תלוי כיצד תגדיר הגשה אמנותית..סיפור ומאמר לא מוגשים בצורה אמנותית.
תלוי כיצד תגדיר הגשה אמנותית..סיפור ומאמר לא מוגשים בצורה אמנותית.
כוונתי כמובן לכתיבה שאינה 'יפה' או 'מעניינת', אלא בעלת סממן ייחודי בכתיבתה, איזשהו טריק במילים בלבד בלי קשר לתוכן.תלוי כיצד תגדיר הגשה אמנותית..
ייתכן שאני טועה, אבל לא רואה בטקסט הזה שיר.
בעניין החריזה, הדגשתי ששיר לא תלוי בחריזה. חריזה היא כלי אמנותי מצוי מאוד בכתיבת שירה, כמו שצבע לבן הוא צבע מצוי מאוד בצביעת ציור. אם אפשר ליצור ציור יפה מצבעים אחרים - אדרבה ואדרבה.
לא בטוחה שהבנתי אותך נכון.כבר חשבתי שהבנתי, והופס, מתברר שלא.
רָאִיתִי אָדָם אוֹמֵר קַדִּישׁ בְּלַחַשׁ.
כָּל תְּנוּעַת גּוּף שֶׁלּוֹ הָיְתָה כְּאֵב
וְכֹל יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שֶׁלּוֹ אָמְרוּ
לָמָּה.
הטקסט המיוחד של גזבר השראתי ופייטני, אבל בעיניי הוא לא שיר. אין בו שום מאפיין של שיר, מלבד העובדה שהוא נכתב בשורות קצרות והוא בעל משמעות תכנית עמוקה.
אין מה להשוות את שני השירים. התיקון לקח ממנו את הנופך, ואת המשמעות הכלכך יפה של המילים הראשוניות.אז נראה לי שהם ממש לא מקריות אלא מבטאות מאוד את התהליך, לעומת השיר המתוקן שבו זה נעשה באופן מלאכותי
לפי השיטה שלך, @כנפיים , מספיק לקחת מאמר ולעשות אנטר אחרי כל שלוש-ארבע מילים.מספיק לי שיש לו משמעות תוכנית עמוקה ושורות קצרות, על מנת להבדיל אותו מטקסט סיפורי, והתחושה שאני בכל אופן חווה בקריאתו- היא שסיפרו לי משהו מעבר למילים.
ההגדרה קשה עד מאד, אבל לטעמי אם אפשר לקרוא ל'פרעה בפיג'מה' שיר, אז השיר הזה הוא אבא של השירים אם לא סבא רבא. מה שמחזיר אותנו שוב לזה שההגדרה לשיר קשה עד בלתי אפשרית, ואם עד היום חשבתי שעל מה-לא-שיר כולם יסכימו- התבדיתי.
ברור גם לך שלא זו השיטה שלי, ולו רק מהאינספור דיונים שדנו בזה.לפי השיטה שלך, @כנפיים , מספיק לקחת מאמר ולעשות אנטר אחרי כל שלוש-ארבע מילים.
נו באמת?!לפי השיטה שלך, @כנפיים , מספיק לקחת מאמר ולעשות אנטר אחרי כל שלוש-ארבע מילים.
הנה, מעתיקה:
הקדוש ברוך הוא
הביא לנו
את המתנות הבסיסיות
הדרושות לנו לחיים.
אבל יותר מכך,
הוא נתן לנו עוד
שפע מתנות מהצד,
יותר ממה שאנו צריכות.
והוא ממשיך לתת
לנו אותן,
כדי שניתן
מהן לאחרים.
יש פה את שני הפרמטרים שביקשת: משמעות תכנית עמוקה, ושורות קצרות.
עדיין לא רואה פה שיר. מנסה, מאוד חזק, לא מוצאת שיר.
די ברור, שאנו כאוחזי העט נתנגד לכך,
אבל בואו, הבאתי גם צד שני.
"הבנת" המניעים של הכותב, שגרמו לו "ליפול"-שלשורות הללו אין כל משמעות תוכנית מאחוריהן,
הנחיה והמלצה לתיקון ה"מעוות"החרוזים 'שער', 'סהר' ו'סער' הם חרוזים איכותיים המצטלצלים טוב, וניתן על נקל להבין מדוע קורץ לשבץ אותם בשיר.
אלא שעלינו לזכור שמהות השירה היא הצגת התוכן על ידי שימוש באלמנטים אמנותיים.
????ייתכן שאני טועה, אבל לא רואה בטקסט הזה שיר.
רואה בו סיפור מפעים בז'אנר של סיפורת בזק. לא רואה שיר, גם אם השורות קצרות.
נדמה לי שהתווכחנו על זה כבר פעםלפי השיטה שלך, @כנפיים , מספיק לקחת מאמר ולעשות אנטר אחרי כל שלוש-ארבע מילים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: