בטחוני ארבעה נרצחים ומספר פצועים • פיגוע קשה בכניסה לירושלים

מצב
הנושא נעול.

----------

משתמש מקצוען
כוחות הביטחון מיפו לקראת איטום את בתיהם של שני המחבלים מצור באהר שביצעו את הפיגוע הרצחני בירושלים אתמול. 8 מבני משפחת המחבלים נעצרו לחקירה ונבדק הקשר שלהם לפיגוע, 4 מהם נכלאו.
 

M:D

מקצועית!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

י"כ

משתמש מקצוען

בכיר בעירייה התריע בפני גורמי הביטחון לפני הפיגוע בירושלים​

לאחר חשיפת חיסולו של מוחמד חמאדה, בכיר חמאס ברצועה, תושבי שכונת צור באהר, ממנה הגיעו המחבלים שביצעו את הפיגוע בכניסה לירושלים, התריעו על פיגוע נקמה שמתקרב | סגן ראש העיר קיבל את ההתרעה והעביר אותה המידע לגורמי הביטחון​

פלסטינים תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים התריעו מפני פיגוע נקמה שייצא מהכפר בעקבות חיסולו בשבוע שעבר בעזה של מוחמד חמאדה, דמות מפתח של ארגון חמאס כך מדווח אליאור לוי ב'כאן 11'.
חמאדה הוא תושב שכונת צור באהר לשעבר שישב בכלא הישראלי, שוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה. בשנים האחרונות הוא משמש כדובר חמאס לענייני ירושלים והיה קול דומיננטי במהלך ההסלמות סביב מסגד אל-אקצא ובימי מבצע שומר החומות. הפיגוע בבוקר יום חמישי בוצע על ידי מוראד נימר, איש חמאס מובהק שישב בכלא הישראלי במשך עשר שנים ושוחרר בשנת 2020.
מקורות בכפר אמרו ל'כאן' כי ההתרעה הועברה לסגן ראש העיר ירושלים אריה קינג. קינג אישר כי העביר את האזהרות לגורמי הביטחון הרלוונטיים.
המקורות אמרו גם כי המחבל מוראד נימר היה אחד מחבריו הקרובים ביותר של חמאדה מילדות. הם התפללו באותו המסגד ולמדו באותן מסגרות דת. אחרי שחרורו של מוראד מהכלא, הוא נותר בקשר הדוק עם חמאדה שהתגורר כאמור ברצועת עזה. כמה ימים לאחר שחוסל חמאדה יצא נימר, חברו הטוב, לבצע את הפיגוע הקטלני יחד עם אחיו הצעיר.​
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
משה, אביו של יובל קסטלמן - האזרח שחיסל את המחבלים מהפיגוע בי-ם ונורה למוות על ידי חיילי צה״ל, ל׳ויינט׳: “אף אחד לא דיבר איתנו עדיין פורמאלית. אנחנו נרצה לדעת בדיוק מה קרה, רואים שהוא מסתער על המחבלים ומנטרל אותם ופתאום יורים עליו, שיבדקו את זה עד תום ויסיקו את המסקנות”.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
'קול חי': חתנה של הסופרת אסתר טוקר, שנפצעה אמש קשה בפיגוע בירושלים, מעדכן כי בחסדי שמיים חל שיפור במצבה. "הורידו לה קצת את ההרדמה ואת ההנשמה, היא מתקשרת בכן ולא עם הראש. להודות ולהתפלל", לדבריו. התפללו לרפואת אסתר גיטל בת סימה.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
לירן תמרי: הירי ביובל קסטלמן ז״ל שחיסל את המחבלים בירושלים: במצ״ח הוחלט לזמן את החייל היורה לחקירה תחת אזהרה בימים הקרובים. בנוסף, נשקו האישי יוחרם לצורך עריכת בדיקות בליסטיות .
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוסי אלי: פרטים חדשים ומזעזעים מהירי לכיוון יובל קסטלמן בפיגוע בכניסה לירושלים: לפי חשד המשטרה, הירי לכיוונו התבצע על ידי חייל אחד, שלמרות שצעקו לו מספר אנשים לא לירות, כולל חייל שהשתתף בנטרול עם העורך דין. הוא ירה כמה וכמה כדורים לכיוונו של יובל. בהתחלה הירי פגע בלסת, דבר שמנע ממנו להמשיך לצעוק. החייל מסיירת גולני טיפל בפצועים ולפי עדותו, צעק לכיוון החייל שיחדול ירי, אך הוא ירה וירה, וגם פגע בכלי רכב של אזרחים במקום. במצ״ח מתכננים לזמנו לחקירה באזהרה.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אביו של יובל קסטלמן ז"ל, שנורה למוות בטעות ע"י חיילים, תוקף ב׳גל״צ׳: "אף גורם רשמי לא דיבר איתנו. גילינו במקרה שיש חפצים שלו שצריך לאסוף מימ"ר ירושלים. אמרו לנו שכנראה הוא מאושפז בבי"ח, וגם אז לא ידעו לומר לנו איפה, מצאנו אותו בסוף במצב אנוש נילחם על חייו"

עוד מאביו של יובל קסטלמן ז"ל ב׳גל״צ׳: "הוא היה גיבור, האירוע כבר הסתיים ואז פתאום הוא הבין שיורים עליו, הוא עשה כל מה שצריך כדי שיזהו שהוא לא מחבל ועדיין ירו. מי שעשה את זה ביצע הוצאה להורג, פשוט רצח. איך אפשר לחשוב שהוא מחבל? זה לא נתפס"
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
תמונה מצמררת! עו״ד יובל קסטלמן ז"ל זורק את ארנקו כדי שיבדקו שהוא יהודי, אבל זה לא עזר לו, הגיבור שנטרל את המחבלים, נורה למוות למרות שניסה לאותת שהוא יהודי
unnamed - 2023-12-03T145614.228.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
רק להבנת האירוע:
החייל היורה - גיבור שרץ אל תוך האש להלחם במחבלים.
אני בטוח שהוא לא התכוון להרוג אף יהודי. הוא רצה להגן על יהודים ולהרוג מחבלים רוצחים.
היה דו"צ. אירוע חמור מאוד, שצריך להחקר, ואם הייתה רשלנות - שהרשלן יענש (בתוך סערת קרב הרבה פעמים עלולים לקרות דברים שבמצב שקול לא היו קורים, וזה לא בהכרח רשלנות. בשביל למנוע מצב דומה, בעיקרון יש נוהל שמי שחושב כוע מצחיה, למרות שהוא על אזרחי, לא יורים בו עד שמבינים במאה אחוז שהוא המחבל. רק שזה נוהל לא מאוד מוכר וגם לא כל האזרחים החמושים מסתובבים עם כובע.) אגב, זה לא משנה עם בדו"צ נהרג אזרח, או חייל, או שבסוף אין הרוגים - האירוע הוא באותה רמת חומרה, כי הכשל הוא אותו כשל.

אבל כאן החייל הוא דתי. והנהרג חילוני. וזה משרת אינטרסים פוליטיים של כמה אנשים.
הריקוד על הדם של התקשורת והשמאל - ריקוד על הדם בצורה הכי פשוטה שיש - מבחיל, ואסור לנו לשתף איתו פעולה.
סיון רהב- מאיר:
מי נטרל את המחבלים? אזרח חמוש בנשק מבן גביר
מי הרג את האזרח? *נשק צהל"י*
מי אשם? בן גביר.
המחשה מדוייקת.
ניצול אירוע נוראי לצרכים פוליטיים קטנוניים.
 

שוהם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אבי מימרן: "בפיגוע בירושלים נרצחו נציגי הציבור הספרדי, הליטאי והחסידי. קריאה מצמררת להתאחד".
מצמרר לגמרי, והלוואי שהם יהיו הקורבנות האחרונים לתזכר אותנו כל פעם מחדש...:cry:
 

אדריכלית בליגה אחרת

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ירושלים: כעת בניחום אבלים אצל הדיין הגר״א וסרמן הי״ד: חבר מועצת חכמי התורה הגר״ר אלבז, הרה״צ רבי אהרון מרדכי רוקח בנו של האדמו״ר מבעלזא, ראש עירית ירושלים משה ליאון וח״כ אברהם בצלאל.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
יוסי אלי:
1. יובל קסטלמן ירה כדור אחד לעבר המחבלים וככל הנראה, הביא לנטרולו של מחבל שליד הנהג. (במחסנית היה חסר כדור אחד) יחד איתו ירה גם ר׳ לוחם סדיר מסיירת גולני וגם אביעד פריג׳ה. לוחם סיירת גולני ככל הנראה , מצליח לנטרל את המחבל השני, פריג׳ה יורה, ולפי החקירה, כדורים שלו גם כן שותפים בסיוע של נטרול המחבלים, אך פוצעים את לוחם סיירת גולני.

2. זה לא נכון לומר שהמשטרה נפנפה את הנתיחה שלאחר המוות. אחרי בדיקת ct בבית החולים, התברר כי בגופתו של קסטלמן יש ארבע פגיעות, כולן עם פצעי כניסה ויציאה, ואין כדורים בגופו (פצע אחד מנתז). מה שייתר את הצורך בביצוע נתיחה לאחר המוות.

3. החלק הבעייתי באירוע הוא אחרי נטרול המחבלים ואחרי שהזירה הפכה לקרה בלי ירי: אמנם קסטלמן נפצע פצע קל במהלך הנטרול כשהתקרב לרכב, הוא עשה הכל נכון: הוא התרחק מהרכב, ירד על ברכיו, והתחנן על חייו, אך זה לא סייע לו, שכן פריג׳ה החליט לירות לכיוונו שלוש יריות קטלניות שסיימו את חייו. לכן החקירה נפתחה ולכן נדרש גם צורך לעצור את פריג׳ה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה