אם "שטחי" ו"קליל" הם מושגים חיוביים אז כן....איזה תפקיד בעצם באה החריזה למלא כאן? לתת לקטע מימד שטחי וקליל יותר?
אם "שטחי" ו"קליל" הם מושגים חיוביים אז כן....איזה תפקיד בעצם באה החריזה למלא כאן? לתת לקטע מימד שטחי וקליל יותר?
תמיד יש לי את ההתלבטות בין המשקל לבין הדקדוק, אני רואה שה"ציבור" מעדיף את המשקל...אגב, שים פסיק אחרי 'פחד' ומחק את ו' החיבור מ'אימתה' והמשקל יהיה מאוזן שם.
א. התיקון הזה אינו פוגע בדקדוק.תמיד יש לי את ההתלבטות בין המשקל לבין הדקדוק, אני רואה שה"ציבור" מעדיף את המשקל...
תודה, אני כבר מתקן...
עכשיו הבנתי מה זה גלידה משובחה.... הוא לא קצת הגזים עם החרות הזו?א. התיקון הזה אינו פוגע בדקדוק.
ב. גם לו היתה פגיעה קלה בדקדוק - יש מושג של 'חרות המשורר'. (אכן, צריך להיות משורר כדי לקבל את הרשות לנהוג בחרות זו.)
כנראה למדת מספרי הדקדוק החדשים, שאינם מביאים את הצורות המקראיות ושל לשון חז"ל שאינן שכיחות בלשון ימינו אבל נכונות. צורת היחידה הזו בזמן הווה אינה 'חרות המשורר' אלא כשרה לכתחילה: עיני עיני יורדה מים (בנין קל),ובפֻעל: כדאמרה ליה ברתיה דקיסר לר' יהושע בן חנניה אי חכמה מפוארה בכלי מכוער (תענית ז.) ויש הרבה דוגמאות מן המקרא ומדברי חז"ל בכל הבניינים.עכשיו הבנתי מה זה גלידה משובחה.... הוא לא קצת הגזים עם החרות הזו?
צודק, אבל, הלו? שיר ילדים חילוני!!!כנראה למדת מספרי הדקדוק החדשים, שאינם מביאים את הצורות המקראיות ושל לשון חז"ל שאינן שכיחות בלשון ימינו אבל נכונות. צורת היחידה הזו בזמן הווה אינה 'חרות המשורר' אלא כשרה לכתחילה: עיני עיני יורדה מים (בנין קל),ובפֻעל: כדאמרה ליה ברתיה דקיסר לר' יהושע בן חנניה אי חכמה מפוארה בכלי מכוער (תענית ז.) ויש הרבה דוגמאות מן המקרא ומדברי חז"ל בכל הבניינים.
מירי רגב לא גנבה!חכמתך המפוארה זכתה אותך בתשובה נצחה.
נצחת! (עכשיו הח' בשוא והת' קמוצה/ שואית)
?????מירי רגב לא גנבה!
נדמה לי שבצורה המקורית בפעלים משרשי ל"ח גם מקבלים פתח...חכמתך המפוארה זכתה אותך בתשובה נצחה.
נצחת! (עכשיו הח' בשוא והת' קמוצה/ שואית)
לא כדבריך אלא נִצַּחַתְּ, בדגש ובשווא תחת הת'.פיעל, עבר, נוכחת = נִצַּחַת...)
וואלה, נכון! כנירה אני לא יודת כול כך טוב דיקדוקלא כדבריך אלא נִצַּחַתְּ' בדגש ובשווא תחת הת'.
וואלה, נכון! כנירה אני לא יודת כול כך טוב דיקדוק
גם לי זה התנגן מצוין, ואכן יש פה משקל מסוים- שממש לא צריך להתאמץ בשביל לקרוא בקצב הנכון..מהמם!
אמנם קראתי את זה ללא תנועת שפתיים, אבל שמעתי באזני רוחי וזה התנגן מעולה.
והרעיון חמוד נורא!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: