נו באמת.אתם יודעים שעניים לא יעשו חתונה עלובה שאיננה נהוגה ומקובלת.
בסוף מה שקורה שבעלי היכולת עושים מה שבא להם (חתונות יפות וקטנות)
והעניים מתעקשים להעלות מופעים כי אחרת בושות איומות ונוראות.
הגיע הזמן להפסיק למדוד יכולות.
נו באמת.אתם יודעים שעניים לא יעשו חתונה עלובה שאיננה נהוגה ומקובלת.
לא קשור לרמה הכלכלית של האדם.זה השלכת האחריות.
אתם יודעים שעניים לא יעשו חתונה עלובה שאיננה נהוגה ומקובלת.
להתעלם מזה ולהגיד אתה יכול לעשות משהו שונה - זה חוסר אחריות משוועת.
חולק על כך. הציבור ברובו מתעניין מה כולם עושים ועל בסיס זה הוא פועל. חלקו בלי הפעלת מחשבה רציונאלית.הקורונה הוכיחה שאפשר להתכנס פנימה ולחיות באופן מותאם אישי.
היא עצרה את העדריות בכח הניתוק.
אף אחד לא מכריח. מדובר בשינוי נורמה מרצון.(ואל תכריחו את כולם להתיישר אתכם או ליישר אחרים בכח. הם רוצים לסבול - שיסבלו)
חתונה פשוטה הכוונה לחתונה בנורמה?לא קשור לרמה הכלכלית של האדם.
יש לי גיסה שבאה ממשפחה שיושבת טוב...
כל הדודים שלה עושים חתונות פאר
גם להם יש כסף, אבל הם לא רצו חתונת כזאת כי הם חושבים שזה סתם מיותר ועשו חתונה פשוטה
הם יכלו לעשות חשבון לדודים שלהם ולהשקיע כסף בחתונה, יש להם אמצעים לזה, אבל הם עשו מה שהם חשבו שנכון לעשות.
כשכל אדם יעשו מה שהוא חושב ולא מה שאחרים חושבים, כולם יצאו מרוצים.
מסכימה איתך ממש.הקורונה הוכיחה שאפשר להתכנס פנימה ולחיות באופן מותאם אישי.
היא עצרה את העדריות בכח הניתוק.
באופן אישי בשמחות שלנו כבר עד היום נהגנו בצורה אישית...
אני רואה בה קריאה אישית לכל אחד.
צמצמו שמחות. עשו מה שטוב לכם. ואל תחכו לתקנות.
(ואל תכריחו את כולם להתיישר אתכם או ליישר אחרים בכח. הם רוצים לסבול - שיסבלו)
דיברתי על חתונה פחות מהנורמה שלנו והרבה הרבה פחות מהנורמה שלהם..חתונה פשוטה הכוונה לחתונה בנורמה?
אם כן זה רק מחזק את דבריי. המיינסטרים לא אוהב לסטות מהנורמה. הנורמה כיום היא משוגעת, חייבים להחזיר אותה לשפיות.
לא רק הם יחושו מאויימים, הרבה ספקי שירות ירגישו כך. ואז מה? נלך כעוורים אחריהם."סומך" על משרדי הפרסום והיח"ץ של האולמות שיחזירו את המצב לקדמותו
בלי סוגריים. מודגש. אם הציבור היה בוגר ומודע וכו' לא היינו צריכים לדבר על כך.כל קריאה לתקנות גורמת לי לחוש שהציבור החרדי הוא עדר טיפש שימשיך לרוץ בעינים עורות אלא אם כן יגידו לו מה לעשות.
הגיע הזמן להכיר בכך שהציבור (לפחות אמור להיות) בוגר, מודע לכסף שיש לו או אין לו, ועורך שיקולים הגיוניים.
די להתיחס לכל החרדים ולכל קהילה כאל מקשה אחת שרק מחכה שעסקנים יגידו לה מה לעשות.
הכל תלוי במעמד הביניים. הוא זה שמייצר נורמות. העניים נוהגים כפי מעמד הביניים - כי אם לא זה בושות.בסוף מה שקורה שבעלי היכולת עושים מה שבא להם (חתונות יפות וקטנות)
והעניים מתעקשים להעלות מופעים כי אחרת בושות איומות ונוראות.
הייתי כותב שזה שטויותטענת בעלי יכולת המבקשים
לפרנס שרשרת חברי הקהילה
ישנם הטוענים שההוצאות אכן יוצאות מכיסם של המחותנים, אך הם רוצים לפרנס
את בעלי המקצוע. יצאנו לבדוק לאן ילך הכסף של בעל היכולת: נתחיל עם חתונה
בגוטניק.
כ 30,000 ש''ח לאולם וקייטרינג, משרד הבריאות, ארנונה מנופחת, כ 25 חילונים
וערבים ממלצרים, מנקים, מבשלים, ועוד. רק חסיד 1 - משגיח כשרות מועסק בכל
העסק הזה. באולמות אחרים מועסקים חסידים בודדים.
עיצובים ופרחים: ברוב האולמות יש מעצב/ת קבוע/ה. דתי או חילוני, ולא חסידי.
הפרחים והעיצובים מיובאים ומשולמים להולנד ועוד.
הצלם, המסריט ועוזריהם - כולם לא חרדים, למעט בודדים יוצאי דופן.
זה לא המצב, זה פשוט לא קשור למציאות.חבל שזה המצב בגוטניק.
באולמות שאני מכיר כל אנשי הצוות הם אנשים חרדים (למעט המנקים של האולם).
כולל טבחים, שוטפי כלים, מלצרים, מלצריות, צלמים, אנשי הגברה, ומעצבי שולחנות.
טענה המצוטטת מפי כלכלנים:
הכלכלה החופשית תיהרס
יש לשים את הדעת לטענה שכאשר כל אדם מוציא סכום גדול מכיסו בעת נישואים,
מתפרנסים רבים אחרים האחים האחיות שלנו, וכך מתרבה ההון בקהילה. ושינוי המצב
עלול להחליש מאוד את הכלכלה הקהילתית.
טענה מופרכת מעיקרו. נניח שלאחר ניתוח הנתונים אכן תהיה זו המסקנה. הרי לא
ניתן להתווכח שלרוב מוחלט של הציבור אין יכולת לעמוד בנטל רכישת קורת גג לבנם.
הלוואי 50,000 ש''ח לילד. אבל על חתונה יש לו 120,000 לחיזוק הכלכלה? הכלכלה
של מי? איפה המכולכלים שמכניסים את בנם לדירות? איפה אלה שעבורם צריך את
מערכת הבזבוז במקום דירות לילדינו?
אכן הטענה נכונה מאוד לגבי הגבלת מחירי רכישת מוצר, שירות וערכיהם הנלווים. אך
לא לגבי החובה לרכוש מוצר מיותר. אם כל מי שרוכש 'מקרן' בשווי 3,000 ש"ח ידרוש
הנחת 20% כחבר קהילה, אכן הכלכלה תינזק. מכיוון שהמוכר ושרשרת הספקים
זקוקים ל 10-15% רווח, עבורם הם כאן. כמו"כ תשלום ל 400 מנות - במחיר של 300
מנות, זה ישבור את הספק עצמו בכל סטייה כלכלית קלה.
אבל מי שאינו זקוק למקרן - לא נציע לו לקנותו בטענת הכלכלה החופשית. או 200
מנות מיותרות לעידוד שוק המזון. ובוודאי שלא בדיוק בזמן שהוא תחת לחץ ונטל
הוצאות הכרחיות לחתונה ולדיור ילדיו, שכל אלה לא נכנסות לתקציבו המוגבל.
על כן לא ראוי להילחם על מחירים נמוכים מידי ולשבור את שרשרת הספקים. אלא
להפסיק מיידית את רכישת כל מה שמיותר, ולעצור את המפולת הכלכלית ונעצור את
מצוקת שעות השמחה.
טענת בעלי יכולת המבקשים
לפרנס שרשרת חברי הקהילה
ישנם הטוענים שההוצאות אכן יוצאות מכיסם של המחותנים, אך הם רוצים לפרנס
את בעלי המקצוע. יצאנו לבדוק לאן ילך הכסף של בעל היכולת: נתחיל עם חתונה
בגוטניק.
כ 30,000 ש''ח לאולם וקייטרינג, משרד הבריאות, ארנונה מנופחת, כ 25 חילונים
וערבים ממלצרים, מנקים, מבשלים, ועוד. רק חסיד 1 - משגיח כשרות מועסק בכל
העסק הזה. באולמות אחרים מועסקים חסידים בודדים.
עיצובים ופרחים: ברוב האולמות יש מעצב/ת קבוע/ה. דתי או חילוני, ולא חסידי.
הפרחים והעיצובים מיובאים ומשולמים להולנד ועוד.
הצלם, המסריט ועוזריהם - כולם לא חרדים, למעט בודדים יוצאי דופן.
אני שמח לשמוע.זה לא המצב, זה פשוט לא קשור למציאות.
בגוטניק לבד אני מכיר אישית כמה אנשי צוות חרדים למהדרין שעובדים יום יום בגוטניק, והמלצרים שם לא ערבים בכלל.
למעט עובדי הניקיון, שהם ערבים.
ייתכן ששטויות. כתבתי מראש שמדובר בהדלפה.הייתי כותב שזה שטויות
אבל זה לא מנומס, אז אכתוב שזה ממש לא נכון
יש שרשרת ענפה של אנשים בתעשיית האירועים שתיפגע מהמהלך באופן ודאי
גם מהמגזר החילוני (שזה מוצדק כמובן לפגוע בפרנסה שלהם, למה לא?)
אבל בעיקר מהמגזר החרדי - וניכר מתוך הדברים שלך שאין לך מושג מה קורה בתחום.
לכן הייתי חייב למחות על העניין הזה שלצערי נכתב מבורות מוחלטת.
שוב, לא הולכים להכריח אף אחד. מי שרוצה מוצר מסויים יקנה ומי שלא לא.אני לא כלכלנית, ולא מבינה בזה מבחינה מקצועית, אבל בהגיון שלי הטענה פה לא נכונה.
נכון שאם ילחמו על מחיר נמוך יותר זה ישבור, אבל גם אם יקנו פחות זה ישבור, לא באותה מהירות כמו הורדת מחירים, אבל מספיק מהר כדי שירגישו בכיס.
'אבל מי שאינו זקוק למקרן - לא נציע לו לקנותו בטענת הכלכלה החופשית. או 200
מנות מיותרות לעידוד שוק המזון. ובוודאי שלא בדיוק בזמן שהוא תחת לחץ ונטל
הוצאות הכרחיות לחתונה ולדיור ילדיו, שכל אלה לא נכנסות לתקציבו המוגבל.'
אבל אם יאסרו על אלה שרוצים או צריכים, או אפילו רק יעשו את זה לא בנורמה, ברמה שכל אלה שממש חשוב להם לעשות כמו הציבור, לא יקנו או יזמינו אפילו שהם יכולים או צריכים, אז ישבר השוק. כי כבר לא יהיה איזון בין אלה שכן קונים לבין אלה שלא קונים.
(לא מצליחה להסביר מספיק ברור את כוונתי, מניחה שיהיו פה כאלה שיותר מבינים ויודעים גם להסביר.)
ואחרי מהלך כזה, לדעתי יהיה אחד מהשתיים, או שהכלכלה תרד ואז כולם יפסידו, או שהכסף הזה יצא במקום אחר ואז יצאו בהתנגדות לתופעה אחרת....
אז למה שהראשונים שמתחתנים אחרי התקנות לא ישנו כרצונם?כל אחד יכול לשנות מהנורמה כרצונו.
הראשונים מדובר על חסידויות עם תקנות. תקנות שנשמרות.אז למה שהראשונים שמתחתנים אחרי התקנות לא ישנו כרצונם?
אם כל אחד יכול לעשות כרצונו אז לא בדיוק יהיה שינוי, לא?
שוב, לא הולכים להכריח אף אחד. מי שרוצה מוצר מסויים יקנה ומי שלא לא.
מדברים רק על יצירת נורמה חדשה. כל אחד יכול לשנות מהנורמה כרצונו.
את לא באמת מציעה אולי להעלות את מס' המנות ל-500 כדי להצמיח את הכלכלה, נכון?
היכן שתקנות מחייבות - זה באמת מחייב. אם כי גם היכן שיש תקנות - רק 70-80% פועלים לפיהן.מה שהבנתי זה שתקנות זה מחייב, לא?
ואם כל אחד יכול לשנות מהנורמה כרצונו, למה שהנורמה לא תהיה שכל אחד עושה מה שמתאים לו? (להבנתי זה אותו דבר במילים אחרות...)
ואיך שאני מבינה מהאשכול הזה, שכשהחסידים ינהגו לפי הנורמות של הליטאים זה כבר יהיה בסדר
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קח
א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ: