דרוש מידע "גידול תפו"א בבית בעציץ"

יונלה

משתמש מקצוען
עציץ ממש גדול ואדמת שתילה איכותיים.

והרבה תפילות שיצמו תפו"א בגודל סביר...
 

י.צ

משתמש פעיל

מה זה העיניים של תפוחי האדמה בכלל?​

מכירים את המצב הזה שיש לנו תפוחי אדמה במדף, והרבה זמן לא נגענו בהם… למעשה שכחנו מהם לגמרי כי הם יושבים שם הרבה זמן, ואז לתדהמתנו אנחנו רואים שעל גבי תפוחי האדמה מתחילים לצאת כל מיני גבשושיות. מחזה לא נעים כל כך בינינו. לגבשושיות האלה קוראים 'עיניים'. אלה העיניים של תפוחי אדמה. תדעו לכם שברגע שמתחילים לצאת לתפוחי האדמה העיניים כבר לא בריא להשתמש בהם בגלל החומר שנמצא בצורה מרוכזת.

מתפוח אדמה אחד אפשר לגדל עשרות תפוחי אדמה​

במקום לזרוק את תפוח האדמה לפח אנחנו ניקח אותו ונודה על העיניים שיצאו לו, כי מתפוח אדמה אחד עם עיניים נוכל לגדל עציץ שלם של תפוחי אדמה!
אז בשלב הראשון ניקח עציץ פלסטיק פשוט, מומלץ שהעציץ יהיה כמה שיותר גדול מינימום 10 ליטרים. לאלה שיש חלקת אדמה, אפשר לעשות את הפעולה הזאת ישירות בתוך האדמה ללא צורך בעציצים ואדניות. נשים אדמה בחלק התחתון שמיועדת לעציצים, מצע גן או תערובת גן זה נקרא, ונשים את תפוח האדמה מעל. כלומר נמלא שליש אדמה בעציץ ומעל נשים את תפוח האדמה. ניקח אדמה נוספת ונכסה את תפוח האדמה ואת העיניים שלו. וזהו בשלב הזה.

מכסים שוב ושוב את העציץ ואת הגבעולים שצצים​

נניח את העציץ במקום עם שמש ישירה ונשקה כל יום במשך שבוע, ובהמשך על פי הצורך ולפי מצב האדמה. מה שצפוי לקרות זה דבר מדהים. מתוך העציץ ודרך האדמה יצוצו להם מלא מלא גבעולים שבעצם צמחו להם מ'העיניים'. נכסה את הגבעולים באדמה נוספת ונמשיך להשקות. הגבעונים ימשיכו לצוץ ואנחנו נמשיך לכסות אותם באדמה עד אשר לא יהיה מקום יותר לאדמה בעציץ. ומכאן נשאר לנו רק לטפל ולהמשיך להשקות לפי הצורך.

הקסם האמיתי קורה מתחת לאדמה​

בלי שנשים לב ובלי שאנחנו יודעים באמת מה קורה בתוך העציץ, נוצרות התפתחויות מדהימות בתוך האדמה. אחרי שלושה או ארבעה חודשים ניקח את העציץ הזה ששתלנו בו את תפוח האדמה עם העיניים ונהפוך אותו על הקרקע. אם עשינו הכל נכון והתחלנו את הפעולה הזאת בסתיו, העציץ אמור להיות מלא בתפוחי אדמה חדשים שמוכנים לאכילה. קסם אמיתי.

ולמי שרוצה לשתול ישירות באדמה​

באדמה הסיפור הוא זהה.. מתחחים טוב טוב והופכים את הקרקע באמצעות קילשון לעומק של 30 ס"מ ומוסיפים קצת קומפוסט, ומניחים את תפוח האדמה בקרקע האוורירית והמדושנת. ושוב כשהגבעולים יוצאים נכסה אותם באדמה חדשה ואחרי שלושה ארבעה חודשים נחפור באדמה ונוציא את כל תפוחי אדמה המוכנים לאכילה. תודו שזה מגניב…

ועכשיו טיפ של אלופים​

את הפעולה הזאת תעשו בסתיו או בחורף. בקיץ רוב הסיכויים שלא יצליח להתפתח כמו שצריך. קחו בחשבון, שבאיזה שהוא שלב יעלו עמודים עם פרחים מהעציץ. אלה יהיו עמודי התפרחת של תפוח האדמה. אפשר להכניס ידיים לתוך העציץ או לאדמה ולהרגיש את גודל תפוחי האדמה. אם הם קטנים עדיין מומלץ לגזום את התפרחת ולחכות לחדשה שתעלה. ובכל מקרה ברגע שמתייבש עמוד התפרחת זה הזמן להוציא תפוחי אדמה מהקרקע.

בתאבון חברים !
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה