בזכות הקורונה קיבלנו קצת הגיון - חתונות נורמאליות, עדותו של בעל גמ"ח

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אתם יודעים שעניים לא יעשו חתונה עלובה שאיננה נהוגה ומקובלת.
נו באמת.
בסוף מה שקורה שבעלי היכולת עושים מה שבא להם (חתונות יפות וקטנות)
והעניים מתעקשים להעלות מופעים כי אחרת בושות איומות ונוראות.

הגיע הזמן להפסיק למדוד יכולות.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
זה השלכת האחריות.
אתם יודעים שעניים לא יעשו חתונה עלובה שאיננה נהוגה ומקובלת.
להתעלם מזה ולהגיד אתה יכול לעשות משהו שונה - זה חוסר אחריות משוועת.
לא קשור לרמה הכלכלית של האדם.
יש לי גיסה שבאה ממשפחה שיושבת טוב...
כל הדודים שלה עושים חתונות פאר
גם להם יש כסף, אבל הם לא רצו חתונת כזאת כי הם חושבים שזה סתם מיותר ועשו חתונה פשוטה
הם יכלו לעשות חשבון לדודים שלהם ולהשקיע כסף בחתונה, יש להם אמצעים לזה, אבל הם עשו מה שהם חשבו שנכון לעשות.
כשכל אדם יעשו מה שהוא חושב ולא מה שאחרים חושבים, כולם יצאו מרוצים.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הקורונה הוכיחה שאפשר להתכנס פנימה ולחיות באופן מותאם אישי.
היא עצרה את העדריות בכח הניתוק.
חולק על כך. הציבור ברובו מתעניין מה כולם עושים ועל בסיס זה הוא פועל. חלקו בלי הפעלת מחשבה רציונאלית.
כל הקהילה מתפללים כאן - גם אני. כל השכנים מתפללים למטה - גם אני. כולם בבית - גם אני. וכו' וכו'.
(ואל תכריחו את כולם להתיישר אתכם או ליישר אחרים בכח. הם רוצים לסבול - שיסבלו)
אף אחד לא מכריח. מדובר בשינוי נורמה מרצון.
בחסידויות שבין כה יש תקנות - יכניסו את זה לתקנות, בתקווה ששישים אחוז מהחסידות יצטרפו למיזם,
ואז אנו מקבלים כמה אלפי חתונות בשנה הראשונה, סכום שמסוגל לשנות נורמה.
מי שלא רוצה, בין מתוך החסידויות, ובהמשך - מתוך כלל הציבור, שיעשה כפי שהוא חושב לנכון. רק שהנורמה תהיה שונה.
וכפי שהוא כעת אומר לעניים - תעשו בשונה מהנורמה, נאמר לו אז - תעשה בשונה מהנורמה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא קשור לרמה הכלכלית של האדם.
יש לי גיסה שבאה ממשפחה שיושבת טוב...
כל הדודים שלה עושים חתונות פאר
גם להם יש כסף, אבל הם לא רצו חתונת כזאת כי הם חושבים שזה סתם מיותר ועשו חתונה פשוטה
הם יכלו לעשות חשבון לדודים שלהם ולהשקיע כסף בחתונה, יש להם אמצעים לזה, אבל הם עשו מה שהם חשבו שנכון לעשות.
כשכל אדם יעשו מה שהוא חושב ולא מה שאחרים חושבים, כולם יצאו מרוצים.
חתונה פשוטה הכוונה לחתונה בנורמה?
אם כן זה רק מחזק את דבריי. המיינסטרים לא אוהב לסטות מהנורמה. הנורמה כיום היא משוגעת, חייבים להחזיר אותה לשפיות.
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
הקורונה הוכיחה שאפשר להתכנס פנימה ולחיות באופן מותאם אישי.
היא עצרה את העדריות בכח הניתוק.

באופן אישי בשמחות שלנו כבר עד היום נהגנו בצורה אישית...
אני רואה בה קריאה אישית לכל אחד.
צמצמו שמחות. עשו מה שטוב לכם. ואל תחכו לתקנות.
(ואל תכריחו את כולם להתיישר אתכם או ליישר אחרים בכח. הם רוצים לסבול - שיסבלו)
מסכימה איתך ממש.
כל קריאה לתקנות גורמת לי לחוש שהציבור החרדי הוא עדר טיפש שימשיך לרוץ בעינים עורות אלא אם כן יגידו לו מה לעשות.
הגיע הזמן להכיר בכך שהציבור (לפחות אמור להיות) בוגר, מודע לכסף שיש לו או אין לו, ועורך שיקולים הגיוניים.
די להתיחס לכל החרדים ולכל קהילה כאל מקשה אחת שרק מחכה שעסקנים יגידו לה מה לעשות.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
חתונה פשוטה הכוונה לחתונה בנורמה?
אם כן זה רק מחזק את דבריי. המיינסטרים לא אוהב לסטות מהנורמה. הנורמה כיום היא משוגעת, חייבים להחזיר אותה לשפיות.
דיברתי על חתונה פחות מהנורמה שלנו והרבה הרבה פחות מהנורמה שלהם..
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
"סומך" על משרדי הפרסום והיח"ץ של האולמות שיחזירו את המצב לקדמותו
לא רק הם יחושו מאויימים, הרבה ספקי שירות ירגישו כך. ואז מה? נלך כעוורים אחריהם.
תסמוך על העסקונה שעוסקת בעניין שיש להם יכולת להתמודד עם לחצים כאלו.
כל קריאה לתקנות גורמת לי לחוש שהציבור החרדי הוא עדר טיפש שימשיך לרוץ בעינים עורות אלא אם כן יגידו לו מה לעשות.
הגיע הזמן להכיר בכך שהציבור (לפחות אמור להיות) בוגר, מודע לכסף שיש לו או אין לו, ועורך שיקולים הגיוניים.
די להתיחס לכל החרדים ולכל קהילה כאל מקשה אחת שרק מחכה שעסקנים יגידו לה מה לעשות.
בלי סוגריים. מודגש. אם הציבור היה בוגר ומודע וכו' לא היינו צריכים לדבר על כך.
הבעיה שהציבור ברובו מתנהג כעדר. בכל התחומים.
במקום לחנך אותו להפסיק להתנהג ככה, נטפל בבעיות נקודתיות שהעדריות מעוררת.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בסוף מה שקורה שבעלי היכולת עושים מה שבא להם (חתונות יפות וקטנות)
והעניים מתעקשים להעלות מופעים כי אחרת בושות איומות ונוראות.
הכל תלוי במעמד הביניים. הוא זה שמייצר נורמות. העניים נוהגים כפי מעמד הביניים - כי אם לא זה בושות.
המעמד הגבוה בין כה עושה מה שבא לו בדרך כלל, ומשקיע הון רב בחתונה.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
טענת בעלי יכולת המבקשים
לפרנס שרשרת חברי הקהילה

ישנם הטוענים שההוצאות אכן יוצאות מכיסם של המחותנים, אך הם רוצים לפרנס
את בעלי המקצוע. יצאנו לבדוק לאן ילך הכסף של בעל היכולת: נתחיל עם חתונה
בגוטניק.
כ 30,000 ש''ח לאולם וקייטרינג, משרד הבריאות, ארנונה מנופחת, כ 25 חילונים
וערבים ממלצרים, מנקים, מבשלים, ועוד. רק חסיד 1 - משגיח כשרות מועסק בכל
העסק הזה. באולמות אחרים מועסקים חסידים בודדים.
עיצובים ופרחים: ברוב האולמות יש מעצב/ת קבוע/ה. דתי או חילוני, ולא חסידי.
הפרחים והעיצובים מיובאים ומשולמים להולנד ועוד.
הצלם, המסריט ועוזריהם - כולם לא חרדים, למעט בודדים יוצאי דופן.
הייתי כותב שזה שטויות
אבל זה לא מנומס, אז אכתוב שזה ממש לא נכון
יש שרשרת ענפה של אנשים בתעשיית האירועים שתיפגע מהמהלך באופן ודאי
גם מהמגזר החילוני (שזה מוצדק כמובן לפגוע בפרנסה שלהם, למה לא?)
אבל בעיקר מהמגזר החרדי - וניכר מתוך הדברים שלך שאין לך מושג מה קורה בתחום.
לכן הייתי חייב למחות על העניין הזה שלצערי נכתב מבורות מוחלטת.
אני לא אגזים אם אני אומר שיש מאות בתי אב במגזר החרדי שמתפרנסים רק מתחום החתונות.
מעצבים חסידיים לכסאות כלה אני מכיר כמה
מעצבות חרדיות לכסאות כלה יש עשרות שאני מכיר אישית. (כולל המעצבת של גוטניק בעצמה לשעבר)
וכל אחד ואחת כזה מעסיקים כמה עובדים חרדים.

דעתי אגב היא שזה לא לגמרי רלוונטי, והשיקול הזה לא אמור להיכנס לגמרי למכלול השיקולים של כל אחד ואחד, והשוק יכול להתאים את עצמו בהתאם.
 
נערך לאחרונה ב:

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חבל שזה המצב בגוטניק.
באולמות שאני מכיר כל אנשי הצוות הם אנשים חרדים (למעט המנקים של האולם).
כולל טבחים, שוטפי כלים, מלצרים, מלצריות, צלמים, אנשי הגברה, ומעצבי שולחנות.
זה לא המצב, זה פשוט לא קשור למציאות.
בגוטניק לבד אני מכיר אישית כמה אנשי צוות חרדים למהדרין שעובדים יום יום בגוטניק, והמלצרים שם לא ערבים בכלל.
למעט עובדי הניקיון, שהם ערבים.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
טענה המצוטטת מפי כלכלנים:
הכלכלה החופשית תיהרס
יש לשים את הדעת לטענה שכאשר כל אדם מוציא סכום גדול מכיסו בעת נישואים,
מתפרנסים רבים אחרים האחים האחיות שלנו, וכך מתרבה ההון בקהילה. ושינוי המצב
עלול להחליש מאוד את הכלכלה הקהילתית.
טענה מופרכת מעיקרו. נניח שלאחר ניתוח הנתונים אכן תהיה זו המסקנה. הרי לא
ניתן להתווכח שלרוב מוחלט של הציבור אין יכולת לעמוד בנטל רכישת קורת גג לבנם.
הלוואי 50,000 ש''ח לילד. אבל על חתונה יש לו 120,000 לחיזוק הכלכלה? הכלכלה
של מי? איפה המכולכלים שמכניסים את בנם לדירות? איפה אלה שעבורם צריך את
מערכת הבזבוז במקום דירות לילדינו?
אכן הטענה נכונה מאוד לגבי הגבלת מחירי רכישת מוצר, שירות וערכיהם הנלווים. אך
לא לגבי החובה לרכוש מוצר מיותר. אם כל מי שרוכש 'מקרן' בשווי 3,000 ש"ח ידרוש
הנחת 20% כחבר קהילה, אכן הכלכלה תינזק. מכיוון שהמוכר ושרשרת הספקים
זקוקים ל 10-15% רווח, עבורם הם כאן. כמו"כ תשלום ל 400 מנות - במחיר של 300
מנות, זה ישבור את הספק עצמו בכל סטייה כלכלית קלה.
אבל מי שאינו זקוק למקרן - לא נציע לו לקנותו בטענת הכלכלה החופשית. או 200
מנות מיותרות לעידוד שוק המזון. ובוודאי שלא בדיוק בזמן שהוא תחת לחץ ונטל
הוצאות הכרחיות לחתונה ולדיור ילדיו, שכל אלה לא נכנסות לתקציבו המוגבל.
על כן לא ראוי להילחם על מחירים נמוכים מידי ולשבור את שרשרת הספקים. אלא
להפסיק מיידית את רכישת כל מה שמיותר, ולעצור את המפולת הכלכלית ונעצור את
מצוקת שעות השמחה.

אני לא כלכלנית, ולא מבינה בזה מבחינה מקצועית, אבל בהגיון שלי הטענה פה לא נכונה.
נכון שאם ילחמו על מחיר נמוך יותר זה ישבור, אבל גם אם יקנו פחות זה ישבור, לא באותה מהירות כמו הורדת מחירים, אבל מספיק מהר כדי שירגישו בכיס.
'אבל מי שאינו זקוק למקרן - לא נציע לו לקנותו בטענת הכלכלה החופשית. או 200
מנות מיותרות לעידוד שוק המזון. ובוודאי שלא בדיוק בזמן שהוא תחת לחץ ונטל
הוצאות הכרחיות לחתונה ולדיור ילדיו, שכל אלה לא נכנסות לתקציבו המוגבל.'

אבל אם יאסרו על אלה שרוצים או צריכים, או אפילו רק יעשו את זה לא בנורמה, ברמה שכל אלה שממש חשוב להם לעשות כמו הציבור, לא יקנו או יזמינו אפילו שהם יכולים או צריכים, אז ישבר השוק. כי כבר לא יהיה איזון בין אלה שכן קונים לבין אלה שלא קונים.
(לא מצליחה להסביר מספיק ברור את כוונתי, מניחה שיהיו פה כאלה שיותר מבינים ויודעים גם להסביר.)
ואחרי מהלך כזה, לדעתי יהיה אחד מהשתיים, או שהכלכלה תרד ואז כולם יפסידו, או שהכסף הזה יצא במקום אחר ואז יצאו בהתנגדות לתופעה אחרת....

טענת בעלי יכולת המבקשים
לפרנס שרשרת חברי הקהילה

ישנם הטוענים שההוצאות אכן יוצאות מכיסם של המחותנים, אך הם רוצים לפרנס
את בעלי המקצוע. יצאנו לבדוק לאן ילך הכסף של בעל היכולת: נתחיל עם חתונה
בגוטניק.
כ 30,000 ש''ח לאולם וקייטרינג, משרד הבריאות, ארנונה מנופחת, כ 25 חילונים
וערבים ממלצרים, מנקים, מבשלים, ועוד. רק חסיד 1 - משגיח כשרות מועסק בכל
העסק הזה. באולמות אחרים מועסקים חסידים בודדים.
עיצובים ופרחים: ברוב האולמות יש מעצב/ת קבוע/ה. דתי או חילוני, ולא חסידי.
הפרחים והעיצובים מיובאים ומשולמים להולנד ועוד.
הצלם, המסריט ועוזריהם - כולם לא חרדים, למעט בודדים יוצאי דופן.

אני בכלל לא מסכימה עם הטענה, כי גם אם יעשו כל מיני תקנות וכו', עדיין אפשר להשתמש בשרותי חברי הקהילה...
וראוי לעודד את זה יותר ויותר, מאמינה שיש דרכים יותר קלות לעודד את זה מאשר כל מיני תקנות אחרות ושינוי בסגנון החתונה.
ובקשר לאולם- גם ארנונה בסופו של דבר חוזרת אלינו, (אותו דבר גם עם חילונים)
עיצובים ופרחים, בדקל, נאות ירושלים, ובית ישראל, המעצבות הן חרדיות, ומניחה שעוד כמה מקומות זה חרדיות...
הצלם והמסריט ועוזריהם, בגלל שלא לקחנו אף פעם מסריט אני לא יודעת לומר עליו, אבל הצלמים שאני יודעת שעשו אצלינו וא
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
זה לא המצב, זה פשוט לא קשור למציאות.
בגוטניק לבד אני מכיר אישית כמה אנשי צוות חרדים למהדרין שעובדים יום יום בגוטניק, והמלצרים שם לא ערבים בכלל.
למעט עובדי הניקיון, שהם ערבים.
אני שמח לשמוע.
באופן אישי שנים כבר לא ביקרתי בגוטניק,
ואני מתגעגע לאולם הזה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הייתי כותב שזה שטויות
אבל זה לא מנומס, אז אכתוב שזה ממש לא נכון
יש שרשרת ענפה של אנשים בתעשיית האירועים שתיפגע מהמהלך באופן ודאי
גם מהמגזר החילוני (שזה מוצדק כמובן לפגוע בפרנסה שלהם, למה לא?)
אבל בעיקר מהמגזר החרדי - וניכר מתוך הדברים שלך שאין לך מושג מה קורה בתחום.
לכן הייתי חייב למחות על העניין הזה שלצערי נכתב מבורות מוחלטת.
ייתכן ששטויות. כתבתי מראש שמדובר בהדלפה.
ציטטתי מבריף שנכתב לחסידות מסויימת כחומר למחשבה, לא יודע אם כבר פורסם.
חשוב להבין כי גם חתונה עם מס' מנות מצומצם - מצריך כל נותני השירותים. רק השאלה מי הם.
הכוונה בקטע היא להראות כמה 'משלנו' (אנ"ש) מפרנסים בחתונה, וכמה אפשר לפרנס בחתונה מאורגנת ע"י אנ"ש.
כמובן שבהמון אולמות, וגם בגוטניק, יש גם אנ"ש המתפרנסים.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני לא כלכלנית, ולא מבינה בזה מבחינה מקצועית, אבל בהגיון שלי הטענה פה לא נכונה.
נכון שאם ילחמו על מחיר נמוך יותר זה ישבור, אבל גם אם יקנו פחות זה ישבור, לא באותה מהירות כמו הורדת מחירים, אבל מספיק מהר כדי שירגישו בכיס.
'אבל מי שאינו זקוק למקרן - לא נציע לו לקנותו בטענת הכלכלה החופשית. או 200
מנות מיותרות לעידוד שוק המזון. ובוודאי שלא בדיוק בזמן שהוא תחת לחץ ונטל
הוצאות הכרחיות לחתונה ולדיור ילדיו, שכל אלה לא נכנסות לתקציבו המוגבל.'

אבל אם יאסרו על אלה שרוצים או צריכים, או אפילו רק יעשו את זה לא בנורמה, ברמה שכל אלה שממש חשוב להם לעשות כמו הציבור, לא יקנו או יזמינו אפילו שהם יכולים או צריכים, אז ישבר השוק. כי כבר לא יהיה איזון בין אלה שכן קונים לבין אלה שלא קונים.
(לא מצליחה להסביר מספיק ברור את כוונתי, מניחה שיהיו פה כאלה שיותר מבינים ויודעים גם להסביר.)
ואחרי מהלך כזה, לדעתי יהיה אחד מהשתיים, או שהכלכלה תרד ואז כולם יפסידו, או שהכסף הזה יצא במקום אחר ואז יצאו בהתנגדות לתופעה אחרת....
שוב, לא הולכים להכריח אף אחד. מי שרוצה מוצר מסויים יקנה ומי שלא לא.
מדברים רק על יצירת נורמה חדשה. כל אחד יכול לשנות מהנורמה כרצונו.

את לא באמת מציעה אולי להעלות את מס' המנות ל-500 כדי להצמיח את הכלכלה, נכון? ;)
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אז למה שהראשונים שמתחתנים אחרי התקנות לא ישנו כרצונם?
אם כל אחד יכול לעשות כרצונו אז לא בדיוק יהיה שינוי, לא?
הראשונים מדובר על חסידויות עם תקנות. תקנות שנשמרות.
הם ייצרו את הנורמה. אחריהם כל אחד מהציבור הרחב יכול לעלות ברמה אך זה כבר לא יהיה בנורמה.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שוב, לא הולכים להכריח אף אחד. מי שרוצה מוצר מסויים יקנה ומי שלא לא.
מדברים רק על יצירת נורמה חדשה. כל אחד יכול לשנות מהנורמה כרצונו.

את לא באמת מציעה אולי להעלות את מס' המנות ל-500 כדי להצמיח את הכלכלה, נכון? ;)

מה שהבנתי זה שתקנות זה מחייב, לא?
ואם כל אחד יכול לשנות מהנורמה כרצונו, למה שהנורמה לא תהיה שכל אחד עושה מה שמתאים לו? ;):p (להבנתי זה אותו דבר במילים אחרות...)
וגם מטבע האדם הוא והוא והוא ועוד כמה 'הוא' ירצו לעשות כמו אלה שיש להם יכולת ויחסכו או לא יודעת מה ויעשו חתונה כזו, ואז כמה 'הוא' אחרים ירצו להיות כמו ה'הוא' הקודמים, והופה, הנורמה קופצת שוב. (טוב, לא במהירות הזו, אבל יחסית מהר)
ואיך שאני מבינה מהאשכול הזה, שכשהחסידים ינהגו לפי הנורמות של הליטאים זה כבר יהיה בסדר :)

ובקשר לכמות המוזמנים, כבר כתבתי שכל אחד יזמין באמת רק את מי שהוא ישמח לראות בחתונה, ואני הייתי ב2 חתונות קטנות אבל נצרך לפתוח עוד אולמות יפים וקטנים כדי שיהיה מבחר וזמינות.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה שהבנתי זה שתקנות זה מחייב, לא?
ואם כל אחד יכול לשנות מהנורמה כרצונו, למה שהנורמה לא תהיה שכל אחד עושה מה שמתאים לו? ;):p (להבנתי זה אותו דבר במילים אחרות...)
ואיך שאני מבינה מהאשכול הזה, שכשהחסידים ינהגו לפי הנורמות של הליטאים זה כבר יהיה בסדר :)
היכן שתקנות מחייבות - זה באמת מחייב. אם כי גם היכן שיש תקנות - רק 70-80% פועלים לפיהן.
במקרה דנן: מספיק ש-60% מחסידי גור, ויזניץ', צאנז, באיאן וסלונים מאמצים את התקנות - בכדי לשנות נורמה בציבור החסידי.
ואחרי חריש עמוק (בלי תקנות, עם הטבות) - גם בציבורים אחרים.

ובפעם המי יודע כמה אכתוב - הציבור שלנו לא עושה איך שבא לו, הציבור נוהג כמו כולם!
נכון, לא נוח שזה ככה. מציאות.
 

chiclook

משתמש פעיל
אני כן כותבת שטויות והבלים!
היחידים שינזקו זה כמה בעלי אולמות בודדים! שכל הכסף מתנקז אליהם. אין לנו ענין לרחם עליהם.
אני חוזרת שוב: ארוע באולם של בר מצווה 150-200 במקום 300-350 יוריד את העלות לרבע ורק בעלי אולמות יחידיים יפסידו מזה כי הם היחידים שמקבלים את הפער במחיר.
לצלם לא משנה איזה אולם
וכן לתזמורת
הקייטרינג מקבל אותו דבר למנה
וכן המלצרים וכו
משגיח (כ30 ש"ח לארוע!)
כסא כלה וכל השאר אותו דבר
האולם עצמו כ1000 ש"ח במקום 18000! אולם הגפן בביתר
כל הבעיה היא שברגע שצריך 350 מנות זה דורש אולם גדול שכאלו יש רק בודדים עם מערך לכזה כמות ולכן הם מנצלים את הענין ולוקחים כפול 4!!! (אם היה לי אולם כזה גם הייתי לוקחת כמותם)
אבל שוב
הציבור שלנו בנוי ככה שהוא לא עושה שינוי מלמטה רק ע"י הוראה מגבוה!
הבנות הצדיקות שלנו היו מוותרות בשמחה על כל ה200 מנות לאורחים אם תיהיה הוראה מגבוה.
גם ההורים היו מיד מצייתים
ולמה באמת אין כזו הוראה? לא הטפה שכולם מנידים לה ראש.
הוראה שיהודי (חסידי ליטאי מרוקאי תוניסאי ) שמרויח פחות מ1500 ש" לנפש או שחי מתרומות אסור לו לעשות חתונה ל350 איש.
ואם אין כזו הוראה אז אולי כך צריך להיות ???
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה