אני לא מסכים.ואין בכך שום מעלה, לדעתי בכל אופן, שהספרות שלנו נהייתה פתוחה יותר מורכבת יותר ושוברת מוסכמות, זו תוצאה של פזילה החוצה,תסבוכי נחיתות, ואויבער חכם'קייט מתרבה.
'ספרות' שמרנית, פלקטית ודמגוגית, היא לא ספרות. היא הטפה. אף אחד לא רוצה לקרוא דבר כזה, אלא אם כן הוא 'תולעת ספרים', שכשאין לו מה לקרוא הוא יקרא ספר טלפונים או תוויות שעל בקבוקים.
זו לא תוצאה של פזילה החוצה (אם כי היה אפשר לראות כאן היום את מיטב כותבינו הספרותיים בבקיאות מרשימה בספרות הכללית), וגם לא של התחכמות יתירה, אלא בכך שהציבור שלנו כבר התייצב ברוך ד', הוא לא אותו מיעוט נרדף שלפני חמישים ושישים שנה שצריך כל הזמן להיות במגננה-מתקפה כלפי 'אויבינו מנדינו', והוא יכול להתחיל להסתכל לתוך עצמו, ולהרגיש שגם אצלנו יש מה לתקן, ראה זה פלא.
לא 'כל ילד חרדי'. הילדים החרדיים שלפני שלושים שנה שבסביבתי, קראו 'יתד נאמן'.סתם נזכרתי... מה אומרים לכם השמות: ברוך לב משה פראגר אברהם מתתיהו טננבוים משה שיינפלד דוד זריצקי מרדכי גרליץ . חלק בוודאי יקפצו, אה זה 'המודיע' נכון, אבל זה גם הפסקול של כל ילד חרדי מלפני שלושים שנה
אוהו. אני מבין שאלו שנעבעך לא זכו לקרוא 'המודיע' אין להם את יסודות ההשקפה הנ"ל.הבסיס לאמונת חכמים ולשאיפות שלנו, ויסודות ההשקפה התורתית הזכה הברורה הישרה הבלתי מתחכמת ומתפשרת