פשוט כך.ובפעם המי יודע כמה אכתוב - הציבור שלנו לא עושה איך שבא לו, הציבור נוהג כמו כולם!
נכון, לא נוח שזה ככה. מציאות.
פשוט כך.ובפעם המי יודע כמה אכתוב - הציבור שלנו לא עושה איך שבא לו, הציבור נוהג כמו כולם!
נכון, לא נוח שזה ככה. מציאות.
אז גם אנחנו השתמשנו באותם בגדים ל2 חתונות. תפרנו לבד ועלה לי 100 ש"ח שמלה. זה לא מה שמשנה (אגב, לתור לבד זה ע"ח העבודה שלי ששוה יותר)מה אנחנו עשינו, חתונה אחת תפרנו בגדים יפים עם חגורה יחסית מפוארת, ותחתית מתנפחת כזו, ואחרי החתונה החלפנו לחגורה פשוטה וקיצרנו ולבשנו בחג, ואח"כ בשבת שבת. (התחתית לא מחוברת לשמלה)
ל-2 חתונות אחרות שהיו בהפרש של חודש קנינו שמלות בסוף עונה, והם היו ל2 החתונות בגלל שהן די יפות שמשו אח"כ רק לחגים ולחתונות של בני דודים קרובים
הסעודה לא נועדה לשמח חתן וכלה.
חלק מחתונה זוהי סעודת מצווה, ואך טבעי שהמשפחה הקרובה של המחותנים תשתתף בסעודה.
מכיון שלרוב החתן והכלה לא משתתפים בסעודה - הסעודה איננה 'שלהם'.
בנוסף, אורחי הסעודה לא באים לשמח. הם באים לשמוח. שמחים בשמחתו של בן המשפחה.
אז גם אנחנו השתמשנו באותם בגדים ל2 חתונות. תפרנו לבד ועלה לי 100 ש"ח שמלה. זה לא מה שמשנה (אגב, לתור לבד זה ע"ח העבודה שלי ששוה יותר)
שערי ירושלים ובית ישראל הם מעל הסטנדרט .
על מסריט לא חשבנו
זה שהם לקחו מנות הביתה לא הוריד עלויות
אני יכולה לנקוב בשתי דוגמאות של אנשי ציבור שהיוו מופת לרבים. בעצם שלוש:
אחד הנכדים למשפחת רביץ התחתן ביום שישי
הרב דיאמנט, משגיח ישיבת 'נתיבות עולם', חיתן ב'קרויזהר' (כרי זוהר בעגת הבני ברקים הוותיקים) - האולם הכי פשוט במדינת ישראל, שכיום כבר אינו קיים. הוא חיתן בעידן שהאולם הזה גסס כי בקושי ערכו בו אפילו בר מצוות. הוא מטיף ללא הרף לקיום חתונות צנועות ונאה קיים.
רב נוסף, איני יודעת האם ישוש לפרסם את שמו, חיתן את בתו (המדובר על השנים האחרונות) בחדר האוכל ובלובי (המקסימים) של הישיבה בה הוא עובד.
אולי כבר כתבו,
הרב יואל ראטה- משפיע חסידי ברסלבאי מאמריקה,
שמשכנע ללא הרף את תלמידיו להתחתן בישיבה
והוא עצמו חיתן בישיבה שלו שהוא מכהן כראש ישיבה
בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.הביאו כאן הצעות מהי הדרך הנכונה לשינוי, הצד השווה בכולם שהן קשות ליישום.
לדעתי המקום הכי קל להתחיל בו הוא חינוך הילדים.
כשילד יבין כמה הכסף שווה, וכמה ההורים סובלים בגלל ההוצאה, והוא יודרך לבוא ולומר להורים:
"אבא ואמא היקרים, אני יודע שחתונה זה דבר שכרוך בהרבה הוצאות, ואני אוהב אתכם.
רוצה אתכם חיים. רגועים. שמחים. הרבה הוצאות הן הכרחיות, אבל אני מבקש שלא תוציאו בשבילי מה שאתם לא יכולים.
אני לא יכול להגיד שאני לא רוצה לקבל, אבל מה שקשה לכם, בבקשה תוותרו עליו בלי לחשוב עלי, כי אני אהפוך להיות מסכן מזה."
אני חושב שזה ייתן כוח ואומץ להרבה הורים לעשות את הצעד אישית.
כי לפני כל ה"מה יאמרו", יש הרבה חשש מלגרום כאב לילד, וכשזה יורד יהיה קל יותר.
זאת מלבד העובדה שזה הכי בר השגה מכל העצות.
השאלה רק, איך מגיעים לזה?
אז זהו, זה פשוט על ידי שיח.
תתחילו אתם, כל אלו שרוצים להביא את השינוי - לטפטף את זה לכל מי שזז לידכם.
תגידו לחברותא בכולל, לחברה בעבודה, מצידי גם לילדים של השכנים.
תודיעו לאנשים שיש כזו תפיסת עולם שמאפשרת לילד להגיע להוריו ולומר להם שהוא לא רוצה שיהרגו את עצמם בשבילו. רק מה שחייבים בשביל להתחיל חיים.
לא דיברתי על לקדוח בשכל, פשוט להעביר את הרעיון.
למה להתייחס לאנשים בני 20-24 כ"ילדים"?בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.
יש מצב שהרבה ילדים יתפשרו אבל כל החיים שלהם יחיו בתחושת הפסד.
כל החיים??? בגיל 35 עם 7 ילדים יישאר משהו חוץ מצביטה קטנה בלב??בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.
יש מצב שהרבה ילדים יתפשרו אבל כל החיים שלהם יחיו בתחושת הפסד.
לא בטוח.כל החיים??? בגיל 35 עם 7 ילדים יישאר משהו חוץ מצביטה קטנה בלב??
גם הצביטה הזו תעבור מהר כשניזכר שבזכותה נחסכו להורים שלנו המון מכות קשות בלב....
בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.
יש מצב שהרבה ילדים יתפשרו אבל כל החיים שלהם יחיו בתחושת הפסד
סליחה, בעצם טענתי לא רק עליך אלא גם על מי שהגבת עליו. גם הוא כינה את החתן והכלה כילדיםלמה להתייחס לאנשים בני 20-24 כ"ילדים"?
טקנו ארט של רבינסקי - אלו הצלמים הנלקחים ביותר בציבור החרדי - חרדים כולם,טענת בעלי יכולת המבקשים
לפרנס שרשרת חברי הקהילה
ישנם הטוענים שההוצאות אכן יוצאות מכיסם של המחותנים, אך הם רוצים לפרנס
את בעלי המקצוע. יצאנו לבדוק לאן ילך הכסף של בעל היכולת: נתחיל עם חתונה
בגוטניק.
כ 30,000 ש''ח לאולם וקייטרינג, משרד הבריאות, ארנונה מנופחת, כ 25 חילונים
וערבים ממלצרים, מנקים, מבשלים, ועוד. רק חסיד 1 - משגיח כשרות מועסק בכל
העסק הזה. באולמות אחרים מועסקים חסידים בודדים.
עיצובים ופרחים: ברוב האולמות יש מעצב/ת קבוע/ה. דתי או חילוני, ולא חסידי.
הפרחים והעיצובים מיובאים ומשולמים להולנד ועוד.
הצלם, המסריט ועוזריהם - כולם לא חרדים, למעט בודדים יוצאי דופן.
טקנו ארט של רבינסקי - אלו הצלמים הנלקחים ביותר בציבור החרדי - חרדים כולם,
יש המון מסריטים חרדיים,
מעצבות פרחים חרדיות, (בשירת ירושלים לדוגמא),
שמלות כלה,
שמלות אחיות,
מאפרות ומעצבות שיער חרדיות,
תזמורות - חרדית ודאי (מי לוקח לא חרדי?).
נראה לי שהבדלי המדדים לאולם טוב תהומיים בין מגזרים.אני בהחלט חושבת שהצעד הראשון הוא לאפשר חתונות קטנות באולמות יפים שמאפשרים מספר קטן של מנות.
כמה באמת עולה בית ישראל הקטן?
אישית, למדתי שזירת פרחים מתוך אהבת התחום ורצון לעסוק בו.
כשלמדתי תימחור, נדהמתי לגלות באלו עלויות כרוך אירוע שהאלמנטים המהממים שלו נובלים בחלוף יום, ואפילו בסיום הערב. האמת, אין לי לב לעסוק בתחום הזה! אפשר תמיד לדבר על שכבת בעלי היכולת, אבל זו רק שכבה אחת.
אני חושבת שיש מקום להנמיך מחירים. נכון, זה יהיה כרוך בהנמכת איכות השירות המוגש, בביצוע אחר, כדי להישאר רווחיים ולא לעבוד בהתנדבות, אבל הורדת הרף תסייע לכולם.
לפרחים מלאכותיים
למה לא לחזור לפרחים מלאכותיים?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק כט
א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם: