עזרה גייטסהד

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אבל אם גם בישן וגם בחדש יש מודרניות וסגורות אז לפי מה בד"כ הבנות בוחרות ללכת - אם מודרנית הולכת לישן ויש אחת אחרת שהולכת לחדש אז נוצר שני סמינרים שהם פחות או יותר אותו הדבר , לא?
כמובן שזה תלוי מה הסגנון של רוב הבחורות שם, וכן מה הקו הרשמי של הסמינר.
 

Yehudita

משתמש צעיר
כמובן שזה תלוי מה הסגנון של רוב הבחורות שם, וכן מה הקו הרשמי של הסמינר.
כן אני מבינה
אבל ציינו שלא כ"כ מעירים על לבוש.
ומאד קשה להגדיר ממש מה זה מודרני.
את יודעת להגיד פחות או יותר איך הם מתלבשות??(בשתי הסמינרים)
ואולי גם לאיזה סמינר פה בארץ זה דומה או מתאים יותר.
 

12 Shira

משתמש מקצוען
אני כתבתי שלא כל כך מעירים על הלבוש, אבל עדיין יש הבדל בין 2 הסמינרים.
לסמינר הישן יש קו יותר סגור כבר שנים , ומטבע הדברים מגיעות לשם בנות שזה מה שהם מחפשות , זה שאין שם לימודים , עוד יותר מגדיר את ההבדל. (הרבה בנות מגיעות אחרי שהאימהות שלהם למדו שם... זה סוג של מסורת)
ולכן, אין צורך בהערות ...
יש שם גם בנות מודרניות , אבל הם בנות שמחפשות משהו יותר סגור ושמור.

תלוי מה בסגנון של הבחורה , אם היא יותר סגורה , יותר מתאים הישן.
אם היא יותר פתוחה , אולי באמת כדאי לה ללכת לחדש.
אפילו ששם יותר מודרני כביכול , מכירה מקרוב בנות מודרניות מהארץ שהלכו לשם והסמינר ממש בנה אותם!
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כן אני מבינה
אבל ציינו שלא כ"כ מעירים על לבוש.
ומאד קשה להגדיר ממש מה זה מודרני.
את יודעת להגיד פחות או יותר איך הם מתלבשות??(בשתי הסמינרים)
ואולי גם לאיזה סמינר פה בארץ זה דומה או מתאים יותר.
בגדול בגייטסהד הישן מתלבשים לפי הוראותיו של הרב פאלק. אלא שמי שלא עושה בדיוק כפי הוראותיו לא יעירו לה, אלא אם זה ממש נוגד את ההלכה או את הקו שהסמינר מנחיל. הם מעוניינים שהכל יגיע מהפנימיות של כל אחת, ולא מכפיה חיצונית.
 

12 Shira

משתמש מקצוען
כן אני מבינה
אבל ציינו שלא כ"כ מעירים על לבוש.
ומאד קשה להגדיר ממש מה זה מודרני.
את יודעת להגיד פחות או יותר איך הם מתלבשות??(בשתי הסמינרים)
ואולי גם לאיזה סמינר פה בארץ זה דומה או מתאים יותר.
קשה להקביל לסמינר בארץ, בחו"ל יש בנות שמתלבשות יותר פתוח והם ממש צדיקות וכן להפך...
זה מתחלק קצת אחרת...

לכן , הם ממש לא אוהבים לקבל ישראליות. כי ישראליות ששומעות על מקום שלא מעיר על לבוש, ורואות סביבם בנות שמתלבשות יפה, לפעמים מאבדות את הגבולות לגמרי....

זה סמינר שמתואם בעקרון לבנות חו"ל...
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מה , חצאית באורך אמצע וכזה? (לא מזלזלת בכלל אבל איך בנות שהם מודרניות נמצאות שם???)
אמצע זה הוראת בי"ד משמר התורה, לא של הרב פאלק... הרב פאלק מורה 10 ס"מ.
מכל מקום חשוב מאוד להבין את העיקרון הזה:
קשה להקביל לסמינר בארץ, בחו"ל יש בנות שמתלבשות יותר פתוח והם ממש צדיקות וכן להפך...
זה מתחלק קצת אחרת...

לכן , הם ממש לא אוהבים לקבל ישראליות. כי ישראליות ששומעות על מקום שלא מעיר על לבוש, ורואות סביבם בנות שמתלבשות יפה, לפעמים מאבדות את הגבולות לגמרי....

זה סמינר שמתואם בעקרון לבנות חו"ל...
ברגע שקולטים את זה, ובעיקר כשמבינים את העיקרון וההיגיון שעומד מאחורי הדברים הללו, הרבה קושיות ותהיות נפתרות.
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
מה , חצאית באורך אמצע וכזה? (לא מזלזלת בכלל אבל איך בנות שהם מודרניות נמצאות שם???)
@יהודיתה,
הסמינר החדש הוא מאוד מאוד מאוד נחשב מודרני כאן בארץ
סגנון לוסטיג או אפיקי דעת וצפונה
אני מכירה מישהי שלמדה שם לפני שניםםםם, וסיפרה שהרבנית דיברה בהרצאה שהבנות יפסיקו להסתובב בdorms - הפנימייה, עם פיג'מות shorts. (מכנס קצר)
הסמינר הישן - יש שם ממש צדיקות סוג אורך אמצע רגל, אבל זה לא הרוב שם. הרוב שם הוא קלאסי סגנון סמינר שרנסקי, וכמובן יש שם גם פתוחות מאוד.
כל המושגים הם שונים כי זה חו"ל, אבל יש לי אח בשידוכים, לא לומד, עם סמארטפון, והוא ביקש שלא יציעו לו יותר מנו-גייטסהד (גייטסהד החדש) כי זה בנות מודרניות מידי....
וכמובן, בלי להכליל, כי בכל מקום יש כל דבר

הרבה הרבה בהצלחה!!
 

סופי דפרה

משתמש פעיל
אי אפשר לתאר בכמה שורות של כתיבה, גם מפאת קוצר הדברים וגם ובעיקר בגלל שמדובר בציבור שרובו ככולו חוצניק, ולכן כל מה שתשמעו (דוגמת מה שכתבה @גילגולונת ) הוא לא רלוונטי כלל, כי יש דברים שגדולי החניוקים בחו"ל לא רואים צל של איסור, וכאן כולם גדלו עם גדרים אחרים לחיובי או לשלילי.
אני למדתי שם, ומאידך אני מכירה היטב את השפה הירושלמית.
ולכן אגיד במשפט אחד ומי שיבין יבין, גייטסהד הישן מקביל כאן ל'סניף' שלפני חמש שנים, וגייטסהד החדש מקביל לבנות אלישבע שלפני חמש שנים.
רק מי שבעניינים כאן ושם תוכל להבין, אחרת חבל על האלפי שורות.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
גייטסהד הישן מקביל כאן ל'סניף' שלפני חמש שנים, וגייטסהד החדש מקביל לבנות אלישבע שלפני חמש שנים.
תמוה ביותר. (לא מכיר את סניף לעומק, אבל כן בשטחיות. את בנות אלישבע ואת גייטסהד הישן אני מכיר היטב. לא מבין בכלל את מה שכתבת).
 
נערך לאחרונה ב:

גילגולונת

משתמש מקצוען
, גייטסהד הישן מקביל כאן ל'סניף' שלפני חמש שנים, וגייטסהד החדש מקביל לבנות אלישבע שלפני חמש שנים.
רק מי שבעניינים כאן ושם תוכל להבין, אחרת חבל על האלפי שורות.
מכירה את שניהם לפניי ולפנים. לא קרב
בנות אלישבע מעולם לא היה פתוח כמו גייטסהד החדש
וגייטסהד הישן מעולם לא היה חניוק כמו הסניף
מעולם.
(למדתי בשניהם...)
 

Yehudita

משתמש צעיר
לכן אגיד במשפט אחד ומי שיבין יבין, גייטסהד הישן מקביל כאן ל'סניף' שלפני חמש שנים, וגייטסהד החדש מקביל לבנות אלישבע שלפני חמש שנים.
לא קיצוני מידי??
בנות אלישבע מעולם לא היה פתוח כמו גייטסהד החדש
וגייטסהד הישן מעולם לא היה חניוק כמו הסניף
מעולם.
זה מה שחשבתי לא?
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
לא קיצוני מידי??

זה מה שחשבתי לא?
הייתי מגדירה את זה כגייטסהד הישן קצת יותר פתוח מבנות אלישבע של עכשיו (מושגי חו"ל וכדומה, בנות ישנות עם מכנסיים, הולכות עם שיער פתוח בשבת בכל מיני אורכים, מתאפרות כמו שצריך.... אבל מלא יידישקייט ואהבה לצניעות אם כי לא בהכרח לתורה ולבעל שממית עצמו עליה) וגייטסהד החדש - סוג של מקום מפלט לכאלו שלא התקבלו לישן. מאוד פתוח. בנות עם רישיון מהארץ, בניית ציפרניים, חצאיות מעל לברך. וכדומה.
מהיכרות מאוד קרובה ואישית
כמובן שבכל מקום יש את הכל
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מלא יידישקייט ואהבה לצניעות אם כי לא בהכרח לתורה ולבעל שממית עצמו עליה
זה לא נכון (מתייחס לקטע המודגש).
ראי מה שכתבתי כאן:
סמינר גייטסהד אינו משכנע אף אחת לבחור בבעל שיושב ולומד, וזו אף לא המגמה שם. הסמינר מלמד על חשיבות התורה וההקפדה על קיום המצוות כראוי, מתוך לימוד ההשקפה הנכונה. בדר"כ הבנות ממילא מבינות את חשיבות הדבר ולרוב אף מעוניינות בבעל שיושב ולומד (לפחות לכמה שנים ראשונות אחרי החתונה, וגם אח"כ אם הוא עובד לפרנסתו, הבית נשאר בצביון של בית תורני שהתורה היא הערך העליון בה), אולם במידה והן בוחרות בבעל שיושב ולומד - זה ממש לא נובע מלחץ או חברתי, או שכך מצופה מהן, וכדו'.


גייטסהד החדש - סוג של מקום מפלט לכאלו שלא התקבלו לישן.
למרות שיש כאלו שאכן הגיעו לחדש בגלל שלא התקבלו לישן, מכל מקום לא ניתן להגדיר את החדש כמקום מפלט לאלו שלא התקבלו לישן. מלכתחילה המקום נועד לסגנון מסוים, וסגנון זה אינו מתאים לישן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה