מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

רפ

משתמש סופר מקצוען
אז אולי כדאי שההורים של היום יקרעו ויתנו 600 לכל חתן,
כדי שיוכל לקנות בירושלים,
כך שכשיגיע לגיל זקנה,
יוכל למכור את הדירה בירושלים ולעבור לפריפריה,
על מנת לפרוע חלק מחובותיו על דירות חתניו,
שקנו בירושלים,
כדי שכשהם יגיעו לגיל זקנה,
יוכלו בעז"ה למכור את הדירה בירושלים ולעבור לפריפריה,
על מנת לפרוע חלק מחובותיהם על דירות חתניהם,
שקנו בירושלים,
כדי שכשהם יגיעו לגיל זקנה,
יוכלו בעז"ה למכור...
לא ?
הייתי לגמרי אירונית.
לא מצדיקה בכלל את המצב,
אבל מאמינה שלפחות חלק מאלו שקונים דירה במחירים ההזויים האלו מסתמכים על הפתרון הזה בדיעבד.
לפי התחזית שלי המצב הוא ללא פתרון,
המצב הכלכלי לא ישתפר בשנים הבאות אלא להיפך, ולכן כל פתרון דיור, גם אם הוא יהיה שכל זוג קונה לעצמו דירה, יועיל לדור אחד בלבד ולדור הבא כבר יצטרכו לחפש משהו אחר.
 
D

Deleted 66182

אורח
אין לי מושג על מה את מסתמכת. רובם היו עסוקים בלשרוד את החיים עצמם בואדי סאליב או בדימונה ולא בכספי שילומים.
מקורות הסטוריים מפורשים שלא אעלה כאן כי זה לא נושא האשכול אך לפי הגדרות נפגעי המלחמה
הרבה מיוצאי מרוקו תוניס מצרים אלג'יר וכד'
יש גם אלפי יהודים מטורקיה אטליה וכד' שהיו במחנות ריכוז ויש תעוד לכך אך שילומים לא קבלו!
עונים על הקריטריונים של השילומים אך לא קבלו כלום.
יש גם להיפך: יהודים בני עדות המזרח שכן קבלו שילומים וחיו בפער ניכר מאחיהם בני אותה עדה.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
השילומים לא יצרו פערים אלא העמיקו אותם ולכן אין טעם להיתלות בהם.
את העולה ממרוקו או תימן לא מעניין שהאדון מרמת גן קיבל פיצויים. הוא רק לא רוצה שיזרקו אותו בירוחם מוכת האבטלה ויפלו אותו בלשכת העבודה.
לגמרי.
אותו ממסד שהפלה את העולים מארצות המזרח, התכחש ליהודי ארופה במהלך השואה, ונתן יחס מזעזע לשארית הפליטה.
לטעון שהעובדה שניצולי השואה קיבלו שילומים היא שגרמה למרמור אצל העולים זה פשוט שכתוב ההיסטוריה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מקורות הסטוריים מפורשים שלא אעלה כאן כי זה לא נושא האשכול אך לפי הגדרות נפגעי המלחמה
הרבה מיוצאי מרוקו תוניס מצרים אלג'יר וכד'
יש גם אלפי יהודים מטורקיה אטליה וכד' שהיו במחנות ריכוז ויש תעוד לכך אך שילומים לא קבלו!
עונים על הקריטריונים של השילומים אך לא קבלו כלום.
יש גם להיפך: יהודים בני עדות המזרח שכן קבלו שילומים וחיו בפער ניכר מאחיהם בני אותה עדה.
היו גם הרבה יוצאי אירופה שלא קיבלו מטעמי בירוקרטיה.
ויכול להיות בהחלט שניצולי מחנה ג'אדו לא קיבלו כי התפיסה הרווחת היתה שבני עדות המזרח בכלל לא הושפעו ממלחמת העולם השניה.
היום כתיקון יש הרבה מחקרים בנושא וגם היום אפשר לקבוע באופן כללי שמי שנפגעו היו בני לוב ואלג'יר וממש לא מרוקו.
להתייחס לזה כאל גורם ראשי בפערים או במהומות ואדי סאליב? מסופקני.
לא ראיתי את זה באף חומר שקראתי.
וקראתי.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
בודאי שזה מעניין אותו כי רבים מבני עדות המזרח נפגעו בזמן השואה לעיתים אפילו ישירות מהגרמנים ימ"ש אך לא קבלו אגורה!זה יצר מרמור רב
את קושרת בין כמה תופעות שהיו באותה תקופה לכדי אחת.
המרמור של העולים לא היה על הפליטים מארופה. אלא על התושבים הותיקים שהיו פלח נכבד באוכלוסיה.
והוכוחים האם לקבל שילומים או לא. היו אידיאולגים כביכול הכסף מכפר על הזועות. זה לא רק היו שילומים לאנשים פרטיים (שחלק נמנעו מלקבל מהטעם המוזכר) אלא גם פיצויים שהועברו ישירות למדינה. וחלק מפליטי השואה הרגישו עם זה רע מאד.
יכול להיות שהיו גם יוצאי מזרח שהרגישו מקופחים שלא קבלו פיצויים אבל זה לא היה ה- נושא בזמנו. וגם לא מה שיצר את הפערים (שכאמור היה בין העולים לותיקים אם כי באמת יוצאי ארופה הצליחו יותר מהר להתערות באוכלוסיה המקומית)
 
D

Deleted 66182

אורח
היו גם הרבה יוצאי אירופה שלא קיבלו מטעמי בירוקרטיה.
ויכול להיות בהחלט שגם יוצאי ג'אדו שלא קבלו כי התפיסה הרווחת היתה שבני עדות המזרח בכלל לא הושפעו ממלחמת העולם השניה.
היום כתיקון יש הרבה מחקרים בנושא וגם היום אפשר לקבוע באופן כללי שמי שנפגעו היו בני לוב ואלג'יר וממש לא מרוקו.
להתייחס לזה כאל גורם ראשי בפערים או במהומות ואדי סאליב? מסופקני.
לא ראיתי את זה באף חומר שקראתי.
וקראתי.
הדגמתי בנושא השילומים כדי להסביר מה יוצרים פערים כלכליים בחברה ומה קורה שאנשים חיים לא לפי היכולת האמיתית שלהם. מחקר אנתרופולוגי בנושא לא שייך לאשכול השידוכים...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הדגמתי בנושא השילומים כדי להסביר מה יוצרים פערים כלכליים בחברה ומה קורה שאנשים חיים לא לפי היכולת האמיתית שלהם. מחקר אנתרופולוגי בנושא לא שייך לאשכול השידוכים...
זו לא אנתרופולוגיה אלא היסטוריה כלכלית וחברתית וזו באמת הסטה של האשכול.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
שכאמור היה בין העולים לותיקים אם כי באמת יוצאי ארופה הצליחו יותר מהר להתערות באוכלוסיה המקומית
ובשנים מסוימות גם הם התקשו מאד להתערות בין הותיקים ומי מדבר על כך שהרגישו חוסר לגיטימציה לדבר על מה שעברו.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
ברגע שהאחריות לדירה עוברת לזוג, המצב חוזר להיות שפוי כמו אצל שאר האזרחים.
לא חושבת ככה.
יש הבדל גדול בין תנאי החיים של משפחה אברכית לתנאי החיים של הציבור הכללי, וכל זמן שמחירי הדירות ימשיכו לעלות, גם היכולת של כל זוג לממן דירה או שכירות לעצמו, תלך ותרד.
מה שיעשו כולם נעשה גם אנחנו
זה בדיוק מה שאומרים היום האבות שמתחייבים על סכומים שמעבר ליכולתם.
 
D

Deleted 66182

אורח
ברגע שהאחריות לדירה עוברת לזוג, המצב חוזר להיות שפוי כמו אצל שאר האזרחים.
מה שיעשו כולם נעשה גם אנחנו
המצב אצל רב האזרחים ממש לא שפוי רב האזרחים קונים דירה אחרי שנים ארוכות אם בכלל.
נתח נכבד ביותר של קוני הדירות בישראל הם חרדים שקופצים למים, מאמינים, מגזימים כל אחד ועיניניו..
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ולקנות דירות.
גם יוצאי ארופה שלא קבלו שילומים קנו דירות. או שמרו את הכסף מתחת לבלטות.
יש גם פערים תרבותיים ומנטליים.
ובכלל אני לא חושבת שהשורש למנהג הרווח לשלם כסף על בחור ישיבה קשור לשילומים. התופעה הזו לא נוצרה בגלל שהיה כסף אז חפשו משהו לעשות איתו.
זה משהו הרבה יותר רוחני ומהותי. לפחות כך זה התחיל.
הסבים שלנו שקנו דירות לחתניהם כשעוד לא היה לחץ חברתי עשו את זה מבחירה. ולא כי לא היה להם מה לעשות עם הכסף. גם לא נצפה לדעתי הבדל בין כאלו שקבלו פיצויים לאחרים שהיו תושבים ותיקים בארץ.
הם עבדו והם רצו לחזק את עולם התורה שהיה יחסית בחיתוליו ובתקומתו . ומשם הכל הסטוריה.
 
D

Deleted 66182

אורח
גם יוצאי ארופה שלא קבלו שילומים קנו דירות. או שמרו את הכסף מתחת לבלטות.
יש גם פערים תרבותיים ומנטליים.
ובכלל אני לא חושבת שהשורש למנהג הרווח לשלם כסף על בחור ישיבה קשור לשילומים. התופעה הזו לא נוצרה בגלל שהיה כסף אז חפשו משהו לעשות איתו.
זה משהו הרבה יותר רוחני ומהותי. לפחות כך זה התחיל.
הסבים שלנו שקנו דירות לחתניהם כשעוד לא היה לחץ חברתי עשו את זה מבחירה. ולא כי לא היה להם מה לעשות עם הכסף. גם לא נצפה לדעתי הבדל בין כאלו שקבלו פיצויים לאחרים שהיו תושבים ותיקים בארץ.
הם עבדו והם רצו לחזק את עולם התורה שהיה יחסית בחיתוליו ובתקומתו . ומשם הכל הסטוריה.
נושא למחקר" השילומים, יוצאי אירופה וסוגיית השידוכים בציבור הליטאי, החסידי ועוד..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה