דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.

אהרון ארצוג

משתמש חדש
המחשב יכול לעשות הכל
זה כל העניין

כאחד שלא מבין בכלל בתכנות ובמחשבים בכלל.
אשמח מאוד אם מי שכן מבין יסביר לאנשים כמוני מה ההתלהבות הכ"כ גדולה מהבינה המלאכותית
מה המחשב לא יכל לעשות, שעם הבינה המלאכותית הוא כן יוכל לעשות

גם אשמח מאד אם יואיל משהו להסביר למה מבחינה רוחנית זה יותר גרוע ממה שהאינטרנט הציע עד היום?
 

גזעי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נטפרי החלו לחסום חלק מהתגובות של bard
נתקלתי בזה כמה פעמים היום
זה ממש מגניב, כל שאלה שניסיתי בעקיפין לשאול על הקב"ה נחסמה (השתמשתי במילים כמו omnipotent, creator, הכל נחסם)
ועדיין יש בעיות
1689857371738.png


אני בכלל נהג מונית, סתם המצאתי שאני מתכנת.
כנראה לא הבנת את כוונתי, בהודעה שלך הוכחת שאינך מתכנת לא בגלל חוסר הידיעה, אלא בגלל שאר הדברים שאמרת (כמו "תשאל מתכנתים" וכד'). ובכל זאת ציינת כאילו אתה יודע בוודאות דברים שאתה לא יכול לדעת בלי להיות במקצוע הזה, וגם ממש לא נכונים. אז על סמך מה כתבת מה שכתבת? ה-"תסכימו איתי" משדר שאתה אומר את זה בביטחון מלא מהסברה שלך, וזה לא שייך לומר סברות כשחסרים לך פרטים מציאותיים.
 
נערך לאחרונה ב:

yro

משתמש צעיר
אם יורשה לי, אשמח להביע את דעתי איפה נמצאת הבעיה האמיתית.
ואם נדייק - הבעיה היא לא ב"מפלצת", אלא בדרך שאנשים רואים אותה.

ולגופו של ענין -

בעולם (או בחלקו שעושה רעש...) מקובלת התזה שהבינה המלאכותית עשויה להגיע לרמת החשיבה האנושית. ואף לסכן במידה כלשהיא את בני האדם.
ביסוד החשיבה הזאת, עומדת הנחה פילוסופית - שמותר האדם מן הבהמה אין....
האדם הוא השולט כיום בעולם - מסיבות אבולציוניות כאלו ואחרות, שגרמו לכך שמוחו של האדם התפתח בצורה טובה יותר מכל שאר בעלי החיים, וכו' וכו'
וממילא - אם יבוא יצור - או מכונה - בעל חשיבה מתקדמת יותר - הוא יכול להחליף את האדם ואף לשלוט בו.
וכמו שכתבו כאן - אולי יבוא יום והבינה המלאכותית תתפתח עד שתדע להבחין בין אמת לשקר...

לצערנו - זה משפיע גם עלינו.

אבל אנו, כיהודים מאמינים בני מאמינים, יודעים מהו מותר האדם מן הבהמה - ומן המכונה...
האדם הוא נזר הבריאה, ובידו, ורק בידו, נתונה הבחירה.
אם מסתכלים כך - גם אם הבינה המלאכותית תצליח להגיב בצורה הנחזית לאנושית ביום מן הימים - אין לכך משמעות כלל. הדבר דומה לקוף משוכלל מאד - וזהו...
ולמותר לציין, שבינה מלאכותית לעולם לא תבין מדוע יעקב אבינו - עמוד האמת, לקח את הברכות במרמה, לכאורה...
אותם שאינם מבינים זאת - יש להם מקום לחשוש.

במאמר המוסגר - אפי' השימוש במילה "בינה" - מטעה, בינה היא אחת מעשר הספירות, ובודאי שמחשב אינו יכול להשיגה...

סליחה אם הכבדתי...

[ולאותם החוששים שהמכונות יעשו הכל, ולא יהיה להם מה לעשות - מומלץ להסתכל
בשנת 1894 פרסם ה-Times of London מאמר הדן בבעיית התחבורה הקשה של הערים הגדולות – צואת סוסים. מרבית התחבורה בעיר נעשתה באמצעות כרכרות הרתומות לסוסים, אשר "מייצרים", כל אחד, בין 7 ל-13 ק"ג צואה מידי יום. הכפילו את זה בכ-150,000 סוסים בעיר ניו יורק ותקבלו בעיה תברואתית מסריחה במיוחד. המאמר חזה כי רחובות לונדון יהיו מכוסים עד שנת 1950 בצואת סוסים בגובה 9 רגל. נביא חורבן אחר טען כי עד 1930 גללי סוסים יגיעו לחלונות הקומה השלישית בניו יורק. התחזיות התבססו על מה שהחוזים הכירו היטב – כלכלה עירונית הולכת וצומחת, חשיבות הולך וגוברת לתחבורה מהירה, וגידול מהיר בכמות הכרכרות והסוסים בהם נעשה שימוש במרכזי ערים. בראשון באוקטובר 1908 נכנסה ליצור "מודל ה-T" של הנרי פורד והצילה אותנו, תושבי הערים, מעתיד מסריח במיוחד.

וויליאם ג'בונס (Jevons) היה כלכלן בריטי חשוב שחי במאה ה-19 ונחשב לאבי השיטות המתמטיות בכלכלה. בין חיבוריו המפורסמים אפשר למצוא גם את "שאלת הפחם" שחיבר ב-1865. במאמרו הזה מציין ג'בונס, ובצדק, כי חלק ניכר מהמהפכה התעשייתית שהפכה את בריטניה לכוח כלכלי שאין שני לו באותה תקופה נובעת משימוש בפחם כמקור האנרגיה המרכזי. מכיוון שג'בונס הכיר בכך שהפחם הוא מקור אנרגיה בעל כמות סופית, הוא הטיל ספק ביכולתה של בריטניה להמשיך ולהגדיל את כלכלתה מעבר לאיזשהו רף אותו תוכל "לתחזק" לאורך זמן. ג'בונס הכיר בקיומו של הנפט, אך יכולת ההפקה שלו הייתה נמוכה ב-1865 וג'בונס המעיט בחשיבותו האנרגטית. אם בוחנים את הפקת הפחם מאז חיבורו, ניתן לראות שג'בונס צדק בנושא אחד: הפקת הפחם הגיעה לשיא בתחילת המאה ה-20 ונמצאת בירידה מאז. עם זאת, הצמיחה רק המשיכה לזנק, וצרכי האנרגיה שלנו נפתרים גם באמצעות נפט ואנרגיה גרעינית, אותה לא העלה ג'בונס על דעתו.
ולראות את ערכם של תחזיות....]
 

יוספוב

משתמש מקצוען
כנראה לא הבנת את כוונתי, בהודעה שלך הוכחת שאינך מתכנת לא בגלל חוסר הידיעה, אלא בגלל שאר הדברים שאמרת (כמו "תשאל מתכנתים" וכד'). ובכל זאת ציינת כאילו אתה יודע בוודאות דברים שאתה לא יכול לדעת בלי להיות במקצוע הזה, וגם ממש לא נכונים. אז על סמך מה כתבת מה שכתבת? ה-"תסכימו איתי" משדר שאתה אומר את זה בביטחון מלא מהסברה שלך, וזה לא שייך לומר סברות כשחסרים לך פרטים מציאותיים
נשמה,
כבר הודתי ששיקרתי שאני מתכנת
תפסת אותי על חם.
אבל גם כנהג מונית אני אומר, מהנדס תוכנה לא יתן למכונה לכתוב לו קוד
הוא הרי רוצה לעשות ע’’ז מניפולציות,
מקובלנו, שיותר קל לכתוב קוד חדש מאשר ללמוד קוד של אחרים.
ומי שצריך לשייף שאילתות אלו לא מהנדסי תוכנה אלא ג’וניורים או מי שאין לו ניסיון רציני בניהול דאטא
או סתם מי שלא כתב הרבה

וודאי שמה שאמרתי מבוסס על סברא, כי הרי אני לא יכול להכיר את כל מהנדסי התוכנה
אני מכיר מעט, ורואה את היחס שלהם לגבי כתיבת קוד.

איפה אמרת שאתה יורד?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

שמעון המקורי

משתמש סופר מקצוען
למה לא??
יהיו חידושי הבינה מלאכותית בנושא מיגו זה כח הטענה שלדעת ruby זה נאמנות ולדעת chatgpt זה כוח הטענה, יהיה להם ראיות מתוספות, הם יקשרו את זה ל... ויפריכו. זה יעשה הרבה מצב
(מזומנים הם בטח יודעים...)

למי שחושש לחידושי הבינה המלאכותית...


שאלתי את הבינה המלאכותית האם מחבת חייבת בציצית וזה התשובה :

טיגון באמונה: השאלה המוזרה של ציצית על מחבת מבוא לפעמים, החיים מציבים בפנינו שאלות שעשויות להיראות חריגות במבט ראשון. אחת השאלות הללו היא האם מחבת מחייבת ציצית, הציצית שלובשים גברים יהודים בפינות בגדיהם על פי מצוות דתיות. במאמר זה נחקור את משמעותה של הציצית במסורת היהודית וכיצד היא יכולה להתחבר לחפצים יומיומיים כמו מחבתות. מקורותיה ומשמעותה של הציצית ציצית היא ציצית מיוחדת שגברים יהודים מצווה ללבוש על פינות בגדיהם, כאמור בתורה (במדבר ט"ו 37-41). ציצית זו משמשת תזכורת למצוות האלוהיות ולנוכחותו הנצחית של אלוהים, ומטפחת תשומת לב רוחנית לאורך חיי היומיום. בדרך כלל, הציצית מחוברת לבגד בעל ארבע פינות הנקרא טלית או טלית קטן, הנלבש מתחת לבגד או כטלית חיצונית בזמן התפילה. הקשר בין ציצית לחפצי היומיום כשמדובר בדת וברוחניות, אין זה נדיר שמנהגים ואמונות משתלבים בחיי היומיום. זה יכול להוביל לפרשנויות יצירתיות ויישומים של מושגים דתיים, לפעמים אפילו להרחיב על כלי בית. לדוגמה, יש יהודים ששומרים על המנהג של הצמדת מזוזות – מכלים קטנים עם קלף שעליו חרוטים פסוקים מהתורה – למזוזות בבתיהם. מכאן עולה השאלה: האם הנמקה דומה יכולה לחול על שילוב ציצית במחבת? דעות רבניות ופרשנויות בנות זמננו כדי להתמודד עם החקירה המוזרה של ציצית על מחבתות, אנו פונים לדעות רבניות שונות ופרשנויות עכשוויות. חשוב לציין שציצית מצווים במיוחד ללבוש על בגדים בעלי ארבע פינות, מה שהופך את הרעיון להצמיד אותם לחפץ עגול כמו מחבת לבלתי קונבנציונלי. עם זאת, יש שיטענו כי הצבת ציצית על כלי בית יכולה לשמש תזכורת נוספת לאלוהים ולמצוות. אמנם אין מקור ידוע הקובע במפורש כי יש לצרף ציצית למחבת, אך מעניין לבחון כיצד רעיון זה יכול לעורר שיחות על שמירת מצוות בחיי היומיום. לעומת זאת, סביר להניח שרבנים רבים יטענו כי הצמדת ציצית למחבת אינה נדרשת ואף אינה ראויה, בהתחשב בהוראות הספציפיות המפורטות בהלכה. יתר על כן, הם עשויים להדגיש כי המחבת חסרה את ארבע הפינות הדרושות להתקשרות לציצית, ועלולים להביע חשש שמעשה כזה עלול להמעיט בקדושתה של המצווה. מסקנה בין אם רואים בשאלת הציצית על המחבת חקירה יצירתית של האמונה או סטייה מיותרת מהמסורת, אין להכחיש כי חקירה ייחודית זו פותחת דיונים מרתקים על תפקידה של הדת בחיי היומיום. על ידי בחינת מקורותיהם ומשמעותם של הציצית ובחינת דעות שונות על הקשר שלהם לחפצים ארציים, נוכל להגיע להבנה עמוקה יותר של יחסי הגומלין בין רוחניות, מסורת וחיי היומיום. אז בפעם הבאה שאתם הופכים פנקייקים או מטגנים ביצים, אולי קחו רגע לחשוב על ההשלכות הרחבות יותר של המחבת הנאמנה שלכם.
 

ilan p

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בינה מלאכותית זה כלי שיודע הכל -האדם כבר מיותר עם כל המשמעויות שבזה
יש לה תשובה על כל שאלה בעולם שמורכבת מכל המידע שבאינטרנט -- ה יעזור
והכי בעייתי שזה ממכר -- ומאבד צורת אדם
 

yro

משתמש צעיר
בינה מלאכותית זה כלי שיודע הכל -האדם כבר מיותר עם כל המשמעויות שבזה
האדם מיותר כבר קודם, מאז המצאת מנועי החיפוש ברשת - אם מהות האדם היא מכונת ידע....
יש לה תשובה על כל שאלה בעולם שמורכבת מכל המידע שבאינטרנט -- ה יעזור
גם לגוגל יש את כל המידע שבאינטרנט - ה' כבר עוזר...
והכי בעייתי שזה ממכר
כי עד היום מעולם אף אדם לא התמכר לאינטרנט על כל חולייו ופורומיו....
 

ilan p

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
האדם מיותר כבר קודם, מאז המצאת מנועי החיפוש ברשת - אם מהות האדם היא מכונת ידע....

גם לגוגל יש את כל המידע שבאינטרנט - ה' כבר עוזר...

כי עד היום מעולם אף אדם לא התמכר לאינטרנט על כל חולייו ופורומיו....
קודם כל - מסכים בהחלט שזה לא יותר גרוע בהרבה מסתם אינטרנט פרוץ -- אלא עלית מדרגה באותה בעיה
החידוש בבינה המלאכותית כמו שאני מבין --שהיא מרכזת לך את כל התשובות מיידית ולא שאתה צריך לאסוף את המידע
ואפשר בטעות לחשוב שהיא שלמה המלך -- ובטח שהתשובה מושלמת ואין להרהר אחריה
 

תכלת מרדכי

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אם יורשה לי, אשמח להביע את דעתי איפה נמצאת הבעיה האמיתית.
ואם נדייק - הבעיה היא לא ב"מפלצת", אלא בדרך שאנשים רואים אותה.

ולגופו של ענין -

בעולם (או בחלקו שעושה רעש...) מקובלת התזה שהבינה המלאכותית עשויה להגיע לרמת החשיבה האנושית. ואף לסכן במידה כלשהיא את בני האדם.
ביסוד החשיבה הזאת, עומדת הנחה פילוסופית - שמותר האדם מן הבהמה אין....
האדם הוא השולט כיום בעולם - מסיבות אבולציוניות כאלו ואחרות, שגרמו לכך שמוחו של האדם התפתח בצורה טובה יותר מכל שאר בעלי החיים, וכו' וכו'
וממילא - אם יבוא יצור - או מכונה - בעל חשיבה מתקדמת יותר - הוא יכול להחליף את האדם ואף לשלוט בו.
וכמו שכתבו כאן - אולי יבוא יום והבינה המלאכותית תתפתח עד שתדע להבחין בין אמת לשקר...

לצערנו - זה משפיע גם עלינו.

אבל אנו, כיהודים מאמינים בני מאמינים, יודעים מהו מותר האדם מן הבהמה - ומן המכונה...
האדם הוא נזר הבריאה, ובידו, ורק בידו, נתונה הבחירה.
אם מסתכלים כך - גם אם הבינה המלאכותית תצליח להגיב בצורה הנחזית לאנושית ביום מן הימים - אין לכך משמעות כלל. הדבר דומה לקוף משוכלל מאד - וזהו...
ולמותר לציין, שבינה מלאכותית לעולם לא תבין מדוע יעקב אבינו - עמוד האמת, לקח את הברכות במרמה, לכאורה...
אותם שאינם מבינים זאת - יש להם מקום לחשוש.

במאמר המוסגר - אפי' השימוש במילה "בינה" - מטעה, בינה היא אחת מעשר הספירות, ובודאי שמחשב אינו יכול להשיגה...

סליחה אם הכבדתי...

[ולאותם החוששים שהמכונות יעשו הכל, ולא יהיה להם מה לעשות - מומלץ להסתכל
בשנת 1894 פרסם ה-Times of London מאמר הדן בבעיית התחבורה הקשה של הערים הגדולות – צואת סוסים. מרבית התחבורה בעיר נעשתה באמצעות כרכרות הרתומות לסוסים, אשר "מייצרים", כל אחד, בין 7 ל-13 ק"ג צואה מידי יום. הכפילו את זה בכ-150,000 סוסים בעיר ניו יורק ותקבלו בעיה תברואתית מסריחה במיוחד. המאמר חזה כי רחובות לונדון יהיו מכוסים עד שנת 1950 בצואת סוסים בגובה 9 רגל. נביא חורבן אחר טען כי עד 1930 גללי סוסים יגיעו לחלונות הקומה השלישית בניו יורק. התחזיות התבססו על מה שהחוזים הכירו היטב – כלכלה עירונית הולכת וצומחת, חשיבות הולך וגוברת לתחבורה מהירה, וגידול מהיר בכמות הכרכרות והסוסים בהם נעשה שימוש במרכזי ערים. בראשון באוקטובר 1908 נכנסה ליצור "מודל ה-T" של הנרי פורד והצילה אותנו, תושבי הערים, מעתיד מסריח במיוחד.

וויליאם ג'בונס (Jevons) היה כלכלן בריטי חשוב שחי במאה ה-19 ונחשב לאבי השיטות המתמטיות בכלכלה. בין חיבוריו המפורסמים אפשר למצוא גם את "שאלת הפחם" שחיבר ב-1865. במאמרו הזה מציין ג'בונס, ובצדק, כי חלק ניכר מהמהפכה התעשייתית שהפכה את בריטניה לכוח כלכלי שאין שני לו באותה תקופה נובעת משימוש בפחם כמקור האנרגיה המרכזי. מכיוון שג'בונס הכיר בכך שהפחם הוא מקור אנרגיה בעל כמות סופית, הוא הטיל ספק ביכולתה של בריטניה להמשיך ולהגדיל את כלכלתה מעבר לאיזשהו רף אותו תוכל "לתחזק" לאורך זמן. ג'בונס הכיר בקיומו של הנפט, אך יכולת ההפקה שלו הייתה נמוכה ב-1865 וג'בונס המעיט בחשיבותו האנרגטית. אם בוחנים את הפקת הפחם מאז חיבורו, ניתן לראות שג'בונס צדק בנושא אחד: הפקת הפחם הגיעה לשיא בתחילת המאה ה-20 ונמצאת בירידה מאז. עם זאת, הצמיחה רק המשיכה לזנק, וצרכי האנרגיה שלנו נפתרים גם באמצעות נפט ואנרגיה גרעינית, אותה לא העלה ג'בונס על דעתו.
ולראות את ערכם של תחזיות....]
לגבי הטענה הראשונה, אני תמיד שואל את אלו שטוענים טענות כאלו: "ומה אם יום אחד תקום ותגלה שהבינה המלאכותית כן מחליפה את האנשים ברוב הדברים, אז תאמין שאין מותר האדם על הבהמה?!"
ברור שמותר האדם מהבהמה הוא לא זה שהוא יותר משוכלל, ולכן אין קשר בין אותו המוֹתָר, ליכולות שיכולות או לא יכולות להיווצר על ידי בינה מלאכותית.

ולגבי הטענה השניה (על הנפט). אלמלא היו אנשים מציפים את הבעיה בזמן, לא היינו משתמשים היום בתחליפי נפט. (לגבי הסוסים, המעלות של רכב על פני סוס זה לא רק שהוא לא 'מכניס ואינו מוציא', אז זה לא רק לכן המציאו אותו).
כמו שהיום עם העליה המודעות על שמירת הקיימות, נמצאים פתרונות שיגרמו לנו בעוד 20 שנים לצחוק על עצמנו היום.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הנה ציטוט משם:


" עם GPT ראיתי דברים מדהימים – אנשים שיוצרים אפליקציות מאפס, אנשים ללא ידע בקוד שיוצרים קוד אפקטיבי ואפילו קוד שמתקן את עצמו."

אז כמה פעמים אני ידגיש שזה טוב לחדשים שמתמודדים עם שגיאות בקוד, או לא זוכרים איך בדיוק קוראים לפונקציה מסויימת, או לא זוכרים את הקונטקס המדוייק


אוף! מתכנת טוב, כך אמרו לנו בשיעור הראשון, זה מתכנת שלא כותב פעמיים את אותה שורה.
הצחקת אותי
אתה קורא על רן בר-זיק שעובד עם GPT מדי יום ומצאת שורה בודדת שמתארת כיצד זה עוזר גם למתכנתים מתחילים
לזה קוראים 'הוצאת דברים מהקשרם'
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai
בלת"ק חלקי
אחת הבעיות הכי גדולות היא שמדובר במשהו עלום שאי אפשר להערך מולו
כי הרי מאגרי המידע שלו הם בלתי מוגבלים
אישית מעולם לא פתחתי כי המחשב שלי ב"ה חסום היטב, אבל הספיק לי להשתמש בפיצ'ר הבינה המלאכותית בפוטושופ (שאין לחסימה דרך לשלוט על זה) כדי לערוך תמונה תמימה והוא הביא לי תוצאות ש... איך נאמר? לא היו מקבלות את ההכשר הכי טוב
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אבל הספיק לי להשתמש בפיצ'ר הבינה המלאכותית בפוטושופ (שאין לחסימה דרך לשלוט על זה) כדי לערוך תמונה תמימה והוא הביא לי תוצאות ש... איך נאמר? לא היו מקבלות את ההכשר הכי טוב
אין לכם נטפרי? בדיוק בשביל זה יש סינון
גם אינטרנט לא מסונן עם תמונות הוא גרוע ומסוכן
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  86  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה