כללי ברכת החמה | חוו דעתכם

T and A

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הראשון כמובן! מאוד יפה!!
(אבל חסרבו קצת משהו לא יודעת!!)
אבל זה יפה מאוד!!:)
 

דורון רונן

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אין איסור לצלם את השמש, אלא האיסור ליצור תמונה שיש בה את השמש, משום לא תעשון איתי, ואומרים חז"ל לא תעשו כדמות שמשי שבמרום. וזה לא דאוריתא אלא דרבנן (משום חשד). עיין שות שבט הלוי חלק י' כמדומני. וכן בספר החדש של ר' ניסים קרליץ חוט שני. השאלה שמסתפקים בה הפוסקים זה אם מותר להשהות תמונה כזו אצלו לאחר שיצרו אותה כבר. וזה שהרבה יוצרים פרוספקטים וכד' עם תמונת השמש זה לא ראייה לכלום. אבל יתכן שיש פוסקים שמקילים בכך, בכל אופן אני לא מכיר. מ"מ אם זה לצורך לימוד מותר, לדוגמא שידעו מה שיעור הענן שמכסה את השמש כדי שיעכב את הברכה. לצורך זה אפשר לצלם שמש מכוסה בענן קל.
 

אלי ויסברג

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הראשון, אם כי יש אפעס חסר שם בצד ימין לעומת הפרטים בצד שמאל. ניגוד ללא צורך, לדבר שליו כברכת החמה.
 

AVIZA770

משתמש רשום
עיצוב גרפי
הצד השמאלי עדיין לא מושלם, שאלתי הייתה על הכובר בלבד.
אני שמח שבעקבות ההודעה שהעלתי זכינו גם ללמוד משהו...
יש"כ
 

orli_dimri

משתמש פעיל
הראשון, לדעתי הוא הטוב מבין כולם.

רק יש באמצע (באזור הקיפול) איזה קו

שצריך לבדוק איך יצא בהדפסה.
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הראשון!
 

מאן דאמר

משתמש מקצוען
יתכן שיש בעיה בתמונה של שמש, אבל אפשר לפתור אותה, מספיק לעשות נקודה שחורה קטנה או איזה פגימה אחרת ואין בכך בעיה.
ו.... הראשון! כמובן.
 

דורון רונן

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מאן דאמר, הפתרון שהצעת נאמר על ציורים ופסלים של אדם, אבל לא על השמש והירח (בשו"ע ביור"ד מוסבר ההבדל), ומ"מ יש פתרונות אחרים לדבר, ואכמ"ל
 

זווית אחרת

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חוצ ניק;238450:
אני חושב שיש איסור דאורייתא לצלם את השמש.
להשתמש בתמונה אני לא יודע אם מותר או לא. כדאי לברר.
בהצלחה.

נכתב ע"י פוס;238708:
זו בדיחה לפסח, או שאתה באמת מתכוון לזה?

נכתב ע"י דורון רונן;238801:
אין איסור לצלם את השמש, אלא האיסור ליצור תמונה שיש בה את השמש, לצורך זה אפשר לצלם שמש מכוסה בענן קל.

לכל המסתפקים בשאלה זאת,
הרי זה מבואר ומפורט בפירוש
בעיתון 'בקהילה' של שבוע שעבר.
 

קבצים מצורפים

  • 83769.jpg
    1.5 MB · צפיות: 9

dor

משתמש רשום
הראשון לפנים!!
(זה למילאנו?)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה