ביטויים שגויים

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
נכתב ע"י אפרתה;1204184:
"מהרסיך ומחריביך ממך יצאו" כתוב כברכה שיצאו מתוכך ולא יהיו עוד.
היום- משתמשים להוכיח כי לעיתים המהרסים באים דווקא מבפנים.



בפירוש "מצודת דוד' שנכתב לפני כאלף שנה , נכתב לפי הפירוש השלישי "המהרסים והמחריבים אותך יצאו ממך . ר"ל הטועים שבקרבך הם שסובבו (היו הסיבה) ההריסה והחורבן ולא מאתי מאת ה' ) יצאה הרעה " , ברח האשמים בחרבו ובהרס הם בניך ולא מאת ה' יצאה הרעה"
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
איש את רעהו יעזורו - נאמר לגבי ע"ז.

אחד אחרי השני - בטוי שגוי (השני תמיד אחרי האחד...) יש לומר - זה אחר זה.
בין כה וכה = בינתים. משתמשים בו הרבה במקום בין כך ובין כך.

חני
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
נכתב ע"י אברהם;1204465:
הבדל עצום
אין קשר בין 2 הביטויים מלבד המילה כפפה


נו,
ומי שם לב להבדלים הללו מלבד אלו העוסקים בכתיבה?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שגיאה נפוצה: סָבִיו, סָבוֹתָיו במקום: סָבוֹ, סָבָיו. ("סָבוֹתָיו" משמע מה שקוראים "סבתותיו" בלשון ימינו.)
עוד שגיאה נפוצה: השימוש בשרש תלה בבנין קל במשמעות סבילה - "המעיל תולה" במקום "תלוי".
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י לללי;1204511:
נו,
ומי שם לב להבדלים הללו מלבד אלו העוסקים בכתיבה?

א. זה פורום כתיבה
ב. אם יכתבו נכון יתרגל ההמון לדיבור נכון
 

מוסיקה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י אברהם;1204465:
הבדל עצום
אין קשר בין 2 הביטויים מלבד המילה כפפה

זה מזכיר לי את ה"חידה":
שאלה: מה המשותף לפיל ותפוז?
תשובה: שניהם כתומים, חוץ מהפיל:p:p:p
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י לללי;1204511:
נו,
ומי שם לב להבדלים הללו מלבד אלו העוסקים בכתיבה?

בחיים לא שמעתי מאף אחד שמשתמש באחד מן הביטויים הללו במקום במשנהו
 

נקודת זינוק

משתמש פעיל
נכתב ע"י חסידישער;1204223:
אהבת חינם - ביטוי שגוי! הביטוי הנכון הוא 'אהבת ישראל'.

הוא נוצר על משקל שנאת חינם, אך הוא לא נכון.

אולי כביטוי ל"אהבה שאינה תלויה בדבר" ?!
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
"מידי יום ביומו" - שגיאה! יומו של מי? (מדי חודש בחדשו = כל חודש ביום החודש דהיינו בר"ח, מידי שבת בשבתו = מידי שבוע ביום השבת)
להבדיל מ"דבר יום ביומו" שזה כמובן נכון.

שלא לדבר על "כמידי שבת בשבתו מתקיים שיעור" במקום "מידי שבת.."
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
פרסומת
"כמידי שנה, באופן חסר תקדים יוצאת רשת X במבצעים..."
וכן: "חדש! יצא לאור הספר רב המכר..."
הלו???
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י נקודת זינוק;1204704:
אולי כביטוי ל"אהבה שאינה תלויה בדבר" ?!

גם אהבה שאינה תלויה בדבר, אינה אהבת חינם, כי אם אהבת ישראל.
 

נקודת זינוק

משתמש פעיל
נכתב ע"י חסידישער;1204747:
ולהסבר: אהבת ישראל, הינה מצווה מן התורה. כשם שלא אוכלים מצות בפסח לחינם, כי אם לשם מצוות אכילת מצה, כך לא אוהבים יהודי אהבת חינם, כי אם לשם 'ואהבת לרעך כמוך'.
אגב, המונח 'אהבת חינם' מוזכר לראשונה בכתבי הראי"ה...
נכתב ע"י חסידישער;1204747:
גם אהבה שאינה תלויה בדבר, אינה אהבת חינם, כי אם אהבת ישראל.
אהבת חינם הכוונה אהבה שאינה תוצאה של משהו!
דומה לכך הבטוי: 'חסד של אמת', כל חסד צריך להיות לשם מצוה- ללא סיבה אחרת, אבל לפעמים אל החסד מצטרפת במעמקי הלב -כוונה כלשהי, וכאן בא לידי ביטוי החסד המושלם.
גם 'אהבת חינם', כל אהבה שאוהבים אדם מישראל צריכה להיות לשם מצוה- ללא סיבה אחרת, אבל לפעמים אל האהבה מצטרפת במעמקי הלב- סיבה, כאן באה לידי ביטוי האהבה המושלמת.
 

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
שוב פעם - המילה "שוב" משמעותה "עוד פעם". אם כך, לשם מה להוסיף את המילה "פעם" שוב פעם, סליחה, עוד פעם? :)
 

משהק

משתמש צעיר
עימוד ספרים
טעות נפוץ,
אחר טרגדיה ר"ל, אומרים "עליה השלם כל הקרבנות כולם", הוא מגמ' יומא, ופירש"י שאחר תמיד של שחרית משלימים שאר הקרבנות. נמצא שהפירוש האמיתי הוא שעכשיו יבואו עוד קרבנות, ומשתמשים בו לומר שלא יבואו עוד קרבנות
אגב, כמודמני שזהו טעות של בעלי הנייעס, כי לא מצאתי אחד מספרים הקודמים שהשתמשו בזה כמליצה,
 

mgrosss

משתמש צעיר
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
רק רציתי להעיר שלא כותבים 'מידי חודש' אלא 'מדי חודש', והתקין הוא 'מדי חודש בחודשו' והחלופה היא 'בכל חודש'. לכאורה אין טעם לפסול את 'מדי יום ביומו' כי 'מדי' יכול לתאר המשכיות או פעולה שחוזרת על עצמה. ולפי זה 'השמש זורחת מדי יום ביומו', מדוע זהו משפט לא נכון?!
 

אגם

משתמש רשום
לא יאומן כי יסופר"?
טעות.
צריך לאמר:"לא יֵאמן כי יסופר"
 

אפרתה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י בראש מילה;1204859:
שוב פעם - המילה "שוב" משמעותה "עוד פעם". אם כך, לשם מה להוסיף את המילה "פעם" שוב פעם, סליחה, עוד פעם? :)
כמו שאנשים אומרים- בורעקסים...
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה