אחכ בהמשך הספר הקשר בינהם מתחזק כ"כ שזה מחפה על הכל...2. הערה קטנה, אני בפרק 20 בערך, וממש מפריע לי כל הפשלות שקורות לישראל ואבריימי... כאילו, כל התקלים שיכולים או לא יכולים לקרות ביניהם, קורים. זה לא מוגזם קצת?!?!
אחכ בהמשך הספר הקשר בינהם מתחזק כ"כ שזה מחפה על הכל...2. הערה קטנה, אני בפרק 20 בערך, וממש מפריע לי כל הפשלות שקורות לישראל ואבריימי... כאילו, כל התקלים שיכולים או לא יכולים לקרות ביניהם, קורים. זה לא מוגזם קצת?!?!
כן.אני גם חושבת שזה הספר הכי פתוח שלה.
גם לכם הפריע שהיא כתבה הרבה על חב"ד ומה שהרבי אמר?
נכון זה ממש צרם ליכן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.
הערשי ומיכלי ממש חמודים ביחד, אבל באמת היה פי אלף הגיוני שהיא תתחתן עם מוישי.מאשי ויהושע שיפמן.
הערשי ומיכלי.
איזה שידוך שלה כן בנאלי בעצם?
ועכשיו מלי ושניידר....
בכלל....
ברור שרב השידוכים הם כן נורמלייםאנשיל והינדי אמור להיות בנאלי...
גיטי שכטר ומאיר אדלר.
ויש לה שם עוד הרבה זוגות שאמורים להיות 'בנאלים'.
אני מבינה למה היו דברים שהיה חשוב לה להבהיר, אבל היא הייתה יכולה לעשות את זה בצורה עדינה יותר...כן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.
כל כותב, ולא משנה על מה הספר שלו, מכניס את הדיעות שלו לתוך הספר.כן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.
למה היא צריכה להתאפקאני מבינה למה היו דברים שהיה חשוב לה להבהיר, אבל היא הייתה יכולה לעשות את זה בצורה עדינה יותר...
אבל בסדר, התאפקה אחת עשרה ספרים, מותר קצת
ברור.כל כותב, ולא משנה על מה הספר שלו, מכניס את הדיעות שלו לתוך הספר.
לא קראתי עדיין את הספר, אז אני לא יודעת עד כמה היא הכניסה שם את הדיעות שלה.למה היא צריכה להתאפק
זאת השאלה.
מה בוער, כלומר...
ואגב בחלק מן ספרים, ממש מרגישים בחוש.
את דעתה הלא מאד חיובית על ליטאים.
אז זה לא כ"כ נקרא להתאפק
ברור.
אין חולק.
אבל לא בצורה בוטה, חזקה.
יותר בין השורות מאשר השורות עצמן.
בהקדמה למה לא?כל ספר שלה בעמוד הראשון יש התוועדות של הרבי...
דמויות פחות חיוביות מהמגזר החרדי היו בד"כ ליטאיות.אני לא מצאתי בספרים שלה דיעה לא חיובית על ליטאים
אני גם חושבת שזה הספר הכי פתוח שלה.
גם לכם הפריע שהיא כתבה הרבה על חב"ד ומה שהרבי אמר?
כן.
קוראת ספר של כותב-
אני לא מצפה שהספר יהיה גדוש בענייני השקפה של הקהילה אליה משתייך הכותב.
גם אם הגיבור משתייך לאותה קהילה.
נכון זה ממש צרם לי
הערשי ומיכלי ממש חמודים ביחד, אבל באמת היה פי אלף הגיוני שהיא תתחתן עם מוישי.
ברור שרב השידוכים הם כן נורמליים
אי אפשר לכתוב שתיים עשרה ספרים שכולם עם שידוכים הזויים
אבל האחוזים שחורגים יותר גדולים ממה שהם אמורים להיות במציאות, לדעתי...
אני מבינה למה היו דברים שהיה חשוב לה להבהיר, אבל היא הייתה יכולה לעשות את זה בצורה עדינה יותר...
אבל בסדר, התאפקה אחת עשרה ספרים, מותר קצת
למה היא צריכה להתאפק
זאת השאלה.
מה בוער, כלומר...
ואגב בחלק מן ספרים, ממש מרגישים בחוש.
את דעתה הלא מאד חיובית על ליטאים.
אז זה לא כ"כ נקרא להתאפק
ברור.
אין חולק.
אבל לא בצורה בוטה, חזקה.
יותר בין השורות מאשר השורות עצמן.
רבותי !!!!כל ספר שלה בעמוד הראשון יש התוועדות של הרבי...
אני לא כל כך מצאתי אצלה דמויות חיוביות יותר או פחות... [חוץ מהפסיכולוגית בשמיים וארץ], כל הדמויות שלה הן דמויות מתמודדות...דמויות פחות חיוביות מהמגזר החרדי היו בד"כ ליטאיות.
אכןזכותה לכתוב מה שהיא רוצה כמובן ע"פ תורה
כמעט ואין אצלה ליטאים רובם חסידים וגם מי שליטאי זה לא הגיוניאני לא כל כך מצאתי אצלה דמויות חיוביות יותר או פחות... [חוץ מהפסיכולוגית בשמיים וארץ], כל הדמויות שלה הן דמויות מתמודדות...
מעניין אותי איך יודעים מי ליטאי ומי חסידי, כי אני לא כל כך הצלחתי לחלק...
[חוץ מיותם וגיטי שעליהם כתוב מפורש]
כמעט ואין אצלה ליטאים רובם חסידים וגם מי שליטאי זה לא הגיוני
לדוגמא יואל נשמע שהוא ליטאי אבל ההורים של הניה חסידים
וגם מלי שבסוף התארסה עם חסיד
לא הובנתי נכוןאכן
וזכות אלה שחושבים משהו אחר להביע את דעתם.
את המינוח "ביקורת ספרים" לא המציאו יושבי פרוג...
את המינוח "ביקורת ספרים" לא המציאו יושבי פרוג...
צודק.לא הובנתי נכון
זכות הסופרת לכתוב את הספר לפי השקפת עולמה...
(כמו שלא תעירו על ספר חילוני שהוא נכתב לא כפי השקפת עולמכם )
וזו טענה ענינית.בביקורת ספרותית מקובלת ביקורת צריכה להיות ענינית.
ההשקפה הייתה בולטת, חד משמעית.וזו טענה ענינית.
יש אנשים שלטעמם ההשקפה היתה ממש בולטת.
לא מצד ההשקפה בעצמה אלא מצד כתיבה מקצועית. יותר נעים לעין שהשקפות נרשמות בהבלעה.
ומאחר ואלו עניני טעם.
ועל טעם וריח אין טעם להתווכח.
אני פורשת
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: