מדיני ביקור נתניהו בארה"ב ונאומו בקונגרס.

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
׳ערוץ 12׳:
לו"ז פגישות רה"מ בבית הלבן,
שעון ישראל:
ב-20:00 פגישת ביידן ונתניהו, יינתנו הצהרות לתקשורת בפתיחה.
ב-21:30 פגישה של ביידן, נתניהו ומשפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית.
ב-23:30 פגישת האריס ונתניהו.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אברהם גרינצייג: 6 נקודות על נאום נתניהו.

1. קודם כל ולפני הכל זה היה נאום הסברתי יוצא דופן. האימפקט של שידור ישיר בכל ערוץ טלוויזיה נחשב במערב, תוך כדי הצגה חדה של הסיפורים האנושיים (חייל שאיבד רגל, חטופה ששוחררה, אמא של חטוף שנרצח וכו') הוא חסר תחליף. עשרות אלפי ציוצי שטנה, מאות הפגנות אנטי ישראליות ואינספור ארגונים אנטישמיים לא ישתוו לאפקט של הנאום הזה.

2. באלמנט הפוליטי האמריקני, נתניהו להטט בין תודות לביידן (שכעת גם לא מהווה שחקן) ותודות לטראמפ. אבל גם עקץ פעמיים ובצדק - על מהירות אספקת החימושים ועל ה"אזרחים" שנהרגו ברפיח. אפשר להניח שהאגף הפרוגרסיבי יסתום לפחות חלקית את הפה בקשר למלחמה בתקופה הקרובה.

3. באלמנט הבינלאומי, נתניהו הגחיך את בית הדין בהאג, אבל חשוב מזה, הקפיד לשזור לכל האורך את המדינות הערביות השותפות (וגם הבלטת הלוחם המוסלמי חשובה). הדובדבן שבקצפת: ברית אברהם לפי המודל של ברית נאט"ו. אם יצליח - זו תהיה מורשתו.

4. אם נתעלם לרגע מהקשקוש של התקשורת הישראלית על העדר התייחסות לעסקה (כי למה לכל הרוחות שנתניהו יתייחס לעסקה בנאום? זו הגרלת לוטו? פרסומת לסינוואר? מה בדיוק המטרה התיאורטית בלנפנף בזה? להצהיר שאולי נצטרך להיכנע קצת לטרור? כמה מטומטמים אפשר להיות? בחיי), נתניהו נתן הבלטה מהותית וארוכה לחטופים, ושוב, אלף חסימות באיילון לא יביאו אחוז מהתועלת שהנאום הזה עשוי להביא להם.

5. לסיום, אחד החלקים שתפסו את האמריקאים היה האזכור של סיפור ההגנה על הדגל האמריקני בצפון קרוליינה, וזה משתלב נהדר עם התיעודים מהערב של פרו פלסטינים שורפים דגלי ארה"ב. הקמפיין של טראמפ כבר חוגג על זה ובצדק, ולא מן הנמנע שהמשבר הזה יסיים את מאה שעות החסד של האריס.

6. נועה ארגמני. וואו.
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי

10 דברים שלא שמתם לב אליהם בזמן נאום נתניהו בקונגרס -​

1. סטרפסילס?

בתמונה שפורסמה ניתן לראות ראש הממשלה, עובר על טיוטת הנאום, כשלצד הדפים שטושטשו היטב, ניצבו כמה כדורים שנראים מרחוק כמו "סטרפסילס", המיועדים לטיפול בכאבי גרון.

2. כמות הפעמים שבה הקהל קם על הרגליים להריע

מה שהחל במחיאות כפיים נימוסיות על פי כללי הטקס, צבר מהר מאוד תאוצה בקרב הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד שפעם אחר פעם עצרו את נתניהו ומחאו כפיים. העיתונאי אריאל כהנא ששהה במקום וסיקר את נאומו של נתניהו ספר ואף שיתף את עוקביו בטלגרם בכמות הפעמים שמחא הקהל כפיים לנתניהו - 53 פעמים.


3. "בא - ל אנחנו מאמינים"

גם בבית הקונגרס של ארצות הברית, שידועה בחופש ובליברליות שלה, המסר "IN G-D WE TRUST", מופיע בגאון מול כולם. מעל נתניהו, וליד כל אלה שישבו לידו, התנוססה האמונה של האמריקאים באל.

באל אנחנו מאמינים


4. המילה הראשונה והמילה האחרונה

לאחר מילות התודה לנבחרי הציבור, נתניהו פתח את נאומו במשפט "אנחנו ניצבים בצומת דרכים היסטורית", וסיים במשפט "מי יתן והברית של ישראל ובעלות הברית תימשך לנצח". המילה הראשונה והאחרונה בנאום יצרו את הביטוי "אנחנו לנצח".

5. נתניהו ביקש פעם אחת מהקהל לא להריע

ראש הממשלה, שרטוריקת הנאום שלו מהוקצעת ויודעת להפנט את כל מי שצופה בה, ללא ספק ידע מתי הקהל יעמוד וימחא כפיים, ומתי הוא ישתוק. פעם אחת במהלך הנאום, כשהקהל התחיל להריע, נתניהו היסה אותם ואמר: "אל תריעו, חכו לדברים הבאים".

6. נתניהו דיבר קצת על הצפון, אבל ממש קצת

חדי האוזן מבינינו שהקשיבו לכל הנאום, יכלו לשים לב לזמן שדובר בו על המצב בצפון. בין 30 ל-40 שניות בלבד הקדיש ראש הממשלה נתניהו הקדיש להזכרת הצפון הבוער, שסובל ממטחים כבדים ובלתי פוסקים ונפגעים בגוף וברכוש.

7. הקהל צחק מראש הממשלה

כשנתניהו הזכיר שאיראן מממנת הפגנות אנטי ישראליות, ואף ש"מחוץ לפה יש מפגינים, אך לא רבים", נשמע צחוק קטן בקהל, שכנראה הזדהה עם דבריו של נתניהו. מבד זאת, נתניהו השתמש גם בבדיחת העופות למען KFC המוכרת וההשוואה אליה למפגינים למען פלסטין. הקהל, וגם נתניהו עצמו היו משועשעים.

8. פונט גדול

זה לא חדש, וחדי העין יכלו להבחין שכשנתניהו העביר דפים מצד אחד לשני, פונט המילים היה גדול, או שאלו דווקא היו כותרות גדולות בטקסט עצמו, על מנת להעביר את הנושאים החשובים, ולהדגיש באיזו רטוריקה להגיד מה.

דפי הנאום


9. ידיו כמעט ולא עוזבות את הדוכן

קבלת הפנים החמה שקיבל ראש הממשלה בקונגרס, נשענה על יחסו של נתניהו עצמו עם האמריקאים. הוא נאם שם כבר פעם, וחי לא מעט זמן במדינה. ידיו, שנשענו וידעו להכות בעוצמה על הדוכן, הראו כי הוא מרגיש שם בבית.

10. לא מעט אנשי קונגרס שלבשו את שרשרת החטופים

כשראש הממשלה נכנס לבית הקונגרס, הוא לחץ ידיים ללא מעט נבחרי ציבור אמריקאיים. על כמה מהם ניתן היה להבחין בשרשרת הדיסקית, המאפיינת את המלחמה, וקוראת לשחרור החטופים במהרה. השרשרת דורשת להעלות את המודעות להצלת החטופים ועליה כתוב "BRING THEM BACK HOME".
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
'אייס':
בשני פרסומים שהעלה נתניהו ברשתות החברתיות, בחר בקטע דווקא מתוך חדשות 12 של נאומו בקונגרס, כשבכך הוא מפנה גב לערוץ 14 והוא כתב תחילה: "מצידע לחיילים הגיבורים שלנו. בזכותם ננצח", בהמשך כתב בצירוף הווידאו מחדשות 12: "נחזיר את כל חטופינו הביתה. את כולם".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה