בזכות הקורונה קיבלנו קצת הגיון - חתונות נורמאליות, עדותו של בעל גמ"ח

chiclook

משתמש פעיל
מה אנחנו עשינו, חתונה אחת תפרנו בגדים יפים עם חגורה יחסית מפוארת, ותחתית מתנפחת כזו, ואחרי החתונה החלפנו לחגורה פשוטה וקיצרנו ולבשנו בחג, ואח"כ בשבת שבת. (התחתית לא מחוברת לשמלה)
ל-2 חתונות אחרות שהיו בהפרש של חודש קנינו שמלות בסוף עונה, והם היו ל2 החתונות בגלל שהן די יפות שמשו אח"כ רק לחגים ולחתונות של בני דודים קרובים
אז גם אנחנו השתמשנו באותם בגדים ל2 חתונות. תפרנו לבד ועלה לי 100 ש"ח שמלה. זה לא מה שמשנה (אגב, לתור לבד זה ע"ח העבודה שלי ששוה יותר)
שערי ירושלים ובית ישראל הם מעל הסטנדרט .
על מסריט לא חשבנו
זה שהם לקחו מנות הביתה לא הוריד עלויות
 

ר. צדק

משתמש צעיר
הסעודה לא נועדה לשמח חתן וכלה.
חלק מחתונה זוהי סעודת מצווה, ואך טבעי שהמשפחה הקרובה של המחותנים תשתתף בסעודה.
מכיון שלרוב החתן והכלה לא משתתפים בסעודה - הסעודה איננה 'שלהם'.
בנוסף, אורחי הסעודה לא באים לשמח. הם באים לשמוח. שמחים בשמחתו של בן המשפחה.

לא הספקתי לקרוא את כל ההתכתבויות.
אבל לכאורה זה לא נכון.

מפורש בהלכה שעיקר שמחת חתן וכלה זה הסעודה [והתכשיטים של הכלה]
עד כדי כך ש[במקרים מסויימים] מתירים לעשות חתונה לחתן אבל רק כי אין מי שיארגן לו סעודה חדשה
[למרות שריקודים אין שום בעיה לארגן]
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אז גם אנחנו השתמשנו באותם בגדים ל2 חתונות. תפרנו לבד ועלה לי 100 ש"ח שמלה. זה לא מה שמשנה (אגב, לתור לבד זה ע"ח העבודה שלי ששוה יותר)
שערי ירושלים ובית ישראל הם מעל הסטנדרט .
על מסריט לא חשבנו
זה שהם לקחו מנות הביתה לא הוריד עלויות

מצוין בקטע של הבגדים, (לנו עלה פחות אבל זה באמת לא משנה, כתבתי רק בגלל ששאלת אם להלביש בגדי שבת... אז ציינתי שאנחנו בתפור השתמשנו אח"כ לשבת שבת, ובקנוי השתמשנו רק בחגים וכו' כי זה ממש יפה)
נכון ששערי ירושלים ובית ישראל הם מעל הסטנדרט אבל אמרו פה שאם יורידו כמות אנשים אז זה מוריד עלויות, לא חשבתי שזה בעיה לתת שמות של מקומות שאני יודעת שאפשר לעשות בהם חתונות קטנות גם אם הם מעל הסטנדרט, ומסכימה עם זה שצריך להוסיף אולמות קטנים ויפים.
(אני לכל הפחות לא ארצה לעשות חתונה באולם בר מצוה (שאני מכירה מארועים של קרובי משפחה) אם זה מה שיהיה, אז אני אעשה במה שיש אבל לא אשמח בזה.)
זה שהם לקחו מנות הביתה לא הוריד עלויות רק פתר אותם מלמלא עוד שולחנות באולם שהבנתי מחלק תגובות פה שזה מה שאנשים עושים, מחפשים במי למלא את השולחנות כי יש להם 300-400 מנות ואין אנשים... וכן חסך להם בעלויות של שבע ברכות.
וחשבתי שאנחנו היחידים שלא לוקחים מסריט :eek:
 

הולי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אני יכולה לנקוב בשתי דוגמאות של אנשי ציבור שהיוו מופת לרבים. בעצם שלוש:

אחד הנכדים למשפחת רביץ התחתן ביום שישי
הרב דיאמנט, משגיח ישיבת 'נתיבות עולם', חיתן ב'קרויזהר' (כרי זוהר בעגת הבני ברקים הוותיקים) - האולם הכי פשוט במדינת ישראל, שכיום כבר אינו קיים. הוא חיתן בעידן שהאולם הזה גסס כי בקושי ערכו בו אפילו בר מצוות. הוא מטיף ללא הרף לקיום חתונות צנועות ונאה קיים.
רב נוסף, איני יודעת האם ישוש לפרסם את שמו, חיתן את בתו (המדובר על השנים האחרונות) בחדר האוכל ובלובי (המקסימים) של הישיבה בה הוא עובד.


אולי כבר כתבו,

הרב יואל ראטה- משפיע חסידי ברסלבאי מאמריקה,
שמשכנע ללא הרף את תלמידיו להתחתן בישיבה

והוא עצמו חיתן בישיבה שלו שהוא מכהן כראש ישיבה
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הביאו כאן הצעות מהי הדרך הנכונה לשינוי, הצד השווה בכולם שהן קשות ליישום.
לדעתי המקום הכי קל להתחיל בו הוא חינוך הילדים.
כשילד יבין כמה הכסף שווה, וכמה ההורים סובלים בגלל ההוצאה, והוא יודרך לבוא ולומר להורים:
"אבא ואמא היקרים, אני יודע שחתונה זה דבר שכרוך בהרבה הוצאות, ואני אוהב אתכם.
רוצה אתכם חיים. רגועים. שמחים. הרבה הוצאות הן הכרחיות, אבל אני מבקש שלא תוציאו בשבילי מה שאתם לא יכולים.
אני לא יכול להגיד שאני לא רוצה לקבל, אבל מה שקשה לכם, בבקשה תוותרו עליו בלי לחשוב עלי, כי אני אהפוך להיות מסכן מזה."

אני חושב שזה ייתן כוח ואומץ להרבה הורים לעשות את הצעד אישית.
כי לפני כל ה"מה יאמרו", יש הרבה חשש מלגרום כאב לילד, וכשזה יורד יהיה קל יותר.
זאת מלבד העובדה שזה הכי בר השגה מכל העצות.

השאלה רק, איך מגיעים לזה?

אז זהו, זה פשוט על ידי שיח.
תתחילו אתם, כל אלו שרוצים להביא את השינוי - לטפטף את זה לכל מי שזז לידכם.
תגידו לחברותא בכולל, לחברה בעבודה, מצידי גם לילדים של השכנים.
תודיעו לאנשים שיש כזו תפיסת עולם שמאפשרת לילד להגיע להוריו ולומר להם שהוא לא רוצה שיהרגו את עצמם בשבילו. רק מה שחייבים בשביל להתחיל חיים.
לא דיברתי על לקדוח בשכל, פשוט להעביר את הרעיון.

* * * * *

אגב, לדעתי התקנות נדרשות בעיקר בשביל שיוכלו ללחוץ את נותני השירותים להוריד במחיר.
בעיקר את אלו שמחירם מופקע.
תקנות יאפשרו פתיחת/הסכם עם אולם לחתונות קטנות יותר לזמן קצר יותר.
יאפשרו להשיג אורגניסט/זמר (ומי שרוצה נגן - מה טוב...) במחיר זול יותר מהמינימום שקיים היום.
יאפשרו אולי לרכוש שטריימל במחיר שהוא פחות מ-8000 ש"ח.
וכן הלאה. מגוון של דברים שאין ביכולת היחיד לארגן.


אולי כבר כתבו,

הרב יואל ראטה- משפיע חסידי ברסלבאי מאמריקה,
שמשכנע ללא הרף את תלמידיו להתחתן בישיבה

והוא עצמו חיתן בישיבה שלו שהוא מכהן כראש ישיבה

הבאתי למעלה. הרבה דברים שכתבתי באשכול הם בעצם רעיונות שלו.
 

הולי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
לגבי הנושא של נותני השירותים שייפגעו מצמצום החתונות
@יואל ארלנגר - קקטוס ו @ספרא וסייפא התדיינו)

זה ממש לא אמור להיות שיקול משמעותי
כי זה בערך כמו שנאסור על נסיעה ברכב כי יש חרדים בעלי עגלה
או שנאסור על קניית מחשבים כי יש שמוכרים מכונות כתיבה.

השוק אמור (וגם מצליח) להתאים את עצמו!
 

אהבת הים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כאחת שהיתה בהרבה חתונות (ואני מאמינה שרובם היו...)
אפשר לראות שההבדלים הם ממש לא רק במספר המנות ,
יש אנשים שלא מתאפקים ולוקחים אנשי מקצוע יקרים , וההבדלים בשמים!!!
ויש הרבה אנשים שלוקחים הכל במינימום והחתונה במקום נורמלי ואף אחד לא מבדיל , החתונה שמחה אותו דבר !!
לאף אחד לא משנה אם הכלה שילמה 1000 ש"ח על שמלה או 7000 ש"ח ,
צלם 3000 ש"ח או 10,000 ש"ח
תזמורת 4000 ש"ח או 14000 ש"ח
וכו' כו'
מפוצץ אותי לראות כלות שהראו לי את האלבומים שלקחו ומתפארות לי כל פריט בחתונה כמה עלה , והעיקר החתונה היתה באולם פשוט,
מי צריך את זה ?????
אני התחתנתי בוולף , השמלה שלי עלתה 1000 ש" הצלם כ-3000 ש"ח לא היה מסריט , התזמורת לא היתה יקרה ,
והחתונה היתה מאד שמחה , ואנחנו משפחה שנראת מאד טוב ,
החינוך שקיבלתי גרם לי לרצות את זה , לעשות את זה ולשמוח בזה עד היום !
ואני מכירה מספיק אנשים משתי הכיוונים להבין שזה בסך הכל בועה ....
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
הביאו כאן הצעות מהי הדרך הנכונה לשינוי, הצד השווה בכולם שהן קשות ליישום.
לדעתי המקום הכי קל להתחיל בו הוא חינוך הילדים.
כשילד יבין כמה הכסף שווה, וכמה ההורים סובלים בגלל ההוצאה, והוא יודרך לבוא ולומר להורים:
"אבא ואמא היקרים, אני יודע שחתונה זה דבר שכרוך בהרבה הוצאות, ואני אוהב אתכם.
רוצה אתכם חיים. רגועים. שמחים. הרבה הוצאות הן הכרחיות, אבל אני מבקש שלא תוציאו בשבילי מה שאתם לא יכולים.
אני לא יכול להגיד שאני לא רוצה לקבל, אבל מה שקשה לכם, בבקשה תוותרו עליו בלי לחשוב עלי, כי אני אהפוך להיות מסכן מזה."

אני חושב שזה ייתן כוח ואומץ להרבה הורים לעשות את הצעד אישית.
כי לפני כל ה"מה יאמרו", יש הרבה חשש מלגרום כאב לילד, וכשזה יורד יהיה קל יותר.
זאת מלבד העובדה שזה הכי בר השגה מכל העצות.

השאלה רק, איך מגיעים לזה?

אז זהו, זה פשוט על ידי שיח.
תתחילו אתם, כל אלו שרוצים להביא את השינוי - לטפטף את זה לכל מי שזז לידכם.
תגידו לחברותא בכולל, לחברה בעבודה, מצידי גם לילדים של השכנים.
תודיעו לאנשים שיש כזו תפיסת עולם שמאפשרת לילד להגיע להוריו ולומר להם שהוא לא רוצה שיהרגו את עצמם בשבילו. רק מה שחייבים בשביל להתחיל חיים.
לא דיברתי על לקדוח בשכל, פשוט להעביר את הרעיון.
בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.
יש מצב שהרבה ילדים יתפשרו אבל כל החיים שלהם יחיו בתחושת הפסד.
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.
יש מצב שהרבה ילדים יתפשרו אבל כל החיים שלהם יחיו בתחושת הפסד.
למה להתייחס לאנשים בני 20-24 כ"ילדים"?
 

שואל ומשיב

משתמש מקצוען
בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.
יש מצב שהרבה ילדים יתפשרו אבל כל החיים שלהם יחיו בתחושת הפסד.
כל החיים??? בגיל 35 עם 7 ילדים יישאר משהו חוץ מצביטה קטנה בלב??
גם הצביטה הזו תעבור מהר כשניזכר שבזכותה נחסכו להורים שלנו המון מכות קשות בלב....
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בקיצור, תתנו לילד להקרע בין הרצון להיות נורמלי-לעשות מה שמקובל לבין לקרוע את ההורים שלו.
יש מצב שהרבה ילדים יתפשרו אבל כל החיים שלהם יחיו בתחושת הפסד
למה להתייחס לאנשים בני 20-24 כ"ילדים"?
סליחה, בעצם טענתי לא רק עליך אלא גם על מי שהגבת עליו. גם הוא כינה את החתן והכלה כילדים
ואני חושב שבעולם כולו לא עולה על הדעת להתייחס לאנשים בגילאים כאלו כילדים, אלא כאנשים בוגרים לחלוטין שאמורים לקחת אחריות מלאה על חייהם.
 

תמנונה

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
הערה קטנה לגבי הימצאות החברות בחופה -

כאחת שמאד מאד רצתה את החברות בחופה, ובתקופה שלי היה 'אישו' סביב מי מגיעה, מי נמצאת מהתחלה עד הסוף, וכד'
אני זוכרת את עצמי אומרת תוך כדי ריקוד לחברה שהגיעה באיחור 'אני מקווה שבאת מפגישה וזאת הסיבה מוצדקת שלך שלא היית בחופה'... ואכן זה מה שהיה, וכיום אני מסתכלת במבט לאחור ואומרת לעצמי - אמרתי את זה כי כך הייתי אמורה, כי כך היה הנוהל. אבל באמת הזיז לי מי נמצאת בחופה שלי? באותם רגעים שעמדתי מכוסה והתקדשתי לבעלי, עניין אותי מי ומי נמצא בקהל?

מישהי חסידית רוצה שהחברות תהיינה במצוה טאנץ? רגעים גדולים, אדירים! אבל לא, זה לא מקובל אז אף אחת לא מעוניינת בזה. נהפוך הוא, אני מאמינה שהרוב מרגישות שזהו חלק אינטימי משפחתי שאין לחברות מקום בו כלל...

אם כך, ברור לי שגם הימצאות חברות ברגעי החופה הגדולים הם עניין של נורמה, וכאשר הנורמה תהיה שהחופה היא משפחתית מצומצמת, זה לא יחסר לכלה כלל, וכל שכן לא לחברותיה.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
טענת בעלי יכולת המבקשים
לפרנס שרשרת חברי הקהילה

ישנם הטוענים שההוצאות אכן יוצאות מכיסם של המחותנים, אך הם רוצים לפרנס
את בעלי המקצוע. יצאנו לבדוק לאן ילך הכסף של בעל היכולת: נתחיל עם חתונה
בגוטניק.
כ 30,000 ש''ח לאולם וקייטרינג, משרד הבריאות, ארנונה מנופחת, כ 25 חילונים
וערבים ממלצרים, מנקים, מבשלים, ועוד. רק חסיד 1 - משגיח כשרות מועסק בכל
העסק הזה. באולמות אחרים מועסקים חסידים בודדים.
עיצובים ופרחים: ברוב האולמות יש מעצב/ת קבוע/ה. דתי או חילוני, ולא חסידי.
הפרחים והעיצובים מיובאים ומשולמים להולנד ועוד.
הצלם, המסריט ועוזריהם - כולם לא חרדים, למעט בודדים יוצאי דופן.
טקנו ארט של רבינסקי - אלו הצלמים הנלקחים ביותר בציבור החרדי - חרדים כולם,
יש המון מסריטים חרדיים,
מעצבות פרחים חרדיות, (בשירת ירושלים לדוגמא),
שמלות כלה,
שמלות אחיות,
מאפרות ומעצבות שיער חרדיות,
תזמורות - חרדית ודאי (מי לוקח לא חרדי?).
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
טקנו ארט של רבינסקי - אלו הצלמים הנלקחים ביותר בציבור החרדי - חרדים כולם,
יש המון מסריטים חרדיים,
מעצבות פרחים חרדיות, (בשירת ירושלים לדוגמא),
שמלות כלה,
שמלות אחיות,
מאפרות ומעצבות שיער חרדיות,
תזמורות - חרדית ודאי (מי לוקח לא חרדי?).

אישית, למדתי שזירת פרחים מתוך אהבת התחום ורצון לעסוק בו.
כשלמדתי תימחור, נדהמתי לגלות באלו עלויות כרוך אירוע שהאלמנטים המהממים שלו נובלים בחלוף יום, ואפילו בסיום הערב. האמת, אין לי לב לעסוק בתחום הזה! אפשר תמיד לדבר על שכבת בעלי היכולת, אבל זו רק שכבה אחת.

אני חושבת שיש מקום להנמיך מחירים. נכון, זה יהיה כרוך בהנמכת איכות השירות המוגש, בביצוע אחר, כדי להישאר רווחיים ולא לעבוד בהתנדבות, אבל הורדת הרף תסייע לכולם.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אני בהחלט חושבת שהצעד הראשון הוא לאפשר חתונות קטנות באולמות יפים שמאפשרים מספר קטן של מנות.

כמה באמת עולה בית ישראל הקטן?
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני בהחלט חושבת שהצעד הראשון הוא לאפשר חתונות קטנות באולמות יפים שמאפשרים מספר קטן של מנות.

כמה באמת עולה בית ישראל הקטן?
נראה לי שהבדלי המדדים לאולם טוב תהומיים בין מגזרים.
אני בעד שמחות קטנות אבל איכותיות . שמכבדות את בעל השמחה ואת המוזמנים.
ובכלל, אני בעד לדרוש מאולמות האירועים לתת תמורה לאגרה. הציבור שלנו הוא קהל שבוי בעניין הזה.
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אישית, למדתי שזירת פרחים מתוך אהבת התחום ורצון לעסוק בו.
כשלמדתי תימחור, נדהמתי לגלות באלו עלויות כרוך אירוע שהאלמנטים המהממים שלו נובלים בחלוף יום, ואפילו בסיום הערב. האמת, אין לי לב לעסוק בתחום הזה! אפשר תמיד לדבר על שכבת בעלי היכולת, אבל זו רק שכבה אחת.

אני חושבת שיש מקום להנמיך מחירים. נכון, זה יהיה כרוך בהנמכת איכות השירות המוגש, בביצוע אחר, כדי להישאר רווחיים ולא לעבוד בהתנדבות, אבל הורדת הרף תסייע לכולם.

למה לא לחזור לפרחים מלאכותיים?
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
לפרחים מלאכותיים
למה לא לחזור לפרחים מלאכותיים?

צודקת. אין לזה הרבה ביקוש, אבל כשזה יהיה הסטנדרט אשמח לעמוד לשירותכם.
הנשמה שלי קורצה מחומר סוציאליסטי משהו (:

נ.ב. האולמות החרדיים ברובם מחזיקים מעצבות קבועות וחלק מהעלויות לצרכן הן בגלל הפרשת עשרות אחוזי רווח לטובת בעלי האולמות. זו עוד בעיה להיות מעצבת עצמאית בשוק החרדי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה