אפשרויות תעסוקה בעריכה התורנית וגובה המשכורת

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תוכלו אולי לומר בבירור על איזה פרוייקט?
עוז והדר יכולים לפטר אותך מאיזה פרוייקט בלי למצמץ, בלי לומר לך שיש פרוייקטים אחרים שדרושים בהם עורכים.
רק אם באים אליהם בבירור לגבי פרוייקט ספציפי, יתכן שיהיה עם מי לדבר.

פרויקט ספציפי.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מוזר. נשמע לי פרוטקציונר.

ממש לא.

הענין הוא שהם מוציאים ספרים שונים ולא תמיד מוצאים את האנשים המתאימים לפי "מבחן ההתאמה" שלהם.
יתכן וזו הסיבה שבפרויקטים מסויימים הם משלמים יותר.
 

Penguin

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
בספרי חסידות ודרוש זה הסטנדרט שלהם.


אבל, כמובן שיש הרבה פחות אברכים שמעוניינים לעסוק בתחום.
עבודה ללא סיפוק בהשוואה למתיבתא שעל אף מגרעותיה (והם משתפרים ללא הרף) העורכים והמבקרים יוצאים עם שטייגן רציני, בצורה שאין כמעט במכונים אחרים. (אלא באנצ"ת וכדו' שכמעט ואין אפשרות להשתלב שם).
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ננסה לעשות קצת סדר, יחד אתכם: 'עוז והדר' זה לא מכון בודד עם מזכירה על מחשב יחיד. זה מפעל ענק של מאות או אלפי אנשים. יש ירושלים, בית שמש, חו"ל ועוד כמה שלוחות פרטיות, כלומר אנשים שקיבלו פרויקטים לנהל והם אלו שצריכים לגבש מדיניות לגבי העריכה, לגייס תורמים ולנהל את כל העריכה. אני אישית עבדתי מול כשלושה או ארבעה גופים נפרדים לגמרי שלא יודעים אחד על השני. יש גם היררכיה מאוד מסועפת. לכן לא שייך להקיש מפרויקט לרעהו.
מה שכן נכון, זה שבעבודות הכלליות והגדולות שלהם הם מעסיקים כל אחד שרוצה ומראה רצינות תמורת משכורת מינימום של $10 לשעה. מכאן אגש לגוף הנושא.

אם אתה עורך מתחיל, תחכה בסבלנות. תקח על עצמך גם דברים זולים ולא הכי נחמדים, תלמד את הכללים, תכיר את השוק. תמצה את עצמך שם ותתקדם הלאה אט אט. אני לא מדבר על לדחות עבודות גדולות, אלא לא להתייאש מכך שלא פנו אליך לדברים גדולים. תתחיל עם המכונים הפשוטים יותר, שיש שרואים בהם 'בית דפוס' ולא 'מכון' [ותרשו לי להישאר ניטרלי], כמו המאו"ר, זכרון אהרן וכמובן עוז והדר.
במקביל תחפש, פשוט תחפש בלי להפסיק, פה ושם מתפרסמות מודעות דרושים של עורכים, תשלח הודעה לכל אחד, יכירו אותך אנשים, אם לא ילך בזה, יבוא פתאום ממקום אחר. תרחיב את המעגל שיודע עליך.
גם בעוז והדר כאמור יש אינספור אפשרויות. המשכורת שציינתי לעיל היא ברירת המחדל שם, אבל יש פרויקטים כמו שו"ע מתיבתא שהתמחור הוא לפי דף שו"ע וכן בפרויקטים דומים, שעובד מהיר יכול להגיע גם להכנסה של פי שניים. אגב, אני עובד היום כפרילנס לאחד הפרויקטים שלהם והתמחור נעשה על ידי, ומאחר שאני עובד במהירות אני מגיע לסכומים וכו'.
סוף הכבוד לבוא, מתקדמים ומתקדמים ובסוף מקבלים ליד פרויקטים גדולים יותר, מקבלים הזדמנויות לעבודות שאתה יכול לקבוע להן את המחיר. יש מכונים איכותיים יותר, מכון ירושלים, אנצ"ת, ועוד כהנה.

לגבי השאלה האם לעבוד כשכיר או כעצמאי, לדעתי כדאי לשלב את שניהם, מי שיכול. זו שאלה של אופי, אבל לדעתי אנשים רבים קל להם יותר לחלק את היום לכמה עבודות. כדאי שיהיה חלק כשכיר בשביל הביטחון והקביעות, כי כעצמאי אפשר פתאום להיקלע ל'חור' של כמה שבועות שאפשר לאכול בהם את הכובע. מצד שני חשוב גם לקחת עבודות כעצמאי עם חוזה משלך, כי כסף זה גם דבר חשוב...

אשמח לשמוע עוד גם מנסיונכם ומידיעתכם על הנעשה במכונים פנימה.
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מעניין אותי התחום הזה.
איך מתחילים לעבוד עם אנשים פרטיים?
והאם יש בזה סיפוק, כשבסופו של דבר יוצא ספר לא כל כך מוכר, ובקושי מזכירים אותך בתודות, אם בכלל?
אין בזה כללים, ראה בהודעתו המפורטת של @מרא דאתרא לעיל.
אני באופן אישי התחלתי ממודעה צנועה שפורסמה ב'מבשר ואומר' ומשם זה המשיך מפה לאוזן, וב"ה יש עבודה.
לענין הסיפוק - אני באופן אישי שואב סיפוק מלהביא הביתה פרנסה ברווח. עדיף לי להשקיע בספר לא מוכר של איזה רב נידח במרחבי הפרא של אמריקה ולקבל תשלום הוגן, מאשר להשקיע את אותן שעות באחד הפרוייקטים של עוז והדר בעבור משכורת רעב, ובלבד ששמי יוזכר בשורה אחת בין עוד עשרים עורכים ומבקרים.
 

יעקובון

משתמש חדש
עריכה תורנית
בעוז והדר ידוע לי על 3 מסלולים שעכשיו בלבד עובדים עליהם ובכל אחד צורת התשלום היא אחרת 1. על השו"ע שזה שעתי 2. על הרמב"ם שם התשלום לפי פרק ובסה"כ בסביבות ה10 דולר לשעה 3. על תוס' המבואר שלפי הספק ויכול להגיע לסכומים יפים תלוי בקצב העבודה.
 

יעקובון

משתמש חדש
עריכה תורנית
זו עבודה מסודרת. ויש עורכים שזה שווה להם.



בעוז והדר יש הרבה פרויקטים, ברמות תשלום שונות ובלי קשר לניסיון.

--
יש גם את מכון זכרון אהרון, שהתשלום לשעה יוצא גבוה יותר. (מחיר גלובלי, בדרך כלל) אבל צורת התשלומים שם לא מתאימה לכל אחד. (משלמים הכל ויפה אבל מידי פעם. לא צפוי...)

--
ואם אתם מכירים מקומות נוספים וזמינים, שמשלמים יותר, נשמח לשמוע.
איך אפשר להגיע למכונים המוזכרים לעיל.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ואחרי תקופה, כשהתרומות לפרוייקט יחזרו - יקראו לך בחזרה?

ייתכן מאוד שהשהיית הפרויקט שימשה רק כתירוץ לסיום עבודתך. לא כן?
מדובר על פרויקט שלם שנעצר. לא עורך מסוים. הוא כבר חזר לעבוד. אבל החשש תמיד קיים.
 

צפור

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בעוז והדר ידוע לי על 3 מסלולים שעכשיו בלבד עובדים עליהם ובכל אחד צורת התשלום היא אחרת 1. על השו"ע שזה שעתי 2. על הרמב"ם שם התשלום לפי פרק ובסה"כ בסביבות ה10 דולר לשעה 3. על תוס' המבואר שלפי הספק ויכול להגיע לסכומים יפים תלוי בקצב העבודה.
על הטור לא עובדים?
כלומר, האם יכול להיות שלא שילמו לעורכי הטור (-ללא שעידכנו אותם) מכיון שהפסיקו לעבוד על זה?
האם יש לך מידע מבוסס בעניין?
תודה מראש!
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
על הטור לא עובדים?
כלומר, האם יכול להיות שלא שילמו לעורכי הטור (-ללא שעידכנו אותם) מכיון שהפסיקו לעבוד על זה?
האם יש לך מידע מבוסס בעניין?
תודה מראש!
לא. אין כזה דבר לא לשלם בלי שעדכנו. יכול להיות שדחו את התשלום מעט.
בדקת שלא שילמו היום?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בעוז והדר ידוע לי על 3 מסלולים שעכשיו בלבד עובדים עליהם ובכל אחד צורת התשלום היא אחרת 1. על השו"ע שזה שעתי 2. על הרמב"ם שם התשלום לפי פרק ובסה"כ בסביבות ה10 דולר לשעה 3. על תוס' המבואר שלפי הספק ויכול להגיע לסכומים יפים תלוי בקצב העבודה.
בכל אחד מהפרוייקטים שמעתי על צורות תשלום אחרות. אם אתה מגיע מבחוץ, אתה מקבל כמו מתחיל. יש לפי שעות [10$] ויש לפי עמודים, אבל אם אתה מגיע מבפנים, משלמים יותר.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
על הטור לא עובדים?
כלומר, האם יכול להיות שלא שילמו לעורכי הטור (-ללא שעידכנו אותם) מכיון שהפסיקו לעבוד על זה?
האם יש לך מידע מבוסס בעניין?
תודה מראש!
על הטור זה מחולק.
באורח חיים עובדים על הטור במקביל לשו"ע. כלומר, מקבלים סעיף או סימן, שצריך לעבוד בו גם על הטור ונושאי כליו.
בחושן משפט אלו מדורים שונים. טור לחוד ושו"ע לחוד.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תתחיל עם המכונים הפשוטים יותר, שיש שרואים בהם 'בית דפוס' ולא 'מכון' [ותרשו לי להישאר ניטרלי], כמו המאו"ר, זכרון אהרן וכמובן עוז והדר.
אני מוחה על ההשוואה בין זכרון אהרן, שאינו ראוי לשם 'מכון', לבין המאור ועוז והדר.
 

צפור

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לא. אין כזה דבר לא לשלם בלי שעדכנו. יכול להיות שדחו את התשלום מעט.
בדקת שלא שילמו היום?
הייתי אמור לקבל הודעת מייל מהם שנכנסה ה'מלגה'.
אמנם קיבלתי עדכון שיש עיכוב בתשלום ברוב התחומים של 'עוז והדר' (חוץ מהפרוייקטים הקשורים ל'אור לישרים'), ובכולם לא נכנסה עדיין מילגת חודש 5 למנינם.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
באורח חיים עובדים על הטור במקביל לשו"ע. כלומר, מקבלים סעיף או סימן, שצריך לעבוד בו גם על הטור ונושאי כליו.
על חלק אורח חיים לא ניתן לעבוד גם על הטור וגם על השו"ע.
על הטור עובדים בסניף בית שמש, על השו"ע עובדים בסניף ירושלים.
ואין סנכרון בין שני הסניפים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
על חלק אורח חיים לא ניתן לעבוד גם על הטור וגם על השו"ע.
על הטור עובדים בסניף בית שמש, על השו"ע עובדים בסניף ירושלים.
ואין סנכרון בין שני הסניפים.
אתה מדבר מנסיון? אם כן, כנראה שמשהו השתנה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מניסיון.
אין חפיפה (ציוני עמודי הטור) בין מהדורות הטור והשו"ע.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בשו"ע מכון ירושלים ציוני המ"מ לטור חופפים לטור שירת דבורה.
היה מצופה שבשו"ע עוז והדר ציוני המ"מ לטור יחפפו לטור עוז והדר. ולא כך הם פני הדברים.

אלא אם כן הם עושים במקביל 2 מהדורות שו"ע.
ויש לי סיבות לחשוב כך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה