אם המדינה לא היתה מגדירה את עצמה כיהודית, שום כוח קואליציוני לא היה מוביל אותה לתקצב את הישיבות והכוללים.
טענת ש'מדינה דמוקרטית שעקרונית יש בה אזרחים שאינם מבני עמה' אינה יכולה להיקרא 'מדינתו של העם'. לפי שיטתך, גם צרפת היא לא מדינתו של העם הצרפתי, ואנגליה היא לא מדינתו של העם הבריטי, ושבדיה היא לא מדינתו של העם השבדי.
אם אכן זו שיטתך - אין לי בעיה להוסיף גם את מדינת ישראל לרשימה.
אלא שכיום, בעידן המודרני, ההבנה האוניברסלית היא שלא יתכן שאדם יגור במדינה בקביעות ולא יהיו לו בו זכויות אזרח. ולכן השבדים / האנגלים / הצרפתים נותנים זכויות אזרח לערבים המתגוררים במדינתם, ו- כן, גם מדינת ישראל עושה זאת.
אם לדעתך הדבר מפקיע את המדינה מלהיות 'מדינת לאום' - אז אין כיום 'מדינת לאום' בעולם, חוץ מצפון קוריאה.
הנאצים אף הם סברו כמוך, שגרמניה לא יכולה להיקרא 'מדינתו של העם הגרמני' כל זמן שגרים בה מאות אלפי יהודים בעלי זכויות אזרחיות. לכן הם גירשו אותם ושללו מהם את הזכויות האזרחיות. אתה סבור כמוהם?
המדינה הוקמה על ידי העם היהודי, לצורך העם היהודי, וניתנה על ידי האו"ם לעם היהודי. בהחלטת האו''ם מיום 29 בנובמבר 1947, שבשל התקבלותה קמה מדינת ישראל, נאמר במפורש שהמדינה ניתנה לעם היהודי, אך הערבים המתגוררים בשטחיה ויקבלו על עצמם את מרותה, יקבלו זכויות אזרח מלאות.
נכון הוא שאם הרוב במדינה יהפוך להיות ערבי, עלולה המדינה להפסיק להיות יהודית. לכן צריך להתנתק מכ-4 מיליון הערבים שגרים פה בין הים לירדן, שיקימו להם מדינה משל עצמם.
סופה של מדינת אפרטהייד - המפלה לרעה את תושביה הערבים - תהיה כסופה של דרום אפריקה.
אוקיי. פולמוס. יאללה.
בנוגע לצרפתים השודים האנגלים וכו' וכו', הדבר שוט מאוד, העם הצרפתי בנוגע להגדרה למי שיכת הרפובליקה הוא כל אותם האנשים שיש להם אזרחות צרפתית, כלומר ערבים בעלי אזרחות צרפתית הם אכן בני העם הצרפתי, בקשר להגדרה זו, כמו כן באנגליה או בכל מקום אחר. קבוצת אנשים המנהלת יחסי מדינה בינם לבין עצמם. לא משנה אם הם בני עם אחד במובן האתני והגזעי של המילה. כמו שארצות הברית היא תערובת מוחלטת של בני אדם מכל קצוי תבל, כל מי שמקבל אזרחות של יונייטד-סטייטס-אוף-אמריקה נהפך להיות חלק מ"העם האמריקני" (כמובן רק אם הוא תומך בנשיא שלנו לנצח - דונלד טראמפ).
גם העם היהודי אם נתכון לבעלי אזרחות של מדינת ישראל, הם כל מי שיש לו אזרחות שלה, אבל אנו, כאן, דנים כמובן רק בשאלה אם היא מדינתו של העם היהודי במובן היהודי של המילה. התקוה בהובנתי...
כתבת: "המדינה הוקמה על ידי העם היהודי, לצורך העם היהודי", נראה לי יותר טוב להתנסח כך: " המדינה הוקמה על ידי יהודים, לצורך יהודים". וכולי האי ואולי...
ולעצם הטענה, מה שנעשה ונאמר בזמנו מאוד יפה, באמת, אבל אנחנו עכשיו מתמקדים בהגדרת המדינה שלפנינו, אם זה לא עומד במבחן המציאות, תנחומינו.
ולגבי הנאמר בשולי הדברים, אני לא חושב שיש למישהו צד שמה שהתורה אומרת לנו זה להפרד מהערבים ולתת להם להקים כאן מדינה, בה בשעה שאנו מצווים להוריש את כל הגויים מארצנו הקדושה,ולהקים בה מדינה יהודית, קרי, אפילו אם תמצא לומר בשיטה דמוקרטית, אבל בלי אזרחות - שליטה - לשאינם יהודים. לגבי מגורים בלא אזרחות זה כבר נידון אחר.
לכן צריך כאן ועכשיו לשלול בחוק אזרחות מכל שאינו יהודי, לאו דוקא ערבי, גם רוסי, צרפתי צ'רקסי, דרוזי, בדואי, אריתראי, אנגלי, אמריקאי וכו', גם צפון קוריאני כמובן. ברגע שזה יקרה, המדינה תהיה מדינה יהודית, מזל טוב. מיד אחרי זה יצטרכו היהודים לטפל בבעיות הפנים שלה כמובן... אבל כל עוד יש בה אפילו אזרח שאינו יהודי אחד, או אפילו אפשרות חוקית שכזו, המדינה היא במקרה בשליטת רוב יהודי אך אין בינה לבין צרפת מאומה.