אשכול החידות, לחידוד גולשי הפורום---

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בעל צפון
מִקְדָּשִׁי נשאר מגילולי המצרים
"בעל צפון" הובא כנראה ממסופוטמיה. שלושה ק"מ צפונית לאוגרית היה לו מקדש מרכזי
[עולם התנ''ך- שמות]


QUOTE="חגי פאהן, post: 5227396, member: 23486"]ולא נעשו בי שפטים ושיבורים[/QUOTE]

כתוב: ובכל אלוהי מצרים אעשה שפטים''- חוץ מבעל צפון שנשאר על עומדו.

כי לא נקבר בתוכי מלך ושרים
קברו שם כסף וזהב אך לא אנשים.

בין מגדול ובין הים, ושם היה גדולתן של מצרים, שם היה תפארתם, שם היה מקום מרומם של מצרים, שם כנס יוסף את הכסף ואת הזהב, שנאמר וילקט יוסף את כל הכסף וגו'. לפני בעל צפון, בעל צפון נשתייר מכל היראות שלהן, נכחו תחנו על הים בשביל לפתות לבן של מצרים להטעותם שהוא הציל את עצמו, ועליו הוא אומר משגיא לגוים ויאבדם וגו'. (בשלח פרשה א)
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

יישר כח!! קיבלתי תשובה בפרטי גם מסופי12 ב-16:40, ומה שחיסר זה השלים זה.
נכתב ע"י סופי12 בפרטי:
ובכן, זה כנראה קשור לבעל צפון. הוא נשאר מכל אלוהי מצרים, כדי להטעותן, שיאמרו קשה יראתן. (רש"י)

בעל צפון -בין מגדול ובין הים, ושם היה גדולתן של מצרים, שם היה תפארתם, שם היה מקום מרומם של מצרים, שם כנס יוסף את הכסף ואת הזהב, שנאמר וילקט יוסף את כל הכסף וגו'. (הקשר לפרשת וישב...)

הכינוי של יוסף "צפנת פענח" קשור לאלים של בעל צפון וזכרו השתמר בכתובות בפירמידות.
וזה הקשר לפרשת השבוע מקץ:
"וַיִּקְרָא פַרְעֹה שֵׁם יוֹסֵף צָפְנַת פַּעְנֵחַ וַיִּתֶּן לוֹ אֶת אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֹן לְאִשָּׁה וַיֵּצֵא יוֹסֵף עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם."

נעשה סדר:

מִקְדָּשִׁי נשאר מגילולי המצרים - "לפני בעל צפון. הוא נשאר מכל אלהי מצרים". (רש"י שמות יג ב)
ולא נעשו בי שפטים ושיבורים - "אע"פ שכתוב ובכל אלהי מצרים אעשה שפטים, הוא נשאר". (עיקר שפתי חכמים שם)
כי לא נקבר בתוכי מלך ושרים - בעל צפון זוהה ע"י איש ירא שמים אחד שקראתי את ספרו, כמקדש "סופד" או משהו כזה. המקדש הזה נבנה לכהן ששמו היה אמחתפ, ואחר מותו הואלל. הבחור טוען שפוטיפר היה אמחתפ, והרי יוסף נשא את בתו ולכן אחר מותו קיבל הוא את תפקיד "כהן און", ואת השם "אמחתפ". "ויישם בארון במצרים". (ע"ע "אל נא תקברני במצרים" - רש"י כותב: "שלא יעשוני מצרים עבודת אלילים". נמצית למד שיוסף, שנקבר במצרים, והציל אותם משנות הרעב, אך טבעי שיעבדוהו). וכאן החידוש: מקדש "בעל צפון" נבנה עבור יוסף, הוא צפנת!!! ולמה אם כן הוא לא נהרס יחד עם כל אלהי מצרים? כי יוסף לא באמת היה קבור שם!
אלא נלקח לעיר בין שני הרים - שכם, שבין הר גריזים והר עיבל: "וְאֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף אֲשֶׁר הֶעֱלוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם, קָבְרוּ בִשְׁכֶם, בְּחֶלְקַת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר קָנָה יַעֲקֹב מֵאֵת בְּנֵי-חֲמוֹר, אֲבִי-שְׁכֶם, בְּמֵאָה קְשִׂיטָה" (ספר יהושע)

בסוף לא היה צורך בעוד רמז. אבל בשביל הפרוטוקול:
שמי מעט כשם צדיק כתרים
אשר ניתן לו ממלך יאורים
 
נערך לאחרונה ב:

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
מִקְדָּשִׁי נשאר מגילולי המצרים - "לפני בעל צפון. הוא נשאר מכל אלהי מצרים". (רש"י שמות יג ב)

סיבכתם עם המילה 'מקדש'.
הייתם כותבים: ע''ז והחידה הייתה נהירה יותר.
[בנימה אישית: הרגשתי לא בנוח עם המילה הזו. הקונוטציה שלה מקבילה למקדשים של הודו
וטיבט. לדעתי, הייתם צריכים לשנות את המילה כמו להבדיל בין תפילה לתיפלה]
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
סיבכתם עם המילה 'מקדש'.
הייתם כותבים: ע''ז והחידה הייתה נהירה יותר.
[בנימה אישית: הרגשתי לא בנוח עם המילה הזו. הקונוטציה שלה מקבילה למקדשים של הודו
וטיבט. לדעתי, הייתם צריכים לשנות את המילה כמו להבדיל בין תפילה לתיפלה]
אבל זו בדיוק הקונוטציה הנכונה... מקדש ע"ז. בכל אופן, קיבלתי. ובאמת חיפשתי מילה אחרת, אבל לא כ"כ הסתדר.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חידה נוספת, מאמין שהיא תהיה קלה במיוחד.

מִימִינִי זְעֵיר, מִשְׂמֹאלִי כָּפוּל שְׁמוֹנָה
נָעוּץ סוֹפִי בִּתְחִילָתִי, וְעוֹד שְׁלוֹשָׁה בְּעֵת וּבְעוֹנָה
תִּשְׁעַת מֻכְפָּלִים, שׁוֹרֵר הַמְּשׁוֹרֵר בִּנְעִימָה
עַל הַגְּאוּלָה הָעֲתִידָה, תִּשָּׁמַע הָרִנָּה
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@סופי12 קלעה לתשובה הנכונה בהודעה פרטית כעת.
נחכה לנימוקיה, ולשאר החברים...
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חידה נוספת, מאמין שהיא תהיה קלה במיוחד.

מִימִינִי זְעֵיר, מִשְׂמֹאלִי כָּפוּל שְׁמוֹנָה
נָעוּץ סוֹפִי בִּתְחִילָתִי, וְעוֹד שְׁלוֹשָׁה בְּעֵת וּבְעוֹנָה
תִּשְׁעַת מֻכְפָּלִים, שׁוֹרֵר הַמְּשׁוֹרֵר בִּנְעִימָה
עַל הַגְּאוּלָה הָעֲתִידָה, תִּשָּׁמַע הָרִנָּה

מה שעולה לי ברגע זה [לא התעמקתי]
זה מזמור קיח בתהלים.
 
נערך לאחרונה ב:

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
טוב, בקצרה:
מימיני זעיר- מזמור קיז הוא קטן
ומשמאלי כפול שמונה- קיט כפולות שמונה פסוקים בכל קטע
נעוץ סופי בתחילתי- הפסוק האחרון מופיע גם בהתחלה הפסוק הודו לה' כי טוב..
עוד שלושה- הפסוק כי לעולם חסדו מופיע עוד שלש פעמים.
תשעת מכפלים- תשע פעמים אומרים את המשפטים פעמיים. [אודך כי עניתני וכו..]
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תשובה נכונה
@סופי12 [בפרטי]
ו @שריונה

פרק קיח בתהילים
מימין פרק קיז 2 פסוקים
משמאל פרק קיט 176 פסוקים שהם 22*8
סופי בתחילתי - הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו
3 כפולים - כי לעולם חסדו חוזר עוד 3 פעמים
בהלל חוזרים על 9 פסוקים פעמיים, החל מי 'אודך כי עניתני'


זה מזמור קיח בתהלים.
מימיני זעיר- מזמור קיז הוא קטן
ומשמאלי כפול שמונה- קיט כפולות שמונה פסוקים בכל קטע
נעוץ סופי בתחילתי- הפסוק האחרון מופיע גם בהתחלה הפסוק הודו לה' כי טוב..
עוד שלושה- הפסוק כי לעולם חסדו מופיע עוד שלש פעמים.
תשעת מכפלים- תשע פעמים אומרים את המשפטים פעמיים. [אודך כי עניתני וכו..]

קלעתם השערה.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
חידה מגדול
וזהו רמז מראשון

נֶכֶס נִכְסָף / לִשְׁבִיעִי נוֹסָף
מִגְּדוֹל וּכְבַר לֵבָב / רוּחַ וְנֶפֶשׁ שָׁם יַחְדָּו
וְכָל חָפֵץ בּוֹ, מְעַטְּרוֹ / וּלְאַמְתַּחְתּוֹ מְשַׁיְּכוֹ
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נלך לפי סדר:

@סופי12

גביע
נֶכֶס נִכְסָף

גביע כסף, יקר ערך

או:
נֶכֶס נִכְסָף

לזכות בגביע בתחרות

לִשְׁבִיעִי נוֹסָף

נועד לקידוש של שבת

מִגְּדוֹל וּכְבַר לֵבָב

המנורה היתה בצד דרום במקדש והיא מסמלת את חכמת התורה

רוּחַ וְנֶפֶשׁ שָׁם יַחְדָּו

הגביעים במנורה

וְכָל חָפֵץ בּוֹ, מְעַטְּרוֹ

נוי מצווה, גביע יפה לקידוש

וּלְאַמְתַּחְתּוֹ מְשַׁיְּכוֹ

הגביע שיוסף החביא באמתחתו של בנימין

- פרוט יפה.
שורה שניה בכיוון נכון.
אבל התשובה לא נכונה.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה