מידע שימושי ברוכים הבאים, האם החמאה חוזרת למדפים??

-LIGA

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
משבר החמאה הגדול: כחלון אישר, הבד"צים מברכים
לאחר שנה של משבר שייבש את שוק המהדרין מחמאה, מסתמן קצה של פתרון: שר האוצר משה כחלון אישר הרחבת ייבוא החמאה מחו"ל • בבד"צים ממהרים לברך: "דילול הביקוש בשוק הכללי יתרום לרגיעה גם בשוק המהדרין"
כלכלי25.11.2019 | 19:07

567239ca5366b8e1e23f.jpg


חמאה צילום: pixabay

שר האוצר, משה כחלון, חתם אתמול (ראשון) על צו להרחבת המכסים לייבוא חמאה לשנת 2019 ו-2020 ובבד"צים ממהרים לברך על המהלך שיקל במעט את בצורת חמאת המהדרין שמעיקה על השוק מזה כשנה.

מכסת החמאה הביתית תוגדל ב-300 טונות ל-2,750 טונות, לאחר שהוגדלה כבר ל-2,400 טונות. מכסת הייבוא לחמאה תעשייתית תגדל ב-800 טונות ל-3,500 טונות פטור ממכס, לאחר שכבר גדלה ל-2,650 טונות.

יצוין, כי בצורת החמאה פקדה בעיקר את שוק המהדרין. בעוד והשוק הכללי גייס מכסות יבוא ממשרד החקלאות והחל לייבא תוצרת חו"ל, כשרויות המהדרין שזקוקות להיערכות מורכבת פי כמה לגבי חליבה וייצור בחו"ל, לא הצליחו להתגבר על הבעיה וזו הסיבה למדפי החמאה הריקים ברשתות השיווק החרדיות.

בתחילה הייתה זו טרה, שבכשרות העדה החרדית, שהפסיקה את ייצור החמאה בעקבות סירובו של שר האוצר משה כחלון להעלות מחירים. בעקבות כך תנובה לא עמדה בביקושים וחמאה בקושי נראתה במדפי הרשתות החרדיות.

אם לא די בכך, לפני חצי שנה הגיעה הבצורת גם לענף קינוחי המהדרין, כשמפעל הקינוחים ביסקוטי, שבכשרות בד"ץ 'קהילות', עצר ייצור של כמה מסוגי הקינוחים בעקבות המחסור החמור בחמאה בכשרות מהדרין. כך נעלמו גם קינוחי המהדרין החלביים מתפריטי האירועים במגזר.

אמנם, בחודשיים האחרונים החלו בבד"ץ העדה החרדית לייבא חמאת מהדרין מאוקראינה, דבר שהקל במעט על חברות הקינוחים, אולם לשוק הפרטי עדיין לא היה מענה. כעת עם צו ההרחבה של כחלון מקווים בבד"צים שהמחסור יוקל במעט.

'בחדרי חרדים' פנה לבד"ץ 'קהילות' וזה אישר כי המחסור בחמאה אכן השליך גם למשל על מפעל 'ביסקוטי' למוצרי קינוחים. לדבריהם, בעקבות המשבר החלו בחברות לייצר גם תחליפים שונים לחמאה, זאת לצד המאמצים לייבא מחו"ל. "אין ספק", אמרו בבד"ץ קהילות, "שהמהלך של כחלון יסייע לצינון הביקוש בשוק הכללי, דבר שישפיע ממילא גם על שוק המהדרין החרדי".

בחדרי חרדים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה