באשכול חיסכון לכל ילד
כתבתי כך:
אתה מדבר על האיגרות משה לגבי מניות: באבן העזר חלק א' סימן ז.
ואני התכוונתי גם לאיגרות משה לגבי אג"ח קונצרני: ביורה דעה חלק ב סימן סד.
תעיין גם במה שכתב ביורה דעה.
אם כן הרב משה פיינשטיין התיר לקנות מניות ללא שום הסתייגות.
אמנם בכשרות 'גלאט הון' מבינים שר' משה פיינשטיין התיר קניית מניות רק כאשר אחד מבעלי המניות מחזיק ברוב המניות.
ב'תשואה כהלכה' לא מסכימים על ההבנה הזאת.
וכן הרב משה פיינשטיין התיר רכישת אג"ח קונצרני
שהם הלוואה בריבית לחברה בע"מ.
יש לציין שמכיון שיש אפשרות שהלווה יפסיד את הקרן (כגון בפשיטת רגל)
לדעת כל הפוסקים אג"ח קונצרני בלי היתר עיסקא זהו איסור דרבנן ולא דאורייתא.
ולכן באופן שיש עוד סיבה להקל הרבה פוסקים סמכו על הרב משה פיינשטיין והקילו.
כמובן, שפרוג זה לא בית מדרש אך מכיון שנשאלתי עניתי.
יש לשים לב שיש סברות רבות שנשמעות מהכשרויות השונות ולא כתבתי מהם.
אפשר לעיין בקבצים שהעלתי כאן באשכול.
כתבתי כך:
אך @5360 הגיב על דברי:מי שנוהג כר' משה פיינשטיין, לא צריך כשרות.
אכן @5360 אתה צודק.לא מדיוק על נושא מניות כן אבל הבעיות כשיש ריבית אג"ח בלי היתר עיסקא ממש לא!
אתה מדבר על האיגרות משה לגבי מניות: באבן העזר חלק א' סימן ז.
ואני התכוונתי גם לאיגרות משה לגבי אג"ח קונצרני: ביורה דעה חלק ב סימן סד.
תעיין גם במה שכתב ביורה דעה.
אם כן הרב משה פיינשטיין התיר לקנות מניות ללא שום הסתייגות.
אמנם בכשרות 'גלאט הון' מבינים שר' משה פיינשטיין התיר קניית מניות רק כאשר אחד מבעלי המניות מחזיק ברוב המניות.
ב'תשואה כהלכה' לא מסכימים על ההבנה הזאת.
וכן הרב משה פיינשטיין התיר רכישת אג"ח קונצרני
שהם הלוואה בריבית לחברה בע"מ.
יש לציין שמכיון שיש אפשרות שהלווה יפסיד את הקרן (כגון בפשיטת רגל)
לדעת כל הפוסקים אג"ח קונצרני בלי היתר עיסקא זהו איסור דרבנן ולא דאורייתא.
ולכן באופן שיש עוד סיבה להקל הרבה פוסקים סמכו על הרב משה פיינשטיין והקילו.
כמובן, שפרוג זה לא בית מדרש אך מכיון שנשאלתי עניתי.
יש לשים לב שיש סברות רבות שנשמעות מהכשרויות השונות ולא כתבתי מהם.
אפשר לעיין בקבצים שהעלתי כאן באשכול.