אני חייבת את עזרתכן- עבודת נשים

מצב
הנושא נעול.

מתכנתת+

משתמש מקצוען
הבל הבלים.
העולם מתנהג בדרך כלל על פי הטבע, ועינינו הרואות שיש הלימה מוחלטת בין ההשתדלות לבין הפרנסה.
זה לא מוכרח להיות, אבל ככה זה בדרך כלל.
3 אמירות נכונות:
העולם מתנהל בדרך הטבע כדי שתהיה בחירה לאדם,
אין קשר בין ההשתדלות לתוצאה,
והשתדלות חייבים לעשות.
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הבל הבלים.
העולם מתנהג בדרך כלל על פי הטבע, ועינינו הרואות שיש הלימה מוחלטת בין ההשתדלות לבין הפרנסה.
זה לא מוכרח להיות, אבל ככה זה בדרך כלל.
בעיני זה כפירה. אני אפילו לא עונה
אני לא מכירה אנשים בדור שלנו בדרגה הזאת
ראשית - אני מכירה.
לא בהכרות אישית, אבל הסיפורים כמו על הרב וויס שניהל את כל המוסדות בעירו, והיספורים עליו מרטיטים
ובלי קשר הוא ציווה אותנו בחובת ההשתדלות "בזעת אפך תאכל לחם"
זה לא צווי. זה גזרה!!!
וההשתדלות זה לפי רמת האמונה! ולכן אמרתי בהודעה הראשונה שלי -
עדיף ללמוד אמונה ובטחון מאשר לקחת עוד עבודה בערב.
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
3 אמירות נכונות באמת האחוזים:
העולם מתנהל בדרך הטבע,
אין קשר בין ההשתדלות לתוצאה,
והשתדלות חייבים לעשות.
בדורות הקודמים יהודים גדולי עולם קמו בבוקר והלכו לעמל יומם
הם עסקו אפילו במקצועות לא הכי מכובדים..
אז הם היו קטני אמונה ?
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
בעיני זה כפירה. אני אפילו לא עונה

ראשית - אני מכירה.
לא בהכרות אישית, אבל הסיפורים כמו על הרב וויס שניהל את כל המוסדות בעירו, והיספורים עליו מרטיטים

זה לא צווי. זה גזרה!!!
וההשתדלות זה לפי רמת האמונה! ולכן אמרתי בהודעה הראשונה שלי -
עדיף ללמוד אמונה ובטחון מאשר לקחת עוד עבודה בערב.
לא מכירה את הסיפורים על הרב וויס אבל יכול להיות שמבחינתו עשה את מרב ההשתדלות והקב"ה עשה לו ניסים להחזיק את המוסדות
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
בדורות הקודמים יהודים גדולי עולם קמו בבוקר והלכו לעמל יומם
הם עסקו אפילו במקצועות לא הכי מכובדים..
אז הם היו קטני אמונה ?
בדיוק כמו שכתבת, השתדלות חייבים לעשות!
היהודים גדולי עולם האלו יודעים שהם עושים את חובת ההשתדלות שלהם והולכים לעבוד
והפרנסה משמיים
חלילה מלהתנער מאחריות של ההשתדלות
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
אגב,
כל הדיבורים הללו מזכירים לי את הסיפור:

אישה אלמנה שמעה בלילה קולות מפתח הבית.
היא קמה בפחד ושמעה פסיעות וחיטוטי ארונות.
היא נעלה את החדר שלה באימה
ושמעה את דלת הבית נפתחת ונסגרת, בבוקר היא יצאה מהחדר
וראתה בפתח הבית על הרצפה קופסא עם כל הכסף והתכשיטים. הגנב אסף הכל ומסיבה
לא ידועה השאיר הכל על הרצפה.

האישה הלכה לרב העיר (זהו סיפור אמיתי עם מקורות. מיד אברר את שמו כדי לתת את האמינות הראויה לסיפור)
וביקשה ממנו להתחתן כי היא חוששת להיות לבד.
הרב הציע לה אדם חשוב והזוג נישא למזל טוב.
ביום אחרי החתונה הבעל הטרי הלך בביתו החדש והראה לאשתו, הנה כאן ארון התכשיטים שלך,
כאן הויטרנה וכאן הכספת. לשאלתה מהיכן הוא יודע פרטים מדוייקם על הבית שלהם
הוא סיפר לה שהוא היה הגנב. הוא היה זה שפרץ לביתה באותו הלילה.

האישה נבהלה ושאלה אותו למה הוא עשה זאת, ואם עשה - מדוע הוא השאיר את השלל בסוף?
אמר לה שפחז עליו יצרו בגלל קושי העניות והוא נכנס לבית שלה. אחרי שהוא אסף הכל
הוא אמר לעצמו, אם אני לוקח את הכסף הזה - משמע שהוא נועד להיות שלי.
אני מעדיף לקבל אותו בדרך הישר.

והנה, אמר לאשתו בחיוך. קיבלתי אותו.
סיפור יפה, מרגש
קוראים לזה ''סיפורי פוגי''
 

שלג קל

משתמש מקצוען
אגב,
כל הדיבורים הללו מזכירים לי את הסיפור:

אישה אלמנה שמעה בלילה קולות מפתח הבית.
היא קמה בפחד ושמעה פסיעות וחיטוטי ארונות.
היא נעלה את החדר שלה באימה
ושמעה את דלת הבית נפתחת ונסגרת, בבוקר היא יצאה מהחדר
וראתה בפתח הבית על הרצפה קופסא עם כל הכסף והתכשיטים. הגנב אסף הכל ומסיבה
לא ידועה השאיר הכל על הרצפה.

האישה הלכה לרב העיר (זהו סיפור אמיתי עם מקורות. מיד אברר את שמו כדי לתת את האמינות הראויה לסיפור)
וביקשה ממנו להתחתן כי היא חוששת להיות לבד.
הרב הציע לה אדם חשוב והזוג נישא למזל טוב.
ביום אחרי החתונה הבעל הטרי הלך בביתו החדש והראה לאשתו, הנה כאן ארון התכשיטים שלך,
כאן הויטרנה וכאן הכספת. לשאלתה מהיכן הוא יודע פרטים מדוייקם על הבית שלהם
הוא סיפר לה שהוא היה הגנב. הוא היה זה שפרץ לביתה באותו הלילה.

האישה נבהלה ושאלה אותו למה הוא עשה זאת, ואם עשה - מדוע הוא השאיר את השלל בסוף?
אמר לה שפחז עליו יצרו בגלל קושי העניות והוא נכנס לבית שלה. אחרי שהוא אסף הכל
הוא אמר לעצמו, אם אני לוקח את הכסף הזה - משמע שהוא נועד להיות שלי.
אני מעדיף לקבל אותו בדרך הישר.

והנה, אמר לאשתו בחיוך. קיבלתי אותו.
יש סיפור דומה כמדומני מהבן איש חי אולי
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
יש סיפור דומה כמדומני מהבן איש חי אולי
צריך להבין שיש 2 ענינים :
1 מה שנגזר על אדם בראש השנה זה מה שהוא יקבל בכול מקרה.
2 אדם חייב לעשות את מרב ההשתדלות מבחינתו להביא פרנסה הביתה
והאמונה זה להאמין שלא 2 מביא את 1.
 

עפולה

משתמש מקצוען
העולם מתנהל בדרך הטבע כדי שתהיה בחירה לאדם,
אין קשר בין ההשתדלות לתוצאה,
אם העולם מתנהג [בדרך כלל] ע"פ דרך הטבע, בהכרח שיש קשר בין ההשתדלות לתוצאה.
אחרת היינו צריכים לראות שרופאים בכירים וסייעת פשוטה מרויחים אותו דבר..
 

בואו נעצב את זה ביחד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צריך להבין שיש 2 ענינים :
1 מה שנגזר על אדם בראש השנה זה מה שהוא יקבל בכול מקרה.
2 אדם חייב לעשות את מרב ההשתדלות מבחינתו להביא פרנסה הביתה
והאמונה זה להאמין שלא 2 מביא את 1.

זה מדויק להפליא.
השאלה היחידה שנשארה היא - מהי השתדלות.
והתשובה (לפי חובת הלבבות) שההשתדלות היא לפי רמת האמונה.
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
זה מדויק להפליא.
השאלה היחידה שנשארה היא - מהי השתדלות.
והתשובה (לפי חובת הלבבות) שההשתדלות היא לפי רמת האמונה.
וכך הגדיר רבינו בעל חובות הלבבות (שער הבטחון פרק ד) את חובת ההשתדלות מצד אחד, וחיוב האמונה כי הפרנסה באה ממסב הסיבות ולא מהסיבות עצמן מצד שני, וז"ל: "האדם אע"פ שקצו ומדת ימיו קשורים בגזרת הבורא יתברך, יש על האדם להתגלגל לסיבות החיים במאכל ובמשתה ומלבוש ובמעון כפי צרכו, ולא יניח את זה על האלהים, שיאמר: אם קדם בגזרת הבורא שאחיה, ישאיר נפשי בגופי מבלי מזון כל ימי חיי, ולא אטרח בבקשת הטרף ועמלו. וכמו שאמרנו בחיים ובמות, כן נאמר בחיוב תביעת סבות הבריאות והמזון והמלבוש והדירה, והמדות הטובות, ולהרחיק שכנגדם עם ברור אמונתו.

כי הסיבות אין מועילות אותו בזה כלום, אלא בגזירת הבורא יתברך, כאשר יש לבעל האדמה לחרוש אותה ולנקותה מן הקוצים ולזרעה ולהשקותה, אם יזדמנו לו מים, ויבטח על הבורא ית` להפרותה ולשמרה מן הפגעים, ותרבה תבואתה ויברך אותה הבורא, ואין ראוי לו להניח האדמה מבלי עבודה וזריעה בבטחונו על גזרת הבורא, שתצמיח האדמה בלתי זרע שקדם לו. וכן בעלי המלאכה והסחורה והשכירות מצווין לחזר על הטרף בהם עם הבטחון באלהים, כי הטרף בידו ורשותו, ושהוא ערב בו לאדם ומשלימו לו באיזו סיבה שירצה, ואל יחשב, כי הסבה תועילהו או תזיקהו מאומה. ואם יבא לו טרפו על פנים מאופני הסיבות, אשר התעסק בהם, ראוי לו, שלא יבטח על הסיבה ההיא וישמח בה ויוסיף להחזיק בה ויטה לבו אליה, כי יחלש בטחונו באלהיו.

אך אין ראוי לו לחשב, כי תועילנו יותר ממה שקדם בדעת הבורא, ואל ישמח בהדבקו בה וסבובו עליה, אך יודה להבורא, אשר הטריפו אחר יגיעתו ולא שם עמלו וטרחו לריק, כמ"ש: יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך", עד כאן לשונו. הבחינה האמיתי בנקודת הביטחון באמונתו, מתבטאת בסיפור שהביא מרן החזון איש בספרו אמונה ובטחון: "מה שאנו רואים בחיים, ראובן איש מוסרי וזימרת הבטחון על דל שפתיו, תמיד מגנה את רוב ההשתדלות, ומתעב את הרדיפה אחר פרנסה, ואמנם הוא איש מצליח, ובחנותו לא יחסר לו לקוחות ואיננו זקוק לרב השתדלות, אמנם אוהב הוא את הבטחון כי הלא גם הבטחון מראה לו פנים שוחקות:

והנה נפתענו פתאום לראות את ראובן הבוטח מתלחש עם נעריו ואנשי עצתו איך להפר עצת רעהו, האומר לפתוח חנות כמותו, והוא מלא עצב מזה, ובהיות תחלתו רק בסתר לבו ומתבייש לגלות הדבר, פן יהיה לחרפה בעיני מכיריו, הולך ומאבד גם מדת הבושה בסופו, ומתחיל בהשתדלויות גלויות להניא מחשבת רעהו, ולאט לאט הולך ומתקדם בדרך עקלתון, ומדת הבושה תמס תהלך מקרב לבבו, ועושה בגלוי מעשים נבזים ופעולות שפלות לעין כל חי, והתחרות שבינו ובין רעהו מתפרסמת תכלית הפרסום ונעשה לשיחת הימים, ולא ידע הכלם, ובודה טעמים ונמוקים אשר בשקר יסודם כדי להצדיק את מעשיו, עוד מתחכם להוסיף ביאורים חדשים לבקרים, שכל מה שמתחרה נגד רעהו הוא לשם שמים וע"פ תורת המוסר, ומשלה את עצמו להאמין כן.​
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
הבל הבלים.
העולם מתנהג בדרך כלל על פי הטבע, ועינינו הרואות שיש הלימה מוחלטת בין ההשתדלות לבין הפרנסה.
זה לא מוכרח להיות, אבל ככה זה בדרך כלל.
הקב"ה דואג שנראה כאילו יש הלימה מוחלטת בין ההשתדלות לפרנסה
כדי שהעולם יתנהל בדרך הטבע שתהיה בחירה לאדם
אבל האמונה היא להאמין שאין קשר בין ההשתדלות לפרנסה
אלא למשל אדם שנגזר עליו להרויח הרבה הקב"ה מזמן לו עבודה שמרויחים בה הרבה
או שהקב"ה מכניס לו לראש לעבוד הרבה
לא יודעת את דרכי הקב"ה :)
אבל זה הרעיון...
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
אם העולם מתנהג [בדרך כלל] ע"פ דרך הטבע, בהכרח שיש קשר בין ההשתדלות לתוצאה.
אחרת היינו צריכים לראות שרופאים בכירים וסייעת פשוטה מרויחים אותו דבר..
אבל זה ככה, אמונה זה לא דבר קל.. :)
דרך הטבע זה נקרא שד' שולח את מה שנגזר על האדם לקבל בדרך הגיונית
לא שהמקצוע מביא את הפרנסה...
הקב"ה בוחר גם את מי לגלגל לכול תפקיד לפי כמה שנגזר עליו להרויח כדי שיהיה באמת בדרך הטבע...
חובת הלבבות כותב כפי שהבאתי : וכך הגדיר רבינו בעל חובות הלבבות (שער הבטחון פרק ד) את חובת ההשתדלות מצד אחד, וחיוב האמונה כי הפרנסה באה ממסב הסיבות ולא מהסיבות עצמן מצד שני,
זה לא שלי...
 

MOM

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל זה ככה, אמונה זה לא דבר קל.. :)
דרך הטבע זה נקרא שד' שולח את מה שנגזר על האדם לקבל בדרך הגיונית
לא שהמקצוע מביא את הפרנסה...
הקב"ה בוחר גם את מי לגלגל לכול תפקיד לפי כמה שנגזר עליו להרויח כדי שיהיה באמת בדרך הטבע...
חובת הלבבות כותב כפי שהבאתי : וכך הגדיר רבינו בעל חובות הלבבות (שער הבטחון פרק ד) את חובת ההשתדלות מצד אחד, וחיוב האמונה כי הפרנסה באה ממסב הסיבות ולא מהסיבות עצמן מצד שני,
זה לא שלי...
אני כותב מהרגשה לא מידיעה שמן הסתם זה לא כולל את מי שבוחר לדפוק את ראשו בקיר ולהתעלם מהמציאות וכמו הציטוט שלעיל
כי הסיבות אין מועילות אותו בזה כלום, אלא בגזירת הבורא יתברך, כאשר יש לבעל האדמה לחרוש אותה ולנקותה מן הקוצים ולזרעה ולהשקותה, אם יזדמנו לו מים, ויבטח על הבורא ית` להפרותה ולשמרה מן הפגעים, ותרבה תבואתה ויברך אותה הבורא, ואין ראוי לו להניח האדמה מבלי עבודה וזריעה בבטחונו על גזרת הבורא, שתצמיח האדמה בלתי זרע שקדם לו. וכן בעלי המלאכה והסחורה והשכירות מצווין לחזר על הטרף בהם עם הבטחון באלהים, כי הטרף בידו ורשותו, ושהוא ערב בו לאדם ומשלימו לו באיזו סיבה שירצה, ואל יחשב, כי הסבה תועילהו או תזיקהו מאומה. ואם יבא לו טרפו על פנים מאופני הסיבות, אשר התעסק בהם, ראוי לו, שלא יבטח על הסיבה ההיא וישמח בה ויוסיף להחזיק בה ויטה לבו אליה, כי יחלש בטחונו באלהיו.​
והרחבתי לעיל בנוגע להשמצות השקריות על ההייטק כדי לעזור לאלה שנמצאים בעמדת ההחלטה להמנע מלדפוק את ראשם בקיר.
חשוב לי להדגיש את זה שוב כי מהעמודים הראשונים של הנושא הזה מתקבל הרושם שבכלל לא מרויחים בהייטק שום דבר אלא רק כופרים בה' ובתורתו והעיקר להאמין ואפשר להתעצל ולעבוד במה שרוצים וכן הלאה על זה הדרך.
 

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
להגדיר פה את הרוב המוחלט של הגולשים כאנשים רודפי בצע ללא יראת שמיים קצת מעידה על הכותבת בעצמה..
כמה דברים:
א. לא הגדרתי את הפורום הזה אנשים רודפי בצע ללא יראת שמים, ממש לא. כתבתי בפרוש שיש בפורום הרבה שמחשיבים את הכסף יותר מדי, וציינתי במפורש שיהיו הרבה תגובות של נשים צדיקות- לא יודעת איך אפשר לקרוא לזה "להכליל את כולם". וללא יראת שמים ודאי שלא כתבתי.

ב. "מעידה על הכותבת עצמה", מה את באה לומר בזה? שאני רודפת בצע וללא יראת שמים? תודה, אני בוכה עכשיו תודה על המחמאה.

ג. הכוונה שלי בשורות הראשונות של ההודעה היתה לומר שאולי היה כדאי לשואלת להתייעץ עם עוד נשים צדיקות ושמרניות, כדי לא לקבל הרבה מהתגובות שנכתבו כאן. כאלו שמאשימות אותה שלא למדה הייטק, שמזלזלות בזה שהבעל לומד, כאלו ששכחו כבר שהשתדלות זה התפקיד והפרנסה מהקב"ה.

ילד לא צריך לחיות בחסר ובמסכנות.
מסכימה איתך. לא ראיתי שמישהו אמר אחרת. מכירה מקרוב אין ספור מקרים של בנות שגדלו בבתים עם עוני נורא ותנאים קשים, זה נורא ואני לא חושבת שמותר להורה לגדל ילד בצורה כזאת בכוונה, ולגרום לילדים חסכים וקשיים נפשיים (ואפילו שיצחקו עליהם בכיתה שהנעליים שלהם קרועות).
מה שכן יוכלו לספר הרבה מאוד אברכים שה' נותן להם ברכה מיוחדת, ושפע מיוחד. ממש לא כל משפחות האברכים חיים בעוני. ויותר מזה, בימים כמו היום גם שתי משכורות יכולות לא להספיק, ה' הוא זן ומפרנס והוא קובע אם אנשים יעבדו הרבה או מעט וכמה כסף יהיה להם.
 

הודו לד'

משתמש פעיל
סיפור נחמד מספר על אדם שנפל מספינה אל הים.
עצם את עיניו ואמר להקב"ה:
"ריבונו של עולם סומך אני ובוטח עליך שתושיע אותי"
שלחו מן הספינה גלגל הצלה
אבל האדם סירב לאחוז בו- והמשיך לקרא לה' שיצילו.
שלחו לו מסוק ששלשל אליו חבל, צעקו אליו שיחזיק בו
אבל האדם סירב והמשיך בקריאתו אל ה'

לאחר שטבע בא אל הקב"ה בטרוניה-
"הרי אני סמכתי עליך בכל ליבי שתציליני, למה טבעתי?"
ענה לו הקב"ה - "שלחתי לך גלגל הצלה ולא תפסת בו,
הבאתי מסוק בשביל להציל אותך, וסרבת לשלוח יד ע"מ לתפוס בו
מה עוד רצית שאעשה?"
 

MOM

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ג. הכוונה שלי בשורות הראשונות של ההודעה היתה לומר שאולי היה כדאי לשואלת להתייעץ עם עוד נשים צדיקות ושמרניות, כדי לא לקבל הרבה מהתגובות שנכתבו כאן. כאלו שמאשימות אותה שלא למדה הייטק, שמזלזלות בזה שהבעל לומד, כאלו ששכחו כבר שהשתדלות זה התפקיד והפרנסה מהקב"ה.
אפשר גם לקרוא את התגובות האחרונות ולהבין שחוץ מדיבורים על אמונה שבאים מהשקפה לא נכונה אפשר לעשות צעד משמעותי כי זה מה שה' באמת רוצה. (אין כוונתי לתגובה הספציפית הזאת אלא לתגובות האחרות ששללו את האופציה הזאת מכל וכל).
אף אחד לא בא להאשים. אבל אולי באמת המקום שבו השואלת נמצאת הוא לא המיטבי עבורה.
ויותר מלשאול נשים צדקניות ראוי לשאול רב צדיק שבקיא בנושא אמונה ובטחון ואומר את רצון ה' והוא ידע לומר לה מה המקום המיטבי בעבורה.
וכפי שפרטתי לעיל, בהרבה מהמקרים זה רק עוזר יותר לבעל ללמוד...
 

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אפשר גם לקרוא את התגובות האחרונות ולהבין שחוץ מדיבורים על אמונה שבאים מהשקפה לא נכונה אפשר לעשות צעד משמעותי כי זה מה שה' באמת רוצה.
אני מסכימה עם רוב מה שכתבת. אני חושבת שבכל מקום אפשר לשאול שאלה ולקבל תשובות לכאן ולכאן (ואני לא אמרתי שאין מקום ללימודים או להשתדלות אחרת, ממש לא) .
אבל לקרוא תגובות שמחלישות קצת את האמונה זה חבל. בטח לשמוע תגובות שאומרות שחבל שלא עשתה כך וכך בעבר... זה לא נותן חיזוק לאף אחד.
 

MOM

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני מסכימה עם רוב מה שכתבת. אני חושבת שבכל מקום אפשר לשאול שאלה ולקבל תשובות לכאן ולכאן (ואני לא אמרתי שאין מקום ללימודים או להשתדלות אחרת, ממש לא) .
אבל לקרוא תגובות שמחלישות קצת את האמונה זה חבל. בטח לשמוע תגובות שאומרות שחבל שלא עשתה כך וכך בעבר... זה לא נותן חיזוק לאף אחד.
הבעיה היא שכל תגובה שמנסה להביא שוב את דברי החובות הלבבות המצוטטים לעיל שמומחשות היטב במשל
סיפור נחמד מספר על אדם שנפל מספינה אל הים.
עצם את עיניו ואמר להקב"ה:
"ריבונו של עולם סומך אני ובוטח עליך שתושיע אותי"
שלחו מן הספינה גלגל הצלה
אבל האדם סירב לאחוז בו- והמשיך לקרא לה' שיצילו.
שלחו לו מסוק ששלשל אליו חבל, צעקו אליו שיחזיק בו
אבל האדם סירב והמשיך בקריאתו אל ה'

לאחר שטבע בא אל הקב"ה בטרוניה-
"הרי אני סמכתי עליך בכל ליבי שתציליני, למה טבעתי?"
ענה לו הקב"ה - "שלחתי לך גלגל הצלה ולא תפסת בו,
הבאתי מסוק בשביל להציל אותך, וסרבת לשלוח יד ע"מ לתפוס בו
מה עוד רצית שאעשה?"
נראות לחלק מהאנשים כדבר לא נכון וככפירה.
אין ספק שלהצטער על העבר בגשמיות זה טעות. בכל תחום. רק ברוחניות קיימת תשובה.
אבל כן אפשר להפיק לקחים ולהשתפר.
אין טעם לבצע את אותה פעולה עם נתונים זהים ולצפות לתוצאה שונה. (לא זוכר את המקור לאמרה הזאת)
 

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
ה׳ עוזר למי שעוזר לעצמו
כשהגבתי על התגובה הזו אמאלה- לא התכוונתי לזלזל חלילה, אלא לומר שהניסוח לא מדויק - לפני שרואים את המשך התשובה זה נשמע שאתה אומר שהכל תלוי באדם עצמו. אני מסכימה כמובן עם זה שחייבים לעשות השתדלות כמו שכתבת.
מצטערת אם התנסחתי בצורה פוגעת
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה