שיר גוף אחר

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הלב עשוי צדפים
מתפצפץ בכל רמיסה
זועק עצמו כאילו
לא הייתה בו המייה

הלב עשוי קרשים
וכל מסמר קודח חור
פוצע עצמו כאילו
לשם כך נברא והיה

הלב הזה כבר שנים
איבד צורה, איבד צלם
אין לו עוד אלוקים
ואין בו עוד כוחות

הלב הזה יודע
המיית עצמו שומע
הוא עוד יברא לעצמו
גוף אחר
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
שיר מיוחד. זורם מצד אחד, כואב ונוקב מצד שני.

מעניין אותי איך את מסבירה את הכפירה לכאורה שמתבטאת מהשיר... שאין אלוקים, והלב בורא את עצמו... אמנם לא מסבירים שירים, אבל בכל זאת מבקשת הסבר :) ומכיוון שאני יודעת שזו את שכתבת את השיר, אני בטוחה שיש פה הסבר עמוק שישפוך אור על הכול...
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שיר מיוחד. זורם מצד אחד, כואב ונוקב מצד שני.
תודה.
מעניין אותי איך את מסבירה את הכפירה לכאורה שמתבטאת מהשיר... שאין אלוקים, והלב בורא את עצמו... אמנם לא מסבירים שירים, אבל בכל זאת מבקשת הסבר :) ומכיוון שאני יודעת שזו את שכתבת את השיר, אני בטוחה שיש פה הסבר עמוק שישפוך אור על הכול...
אני לא רואה פה מקום של כפירה, אם כי בקריאה שניה אני מבינה מאיפה מגיעה הפרשנות הזו.
ה"אלוקים" המדובר בשיר הוא לא הקב"ה, אלא כפי שלמשל המלאכים נקראים "בני אלוקים", או שנאמר על משה "ואתה תהיה לו לאלוקים". כלומר - הפרשנות שבה אלוקים הוא "בעל הכוחות".
אין לו אלוקים ואין לו כוחות - אין לו כוח, וגם לא את המקור ממנו הוא שואב כוחות.

והוא עוד יברא לעצמו גוף אחר - כאן יש ארמז לתחיית המתים, שהנפש היא נצחית והגוף מתחלף. מצד שני, לאחר תחיית המתים כתוב ש"לעתיד לבוא - הנשמה ניזונת מן הגוף". שאותו "גוף אחר" יהיה עוצמתי וטוב כל כך - שהוא יוכל להזין ולהעניק לנשמה.
התקווה כאן שניתנת לנפש הפצועה, שיום אחד היא תתלבש בתוך גוף שיעניק לה כוחות מחודשים והיא תחיה בו לנצח.
 
נערך לאחרונה ב:

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
תודה.

אני לא רואה פה מקום של כפירה, אם כי בקריאה שניה אני מבינה מאיפה מגיעה הפרשנות הזו.
ה"אלוקים" המדובר בשיר הוא לא הקב"ה, אלא כפי שלמשל המלאכים נקראים "בני אלוקים", או שנאמר על משה "ואתה תהיה לו לאלוקים". כלומר - הפרשנות שבה אלוקים הוא "בעל הכוחות".
אין לו אלוקים ואין לו כוחות - אין לו כוח, וגם לא את המקור ממנו הוא שואב כוחות.

והוא עוד יברא לעצמו גוף אחר - כאן יש ארמז לתחיית המתים, שהנפש היא נצחית והגוף מתחלף. מצד שני, לאחר תחיית המתים כתוב ש"לעתיד לבוא - הנשמה ניזונת מן הגוף". שאותו "גוף אחר" יהיה עוצמתי וטוב כל כך - שהוא יוכל להזין ולהעניק לנשמה.
התקווה כאן שניתנת לנפש הפצועה, שיום אחד היא תתלבש בתוך גוף שיעניק לה כוחות מחודשים והיא תחיה בו לנצח.
הסבר מושלם! תודה על ההעמקה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה