בדרך המאסטר נלך...(תגיבו---!)

סטודיו פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
נכון שכל המאסטריות (והמאסטרים) שפה עברו כברת דרך מלאת שבילים סלולים וכאלו שממש לא כדי להיות מה שהם היום?
ונכון אתן מכירות בעובדה שיש פה גם מתחילות?---
תוכלו אולי לשתף קצת ולתת לנו להציץ אל קורות חייכם?
מה המקום שנתן לכם הכי? אנשי מקצוע שפגשתם? טעויות שעשיתם?
והכי חשוב- איך נכנסתם לשוק?

ופליז-
התשובות שלכן/ם יכולות לסייע להרבה אנשים. תקראו ותגיבו:D
 

קלוזאפ

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
שאלה מתוקה ורחבה מאד!!!!!
דבר ראשון פשוט להיות משוגעים על המקצוע!
חוצמזה הרבה אמביציה, רצון להצליח ויכולת ללמוד מטעויות ולמנף אותם ללמידה והתקדמות!
בהצלחה!!!!!
 

רקורד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אוטומציה עסקית
לשאוב מידע מקצועי ממה וממי שרק אפשר. פוסטים, מאמרים, מדריכים, אתרים, פורומים, קליפים, קולגות, סתם אנשים. משפט אחד שמישהו כתב באיזה שהוא פורום בעניין מסוים יכול לפתוח לך פתח לעולם שלם.
וגם- ביקורת עצמית נוקבת
 

RW / עיצוב ומיתוג

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
וואו. ככה?
אולי תפרטי קצת את המילים:
פורומים? מה פרוש?
פוסטים, אתרים.
ואולי תגדילי לעשות וצרפי כמה קישורים שהם מקורות השראה מצוינים בשבילך :) ?

אגב רציתי להתענין על אותה הדרך. מעונינת להשתלם באפטר אפקט דרך המחשב, על מה הייתן ממליצות?
 
  • תודה
Reactions: BRO

M.TS

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
באמת שאלה מעניינת.
קודם כל אני מתארת לעצמי שכל אחת, לא משנה מהיכן היא התחילה עברה כברת דרך. תשאלי כל עורכת מה יש לה לומר על העבודות שעשתה אפילו מלפני שנתיים, ברוב הפעמיים היא השתדרגה מאז... (לא מזמן אחותי פתחה לי מצגת שעשית לפני איזה 10 שנים! שאצלי היא כבר נכחדה מזמן, והאמת- הסמקתי:eek:)

מצטרפת ומוסיפה למה שאמרו לפני:
  • להתאהב במקצוע. (בעריכת וידאו אפשר ליצור יצירות אומנות באמת!)
  • לנתח עבודות של "גדולים"
  • לקרוא מדריכים, להתעדכן כל הזמן.
  • לתכנן כל פרויקט לפני שאת עורכת אותו, ולא לפחד להתפרע עם רעיונות, אל תערכי רק מה שאת יודעת, אלא תחשבי על רעיונות ואח"כ תמצאי דרך איך לבצע אותם. (מנסיון זה ממש מקדם, כי יש כאלה שנעולות רק על מה שהן יודעות והן לא מתקדמות לשום מקום.)
  • אל תנסי להדביק רעיונות שראית בכח, אלא תנתחי כל פרויקט עם התוכן שלו בנפרד ותנסי לפתח ממנו רעיונות שמתאימים לו, כך העבודות שלך תהיינה ייחודיות ויצירתיות יותר.
  • ביקורת עצמית- חובה!- כי רוב האנשים שיראו יפרגנו לך ויגידו שזה מ-ע-ל-ף!, אבל את תבקרי את עצמך ותחשבי מה עוד יש לך לשפר.
  • עריכה מקצועית זו עריכה מושלמת! ללא פשרות בדיוקים וגימורים. (למרות שברוב העבודות בסוף את רואה ומוצאת מה לשפר) ואת המשפט- "חוץ ממך אף אחד לא ישים לב..." צריך לשלוח לסל המחזור.
  • לנסות להסתכל על המצגת כל הזמן מהמבט של הצופה, לעניין אותו כמה שיותר ולחשוב איך הוא יקבל את המסר שהפרויקט שלך אמור להעביר לו. ואם כבר מדברים על "לעניין את הצופה" כדאי לקחת בחשבון שאנשים היום היפראקטיבים (גם אני ;)) ולא מסוגלים לראות תמונה על המסך יותר מחלקיק שניה, גם אם עבדת עליה 5 שעות.)
  • אולי תתקיפו אותי- אבל אחת השגיאות שעושות הרבה מתחילות (וגם כאלו שלא כל כך...) זה שהן נדלקות על המושג שנקרא "טמפלטים". מה הבעיה? א. מקבלים מצגת עם אוסף של טמפלטים בלי קשר לתוכן ובלי קשר אחד לשני, בלי גריד מסודר, נראה "העתק הדבק בטהרתו". ב. ברוב הפעמים גם אם הטמפלט 'מדהים ביופי' הוא מעניין רק בשניה הראשונה שלו, אבל הגברת עורכת שנורא אהבה את הטפלט האיטי והמדהים הזה ותקעה אותו בכל הבית המקפיץ והסוחף, שברגע נהפך למשעמם נורא:confused: ג. הרבה מהטמפלטים מכניסים לך את התמונות/ הוידאו למסגרות קטנות, עם הרבה מסיחי דעת מכל הכיוונים והאמא הנחמדה לא מצליחה לראות את הילד המתוק שלה שמופיע שם באחת המסגרות המסתובבות. ד. כדי לדעת להתמקצע באפטר, עדיף לנסות ליצור כמה שיותר דברים לבד. אז אם בכל אופן את רוצה להשתמש בטמפלטים, השתמשי בהם באופן מושכל, התאימי את התוכן, הגוונים, והקצב (את לא חייבת לקחת את הטמפלט לכל אורכו ולהמשיך אותו מהקריינות לתחילת השיר הבא כי הוא לא נגמר).
ולא לשכוח להתפלל לפני כל פרויקט ובמהלכו, שיצליח, שיעבור בלי תקלות, שתהיה השראה ויבואו הרעיונות, שיהנו ויהיו מרוצים- הצופים והלקוחות, ושישאר לי כח גם לפרויקט הבא :)

בהצלחה!

פתאום אני שמה לב איזו מגילה רשמתי, סורי :eek:
 

M.TS

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
וואו. ככה?
אולי תפרטי קצת את המילים:
פורומים? מה פרוש?
פוסטים, אתרים.
ואולי תגדילי לעשות וצרפי כמה קישורים שהם מקורות השראה מצוינים בשבילך :) ?

אגב רציתי להתענין על אותה הדרך. מעונינת להשתלם באפטר אפקט דרך המחשב, על מה הייתן ממליצות?

יש את הדיסקים של "ערן שטרן" הם מאד נוחים וברורים לשימוש. יש לכל מדריך גם פרויקט וחומרים נלווים להתנסות.
https://sternfx.com/

חוץ מזה יש מדריכים מדהימים ומקצועיים של אנדרו קרמר הם באנגלית, אבל זה ממש מובן.
http://www.videocopilot.net/
 

פוטושופר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
@M.TS נראה שאת ממש חיה את הדברים לעומק!
תודה!
ומניסיון שלי, כדאי להתייחס לנושא של התמחור, שהוא לא קל, אבל חשוב להיות אסרטייבים בו, כיוון שבתור מתחילים אנחנו לנוטים לחשב פחות שעות, או מעוניינים לקחת עבודות בכל מחיר, ובסוף מתברר שהיקף העבודה גדול הרבה יותר מכפי שחשבנו בהתחלה.
כדאי לכתוב הכל ולסכם דברים מראש.
הסעיף שאני אוהבת להכניס לחוזה גולבאלי, דהיינו, מחיר X תמורת X שעות עבודה וחומרים. אם אנחנו מתקרבים לסכום השעות המוקצב, אז התמחור הוא כעת לפי שעת עבודה. אתם תראו פתאום את הלקוח מגלה רצינות.

ולגבי עבודות, השראה השראה השראה ועוד השראה.
 
נערך לאחרונה ב:

brod

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
לגבי התמחור - מענין אותי איך הגדולות מתמחרות.
האם יש מצב לתמחר פרויקט אפטרי מורכב לפי דקה?
או שהתמחור חייב להיות מותאם ספציפית לכל פרויקט?
 

קלוזאפ

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לגבי התמחור - מענין אותי איך הגדולות מתמחרות.
האם יש מצב לתמחר פרויקט אפטרי מורכב לפי דקה?
או שהתמחור חייב להיות מותאם ספציפית לכל פרויקט?


התמחור המשתלם ביותר לעורכת וללקוח הוא תמחור לפי שעות עבודה.
 

rivkik

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה והפקת סרטים
התמחור המשתלם ביותר לעורכת וללקוח הוא תמחור לפי שעות עבודה.

אני חושבת שזה נכון בהתחלה אבל אחרי שאת יודעת בערך כמה זמן
יותר טוב לתמחר מחיר קבוע כי לי לקוחות אמרו
לא מתאים לי שעות איך אני אדע כמה זמן זה יקח??
 

קלוזאפ

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אני חושבת שזה נכון בהתחלה אבל אחרי שאת יודעת בערך כמה זמן
יותר טוב לתמחר מחיר קבוע כי לי לקוחות אמרו
לא מתאים לי שעות איך אני אדע כמה זמן זה יקח??

נכון שכדאי לתת השערה של מחיר
אבל מה יקרה עם בסופו של דבר יצא שעבדת 20 שעות יותר ממה שתכננת מראש, מי אמור לספוג את זה?
אז לכן תמיד כדאי להגיד ללקוח שבשערה המחיר הוא כך וכך יכול להיות יותר ויכול להיות פחות תלוי במס' שעות העובדה.
זאת דעתי ומניסיון ראיתי שזה עובד טוב
במיוחד אם בסופו של דבר המחיר ירד בגלל ששעות העובדה ירדו ואז הלקוח מרוצה!
 

סטודיו פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
תודה על ההתייחסות.
אשמח לשמוע עוד מכל מי שדיין לא הגיב...
בנוסף-
מה אתן אומרות על הקשר בין עריכה לצילום? האם הוא חובה? ללכת ללמוד צילום?
יש לי סיכוי לעבודות טובות בלי שאני מייצרת חומרים איכותיים במצלמה משלי?
 

שתיים

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תודה על ההתייחסות.
אשמח לשמוע עוד מכל מי שדיין לא הגיב...
בנוסף-
מה אתן אומרות על הקשר בין עריכה לצילום? האם הוא חובה? ללכת ללמוד צילום?
יש לי סיכוי לעבודות טובות בלי שאני מייצרת חומרים איכותיים במצלמה משלי?

את לא בהכרח חייבת לצלם בעצמך, אבל כן חייבת להבין בצילום.
אגב, הסדנה שאנחנו בע''ה נעביר בדיוק מתאימה לצורך שלך
בסדנה אנחנו ננתח את הפרוייקטים הגדולים שעשינו, ודרך זה אפשר ללמוד המוןןןן
להבין יותר את המדיה הזו ולקבל מלא טיפים מקצועיים על איך לגדול ולעשות סרטים טובים...
 

בתוכנית-מרחב אונליין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אותי למשל מאד מרתיע לעבוד עם כאלה שאין להן מושג כמה הפרויקט יעלה.
(כשאני צריכה תגבור)
אני שולחת פרטים מלאים מה מהות ההפקה והתשובה כל שעה 200-300 ש"ח
אין לנו מושג אם תגיעי ל10000 או ל20000 או ל39999
בלתי אפשרי לעבוד כך...
 

סטודיו פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
]אותי למשל מאד מרתיע לעבוד עם כאלה שאין להן מושג כמה הפרויקט יעלה.
(כשאני צריכה תגבור)
אני שולחת פרטים מלאים מה מהות ההפקה והתשובה כל שעה 200-300 ש"ח
אין לנו מושג אם תגיעי ל10000 או ל20000 או ל39999
בלתי אפשרי לעבוד כך...[/QUOTE]

אוקיי בשביל זה אני מציעה ללקוח 2 אופציות:
גלובלי
או לפי מחיר שעתי ואתה תגביל אותי במס' השעות שמתאים לך מבחינת מחיר, והתוצר בהתאם לזמן (כלומר הכסף) שהקצבת...
 

MAGNET

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מה אתן אומרות על הקשר בין עריכה לצילום? האם הוא חובה? ללכת ללמוד צילום?
לדעתי כן צריך ללמוד צילום כי בהתחלה לפני הפרויקטים הגדולים רוב העבודות הם מול אנשים פרטיים או בתי ספר ושם בד"כ הם מעדיפים מישהי אחת שתעשה את כל העבודה וזה שיש לך ידע בצילום ומצלמה מקצועית מוסיף לך לקוחות..
 

בלון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
נכון שכל המאסטריות (והמאסטרים) שפה עברו כברת דרך מלאת שבילים סלולים וכאלו שממש לא כדי להיות מה שהם היום?
ונכון אתן מכירות בעובדה שיש פה גם מתחילות?---
תוכלו אולי לשתף קצת ולתת לנו להציץ אל קורות חייכם?
מה המקום שנתן לכם הכי? אנשי מקצוע שפגשתם? טעויות שעשיתם?
והכי חשוב- איך נכנסתם לשוק?

ופליז-
התשובות שלכן/ם יכולות לסייע להרבה אנשים. תקראו ותגיבו:D
נקודה שחשובה מאוד בעריכת ווידאו, ומשום מה פחות שמים עליה דגש:
עיצוב.
מכירה מספר מקומות לא מועט שמלמדים עריכת ווידאו, ולא לומדים כלל, או נוגעים מעט מאוד בנושא העיצובי, להבדיל מעיצוב גרפי, ששם מובן לכולם שזה בסיס.
ולכן אני רואה עבודות אפטריסטיות מושקעות, שהעורכת עבדה קשה על סצנה תלת מימדית עם תאורה מחמיאה ותנועות מצלמה מדויקות, אבל הפונט, הצבעים, אפעס...
אני בשיעורי אפטר מקדישה חלק נכבד לנושא העיצובי, כי בלעדיו, הסרט יכול להיות מושקע, אבל לא יפה, ולא מקצועי.
חשוב מאוד להשתפשף בחלק העיצובי, לא חייבים לצפות דווקא בקליפים, שאותם מטבע הדברים קשה יותר להשיג למי שחסומה בחסימה טובה. אפשר לעבור על עבודות גרפיות מושקעות ותיקי עבודות טובים, ולנתח את העבודה מבחינת עיצובית.
וכמובן, כמו שרקורדיות כתבו: ביקורת עצמית, גם ובעיקר בחלק הזה,
להתבונן על כל פריים מפתח ולשאול אם הוא זורם בעין, אם אין כאן יותר מידי אלמנטים, אם יש הרמוניה בין מרכיבי העיצוב.
מומלץ מאוד בתחילת עבודה ליצור לעצמינו ערכת צבעים ולבנות סקיצה מהירה של סגנון עיצובי, מומלץ כמובן לשלוח ללקוח לאישור, כדי לא להיתקע אחרי בניית סצנה שלימה.
כשהכל בנוי ועומד לנו מהבסיס, קל יותר לזרום בקו העיצובי שהתווינו לעצמינו, ולא לגלוש בצורה לא מקצועית.
בהצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה