במוסף 'התעשייה' של המבשר: שטרייכמן חושפים את הסוד הידוע ...

  • פותח הנושא קופירייט
  • פורסם בתאריך

קברניט

משתמש צעיר
נכתב ע"י פוס;534219:
וכאן אני רוצה 'לחשוף' עוד 'סוד גדול': נחום מתחיל לכתוב מדור בענייני פרסום בעיתון 'בקהילה'.

רמת הסודות כאן עולה ומתעצמת...

אז אוסיף גם אני סוד עוד יותר גדול מבין גנזיי:

נחום כבר התחיל לכתוב את המדור בשבוע שעבר...

ששש...

[ואגב, הפתיחה היתה מאוד יפה. וירא את המדור כי טוב ואת הסגנון כי נוחעמה... ומי שקרא מבין - - -]
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י איש קטן;534199:
כאשר תכננו אז לשלוח בדיוור ישיר לכל בית בישראל זנב קטן מבסיס השטריימל, ודרך זה לעניין את הלקוחות הפונטציאליים בסוד ייצור השטריימל, באסטרטגיה שגרסה שזה מה שיגרום לתהות 'אז למה בעצם המחיר הגבוה'. רעיון משלוח הזנבות עמד בעינה חודשים רבים, עד אשר התברר סופית שזו הרפתקאה יקרה מידי מבחינה כלכלית, וירדנו מזה.

ניצלת מתביעות על הפחדה ושימוש באמצעים בלתי חוקיים - -

וברצינות, אולי תואיל להסביר מה התועלת ב'לעניין את הלקוחות ב-ס-ו-ד יצור השטריימלים', כמדומני שעד כה קנו אלפי אנשים שטריימל בלי לדעת את הסוד, וגם לא שאלו את היצרן מהו הסוד.

אם תביא עדויות על אנשים שפקדו את היריד ורכשו שטריימל ונימוקם הי' שהם נמשכו לזה אחרי שראו את התמונות בפרוספקט, או אז יתברר כמה נבונה היתה האסטרטגי' שלך - - :)
 

שוקולד לבן

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
בשיווק יש כל מיני מטרות: ליידע את הצרכן, ליצור אצלו אהדה, לגרום לו לרצות לקנות, לשמר את נאמנותו (מדרג ההשפעות בלע"ז).

ויש כל מיני דרכים להביא להגשמת המטרות הללו.

התמהיל האסטרטגי בוחר במדוייק את המטרות, ואת הדרכים שיובילו להגשמתן.

אחת מהן היא פרסום, ויש פרסום שעושה שימוש בבאז.
קמפיין ה'סוד' יצר באז.

אם נחזור למדרג ההשפעות
באז גורם לי לשים לב לשטריימלך של מילר, ולזכור זאת.
יש כאן יידוע.
אם אני קהל היעד – אני אתחיל לחשוב אם אני צריך שטריימל.
זו מעורבות.
מישהו נתן לי סיבה לקנות דווקא במיללר? בידול, ייחודיות?
כן. מחיר (לא מוכר לי המוצר, זה מה שהוצג בקמפיין)
זו כבר העדפה.
אם הרמתי את עצמי ובאתי ליריד – זו הצלחת הקמפיין.
אם אקנה? זו כבר העבודה של מיללער. והיא תלויה ביכולתם של אנשי המכירות, במסלולי הקניה, בטיב המוצר.

זה ההבדל בין פרסום ושיווק.
פרסום – מביא אותי עד החנות.
שיווק – גורם לי לקנות (כי היה פרסום מוצלח, ו-כי המוצר הותאם לצרכי, וכי הציגו אותו ביריד בצורה שמפמפמת את הצורך שלי בשטריימל חדש, ואנשי המכירות ידעו לרתום את כל מאוויי ולפתור את כל בעיותי בדרך אל השטריימל, וכן הלאה).

וזו התפיסה שאמורה להנחות כשבוחנים את תוצאות העבודה.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
כתוספת לדבריה של שוקולד לבן:

יש טעות מסוימת שחוזרת על עצמה די הרבה - ערבוב המושגים קונספט ואסטרטגיה (מישהו דיבר על זה פה לאחרונה).

המסר איננו דווקא המילים הפשוטות שקוראים במודעה. כאן למשל, המסר לא היה גילוי סוד גדול - אלא מחיר זול.
נעשה שימוש בגילוי הסוד כדי ליצור התעניינות - שהובילה להחדרת המסר בצורה טובה יותר ואפקטיבית יותר.

כך גם הדיונים על גישתו של רמי לוי - הוא לא חושב בכלל שמישהו יבוא לקנות משהו בגלל האפשרות שאולי הוא יקבל הכל בחינם. הוא גם לא חושב שאם יעשה מבצע של עוף בשקל - כולם יבואו לקנות אצלו טיטולים. הוא רק יודע שכל הטריקים הללו יגרמו לכולם לספר אחד לשני ש"שמעתם? רמי לוי שחרר את כולם בלי לשלם. זה מה שהוא עושה במקום להוציא סכומי עתק על פרסום. הוא חוסך את הכספים של הפרסום ושל מנהלי חנויות וכו', ולכן הוא הכי זול".
אז מה המסר שלו? מבצעים משוגעים? לא, המסר שלו הוא מחיר זול, כשהוא מספר את זה לכולם בדרך כזו.

המבט השטחי ישאיר אותנו ברמת קונספט, שזה חביב. אבל תת המודע שלנו קולט טוב טוב את המסר שמאחוריו, וזה מספיק לנו.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
לכל המגיבים האחרונים ולאיש קטן = גדול
איני מתיימר להיות מומחה כמוכם אולם בדבר אחד אני כנראה יותר מבין והוא : קניית שטריימל .
כפי שכבר הגבתי בעבר אנשים קונים שטריימל בעיקר דרך המלצות מחברים ולעולם לא יחפשו את החברה הגדולה שמאיימת עליהם הן בייצור מהיר והמוני שמטבע הדברים פוגם באיכות השטריימל והן ביחס האישי שאותו וודאי שהלקוח לא יקבל כך שלעניות דעתי ודעת הרבה מחבריי הקמפיין הזה לא רק שלא מעודד מכירה אלא אפילו לצערי מרתיע ואני למשל גם אם הייתי שומע המלצות על מילר לפני כן הייתי משנה את דעתי רק בגלל הפרסום
פרסום לשטריימל לא אמור להיות מבוסס על חשיפת סודות ואפילו לא על מחיר נמוך אדם הרי קונה שטריימל אחת ל15-20 שנה וההפרש הכספי זניח לעומת הרצון לעבודה מושקעת ויחס אישי . אבל ימים יגידו והלוואי וטעיתי
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
מחילה על שאני מכניסה עצמי בין הרים גדולים. אבל שאלה קטנה: הרי המטרה הייתה שיקנו דווקא שטריימל של מילר, נכון?
חשיפת הסוד הביאה למודעות בעניין השטריימל, ומי אמר שהחבורה החסידית הנרגשת תרוץ דווקא למילר ולא ל... (אין לי דוגמא, לא מתצאת בתחום הזה ספציפית)?
ולמען המשל: ראיתי ונחשפתי שבוע אחר שבוע לפרסומת המרגשת על אבקת מרק אוסם. השתכנעתי שכדאי להכניס לסל מוצרי התבלון במטבח שלנו אבקת מרק. במסע הקניות הבא אכן קניתי אבקת מרק ... של קנוור. (היה יותר זול) יוצא, שאת מאמץ הפרסום של אוסם קטפה קנוור.
בפרסום על השטריימלאך היה הדגשה על נקודות היתרון של מילער בדווקא, או לא?
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י נוי;534744:
מחילה על שאני מכניסה עצמי בין הרים גדולים. אבל שאלה קטנה: הרי המטרה הייתה שיקנו דווקא שטריימל של מילר, נכון?
חשיפת הסוד הביאה למודעות בעניין השטריימל, ומי אמר שהחבורה החסידית הנרגשת תרוץ דווקא למילר ולא ל... (אין לי דוגמא, לא מתצאת בתחום הזה ספציפית)?
ולמען המשל: ראיתי ונחשפתי שבוע אחר שבוע לפרסומת המרגשת על אבקת מרק אוסם. השתכנעתי שכדאי להכניס לסל מוצרי התבלון במטבח שלנו אבקת מרק. במסע הקניות הבא אכן קניתי אבקת מרק ... של קנוור. (היה יותר זול) יוצא, שאת מאמץ הפרסום של אוסם קטפה קנוור.
בפרסום על השטריימלאך היה הדגשה על נקודות היתרון של מילער בדווקא, או לא?

במקרה הספציפי, הטיזרים והפרסומות הצליחו כנראה לשנע את הלקוחות הפוטנציאליים שרוצים לרכוש שטריימל זול.

אך אם נתייחס לטריק, הוא די חלול. וכפי שכבר כתבתי באשכול בפורום הסמוך, מתברר שבעצם לא משנה הרבה אם התוכן אמיתי וכו', מספיק שהמילה 'מיללער' תופיע בכל עמוד בפרוספקט, והמטרה כבר הושגה.
 

מiכר

משתמש צעיר
שימו לב,
לאורך כל האשכול הזה האוחזים במקצוע הגרפיקה לא מפסיקים לשאול למה ומדוע.
הם לא מבינים איך זה עובד.

אבל למה הם לא מבינים שכנראה האסטרטגיה אינה ההתמחות שלהם?!
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י שרה דן;534785:
שימו לב,
לאורך כל האשכול הזה האוחזים במקצוע הגרפיקה לא מפסיקים לשאול למה ומדוע.
הם לא מבינים איך זה עובד.

אבל למה הם לא מבינים שכנראה האסטרטגיה אינה ההתמחות שלהם?!
עפר אני תחת כפות רגלייך.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שרה דן;534785:
שימו לב,
לאורך כל האשכול הזה האוחזים במקצוע הגרפיקה לא מפסיקים לשאול למה ומדוע.
הם לא מבינים איך זה עובד.

אבל למה הם לא מבינים שכנראה האסטרטגיה אינה ההתמחות שלהם?!
לפי החתימה תחת שמך אסטרטגיה אינה ההתמחות גם שלך..:)
 

נוכחות לעסקים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה תורנית
D I G I T A L
נכתב ע"י שרה דן;534785:
שימו לב,
לאורך כל האשכול הזה האוחזים במקצוע הגרפיקה לא מפסיקים לשאול למה ומדוע.
הם לא מבינים איך זה עובד.

אבל למה הם לא מבינים שכנראה האסטרטגיה אינה ההתמחות שלהם?!
גרפיקאי/ת בלי אסטרטגיה-כקבלן בלי תוכנית בנייה
 

מiכר

משתמש צעיר
נכתב ע"י דניאל נ;534792:
לפי החתימה תחת שמך אסטרטגיה אינה ההתמחות גם שלך..:)
התכוונת כנראה לשאול :
מה האסטרטגיה שלי לחתום רק עיצוב ?...

אגב,זו גם החתימה של איש קטן..
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שרה דן;534842:
כוונתך כנראה לשאול כך:
מה האסטרטגיה בכך שהחתימה שלך היא רק עיצוב ?
כוונתי הייתה שאולי יש עוד שאוחזים במקצועות אלו יחדיו אולם נוקטים באסרטגיה זהה לשלך ומפרסמים בחתימתם רק את עניין העיצוב הגרפי :)
אולם כמובן הכל ברוח טובה..
 

מiכר

משתמש צעיר
נכתב ע"י דניאל נ;534846:
כוונתי הייתה שאולי יש עוד שאוחזים במקצועות אלו יחדיו אולם נוקטים באסרטגיה זהה לשלך ומפרסמים בחתימתם רק את עניין העיצוב הגרפי :)
אולם כמובן הכל ברוח טובה..

בתקוה שאינך נוקט באסטרטגיה הפוכה...:rolleyes:
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
איזו מילה יפה היא אסטרטגיה...
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י קופירייט;534082:
וכאן אני רוצה לחשוף את הסוד הגדול: נחום ברזעסקי משלים בימים אלו הקמת משרד פרסום חרדי חדש בבעלותו שיקרא NHB עם צוות מובחר ומנצח. פרטים נוספים תראה בעיתונות של סופה"ש. (ושוב הבהרה: אין לי שום קשר למשרד שלו)

תיקון נחוץ. משרד הפרסום החדש יקרא בשם 'נוחעם'.
אנקדוטה משעשעת: שמעתי מישהו אומר את המילה עם פתח מתחת ל'ע',
הוא הבין שזה צמד מילים 'נוח-עם' - -
[אי"ק, כדי שתנקד את המילה]

וכעת, לאחר שזה נחשף חלקית בעמוד הברכות בעיתונות, נשמח לדעת מי הם הצוות המנצח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה