בום! החשב הכללי באוצר בהודעה: ב-1 בספטמבר ננתק את רשתות החינוך החרדיות ממערכת התקציב.

תפוזינה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי

פיצי פיצי

משתמש חדש
דפנה ליאל על החלטת החשב הכללי באוצר: זה דרמה בעולם החינוך החרדי. החשב הכללי הורה על ניתוק ניהולי של הרשתות מהמדינה, דבר שיקשה עליהן להשית חובות על המדינה. המשמעות לפי המסמך זה שהרשתות יצטרכו לבנות מערך חשבונות בנק משלהן החל ב 1.9 כלומר משנת הלימודים הקרובה.
 

רוחהלה

משתמש חדש
לפי עיקרי המתווה, החשב מטעם האוצר שנמצא בתוך רשתות החינוך הפרטיות (בני יוסף, והחינוך העצמאי) יסיים את תפקידו. במקום זאת, החשב הכללי ימנה חשב מטעמו שיפקח מבחוץ על הרשתות.

בנוסף, הרשתות מתחייבות לתת גישה מלאה ואת כל ההרשאות הנדרשות לכל מערכות המידע שלהן לחשב ולעובדי מערך הבקרה הממשלתי. הן יחויבו להקים עד ה-1 בינואר מערכות מידע כספיות וניהוליות מתקדמות שיחליפו את מערכות המידע הממשלתיות (מרכב"ה ומשרד החינוך) שהרשתות משתמשות בהן היום. ומבחינה מעשית, מה-1 בספטמבר לא יוכלו הרשתות לשלם דרך חשבונות בנק ממשלתיים (בבנק הדואר), אלא יפתחו חשבונות בנק פרטיים, אליהם הממשלה תעביר כסף, והרשתות יבצעו את התשלום.

המתווה עצמו מתפרס על חמישה עמודים אך למעשה הוא בא לפתור אנומליה בסיסית אחת, והיא שעד היום רשתות החינוך החרדיות נהנו ממצב קיצוני של "סמכות ללא אחריות", וככל הנראה הן התנהלו שלא כדין בסוגיות רבות - החל בדיווחי שעות לא תקינים וכלה בהיעדר הקפדה על העברת שכר מדויק לעובדי הרשת. מצב זה הביא לכך שיש תביעות יצוגיות כלפי הרשתות שמגיעות כבר למאות מיליוני שקלים. אך הן לא הוטרדו מכך שכן טענו כל העת, שבסופו של דבר, האחריות לממן את כל שגיאות הניהול שלהן היא על המדינה. זאת מכיוון שהאחרונה יושבת בתוך הרשתות באמצעות נציג של האוצר. למעשה, הרשתות החרדיות טענו כי הן מעין משרד ממשלתי. המתווה הנוכחי בא לעשות סוף למצב זה, ובאוצר חותרים לכך שהרשתות יתנהלו כפי שמתנהלות רשתות חינוך אחרות (אורט לדוגמה), בתי חולים ממשלתיים וכדומה. גם אם תקציבם מתבסס על המדינה, האחריות על הניהול התקציבי התקין מוטלת עליהם.

מבחינה מעשית, משמעות המכתב היא כי כעת התמריץ של הרשתות להתנהל כדין ילך ויגדל. שכן במקרה שהן לא מתנהלות כך, המדינה לא נושאת באחריות כלפי העובדים והספקים. מבחינה מעשית, סביר להניח שבמקרה שהרשת תתנהל בצורה מופקרת ולא יהיה שכר לעובדים, בשלב מסוים הממשלה תיאלץ לחלץ אותה. אך המדינה תעשה זאת באמצעות תהליך הבראה משמעותי, מינוי של מנהל מיוחד וכדומה.
 

רוצה ד' בעמו

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
השר במשרד החינוך חיים ביטון (לשעבר יו"ר רשת בני יוסף) לממירן בקול חי, למורים אין שום שינוי ממהלך זה (אדרבה לחינוך העצמאי תהיה תועלת ממהלך זה)
 

עין יוקדת

משתמש פעיל
תופעה ייחודית לאשכול אופק:
משתמשים חדשים שמצטרפים וכותבים רק על נושא אופק וחינוך העצמאי (כנגד כמובן)
זונדלסון הצטרף לפני עשר דק' לפרוג ומיד כתב הודעה על אופק חדש וחינוך העצמאי מדה מרקר
היה כאן 3 כאלו בעבר (שכתבו בצורה זולה ורדודה, לא חרדית בכלל, ורק על אופק! לא היה להם עוד שום הודעות בפרוג!) שההנהלה חסמה אותם
בא נראה אם ילך בדרכי קודמיו, או שאולי הוא באמת אמיתי
מעניין
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
החודש לא נכנסה משכורת מהחינוך העצמאי.
לפני זמן קצר היה מאמר ארוך ביתד שהסביר למה כל השמועות הן פייק ולא קרה כלום. אז הנה הפייק בהתגשמותו.
 

מאמימוש

מקסימום כוחות לאמא
מנוי פרימיום
החודש לא נכנסה משכורת מהחינוך העצמאי.
מתי רגיל המשכורת נכנסת?
(כי חוקית מותר לתת עד ה 10, וזה בסדר, רק שזה תוקע שבדר"כ המשכורת מסויים, ופתאום לא נכנס :()
 

נועה ב

משתמש מקצוען
אז לכאורה כלפי עובדי החינוך העצמאי זו בשורה טובה, לא?
חסל סדר שעות התנדבות. תרומות עבור המוסד- שאתה מחזיר חלק מהכסף
וכל הגנבות למינהם, הבנתי נכון?
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אז לכאורה כלפי עובדי החינוך העצמאי זו בשורה טובה, לא?
חסל סדר שעות התנדבות. תרומות עבור המוסד- שאתה מחזיר חלק מהכסף
וכל הגנבות למינהם, הבנתי נכון?
אם האוצר יצליח. בינתיים החינוך העצמאי נאבק על גבנו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה