ביטויים שגויים

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מה דעתכם לרכז כאן מילים וביטויים שאנשים אוהבים להשתמש בהם ולא יודעים את הביאור הנכון?

אני אתחיל:

מיתולוגיה קובץ של מיתוסים שנוצרו בידי בני האדם כדי למלא את עולמם באמונות שונות וכדי לסייע בהבנת חזיונות הטבע ותופעות שלא נמצא להן הסבר.
המיתולוגיה הרומית נוצרה ברומא העתיקה, תוך ערבוב של מיתוסים ואגדות עַם, ואף העתקה של אלים (תוך שינוי שמותיהם), מהמיתולוגיה היוונית‬
‫מיוונית: mythologia) μυθολογία), מילולית "חכמת האגדות", צירוף של mythos) μύθος), "אגדה" + logia) λογία), מהמילה logos) λόγος), "מילה", "מושג", "רעיון").‬ (ויקימילון)

מה זה קשור להקשר שמשתמשים בו היום, למשל: "ארון הקודש המיתולוגי של ישיבת פוניבז'"?
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מישהו יודע מה פירוש להרים את הכפפה?

כנראה שלא, כי בדרך כלל משתמשים בביטוי הנ"ל במשמעות ההפוכה.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י לללי;1204106:
מישהו יודע מה פירוש להרים את הכפפה?

כנראה שלא, כי בדרך כלל משתמשים בביטוי הנ"ל במשמעות ההפוכה.

????

להרים את הכפפה = להיענות לאתגר.

הביטוי לקוח מאנגלית, בימי הביניים כאשר אביר היה רוצה להזמין אביר אחר לדו-קרב הוא היה משליך את הכפפה שלו לעברו. אם הוא היה מרים את הכפפה, זה היה מסמל שהוא נענה לאתגר ומוכן לדו-קרב.

מקור: https://www.safa-ivrit.org/writers/etsion/miluim.php
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
"להחזיק אצבעות"- ביטוי נוצרי שמשמעו:"אני אתפלל עליך" -באופן שבו נוהגים הנוצרים להצמיד אצבעות בתיפלה.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
"מהרסיך ומחריביך ממך יצאו" כתוב כברכה שיצאו מתוכך ולא יהיו עוד.
היום- משתמשים להוכיח כי לעיתים המהרסים באים דווקא מבפנים.

"יהללך זר ולא פיך", היום משתמשים עם ו' קמוצה, להוכיח את זה שאם לאדם אין מי שיהלל, כדאי שיעשה זאת בעצמו. הפרשנות הזו דווקא מעוגנת באחד מספרי הראשונים.
 

כנגן המנגן

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אפרתה;1204184:
"יהללך זר ולא פיך", היום משתמשים עם ו' קמוצה, להוכיח את זה שאם לאדם אין מי שיהלל, כדאי שיעשה זאת בעצמו. הפרשנות הזו דווקא מעוגנת באחד מספרי הראשונים.

גם מי שמשתמש בפסוק הזה עם משמעות זו, עושה זאת כהלצה. יודעים שזה "הפירוש השני".
 

b.m

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
איש באמונתו יחיה- מקובל היום כבטוי דמוקרטי, שכל אדם רשאי לפעול לפי הבנתו את העניין.
הפסוק המקורי- "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" (חבקוק)- משמעותו שהצדיק יזכה לחיותו, בזכות אמונתו ונאמנותו את הבורא.
 

מוסיקה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י נוי;1204157:
"להחזיק אצבעות"- ביטוי נוצרי שמשמעו:"אני אתפלל עליך" -באופן שבו נוהגים הנוצרים להצמיד אצבעות בתיפלה.

הוצאת לי את המילים מהפה:D בדיוק את זה רציתי לכתוב,
עם הסתייגות מסוימת:
מאחר ומשמעות הביטוי ומקורו נוגעים בענין שהוא לא רק "לא יהודי" אלא מבטא כפירה ביהדות, צריך להפסיק להשתמש בו.
רוב הציבור לא יודע באמת את משמעותו ומקורו, ועל כן משתמשים בו המממממון:eek:
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אהבת חינם - ביטוי שגוי! הביטוי הנכון הוא 'אהבת ישראל'.

הוא נוצר על משקל שנאת חינם, אך הוא לא נכון.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
לגבי להרים את הכפפה-
יש עוד עומק בביטוי הזה
להרים את הכפפה - להתחיל לעבוד בלי עדינות. להסיר את המעטה המכובד ולפעול ביתר אגרסיביות.
 

כנגן המנגן

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אמנם לא ביטוי שגוי, אבל בהחלט שימוש שגוי: המרכאות.
כשצריכים אותן, הן אינן, וכשלא- הן ישנן...

אני כבר מבולבל מהשימוש השגוי שעושים בהם כיום.... הייתי צריך מרכאות על המילה "מרכאות"? :rolleyes:
 

נקודת זינוק

משתמש פעיל
נכתב ע"י לללי;1204246:
לגבי להרים את הכפפה-
יש עוד עומק בביטוי הזה
להרים את הכפפה - להתחיל לעבוד בלי עדינות. להסיר את המעטה המכובד ולפעול ביתר אגרסיביות.

לכך הביטוי הוא: להסיר את הכפפות
 

מוסיקה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י לללי;1204246:
לגבי להרים את הכפפה-
יש עוד עומק בביטוי הזה
להרים את הכפפה - להתחיל לעבוד בלי עדינות. להסיר את המעטה המכובד ולפעול ביתר אגרסיביות.

יש לך טעות. המשמעות שציינת היא פירוש הביטוי "להסיר את הכפפה" או "בלי כפפות", ולא קשור "להרים את הכפפה".
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
לא רואה הרבה הבדל במשמעות,
בטח לא במשלב הדיבורי.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י לללי;1204449:
לא רואה הרבה הבדל במשמעות,
בטח לא במשלב הדיבורי.

הבדל עצום
אין קשר בין 2 הביטויים מלבד המילה כפפה
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י חסידישער;1204223:
אהבת חינם - ביטוי שגוי! הביטוי הנכון הוא 'אהבת ישראל'.

הוא נוצר על משקל שנאת חינם, אך הוא לא נכון.

סתם מעניין... מישהו הבין למה הוא לא נכון? כי פתאום שמתי לב, שלא כתבתי למה הוא לא נכון.


ולהסבר: אהבת ישראל, הינה מצווה מן התורה. כשם שלא אוכלים מצות בפסח לחינם, כי אם לשם מצוות אכילת מצה, כך לא אוהבים יהודי אהבת חינם, כי אם לשם 'ואהבת לרעך כמוך'.
אגב, המונח 'אהבת חינם' מוזכר לראשונה בכתבי הראי"ה...
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה