דרוש מידע בני ברקים !! תכלס תנו רעיונות איך בונים השנה סוכה בחצר.

ארמון חול

משתמש פעיל
בני ברקים
בבקשה תנו רעיונות איך אפשר לבנות השנה סוכה בחצר ללא פחד מעכברים.
כגון רעל מיוחד או משהו שירחיק אותם.
לקנות כלב מחמד מאולף שיעמוד כשומר (מהחתולים הם כבר לא מפחדים)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
תמונת ענק של ר' ישעי'לה מקריסטיער.
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
חזרנו לפני כשבועיים משמחה משפחתית לפנות בוקר בעיר בני ברק, בצומת הרחובות חזון איש ונחמיה אי אפשר היה לנסוע..גדודים של עכברושים התרוצצו בכל מרום. לדעתי כדאי לשאול רב אם בכלל מותר לשבת בסוכה שממוקמת ברחוב השנה בבני ברק. זה רק לדמיין שבאמצע הסעודה בליל החג חודר עכברוש כזה לתוך הסוכה..רק צייר קריקטורות מוכשר יכול להמחיש מה שילך שם ) :
 

א.ש.א.

משתמש פעיל
אולי תקנו רשת ברזל צפופה
תפרסו אותה על הרצפה ותקפלו אותה כלפי מעלה על הדפנות
וכך זה יוצר אטימה די טובה
כמובן להקפיד לאטום את הדלת ושתהיה סגורה כל הזמן.
 

משיח now

משתמש צעיר












פסק הלכה מהפוסק הגאון רבי עמרם פריד לגבי שינה בסוכה בבני ברק מחמת מכת העכברים מופיעה בכתב על ידי תלמידו הרב יוסף אביטבול מחבר הגיליון 'אור השבת'.
בשאלה שהגיעה למעונו, נכתב כי לגבי בני ברק יש מכת עכברים, בהרבה בנינים שיש גרוטאות ופחי זבל, וכדו', ויש לדון האם יוצאים ידי חובת סוכה בסוכה שבונים ברחוב או מאחורי הבניינים במקום שמצוי בו עכברים, כיון שאינה סוכה ראויה לדירה.
בנוסף נשאלה השאלה, האם חשב שבנה סוכה במקום שאין עכברים ובאמצע הלילה הגיעו עכברים לסוכתו, האם חייב להמשיך לישון שם, והאם חייב לחפש מקום חלופי.
בתשובתו ענה הגאון רבי עמרם פריד כי אין לבנות סוכה במקום שיש בו עכברים, ואם בנאה שם לא יצא ידי חובת סוכה כלל, וצריך להוציא עד חומש מממונו לבנות סוכה אטומה או במקום גבוה שלא יבואו לשם עכברים, ויהיה מצטער מהסוכה.
הרב פריד מתייחס לחלק השני של השאלה, אם לא ידע שיש שם עכברים, ובאמצע סוכות רואה שיש שם עכברים, בדיעבד יוצא בסוכה זו באכילה, ובשינה הרי הוא פטור מהסוכה מחמת דין מצטער, ואם אין לו טורח גדול צריך ללכת לסוכת חברו או שכנו או קרוביו.
גם גאב"ד 'שערי הוראה' ורב מערב בני ברק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן הבהיר בפסק כי "אם עד חג הסוכות, לא ניפטר ממכת העכברים, הרי שלא יוכלו לצאת ידי חובת ישיבה בסוכה הממוקמות בקומת קרקע, ברחובות, בחצרות וכל מקום שהעכברים יכולים להגיע לשם, כדין מצטער".
בפסק ההלכה ציין הרב שטורן כי "עפ"י ההלכה אם מישהו בונה סוכה במקום שיש חיות, או כל סיבה שאנשים מפחדים לשבת שם, גם אם הוא עצמו לא מפחד, עצם הדבר שרוב האנשים לא יכולים לשבת בכזה מקום, הוא לא יוצא ידי חובת ישיבה בסוכה".
 

הזורמת

משתמש רשום
אין למישהו איזה המלצה על רעל טוב שאפשר לקנות ולשים ? {כמובן בעלי לא אני חלילה......}
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה