דרוש מידע אשכול התורים הנחוץ והמבוקש למשרד הפנים - רשות האוכלוסין וההגירה>>>

רייזי בירנבוים

קופילוביץ לשעבר, מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
רשת ב׳: רשות האוכלוסין וההגירה ביטלה כ-5,000 תורים למשרד הפנים שנקבעו ע״י בוטים. ברשות קוראים לציבור לא לשלם עבור שירות זה.
איפה התורים האלה? למה לא רואים אותם פנויים באתר?
 

א חסידישער איד

משתמש פעיל

משרד הפנים מאשר: כך האקרים 'חטפו' אלפי תורים בתמורה ל-500$ לכל תור • צפו​

במשרד הפנים מאשרים היום פרסום של אזרח מלפני כשבוע, על קבוצת האקרים ש'חטפה' אלפי תורים ברשות האוכלוסין וההגירה, ומוכרת כל תור ב-500$ • "הפעילות נוטרה, הרשות פינתה מעל 5,000 תורים לרשות הציבור"

פגיעה בכיס האזרחים, באמצעות עושק: לפני כשבוע פרסם אזרח ישראלי בשם 'דין מוריאל', סרטון שמראה כיצד האקרים גונבים את התורים במשרד הפנים ואחר כך מוכרים אותם בעוד מאות שקלים. היום (חמישי) התייחסו לכך לראשונה במשרד הפנים, והודו כי הבעיה אכן מוכרת להם אך הם מטפלים בה וכבר הצליחו לסנן אלפי תורים שנתפסו על ידי ההאקרים.

"אם תנסו לתפוס תור באתר של משרד הפנים תראו שאין תורים, מכיוון שכולם נתפסו על ידי חבורה של דוברי רוסית, שמוכרים אותם ברשת החברתית", סיפר אותו אזרח. הוא הראה את הקבוצה של האקרים, עם כ-9,000 חברים, "הם מראים לך 'שתראו, אנחנו קבענו את כל התורים'. כשכתבתי לאדמין (לעומד מאחורי הקבוצה) שאני רוצה לקבוע תורים, הוא אמר לי שזה יעלה לי 500 דולר".


האזרח זעם: "אנחנו מדינת חוק, אנחנו מדינת הייטק. איך זה יכול לקרות לנו?", וסיים עם פנייה לרשויות החוק בבקשה שיטפלו בנושא. מאז פרסום הסרטון התעוררה סערה ברשת, כאשר התברר שאזרחים רבים סובלים מהבעיה. אחת מהן, עולה חדשה מרוסיה, סיפרה שעוד לפני העלייה לישראל סיפרו לה שבמידה ותרצה לקבוע תור להוצאת דרכון ישראלי במשרד הפנים – תצטרך לשלם מאות שקלים.

מרשות האוכלוסין וההגירה, משרד הפנים, נמסר היום: "בעקבות הפרסומים מהשבוע האחרון על מכירת תורים, רשות האוכלוסין מבהירה – הרשות זיהתה את הסוגיה כבר לפני מספר שבועות ובעקבות כך, נוטרו מספרי טלפון אליהם שויכו עשרות תורים והתורים נמחקו. בפעולה זו, פינתה הרשות מעל 5,000 תורים לרשות הציבור. אנו ממשיכים לפעול לניטור המספרים ולטפל בנושא עד שימוגר".


הסרטון שפרסם האזרח, דין מוריאל


 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איפה התורים האלה? למה לא רואים אותם פנויים באתר?

אכן איפה הם התורים?????????
מנכ"ל רשות האוכלוסין אייל סיסו התייחס הבוקר (חמישי) לחשיפת מכירת התורים לחידוש דרכונים. בריאיון לכאן רשת ב הוא עדכן כי לפני החג בוטלו כ-5,000 תורים שהוזמנו על פי החשד על ידי בוטים מתוך מטרה למכור אותם.

עוד אמר סיסו: "אני קורא לכולם לא לשלם כסף עבור תורים. נכנסנו חזק מאוד לעניין, עושים מאמץ לדאוג לטפל בו". הוא סיפר כי אין לו אינדיקציה בכמה נמכרים התורים, אך מדובר במחיר של בין 200 ל-500 שקלים.
לדבריו. "למדתי מעובדים על התופעה. שהם ראו איך התורים נתפסים תוך דקות. זיהינו מספרים שתופסים אותם. אתה רואה מספר אחד שהוזמנו ממנו 110 תורים, או יותר מ-60. מחקנו כ-5,000 תורים לפני החג".
"אם תנסה היום, כנראה שלא תמצא תור לחודשים הקרובים. אם תנסה ביום ראשון תמצא לימים-חודשים הקרובים, כי ככה עובדת המערכת", הסביר סיסו. "כשמסתכלים על המספרים הגדולים, תופעת המכירה לא מאוד גדולה".
 

א.ש!

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג

א חסידישער איד

משתמש פעיל
אני גם צריך דחוף לדרכון ראשון לתינוק
והסבירו לי באשכול אחר שאפשר לעשות דרכון זמני ואז לא צריך תור
 

א חסידישער איד

משתמש פעיל
תראו פה
 

אלכסנדריה

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אני כבר תקופה ארוכה לא הצלחתי לקבוע תור...
ברגע שאני אראה שיש תורים אני אעדכן כאן
באמת??
כבר אין תורים שמתעדכנים על הבוקר??
כי אני ממש בונה על תור שבוע הבא, יש לי טסט ואבדה לי התעודת זהות...
זה סיכון לחכות?
אני מתלבטת אם לבטל את הטסט...
 

א.ש!

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
באמת??
כבר אין תורים שמתעדכנים על הבוקר??
כי אני ממש בונה על תור שבוע הבא, יש לי טסט ואבדה לי התעודת זהות...
זה סיכון לחכות?
אני מתלבטת אם לבטל את הטסט...
יש אבל קשה מאוד לתפוס, זה תורים בודדים והרבה מנסים לתפוס.
אבל -
"אם תנסה היום, כנראה שלא תמצא תור לחודשים הקרובים. אם תנסה ביום ראשון תמצא לימים-חודשים הקרובים, כי ככה עובדת המערכת", הסביר סיסו.
 

אדם קדמון

משתמש פעיל
תראו פה
אני צריכה בשביל לעשות ויזה לתינוק אנחנו עושים אזרחות.
דרכון זמני גם טוב???
בעבר היה איזה אתר שכל הזמן התעדכן שם תורים אז עזר לי מאוד וכה קבעתי תורים. מדובר על לפני כמה חודשים.
עדיין קיים?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה