אגיב מידיעה מהקורה אצלנו בקהילה לגבי רישום למלבושיאם הבנתי נכון, לא הכמות של מה שמקבלים היתה שונה אלא הקריטריונים שמקנים את הזכות לקבל את המוצרים..
ואל זו טענתי, גם אם הקהילה משלמת זאת,
הרי המלאי מוגבל,
ואם בקהילה מסוימת הקריטריונים "מקלים" , לעומת שאר הנרשמים.
הרי זו הבעיה!
לצורך העניין אם להיכנס למכירה מסוימת צריך קריטריון של עד X משכורת,
מס ילדים מסוים, ונגיד קירטריון שהמשפחה לא מחזיקה ברכב,
ומגיעה ראש קהל מסוים ומסכם עם המכירה שעבור הקהילה שלו, הקירטיונים יהיו - לא כושר הסתכרות,
ורק אחזקת רכב ומס ילדים X-Y,
הרי שלשאר הנצרכים להנחה יישאר פחות!!!
כי אין לדעת כמה אותה משפחה תקנה, (היא תלך למכירה של הבגדים או הכובעים ותקנה שם עבור כל ילד עוד בגד, הרי לשאר ישאר פחות.. )
מעבר לכך, וזה הבעיה היותר קשה לעניות דעתי!
יש לקהילה מסוימת כסף? ולכן היא עשה דיל עם אותו איש שמנהל לתורם את עסקי החסד שלו?
מה עם התחושה של השאר? למה השכנה שהקריטריונים שלה קשים משל השכנה שמשתייכת לחוג המסוים לא יהיה ?
ברגע שקריטריונים הם לפי פרטים אישיים, ולא לפי השתייכות לקהילה מסוימת זה חייב לחול על כולם!!! ללא יוצא מן הכלל!
יש לקהילה כסף? לקהילה יש נתונים מדויקים על האנשים בקהילה, אם יש לכם כסף, אנא חלקו תלושים/כסף לחברי הקהילה(מבורך ביותר!!)
אל תתנו הרגשה לחסידים שהחסידות שלנו יותר מצליחה "לסחוט" דברים מאחרים.....
ומה עם קהילה שמי שאחראי עליה הוא פחות מוצלח/ חברהמן/ מכושר.
ןמה עם שאר הציבור החרדי שלא משתייך לקהילה מסוימת? ואין לו ראש קהל (כל הקהל הליטאי והספרדי?)
שהכללים תואמים לכלל אלא שחברי הקהילה לא עוברים חפירה ישרה
של שאלות הכנסה וכו אלא הכל מדווח ע"י הנהלת הקהילה
ולגבי תוספת בגדים מעבר לשני בגדים לי לא ידוע שמקבלים את זה
באופן גורף אלא רק בקרים מאד מסויימים והאישור הוא רק לאחר
שכל הזכאים באותו אזור ממימשו את זכותם