עזרה ביטול עסקה עזרה דחופה !!

מרום

משתמש רשום
כל הכבוד.
רק ככה.
אם הם עוד לא הוציאו את המשלוח, לא בטוח שהם כבר יכולים לחייב אותך בדמי ביטול.
בכל מקרה, לפי מה שזכור לי, המקסימום הוא דמי ביטול 5%, או 100 ש"ח. הנמוך מביניהם!
תבדוק אם זה נכון, ואם זה מה שקיבלת
 

משה מנדלוביץ

משתמש מקצוען
עקרונית ודאי שאפשר לבטל עיסקה (אם איני טועה -עד 14 יום), אלא שצריך לשלם דמי ביטול. אולי לא הבינו שם נכון.
הם התחמקו ממני ולא רצו לבטל לפני שהמקרר מגיע אלי (כנראה כדי שאצטרך לשלם על המשלוח)
יש למישהו מושג לגבי דמי הביטול ?
אם יש לי אפשרות שלא לשלם
הם יאמרו שהם הוציאו את המשלוח לך תוכיח...
 
D

Deleted 66182

אורח
הם התחמקו ממני ולא רצו לבטל לפני שהמקרר מגיע אלי (כנראה כדי שאצטרך לשלם על המשלוח)
יש למישהו מושג לגבי דמי הביטול ?
אם יש לי אפשרות שלא לשלם
הם יאמרו שהם הוציאו את המשלוח לך תוכיח...
השמלוח לא יוצא לפני תיאום איתך באיזה שעות אתה בבית
להודיע למוביל על ביטול העסקה
ולהודיע לחנות שכל עוד המוביל לא יצר קשר העסקה מבוטלת זה הכל
 

מרום

משתמש רשום
תרים עכשיו טלפון למועצה לצרכנות, והם ידריכו אותך בדיוק מה לעשות
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
רק מעירה, שמבחינה הלכתית אסור לבטל עסקה.
כך הורה לנו רב.
ושכל אחד ישאל את רבו.
הדעה הרווחת בפוסקים זה שזה כמו תנאי במכר.
בעל החנות כפוף לחוקים והוא חתום עליהם באופן ישיר.
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בסיעתא דשמיא

הקו החם זהו מוקד לשליחת תלונות של צרכנים
מטעם יתד נאמן
והם פונים לבעל העסק עם התלונה
ומודיעים לו שאם לא ינהג על פי חוק
המקרה יפורסם בעיתון הקרוב.
בדרך כלל עסקים נבהלים מזה
 

תמי היין

משתמש מקצוען
בלי לפגוע ברב, יש מצב שאתם צריכים להחליף רב.
יכול להיות שהוא רב של הלכות ברכות ושבת ויורה דעה, אבל לא של דיני ממונות.
מעולם לא שמעתי על רב שיפסוק ככה.
בדברים האלו הולכים לפי המנהג המקובל במדינה, והחוק מחייב את כולם גם מבחינה הלכתית

הרב שלנו הוא לא רב של הלכות מסוימות, הוא רב ששולט בכל הנושאים ברמה מקסימלית.
אמרתי שכל אחד ישאל רב, כי יש פה מקום לשאלה הלכתית- כל אחד לפי המקרה שלו,
זה לא פשוט שכל אחד שקנה משהו ורוצה להתחרט תוך 48 שעות, יכול לעשות זאת- מבחינה הלכתית.

ובזאת סיימתי את הנושא.
 

Yael T

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מול חברת האשראי אין מה לעשות -הם יכולים לעצור תשלומים וכו' רק במקרים של כשל תמורה אך במקרים של ביטול עיסקה זה מול בית העסק בלבד(גם אם תגיד לחברת האשראי כשל תמורה-לא קיבלת את המוצר בזמן המובטח לדו')הם יעלו על זה ולא ילך לך.ביטול עיסקה רק מול בית עסק אפשר לפנות להגנת הצרכן עוזרים מעט במקרים מעין אלו.כל זה בכוונה שהיעסקה נעשתה פיזית מול המוכר ולא רכישה מקוונת.
ביטול מכל סיבה אחרת:
במקרה שהצרכן מבקש לבטל עסקה מכל סיבה שאיננה פגם במוצר, אי התאמה או התנהגות אסורה של המוכר, ביטול העסקה מותנה, בין היתר, במדיניות המוכר לגבי החזרת המוצר.
בהתאם לתיקון לחוק הגנת הצרכן משנת 2005, נדרש המוכר להציג במקום בולט בבית העסק מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת מוצר שלא עקב פגם. במודעה נדרש המוכר לציין אם ניתן להחזיר מוצר, מהן המגבלות להחזרת המוצר וכן את תנאי ההחזרה ואת אופן וסוג ההחזר שיקבל הצרכן (זיכוי כספי, זיכוי לקנייה וכדומה) כאשר פרסם המוכר את מדיניותו לגבי החזרת מוצר – היא מחייבת את שני הצדדים.

אם מדיניות המוכר אינה מתירה כלל החזרת מוצר – שלא עקב פגם שנפל בו – עליו לציין זאת במפורש ולסייגה באופן שיבהיר כי הודעתו לא חלה על מקרים שבהם החוק עצמו מאפשר החזרת מוצר.

אם המוכר אינו פועל בהתאם למדיניות שהוא עצמו קבע או אם לא פרסם כלל את מדיניותו, הצרכן רשאי להחזיר את המוצר תוך 7 ימים (ראו עדכון בפסקה הבאה) מהיום שבו פנה למוכר, וזה סירב לקבל חזרה את המוצר. המוכר חייב להשיב לצרכן את מלוא התמורה באופן שבו שילם הצרכן, ובלבד שלא חלה הרעה במצב המוצר. פתיחת האריזה בלבד לא תיחשב בדרך כלל כהרעה במצב המוצר.

ב-14 בדצמבר 2010 נכנסו לתוקף תקנות חדשות בחוק הגנת הצרכן העוסקות בביטול עסקה. תקנות אלה מחייבות את העוסקים לאפשר ביטול עסקה והחזר כספי לגבי רשימה מורחבת של מוצרים ושירותים. בין השאר, למשל, ניתן יהיה להחזיר מוצרים הארוזים באריזתם המקורית תוך 14 יום מיום הרכישה. כמו כן ניתן יהיה להחזיר מוצרי חשמל ואלקטרוניקה כל עוד לא נעשה בהם שימוש. באוגוסט 2015 עודכנו ההנחיות, ולפיהן פתיחת האריזה לבדה אין בה כדי לבטל את זכות הצרכן להחזיר מוצר שלאנעשה בו שימו. מו כן, אם האריזה נפתחה בידי העוסק לצורך הפעלה, הדגמה סנכון וכיוצא באלה, והעוסק לא הודיע מראש כי ביצוע הפעולה נחשב שימוש במוצר - עדיין יהיה הצרכן רשאי לבטל את העסקה.

מידע מלא אודות התקנות האלה ורשימת המוצרים הכלולים בהן נמצאים באתר משרד התמ"ת.


במקרה של רכישה טלפונית ישנם יותר זכויות לבטל



ואם בעל העסק עובר על החוק ואמור להחזיר ולא מסכים אז פשוט שיכחיש את העיסקה מול חברת האשראי(בתנאי שלא נתן למוכר קוד סודי שמאבטח את העסקה)
וכן בתנאי שאין הקלטה
זו קצת נוכלות אבל אם המוכר עובר על החוק....
 

מברר

משתמש פעיל
בלי לפגוע ברב, יש מצב שאתם צריכים להחליף רב.
יכול להיות שהוא רב של הלכות ברכות ושבת ויורה דעה, אבל לא של דיני ממונות.
מעולם לא שמעתי על רב שיפסוק ככה.
בדברים האלו הולכים לפי המנהג המקובל במדינה, והחוק מחייב את כולם גם מבחינה הלכתית

אחד מהמשפטים המזעזעים שקראתי בחיי.
אם רב לא פוסק כמו שנשמע לנו אז "מחליפים את הרב"??
ואם רב פוסק בנושא מסויים, ששוב פעם, בדעה האישית שלנו לא נראה לנו הפסק, אז זה סימן שהוא "אינו רב לאותו נושא"?!
בדרך זו אפשר למחוק כל רב שהוא,
ובכל נושא ללכת לרב אחר כפי ראות עינינו,
העיקר שהוא מיקל והפסק שלו נשמע לנו בסדר...
לאן נגיע כך??
יש אנשים בין החרדים לחלונים שנוהגים כך, ואנחנו רואים איך הם נראים היום...
המשפט הזה סותר כל מינימום של חינוך חרדי המבוסס על כפיפה לדעת תורה שגדלנו עליו.
אנחנו נוהגים כדעת תורה גם בנושאים כלליים והשקפתיים, שלא לדבר על נושא שהוא הלכתי טהור.

יכול להיות ויכוח הלכתי בין רבנים, יכולות להיות כמה דעות, וזכותינו ללכת עם הרב שלנו גם כשהוא מיקל.
אבל לומר על רב שהחמיר וזה פחות נח לנו שצריך להחליפו??....

[דרך אגב, בתור אחד שבירר את הנושא הנ"ל מבחינה הלכתית, א"א לאתר כמה הנושא מורכב, וכמה "דעת בעלי בתים" יוצאת מפי הכותב/ת שכ"כ פשוט לו להיתר בלי צד שני. ובאמת די מצוי לצערינו שבדיני ממונות אנשים פוסקים לעצמם בלי לברר היטב דעת תורה אמיתית החפה מנגיעות. אבל באמת לא על זה באתי עתה].

אני חושב שהכותב/ת הנכבד/ה לא שמו לב כמה מחריד התוכן של ההודעה,
טוב יעשו אם תמחק.
הנני מתנצל בפני פותח השרשור על הטיית הנושא,
אבל לא יכולתי לשתוק מול בזיון כבוד התורה ורבניה שזועק כאן לשמיים.
 

מרום

משתמש רשום
אחד מהמשפטים המזעזעים שקראתי בחיי.
אם רב לא פוסק כמו שנשמע לנו אז "מחליפים את הרב"??
ואם רב פוסק בנושא מסויים, ששוב פעם, בדעה האישית שלנו לא נראה לנו הפסק, אז זה סימן שהוא "אינו רב לאותו נושא"?!
בדרך זו אפשר למחוק כל רב שהוא,
ובכל נושא ללכת לרב אחר כפי ראות עינינו,
העיקר שהוא מיקל והפסק שלו נשמע לנו בסדר...
לאן נגיע כך??
יש אנשים בין החרדים לחלונים שנוהגים כך, ואנחנו רואים איך הם נראים היום...
המשפט הזה סותר כל מינימום של חינוך חרדי המבוסס על כפיפה לדעת תורה שגדלנו עליו.
אנחנו נוהגים כדעת תורה גם בנושאים כלליים והשקפתיים, שלא לדבר על נושא שהוא הלכתי טהור.

יכול להיות ויכוח הלכתי בין רבנים, יכולות להיות כמה דעות, וזכותינו ללכת עם הרב שלנו גם כשהוא מיקל.
אבל לומר על רב שהחמיר וזה פחות נח לנו שצריך להחליפו??....

[דרך אגב, בתור אחד שבירר את הנושא הנ"ל מבחינה הלכתית, א"א לאתר כמה הנושא מורכב, וכמה "דעת בעלי בתים" יוצאת מפי הכותב/ת שכ"כ פשוט לו להיתר בלי צד שני. ובאמת די מצוי לצערינו שבדיני ממונות אנשים פוסקים לעצמם בלי לברר היטב דעת תורה אמיתית החפה מנגיעות. אבל באמת לא על זה באתי עתה].

אני חושב שהכותב/ת הנכבד/ה לא שמו לב כמה מחריד התוכן של ההודעה,
טוב יעשו אם תמחק.
הנני מתנצל בפני פותח השרשור על הטיית הנושא,
אבל לא יכולתי לשתוק מול בזיון כבוד התורה ורבניה שזועק כאן לשמיים.

הערה נכונה בהחלט. מקווה לחזור בתשובה על הביטוי.
הניסוח היה בוטה וקיצוני, ובעיקר, עלול להיות מובן לא נכון.
אכתוב את כוונתי ואת דעתי בענין מחדש ובצורה מאוזנת ורגועה יותר..

הדעה המקובלת בין הפוסקים, היא שהמנהג המקובל במדינה - מחייב את כל בעלי העסקים.
לא שמעתי מעולם על דיין או על רב שאומר אחרת, ושמעתי וקראתי הרבה דעות תורניים בענין הזה.

בתגובה למה שנכתב לגבי רב שאומר שאסור להחזיר מוצרים, פסק לכאורה חריג, שעל פניו אי אפשר להבינו,
הערתי, שאולי הם שאלו רב שאינו מומחה בדיני ממונות, והוא ענה על המקום לפי מה שנראה לו בהיגיון.
שאלות בדיני ממונות - שואלים רב או דיין שיש לו היתר הוראה או שהוא מתמחה בדיני ממונות.
לא כל מו"צ שיודע לענות על הלכות שבת ויורה דעה - יודע גם לפסוק בדיני ממונות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה