ביטוח למעצבת

  • פותח הנושא m&m
  • פורסם בתאריך

שיפי פוקסמן

תיכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
כתבנו ביחד את אותו הדבר רק הבהרת את זה ברורות יותר...

:D

לגבי עמלת בעל מקצוע- בעלי בירר את הענין והיות שזו המקובלות בשוק והספקים מראש מתוכננים עם החלקיות הזו במחיר- אין בעיה הלכתית, וכמובן שכל אחד ישאל את רבו.
אני מרגישה עם זה קצת לא בנוח, כמו שגולן הגדיר- בעית שקיפות. לא שלמה עם עצמי, מעין שוחד שמעוור את העיניים...

לא רוצה להיכנס לפרטים ולפסוק, רק לעורר לבדוק.
רק אשים כאן נק' משמעותית - שדווקא ספק שמעלה את המחיר ללקוח כדי שירויח מספיק גם אם ישלם עמלה למעצבת - זו בעיה משמעותית.
ז''א - אם הלקוח היה יכול לקבל מחיר זול יותר, והספק הוסיף לו במחיר - ז''א נתן לו הנחה מופחתת כדי לשלם למעצבת - זו ממש בעיה הלכתית, מעבר לכך שזו בעיה מצפונית כמובן.

ולא חסרים קבלנים או נגרים ששואלים אותי - ''כמה אחוז להוסיף להצעת המחיר בשבילך?''

במקרה שהלקוח באמת קיבל את ההנחה המקסימלית שהחנות מסכימה לתת, ובכל זאת החנות רוצה לשלם - זה נושא אחר, וגם כאן יתכן שיש בעיה אם הלקוח לא מודע לכך שקיבלת עמלה.

ואני תמיד מבררת מראש עם החנות, ואומרת להם קודם כל לתת הנחה מקסימלית ללקוח, ואפילו אם זה יהיה על חשבון העמלה שלי.

מדגישה - שאלה הפסקים שאני קיבלתי, וייתכן שאחרים פוסקים אחרת. רק מעוררת שכאי לברר את הענין לעומק.

זה בהחלט היה לי קשה ככה לוותר על כסף צדדי בסכומים לא קטנים שמגיע לי בקלות, אבל הרי מזונותיו של אדם קצובים לו, והקב''ה ידאג לי לפרנסתי ממקום נקי לחלוטין.
 

Geula-Arc

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב ואדריכלות פנים
אני רק רוצה להבהיר משהו
תבדקו ותראו שדוקא החברות הגדולות בענף עיצוב הבית יש להם מדניות ברורה ושקופה לגבי העניין הזה של תשלום שכ"ט למעצבת המלווה לקוח
(לפעמים אפילו לא צריך לסכם מראש הם שולחים צק בדואר )
זה משהו מוכר וניתן לפי אחוזים ולא נעשה בהסתרה מאף אחד
וזה מה שכתבתי שגם הלקוח מקבל הנחה וגם המלווה
דוקא בחברות קטנות זה פחות מצוי ונראה יותר כמו לעשות משהו על גב הלקוח אז עדיף שלא
והחכמה של המעצבת זה לבחור לכל לקוח את החנות המתאימה לו מכל הבחינות ולהתעלות על השיקולים האלו כמובן כשצריך
יש לקוח שידבר אליו לקנות באולם תצוגה מרהיב ומרשים למרות שהוא יודע שזה פחות זול הוא מעדיף חברה עם שם או מותג , מעדיף לראות את המוצר השלם לפני קנייתו
לעומתו אחד אחר יעדיף לחפש בחנות שנראת כמו מחסן ספקים -וזה מה שיתן לו תחושה טובה שעשה עסקה טובה
כמובן שכל אחת תתיעץ עם רבותיה איך לנהוג בזה ...
 
נערך לאחרונה ב:

rona51

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
במחילה! אבל לא תמיד זה מריח טוב.
מפני שאני מכירה סיטואציות שלוקחים ללקוח במתק לשון לחנות עם סיפורים על מבחר ובעיקר על מחיר... ובסוף מתברר שמישהו גזר קופון.
הדרך הישרה היא להמליץ על מקום טוב שנותן שירות איכות ומחיר בלא קשר לחשבונות אישיים.
מקסימום אם זה הלך כמו בשידוך זה בסדר לקבל דמי שדכנות.
אפרופו לגבי קבלנים-זה יותר בעייתי בגלל שנותן השירות המעצב אד' ובעיקר מפקח בנייה אמורים לעבוד בשביל הלקוח ולא בשביל הקבלן שמשלם תיווך או שוחד... וזו כבר בעיה רצינית מאד!!!
אבי הלפרין הרצה על זה בחריפות בשיעור.
 

צוקל

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
במחילה! אבל לא תמיד זה מריח טוב.
מפני שאני מכירה סיטואציות שלוקחים ללקוח במתק לשון לחנות עם סיפורים על מבחר ובעיקר על מחיר... ובסוף מתברר שמישהו גזר קופון.
הדרך הישרה היא להמליץ על מקום טוב שנותן שירות איכות ומחיר בלא קשר לחשבונות אישיים.
מקסימום אם זה הלך כמו בשידוך זה בסדר לקבל דמי שדכנות.
אפרופו לגבי קבלנים-זה יותר בעייתי בגלל שנותן השירות המעצב אד' ובעיקר מפקח בנייה אמורים לעבוד בשביל הלקוח ולא בשביל הקבלן שמשלם תיווך או שוחד... וזו כבר בעיה רצינית מאד!!!
אבי הלפרין הרצה על זה בחריפות בשיעור.

קצת נסחפנו מהנושא. אני בטוחה שאף אחד מהנוכחים בפורום זה, ובטוח לא אני, מתנהל בצורה כזאת מול הלקוחות. מההתרשמות שלי, לפחות, נראה כי נוכחים כאן אנשים בעלי מוסר ואמות מידה טובות ב"ה (לפחות ניתן לקרוא זאת מאחורי המחשב) ולא נראה שמעצבות כאן מתנהלות בצורה זו...
הדיון היה על הלגיטימיות לעבוד עם חברות מסויימות ולקבל מהן עמלה עבור רכישה מתוך המוצרים שלהם. רוב המעצבות שאני מכירה עובדות כך, השאלה היא מבחינה הלכתית האם זה בסדר. מכאן והלאה הכל באחריות המעצבת עצמה ואופן התנהלותה מול הלקוחות.
 

שיפי פוקסמן

תיכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
קצת נסחפנו מהנושא. אני בטוחה שאף אחד מהנוכחים בפורום זה, ובטוח לא אני, מתנהל בצורה כזאת מול הלקוחות. מההתרשמות שלי, לפחות, נראה כי נוכחים כאן אנשים בעלי מוסר ואמות מידה טובות ב"ה (לפחות ניתן לקרוא זאת מאחורי המחשב) ולא נראה שמעצבות כאן מתנהלות בצורה זו...
הדיון היה על הלגיטימיות לעבוד עם חברות מסויימות ולקבל מהן עמלה עבור רכישה מתוך המוצרים שלהם. רוב המעצבות שאני מכירה עובדות כך, השאלה היא מבחינה הלכתית האם זה בסדר. מכאן והלאה הכל באחריות המעצבת עצמה ואופן התנהלותה מול הלקוחות.

נכון, אבל כשפנתה אלי מעצבת מתחילה בבקשה להמלצה לאיזה חנויות כדאי לה לקחת את לקוחותיה. הדבר הראשון שהיא ביקשה היה - חנויות שנותנות עמלה טובה למעצבת, הרבה לפני חנות עם מבחר איכותי ומחיר טוב וכו'.
זה צרם לי מאד.
וחבל שזו הגישה אצל מעצבות שונות.

בטוחה שהרוב הגדול באמת חושבות קודם כל על טובת הלקוח, אבל באתי לעורר על אלה שלא.
והפיתוי הוא קשה, ולכן ב''ה שיש הלכה שמגדירה לנו מה מותר.
 

שירה ב

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
נכון, אבל כשפנתה אלי מעצבת מתחילה בבקשה להמלצה לאיזה חנויות כדאי לה לקחת את לקוחותיה. הדבר הראשון שהיא ביקשה היה - חנויות שנותנות עמלה טובה למעצבת, הרבה לפני חנות עם מבחר איכותי ומחיר טוב וכו'.
זה צרם לי מאד.
וחבל שזו הגישה אצל מעצבות שונות.

בטוחה שהרוב הגדול באמת חושבות קודם כל על טובת הלקוח, אבל באתי לעורר על אלה שלא.
והפיתוי הוא קשה, ולכן ב''ה שיש הלכה שמגדירה לנו מה מותר.
אני בררתי אצל כמה מו"צים את הענין, נאמר לי שאם אני מביאה לקוח לחנות שאני בטוחה שזה טוב בשבילו , אין שום בעיה שאקבל ע"כ כסף ואני לא צריכה לספק עלזה דו"ח ללקוח. במקרה כזה אין שום בעיה- זה נהנה וזה לא חסר.
מי שלא משקרת את עצמה יודעת בדיוק אם החנות/בעל המקצוע שהיא ממליצה עליו, היא סומכת עליו באמת או שזה בגלל שהיא מקבלת ממנו עמלה..
ואם היא אכן סומכת עליו ורוצה את טובת הלקוח, זה בדיוק כמו עסקת תיווך לכל דבר וזכותה לקבל ע"כ את שכרה .
אני תמיד מציעה ללקוח חנויות מסוימות ואומרת לו שאיתם אני רגילה לעבוד ואני ישתדל בשבילו בשביל שהמחיר יהיה טוב , ותמיד נותנת לו אופציה ללכת גם לחנות אחרת .
מהנסיון שלי , כשלקוח מגיע עם מעצבת, אם אכפת לה מהכסף שלו, הוא יוצא במחיר הרבה יותר טוב ממה שהיה מקבל אם היה מגיע לבד.
לצערנו יש הרבה מעצבות שמה שמעניין אותם זה כמה הם ירוויחו, ושמעתי המון סיפורים כואבים ע"כ. אבל לא נראה לי שהן ממשתתפות הפורום הזה....
בהצלחה לכולנו
גמח"ט
 

שיפי פוקסמן

תיכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אני בררתי אצל כמה מו"צים את הענין, נאמר לי שאם אני מביאה לקוח לחנות שאני בטוחה שזה טוב בשבילו , אין שום בעיה שאקבל ע"כ כסף ואני לא צריכה לספק עלזה דו"ח ללקוח. במקרה כזה אין שום בעיה- זה נהנה וזה לא חסר.
מי שלא משקרת את עצמה יודעת בדיוק אם החנות/בעל המקצוע שהיא ממליצה עליו, היא סומכת עליו באמת או שזה בגלל שהיא מקבלת ממנו עמלה..
ואם היא אכן סומכת עליו ורוצה את טובת הלקוח, זה בדיוק כמו עסקת תיווך לכל דבר וזכותה לקבל ע"כ את שכרה .
אני תמיד מציעה ללקוח חנויות מסוימות ואומרת לו שאיתם אני רגילה לעבוד ואני ישתדל בשבילו בשביל שהמחיר יהיה טוב , ותמיד נותנת לו אופציה ללכת גם לחנות אחרת .
מהנסיון שלי , כשלקוח מגיע עם מעצבת, אם אכפת לה מהכסף שלו, הוא יוצא במחיר הרבה יותר טוב ממה שהיה מקבל אם היה מגיע לבד.
לצערנו יש הרבה מעצבות שמה שמעניין אותם זה כמה הם ירוויחו, ושמעתי המון סיפורים כואבים ע"כ. אבל לא נראה לי שהן ממשתתפות הפורום הזה....
בהצלחה לכולנו
גמח"ט


ומה קורה במקרה של נגר \ קבלן ששואלים כמה להוסיף להצעת המחיר עבור עמלה למעצבת?
מרגיש לך בנוח לומר לו - ''תוסיף 10 אחוז בשבילי''??
 

שירה ב

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
ומה קורה במקרה של נגר \ קבלן ששואלים כמה להוסיף להצעת המחיר עבור עמלה למעצבת?
מרגיש לך בנוח לומר לו - ''תוסיף 10 אחוז בשבילי''??
במקרה של נגר וקבלן- אני מבקשת ממנו שיקזז מעצמו ,כלומר מהסכום שהוא תכנן לקחת ויתן לי מזה כמה שהוא יכול.(אני אומרת לו שיתן לי מחיר ללא עמלה ואח"כ מבקשת ממנו לקזז כדי שאקבל גם משהו. בחיים בחיים לא אפיל עסקה עם בעל מקצוע בגלל שהוא לא נותן לי עמלה!!!!!!!!!)
ואגב- פעם כשאמרתי לנגר שאני לא מוכנה שהוא יוסיף על הסכום בשבילי, הוא אמר לי- "אם הלקוח לא היה מגיע דרכך הוא בחיים לא היה מקבל את המחיר הזה. יש לי איטנרס לתת ללקוחות שלך מחיר טוב כדי שתשלחי אלי עוד". (סתם עוד נקודה למחשבה)
ואגב אני תמיד נותנת לפחות 2 הצע"מ מקבלנים/נגרים כדי להרגיש ב100% בטוחה שהמחיר אכן טוב.
אל תשכחי שכשאת מביאה איש מקצוע מטעמך (אני בכ"א) את לוקחת אחריות מלאה עליו!!! שזה כולל תאום מלא מולו , כשיש ללקוח תקלה/בעיה/שאלה הוא פונה אליך ולא לבעל מקצוע -כי את הבאת אותו, כך שזה לא סתם כסף שנזרק באויר. את עובדת בשביל זה שיהיה לשביעות רצון הלקוח. ולכן גם ללקוח יש אינטרס לעבוד עם איש שלך.
שלא יובן מדברי- גם כשלא לקחו איש מקצוע מטעמי אני שותפה מלאה, זמינה תמיד לשאלות וכו', אבל- אין לי שום אחריות אם יש בעיות! הלקוח מתנהל מולו לבדו.(ואין לו את הכח שיש לנו)
כנ"ל בחנויות קרמיקה- אני מתנהלת מולם בשביל כל הבלאגן של האספקות, תוספות , שינויים ,תקלות וכדו' ועומדת כל כולי למען הלקוח.
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
במקרה של נגר וקבלן- אני מבקשת ממנו שיקזז מעצמו ,כלומר מהסכום שהוא תכנן לקחת ויתן לי מזה כמה שהוא יכול.(אני אומרת לו שיתן לי מחיר ללא עמלה ואח"כ מבקשת ממנו לקזז כדי שאקבל גם משהו. בחיים בחיים לא אפיל עסקה עם בעל מקצוע בגלל שהוא לא נותן לי עמלה!!!!!!!!!)
ואגב- פעם כשאמרתי לנגר שאני לא מוכנה שהוא יוסיף על הסכום בשבילי, הוא אמר לי- "אם הלקוח לא היה מגיע דרכך הוא בחיים לא היה מקבל את המחיר הזה. יש לי איטנרס לתת ללקוחות שלך מחיר טוב כדי שתשלחי אלי עוד". (סתם עוד נקודה למחשבה)
ואגב אני תמיד נותנת לפחות 2 הצע"מ מקבלנים/נגרים כדי להרגיש ב100% בטוחה שהמחיר אכן טוב.
אל תשכחי שכשאת מביאה איש מקצוע מטעמך (אני בכ"א) את לוקחת אחריות מלאה עליו!!! שזה כולל תאום מלא מולו , כשיש ללקוח תקלה/בעיה/שאלה הוא פונה אליך ולא לבעל מקצוע -כי את הבאת אותו, כך שזה לא סתם כסף שנזרק באויר. את עובדת בשביל זה שיהיה לשביעות רצון הלקוח. ולכן גם ללקוח יש אינטרס לעבוד עם איש שלך.
שלא יובן מדברי- גם כשלא לקחו איש מקצוע מטעמי אני שותפה מלאה, זמינה תמיד לשאלות וכו', אבל- אין לי שום אחריות אם יש בעיות! הלקוח מתנהל מולו לבדו.(ואין לו את הכח שיש לנו)
כנ"ל בחנויות קרמיקה- אני מתנהלת מולם בשביל כל הבלאגן של האספקות, תוספות , שינויים ,תקלות וכדו' ועומדת כל כולי למען הלקוח.
כל מילה!
כשאני 'מתווכת' בין בעל המקצוע ללקוח זו עבודה בפני עצמה, זה כולל את שלב הצעות המחיר, סגירת עסקה, תיאום תכניות מלא (ולא רק תשובות לשאלות/ בעיות שמתעוררות) וקשר רציף עם בעל המקצוע / הספק.

גם כאשר יש רק את ה'שידוך' מקובל בעולם הכללי, לאו דוקא בעולם האדריכלי לצ'פר בעמלה כדי שיהיה תמריץ לשדך עוד לקוחות.
אבל באמת בזמן בו שואלים במפורש כמה להוסיף- זו בעיה, גם אם לא הלכתית- מוסרית.
זה שונה משאלה של איזה גובה עמלה את לוקחת בד"כ- כי את זה הוא צריך לדעת ע"מ לחשב את ההצעה שלו שתיהיה רווחית לו עם העמלה.
 

rona51

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
במקרה של נגר וקבלן- אני מבקשת ממנו שיקזז מעצמו ,כלומר מהסכום שהוא תכנן לקחת ויתן לי מזה כמה שהוא יכול.(אני אומרת לו שיתן לי מחיר ללא עמלה ואח"כ מבקשת ממנו לקזז כדי שאקבל גם משהו. בחיים בחיים לא אפיל עסקה עם בעל מקצוע בגלל שהוא לא נותן לי עמלה!!!!!!!!!)
ואגב- פעם כשאמרתי לנגר שאני לא מוכנה שהוא יוסיף על הסכום בשבילי, הוא אמר לי- "אם הלקוח לא היה מגיע דרכך הוא בחיים לא היה מקבל את המחיר הזה. יש לי איטנרס לתת ללקוחות שלך מחיר טוב כדי שתשלחי אלי עוד". (סתם עוד נקודה למחשבה)
ואגב אני תמיד נותנת לפחות 2 הצע"מ מקבלנים/נגרים כדי להרגיש ב100% בטוחה שהמחיר אכן טוב.
אל תשכחי שכשאת מביאה איש מקצוע מטעמך (אני בכ"א) את לוקחת אחריות מלאה עליו!!! שזה כולל תאום מלא מולו , כשיש ללקוח תקלה/בעיה/שאלה הוא פונה אליך ולא לבעל מקצוע -כי את הבאת אותו, כך שזה לא סתם כסף שנזרק באויר. את עובדת בשביל זה שיהיה לשביעות רצון הלקוח. ולכן גם ללקוח יש אינטרס לעבוד עם איש שלך.
שלא יובן מדברי- גם כשלא לקחו איש מקצוע מטעמי אני שותפה מלאה, זמינה תמיד לשאלות וכו', אבל- אין לי שום אחריות אם יש בעיות! הלקוח מתנהל מולו לבדו.(ואין לו את הכח שיש לנו)
כנ"ל בחנויות קרמיקה- אני מתנהלת מולם בשביל כל הבלאגן של האספקות, תוספות , שינויים ,תקלות וכדו' ועומדת כל כולי למען הלקוח.
אוקיי! יש לו אינטרס אבל בגלל זה הוא מוסיף ללקוח עוד 10%? הוי אומר שהוא חושב על עצמו ומה איכפת לו להוסיף עוד 10% שילך אלייך כדי שתמליצי עליו בו בזמן שאם טובת הלקוח עומדת מול העיניים הוא לא היה מוסיף את העמלה על גביו. אם הלקוח יודע שמקבלים עמלה זה דבר אחד אבל אם ידע שהעמלה יוצאת מכיסו ולא מהקבלן זה מותיר טעם רע...
אני לפחות יודעת שיש חנות שאני קליינטית אישית ותיקה שלהם ואני יודעת בבירור את המחירים שלהם כך שיש לי מדד לדעת שההנחה שהלקוחות שלי מקבלים היא אמתית ולא הקפצת מחירים מהסטנדרט ואחרי זה מורידים לסטנדרט ומספרים שזה הנחה. ודבר נוסף יש צוות שנותן שירות וסיוע בהתאמה וחשיבה שזה מאד חשוב ללקוח.
 

rona51

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
במקרה של נגר וקבלן- אני מבקשת ממנו שיקזז מעצמו ,כלומר מהסכום שהוא תכנן לקחת ויתן לי מזה כמה שהוא יכול.(אני אומרת לו שיתן לי מחיר ללא עמלה ואח"כ מבקשת ממנו לקזז כדי שאקבל גם משהו. בחיים בחיים לא אפיל עסקה עם בעל מקצוע בגלל שהוא לא נותן לי עמלה!!!!!!!!!)
ואגב- פעם כשאמרתי לנגר שאני לא מוכנה שהוא יוסיף על הסכום בשבילי, הוא אמר לי- "אם הלקוח לא היה מגיע דרכך הוא בחיים לא היה מקבל את המחיר הזה. יש לי איטנרס לתת ללקוחות שלך מחיר טוב כדי שתשלחי אלי עוד". (סתם עוד נקודה למחשבה)
ואגב אני תמיד נותנת לפחות 2 הצע"מ מקבלנים/נגרים כדי להרגיש ב100% בטוחה שהמחיר אכן טוב.
אל תשכחי שכשאת מביאה איש מקצוע מטעמך (אני בכ"א) את לוקחת אחריות מלאה עליו!!! שזה כולל תאום מלא מולו , כשיש ללקוח תקלה/בעיה/שאלה הוא פונה אליך ולא לבעל מקצוע -כי את הבאת אותו, כך שזה לא סתם כסף שנזרק באויר. את עובדת בשביל זה שיהיה לשביעות רצון הלקוח. ולכן גם ללקוח יש אינטרס לעבוד עם איש שלך.
שלא יובן מדברי- גם כשלא לקחו איש מקצוע מטעמי אני שותפה מלאה, זמינה תמיד לשאלות וכו', אבל- אין לי שום אחריות אם יש בעיות! הלקוח מתנהל מולו לבדו.(ואין לו את הכח שיש לנו)
כנ"ל בחנויות קרמיקה- אני מתנהלת מולם בשביל כל הבלאגן של האספקות, תוספות , שינויים ,תקלות וכדו' ועומדת כל כולי למען הלקוח.
אוקיי! יש לו אינטרס אבל בגלל זה הוא מוסיף ללקוח עוד 10%? הוי אומר שהוא חושב על עצמו ומה איכפת לו להוסיף עוד 10% שילך אלייך כדי שתמליצי עליו בו בזמן שאם טובת הלקוח עומדת מול העיניים הוא לא היה מוסיף את העמלה על גביו. אם הלקוח יודע שמקבלים עמלה זה דבר אחד אבל אם ידע שהעמלה יוצאת מכיסו ולא מהקבלן זה מותיר טעם רע...
אני לפחות יודעת שיש חנות שאני קליינטית אישית ותיקה שלהם ואני יודעת בבירור את המחירים שלהם כך שיש לי מדד לדעת שההנחה שהלקוחות שלי מקבלים היא אמתית ולא הקפצת מחירים מהסטנדרט ואחרי זה מורידים לסטנדרט ומספרים שזה הנחה. ודבר נוסף יש צוות שנותן שירות וסיוע בהתאמה וחשיבה שזה מאד חשוב ללקוח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה