יותר הבנות מתלבשות ומה סגנון המשפחות שמגיעות מהם הבנות?
זכור לי בהחלט שראיתי בנות יושבות עם מחשבים ניידים בחדרים ולומדות, אולי זה היה מחשבים של הסמינר, לא בטוחה.... (מדברת על הישן )
עכשיו כששאלת, אני נזכרת שחברה שלמדה בחדש, תמיד כתבה לי מיילים מחדר המחשבים, אז אולי באמת אסור...

אפשר בהחלט לשאול, אני התכוונתי ללמוד בישן , התקבלתי ונסעתי רק כדי לראות לפני ההחלטה הסופית, אך בסוף החלטתי לא ללמוד שם .
בעיקר בגלל שהייתי יותר גדולה ושם , לא משנה בת כמה את , נכנסים לשנה הראשונה של הלימודים. וזה אומר שהייתי אמורה ללמוד עם בנות כמה שנים קטנות ממני.
בגלל זה ובגלל דברים נוספים , שאלתי רב שאמר לי להישאר בארץ...
אבל בהחלט התרשמתי מהמקום
 

manu

משתמש פעיל
הסגנון של הבנות בשני הסמינרים די שונה
בת שתלך לישן לא תלך לחדש
וכן הפוך
מי שהולכת לישן מחפשת בעיקר שיעורים ברמה ובחורות שמחפשות רמה טובה
אלו שבחדש הרבה יותר מודרניות (אפ’ שגם החדש יש מודרניות כי אחרי הכל זה בנות מחו״ל , אבל יש רמות)
עוד דוגמא על השוני בין הסמינרים זה שעכשיו באלול בקורונה כל הבנות המגיעות מחוץ לאנגליה היו אמורות לשמור על בידוד במשך שבועיים ולמעשה בישן כולם שמרו ומי שהתגלה כחולה עף מיד הביתה ואילו בחדש הבנות יצאו במשך הבידוד ולא היה על זה פקוח בכלל

עוד משהו שזכור לי שיש הבדל
זה ענין האיפור, הצפרנים וכו’ שבחדש הרבה פחות נזהרים בדבר

עוד משהו מצד השידוכים
יש אנשים שמבררים על בחורה ואם אומרים להם שהיא מהחדש אז היות וזה מראה מיד על סגנון מסויים מימילא מפסיקים לברר..... אני אומר את זה כדי להסביר שהסגנון הוא בוודאי שונה
אבל מי שמתאים לה יותר החדש עדיף שתלך לשם
 
נערך לאחרונה ב:

nc

משתמש סופר מקצוען
ממה שידוע לי לא מקבלים היום ישראליות לישן,רק לחדש.

והבחורות שאני מכירה שלמדו בחדש הן על הקצה המאד מאד מודרני של הסקאלה.
 

Yehudita

משתמש צעיר
איזה גלאים פחות או יותר
ומה המחיר???
ועוד משהו חשוב
יש אפשרות לעבוד קצת ולהרויח כסף מהצד??
 

12 Shira

משתמש מקצוען
איזה גלאים פחות או יותר
ומה המחיר???
ועוד משהו חשוב
יש אפשרות לעבוד קצת ולהרויח כסף מהצד??
גם לא יודעת להגיד במדויק, אבל זוכרת שהיה יקר.
יכול להיות שאפשר לעשות בייביסיטר, או דברים בסגנון הזה...
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בשעתו היו אומרים על גייטסהד הישן ככה:
בשנה הראשונה הם רוצות בעל שיביא פרנסה
בשנה השניה הם כבר רוצות בעל שישב וילמד
בשנה השלישית הם רוצות בעל שיבא פרנסה כדי שהן תוכלנה לשבת וללמוד
על אף שמדובר בבדיחה, עלי לציין שהבדיחה אינה מתאימה לאופי הסמינר הזה. אני דווקא שמעתי אותה על סמינר אופקים.
מהיכרות אישית עם שני הסמינרים הנ"ל, סמינר גייטסהד אינו משכנע אף אחת לבחור בבעל שיושב ולומד, וזו אף לא המגמה שם. הסמינר מלמד על חשיבות התורה וההקפדה על קיום המצוות כראוי, מתוך לימוד ההשקפה הנכונה. בדר"כ הבנות ממילא מבינות את חשיבות הדבר ולרוב אף מעוניינות בבעל שיושב ולומד (לפחות לכמה שנים ראשונות אחרי החתונה, וגם אח"כ אם הוא עובד לפרנסתו, הבית נשאר בצביון של בית תורני שהתורה היא הערך העליון בה), אולם במידה והן בוחרות בבעל שיושב ולומד - זה ממש לא נובע מלחץ או חברתי, או שכך מצופה מהן, וכדו'.


משהו שכתבתי לפני למעלה משנה:
הידע שלי מסתמך על 8 בנות משפחה (כולל אשתי) שלמדו בסמינר גייטסהד הישן.

ראשית כל, את לימודי הקודש מלמדים רבנים ולא מורות, כך שההבדל הוא שמים וארץ. ובמחשבה שניה - אין הבדל, אלא אין קשר ביניהם...
הרבנים הינם תלמידי חכמים, ואחד מהם - המלמד הלכות - הוא הגאון רבי פסח אליהו פאלק שליט"א (בעל שו"ת מחזה אליהו, לבושה של תורה, עוז והדר לבושה (כן, כן, הספר המפורסם על צניעות), ועוד).

הסמינר נותן השקפה אמיתית ברמה גבוהה מאוד בכל הנוגע ליהדות, ולא השקפה "סיסמתית" (או איך שתקראו לזה. כלומר, "סיסמאות", והיינו כל מיני מיתוסים נפוצים וכו'). הרבנים יורדים לשורש ולמקורות כל דבר, ומסבירים את העניין בטוב טעם ע"פ התורה בהשקפה חרדית ליטאית.
אין שאלה השקפתית / באמונה / וכדו' שאסור לשאול. הכל פתוח על השולחן!
הדבר האחרון שצריך לדאוג לגביו הוא עניין ההשקפה. ובעצם בכלל לא צריך לדאוג לגביו...

אין בסמינר תקנון לבוש. אמנם למעשה כולן לבושות ע"פ ההלכה, קודם כל - כי הם לומדות את ההלכות (בניגוד לרובם ככולם של הסמינרים בארץ שלא לומדים את ההלכות אלא את התקנון...), וכמובן - כי זה פשוט לא מקובל בקרב הבנות.
ראיתי שכתבו כאן שהסמינר הישן הוא ממש "פרומר" יחסית לחו"ל. אינני יודע אם הכותבת מכירה את הסמינר (אני חושב שלא, כי הבנתי מדבריה שהיא סבורה שמותר פלאפונים, והאמת היא שאסור), ואם היא מכירה את החוצניקים והסמינרים בחו"ל, אבל במחילה, הדבר ממש לא נכון. מצד אחד יש שם בנות שלבושות בצורה די מודרנית. ומצד שני, יש שם גם בנות מבני ברק שהם פרומעריות למדי.

כפי שכתבתי, אסור שם פלאפונים (מאלף סיבות ברורות). הבנות מדברות בטלפונים ציבוריים.



את הסמינר החדש אני לא מכיר, אבל הבנתי שהוא סמינר מודרני. (בניגוד למה שכתבו כאן, למיטב הבנתי הסמינר הישן הוא סטנדרטי, והסמינר החדש הוא מודרני. ואני ואשתי באים ממקור חוצניק, ואיננו פרומער'ס אלא סטנדרטיים לגמרי (נו, כמובן שקשה להגדיר את זה בפורום זה), כך שאני מדבר מכיוון כזה).
אני לא מחווה דעה אודות רמת הלימוד וההשקפה בסמינר.
 
נערך לאחרונה ב:

Yehudita

משתמש צעיר
ממש תודה לכולכן!!!!!!!!!!
אני שמחה על כל תגובה וזה ממש עוזר!!
באמת קשה להגדיר סגנונות
אבל אם גם בישן וגם בחדש יש מודרניות וסגורות אז לפי מה בד"כ הבנות בוחרות ללכת - אם מודרנית הולכת לישן ויש אחת אחרת שהולכת לחדש אז נוצר שני סמינרים שהם פחות או יותר אותו הדבר , לא?
ויש משהי שיודעת לספר או לעמוד על ההבדלים גם לגבי הסמינר במנצ'סטר?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה