דרוש מידע אשכול הלייזר הגדול \(@^0^@)/ הכניסה לבעלי משקפיים בלבד!

**דשי**

משתמש פעיל
כן, לגמרי
הגיוני ונורמלי
רק אחרי חודש רואים טוב

ומדויק רק אחרי שלוש חודשים
 

רינה דיצה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יש מצב שחודש אחרי PRK עדין הראיה לא הכי טובה?
מסתדר מצוין, מזהה ורואה אבל למשל פוחד עדין לנהוג.
יש זמנים עם ראיה חדה מאד ויש הרבה יותר מטושטש.
הגיוני?
 

Chani!

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
בטוחה ששאלו כבר, אבל מנסה את מזלי...
יש פה מישהו שעשה לייזר עם מספר מעל עשר והוא מרוצה לגמרי?
בלי כל מיני תופעות לוואי.

תודה!
 

לאה ב.ט.

משתמש רשום
קראתי את כל השירשור מהתחלה..
ומה שהבנתי יש כמה רופאים מומלצים:
לוינגר (האבא)
אורית בכר (אסותא)
סלומון (הדסה)
ויש עוד אחד ששמעתי עליו הרבה - דר אופר דפנא (אסותא)

איך יודעים במי לבחור???
 

רבקה מם

משתמש צעיר
D I G I T A L
שלום
אשמח למידע יש לי מספר גבוה מאוד לפני כ-4 שנים הייתי אצל לוינגר לבדיקה
והוא אמר לי שבגלל שישי לי קרנית דקה הוא לא ממליץ לי לעשות ליזר אלא השתלת עדשה
שאלות:
1. האם משהו השתנה היום? יש טכנולוגיה חדשה?
2. יש רופאים שגורסים אחרת?
3. מישהי עשתה ניתוח השתלת עדשה?
 

loving music

משתמש מקצוען
המלצות/דיס על ניר סורקין או יואב נחום מאסותא אופטיק, יש?
 

אורית אזבן

משתמש חדש
שלום לכל המומחים והחכמים (אין חכם כבעל הניסיון) אנא הבו לי עצה . אני נמצא עכשיו לאחר בדיקת התאמה בשני המכונים , גם בעין טל אצל פרופ' סלומון וגם באסותא (פעמיים..) ובשניהם נמצאתי מתאים לניתוח ה PRK .
כשבאתי לערוך השוואה ולהחליט מי מבינם יזכה להעלות את 'האור' ..שמתי לב לשוני מהותי מאוד שלא נותן לי מנוח .
באסותא הניתוח נקרא TRANS PRK שמשמעותו היא כך - מכיוון שלפני שהלייזר משייף את הקרנית בעצמה (הלא היא ה'סטרומה') צריך להסיר את השכבה שמגינה עליה , כלומר השכבה הכי חיצונית ממש פני העין , שנקראת 'אפיתל', ישנם כמה שיטות איך להסיר אותה , עד לפני תקופה השיטה הרווחת הייתה הנחת טבעת הדוקה למשך 10 שניות על העין ולתוכה מזליפים אלכוהול בשיעור של 20% הממיס את האפיתל ומאפשר ללייזר לשייף את הסטרומה .
השיטה השנייה והכביכול יותר מתקדמת היא שמכונת הלייזר בעצמה היא זאת שעושה את שני התהליכים , כלומר ישנו לייזר שמסיר את האפיתל ומיד לאחר מכן נכנס לפעולה לייזר שונה שמשייף את הקרנית . השיטה הראשונה נקראת LASEK והשניה נקראת TRANS PRK בעין טל הדסה משתמשים בשיטה הראשונה ובאסותא בשנייה . אני חייב לציין שהתרשמתי מהמקצועיות וההקפדה של עין טל הדסה יותר מאשר באסותא ולפיכך כשנכנסתי בסוף תהליך הבדיקה לפרופסור סלומון לא התאפקתי ושאלתי איך יכול להיות שדווקא אתם ממשיכים לנתח בשיטה 'המיושנת' שכוללת מגע מכני בעין ? הוא הסביר לי משהו הגיוני שגרם לי להפסיק את התהליך ולחפש תשובה .
ההסבר היה כך - בדיוק כמו שעובי הקרנית משתנה מאדם לאדם , כך גם עובי שכבת האפיתל . הלייזר שמכונה TRANS PRK אשר איתו משתמשים באסותא מתוכנת על הורדה קבועה של 50 מיקרון מכל אדם ! מכיוון שזוהי שכבת האפיתל הממוצעת בין בני האדם . אין אפשרות לדיוק מותאם אישית לכל אדם , המכונה פועלת לפי הנתונים שהוזנו מראש , ואין להם אפשרות או שאינם רוצים למדוד לכל אדם את עובי האפיתל האישי שלו . מה שאין כן בשיטת ה LASEK שבו הדסה משתמשים , האלכוהול מטבעו יכול להמיס רק את שכבת האפיתל שעליו הוא מונח בתוך הטבעת , לא פחות ולא יותר ! לפיכך זה הרבה יותר מדויק ומונע מראש סיבוכים וחוסר דיוק בתוצאות . כששאלתי את אסותא מה הם אומרים על החסרון הזה בשיטה שלהם , לא קיבלתי תשובה מניחה את הדעת . (הייתה אחת שאמרה לי שהרופא רואה אם ירד כל האפיתל ואם לא אז הוא מוריד בעצמו עם ספוגית מיוחדת , אז שאלתי הפוך.. ואם הלייזר הוריד יותר מידי כי האפיתל הספציפי הזה היה פחות מ-50 מיקרון ...? לא היה תשובה . מה גם שאחר כך אמר לי הרופא באסותא שאין בכלל דבר כזה להוריד עם ספוגית שאריות אפיתל... בקיצור לא קיבלתי תשובה .
תשאלו , אז למה שלא אסגור אצל סלומון בהדסה וזהו זה ? אז קודם כל בגלל הסיפור שלו עם החרדים...וגם בגלל שהדגל של אסותא זה היתרון שאין מגע מכני בעין בכלל . גם פחות כואב וגם פחות מפחיד...
בהסתכלות שלי זה הבדל דרמטי , מכיוון שלאחר שעברתי על כל השרשור הזה קראתי על כל כך הרבה שלא מרוצים ומי מדבר על ההחלמה, שלכאורה למה יש כזה הבדל בין אחד לשני , עכשיו אני חושב אולי זה מאוד משנה חוסר הדיוק הזה , ומשליך ישירות הן על משך וכאב ההחלמה והן על התוצאות .
ניסיתי לשאול באיזה פורום של דוקטורים מדופלמים ופטרו אותי בקש .
אשמח לתשובה !
שלום
ראשית אהבתי מאוד איך ניתחת את הדברים בצורה מאוד מקיפה ומעמיקה, מעניין אותי מאוד לקבל פרטים האם ביצעת את הניתוח ואצל מי? תודה מראש
 

נעמה CPA

משתמש מקצוען
שאלה- משקפי שמש אחרי הניתוח זה חובה או רק אם יש צורך?
אני אחרי ניתוח בלי סינוורים בכלל ב"ה, באם זה בעיה ללכת בלי משקפי שמש??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה