אנו פותחים בזאת בעז"ה באתגר ראשון בפורום זה. ביזמתו הברוכה של ידידנו @2u2 שהחליט להרים את הכפפה וליצור שיח מעניין בפורום הטכני שלנו...
"קריינא דאיגרתא איהו ליהוי פרוונקא", ולכן ידידנו ינהל את האתגר, יענה על השאלות, וכמובן ישפוט וידרג את הזוכים. מדובר באתגר די קשה, ונראה שיותר קשה יהיה לשפוט בין העונים. אבל ב"ה יש לנו כאן חברים מחודדים מלומדי קולמוס יודעי ספר שבוודאי ייענו לאתגר כראוי לו.
בהצלחה לכולנו!
@מוישה
להלן האתגר בניסוחו של הנ"ל:
ראוי לו לבית המדרש היושב באתרא קדישא הדין, לחדד את מושכי הקולמוס, להשחיז את לשונם, לגדל ולרומם את מעתיקי השמועה. ובשפת הפורום: הנני מתכבד להגיש בפניכם את האתגר הראשון לפורום העורכים התורניים.
אקדים, כי כתיבת תוכן, היא יציקת רעיון או תיאור, לתוך אותיות תיבות ומשפטים. כשם שאין שני נביאים מתנבאים בסגנון אחד, כך אין שני עורכים כותבים בסגנון אחד. הרהיטות, העושר הלשוני, המיקוד והסגנון יבדילו בין הכותבים השונים.
אתם בטח מכירים את זה: אתם מנסחים שוב ושוב משפט, אבל מילה סוררת נעלמת ממכם, ומפריעה לכם לבטא את הרעיון בצורה מושלמת.
באתגר זה נתמקד בסגנון; הרי אין לשון תורה כלשון בני אדם, ואין שיחתם של ראשונים כשיחתם של אחרונים, ולא כתיבת חידושי תורה ככתיבת דברי מחשבה ומוסר. לכן, עושר לשוני יועיל לעורך, לבטא בכתיבתו את הרעיון בשלמותו.
ובכן, האתגר הנוכחי הוא: ניסוח קטע בלשונו הזהב של החזון איש, כפי שהתבטא ב'אמונה ובטחון', פעמים באגרותיו ובמקומות נוספים. ננסה את כוחנו בשימוש באוצר מילים נרחב מכפי שהורגלנו. כראוי נבחר לאתגר קטע מעניינא דיומא - ננסח בסגנון זה את קושיית הב"י מדוע ישנם שמונה ימי חנוכה ולא שבעה. תוכלו לבחור כרצונכם את אחד ממאות התירוצים שנאמרו, וכמובן לנסחו באותו סגנון.
כללי האתגר בקצרה:
· לנסח את שאילתו של הב"י במספר ימי החנוכה.
· לנסח תשובה כלשהי לשאלה הנ"ל.
· בכל אלו יש להתנסח קרוב ככל האפשר ללשונו של החזון איש.
האתגר יינעל עם נר ראשון של חנוכה, אור לכ"ה כסליו.
באשכול זה יש להציג תוצר מוגמר. דיונים ניתן לקיים בנספח כאן.
"קריינא דאיגרתא איהו ליהוי פרוונקא", ולכן ידידנו ינהל את האתגר, יענה על השאלות, וכמובן ישפוט וידרג את הזוכים. מדובר באתגר די קשה, ונראה שיותר קשה יהיה לשפוט בין העונים. אבל ב"ה יש לנו כאן חברים מחודדים מלומדי קולמוס יודעי ספר שבוודאי ייענו לאתגר כראוי לו.
בהצלחה לכולנו!
@מוישה
להלן האתגר בניסוחו של הנ"ל:
ראוי לו לבית המדרש היושב באתרא קדישא הדין, לחדד את מושכי הקולמוס, להשחיז את לשונם, לגדל ולרומם את מעתיקי השמועה. ובשפת הפורום: הנני מתכבד להגיש בפניכם את האתגר הראשון לפורום העורכים התורניים.
אקדים, כי כתיבת תוכן, היא יציקת רעיון או תיאור, לתוך אותיות תיבות ומשפטים. כשם שאין שני נביאים מתנבאים בסגנון אחד, כך אין שני עורכים כותבים בסגנון אחד. הרהיטות, העושר הלשוני, המיקוד והסגנון יבדילו בין הכותבים השונים.
אתם בטח מכירים את זה: אתם מנסחים שוב ושוב משפט, אבל מילה סוררת נעלמת ממכם, ומפריעה לכם לבטא את הרעיון בצורה מושלמת.
באתגר זה נתמקד בסגנון; הרי אין לשון תורה כלשון בני אדם, ואין שיחתם של ראשונים כשיחתם של אחרונים, ולא כתיבת חידושי תורה ככתיבת דברי מחשבה ומוסר. לכן, עושר לשוני יועיל לעורך, לבטא בכתיבתו את הרעיון בשלמותו.
ובכן, האתגר הנוכחי הוא: ניסוח קטע בלשונו הזהב של החזון איש, כפי שהתבטא ב'אמונה ובטחון', פעמים באגרותיו ובמקומות נוספים. ננסה את כוחנו בשימוש באוצר מילים נרחב מכפי שהורגלנו. כראוי נבחר לאתגר קטע מעניינא דיומא - ננסח בסגנון זה את קושיית הב"י מדוע ישנם שמונה ימי חנוכה ולא שבעה. תוכלו לבחור כרצונכם את אחד ממאות התירוצים שנאמרו, וכמובן לנסחו באותו סגנון.
כללי האתגר בקצרה:
· לנסח את שאילתו של הב"י במספר ימי החנוכה.
· לנסח תשובה כלשהי לשאלה הנ"ל.
· בכל אלו יש להתנסח קרוב ככל האפשר ללשונו של החזון איש.
האתגר יינעל עם נר ראשון של חנוכה, אור לכ"ה כסליו.
באשכול זה יש להציג תוצר מוגמר. דיונים ניתן לקיים בנספח כאן.