אנא עזרו לי מה לעשות :(

3632

משתמש צעיר
נכתב ע"י טוליפ;2090448:
לפני שאת ממשיכה במשא ומתן עם החנות. תבדקי אם מופיע בפנים פרטים של היצרן ותנסי ליצור איתו קשר.
ואפשר לדון לזכות (וזה לא סותר את זה שמגיע לך שירות) לפעמים כשיש סחורה ברמה ירודה - החנות בעצמה נפסדת מזה, הסוכן/היבואן/היצרן מתחמק מאחריות, ולחנות נשאר להתמודד עם הלקוחות בזמן שלא היא יצרה את הסחורה הבעייתית.
אולי לפני הקנייה היא גם הייתה פונה ליצרן וחוסכת את עמלת התיווך...
 

inspiration

משתמש צעיר
נכתב ע"י בפונטציאל;2090889:
ועדיין להלכה יש מה לאמר, מה מותר לנו לספר ומה לא.

מאיפה את מסיקה שההלכה אומרת שאסור לספר? אולי מותר, וצריך וחובה?
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י inspiration;2090899:
מאיפה את מסיקה שההלכה אומרת שאסור לספר? אולי מותר, וצריך וחובה?

לא הסקתי כלום.
רק עוררתי , כי העוון של ל"ה והוצאת שם רע הוא הרבה יותר מנזק של כל כסף.
במידה ובאמת החנות אשמה ומזיקה ללקוחות יתכן מאד שההלכה מתירה לפרסם בשביל למנוע נזק מאחרים.
אבל הוכח כך כבר?
 

גרפיקהil

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
תודה רבה על כל התגובות המעודדות, כמובן שאעדכן אתכם בעז"ה מה יצא בסוף.

בינתיים השגתי את המספר של היבואנית והיא ממש התנערה מכל וכל ואמרה לדבר רק עם בעלת החנות.

לגבי הפן ההלכתי, אברר לפני כל צעד מה ההלכה אומרת אבל סתם ככה, כאב לי לראות כלות נכנסות לחנות וקונות את אותו חלוק בלי שמץ של מושג מה יקרה בפעם הראשונה שילבשו את זה, וזה בהחלט צד נוסף לפרסום שמה של החנות.
 

חפציבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י גרפיקהil;2091730:
כאב לי לראות כלות נכנסות לחנות וקונות את אותו חלוק בלי שמץ של מושג מה יקרה בפעם הראשונה שילבשו את זה, וזה בהחלט צד נוסף לפרסום שמה של החנות.

חבל שלא אמרת לפחות להן...
אם הן קונות בדיוק אותו חלוק ברור שזה לתועלת, יכולת למנוע מהן זריקת סכום גדול של כסף לפח...
 

שמחו

משתמש מקצוען
לא רק שאין איסור לפרסם, אלא שיש חובה ומצוה לפרסם, להציל מנזק. ומי שלא מפרסם הוא מזיק.

כמובן בהגבלות הידועות, של התנאים של לשוה"ר לתועלת. רק דברים ברורים, לא להוסיף כלום, ולא להתכוון להשמיץ אלא לתועלת.
 

...Naomi

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
PHP:
נכתב ע"י שמחו;2091751:
לא רק שאין איסור לפרסם, אלא שיש חובה ומצוה לפרסם, להציל מנזק. ומי שלא מפרסם הוא מזיק.

כמובן בהגבלות הידועות, של התנאים של לשוה"ר לתועלת. רק דברים ברורים, לא להוסיף כלום, ולא להתכוון להשמיץ אלא לתועלת.

אין לי מושג מה הדין בנידון.
אבל ההגבלות על ספור לשון הרע לתועלת אומרות שאם יש למספר רווח מהעניין (במקרה זה החלפת החלוק) אסור לו לספר.
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
צריך לבדוק הלכתית
ואולי באמת הדפקט הוא רק בחלוק הזה ואחרות היו מרוצות?
אולי הנזק באמת נגרם בכביסה? בייבוש? בשמש?
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י 3632;2090893:
אולי לפני הקנייה היא גם הייתה פונה ליצרן וחוסכת את עמלת התיווך...

זה לא קשור. כמו שעל בעיה בגבינה של תנובה תפני לתנובה ולא לסופר..
 

3632

משתמש צעיר
נכתב ע"י טוליפ;2091976:
זה לא קשור. כמו שעל בעיה בגבינה של תנובה תפני לתנובה ולא לסופר..
זה במידה ואת מעוניינת להרוויח על הדרך 2 גבינה... (אם את מעוניינת בגבינה ללא בעיה את חוזרת לחנות) במקרה של החלוק לא נראה לי שהיצרן יעזור לה...
 

גרפיקהil

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שמחו;2091751:
לא רק שאין איסור לפרסם, אלא שיש חובה ומצוה לפרסם, להציל מנזק. ומי שלא מפרסם הוא מזיק.

כמובן בהגבלות הידועות, של התנאים של לשוה"ר לתועלת. רק דברים ברורים, לא להוסיף כלום, ולא להתכוון להשמיץ אלא לתועלת.

נכתב ע"י nyb;2091782:
PHP:

אין לי מושג מה הדין בנידון.
אבל ההגבלות על ספור לשון הרע לתועלת אומרות שאם יש למספר רווח מהעניין (במקרה זה החלפת החלוק) אסור לו לספר.

לא רציתי לעשות שום צעד לפני שאני מבררת הלכתית מה אמורים לעשות.
אעדכן בעז"ה מה רב פסק.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י טוליפ;2090448:
ואפשר לדון לזכות (וזה לא סותר את זה שמגיע לך שירות) לפעמים כשיש סחורה ברמה ירודה - החנות בעצמה נפסדת מזה, הסוכן/היבואן/היצרן מתחמק מאחריות, ולחנות נשאר להתמודד עם הלקוחות בזמן שלא היא יצרה את הסחורה הבעייתית.

זה נכון שתמיד צריך לדון לכף זכות.
וזה נכון גם שהחכם עיניו בראשו -כמה עסק מוציא על שמו הטוב ועל פרסומת כדי שיכנסו אליו?
אגב, אולי החנות לא ייצרה את הסחורה הבעייתית, אבל היא שיווקה אותה. והיא עמדה מול הלקוח המאוכזב.
וכמה נזק נעשה לעסק מלקוח שיצא נפסד, ומרגיש מרומה ומושפל על יחס שלא כהוגן ולכן לא יכנס לשם יותר. וגם האחים והאחיות שלו, והגיסים והגיסות שלו, והשכנה ממול ואחיות שלה ואימא שלה וגם הניקיות מפרוג שתרצנה לקנות לעצמן חלוק ותשאלנה באישי ממימי כדאי להן להימנע כדי לא לצאת בהפסד כספי ניכר - וכו' וכו'- והמעגל של חוות הדעת ממשיך וגדל!!!
כי למשל - במקרה כזה הוא הרוויח את ה-660 ש"ח, ותכל'ס - הוא פשוט מפסיד ובגדול!!!
ו
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
קצת בשביל לאזן -
קניתי בגד לביתי במקימי.
הבגד היה מקסים ובמחיר סוף עונה עלה "רק" 200 ש"ח (אני עדין מרגישה ש450 זה הרבה מדי בשביל בת ה-13 שלי...)
היא לבשה אותו פעם אחת בחתונה, קיבלה עשרות מחמאות ו...
חזרנו הביתה וגילינו שהתפרים נפרמו וכל הבגד הוציא "צ'פים" מזעזעים.
שלחתי אותה לחנות (ערב פסח לא היה לי זמן ללכת בעצמי) לקחו את הבגד, אמרו שיעבירו לשרות לקוחות ויחזרו אלינו.
ת'אמת? לא ציפיתי ליותר מדי. ץיכננתי להתקשר, אבל עדין לא הספקתי...
היום אחה"צ קיבלתי טלפון - מדברים ממקימי, יש לך פה זיכוי, בואי תבחרי לך בגד.

אז יש גם נותני שירות בעולם!

תצליחו
חני
 

גלידה בגביע

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2092139:
קצת בשביל לאזן -
קניתי בגד לביתי במקימי.
הבגד היה מקסים ובמחיר סוף עונה עלה "רק" 200 ש"ח (אני עדין מרגישה ש450 זה הרבה מדי בשביל בת ה-13 שלי...)
היא לבשה אותו פעם אחת בחתונה, קיבלה עשרות מחמאות ו...
חזרנו הביתה וגילינו שהתפרים נפרמו וכל הבגד הוציא "צ'פים" מזעזעים.
שלחתי אותה לחנות (ערב פסח לא היה לי זמן ללכת בעצמי) לקחו את הבגד, אמרו שיעבירו לשרות לקוחות ויחזרו אלינו.
ת'אמת? לא ציפיתי ליותר מדי. ץיכננתי להתקשר, אבל עדין לא הספקתי...
היום אחה"צ קיבלתי טלפון - מדברים ממקימי, יש לך פה זיכוי, בואי תבחרי לך בגד.

אז יש גם נותני שירות בעולם!

תצליחו
חני


יפה מאד.
ברור שיש גם נותני שירות. אחותי קנתה חלוק ב"פרפרים" ואחרי כביסה אחת התקלף שם חלק ניכר ומרכזי, היא חזרה אליהם הם שלחו למעבדה\יצרן\ מנהל\ מנכ"ל. היא אמנם הוצרכה לבוא פעמיים לדרוש את הפיצוי אך אז אמרו לה שתבחר איזה חלוק שהיא רוצה במקום, היא בחרה חלוק מסוים ואמרו לה: המחיר של החלוק שבחרת זול יותר ב10 ש"ח מהחלוק שקנית, הוציאו 10 ש"ח מהקופה ונתנו לה ביד.
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
גם אני קבלתי שירות לקוחות מעולה במקימי לפני כמה שנים.
החליפו לי את הפריט, אף על פי שזאת היתה אשמתי (וציינתי זאת)
כל הכבוד להם, הם באמת בסדר
 

גרפיקהil

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י MIRI F;2092147:
יפה מאד.
ברור שיש גם נותני שירות. אחותי קנתה חלוק ב"פרפרים" ואחרי כביסה אחת התקלף שם חלק ניכר ומרכזי, היא חזרה אליהם הם שלחו למעבדה\יצרן\ מנהל\ מנכ"ל. היא אמנם הוצרכה לבוא פעמיים לדרוש את הפיצוי אך אז אמרו לה שתבחר איזה חלוק שהיא רוצה במקום, היא בחרה חלוק מסוים ואמרו לה: המחיר של החלוק שבחרת זול יותר ב10 ש"ח מהחלוק שקנית, הוציאו 10 ש"ח מהקופה ונתנו לה ביד.

מתי קרה הסיפור? אולי זה אותו חלוק כמו שאני קניתי?
הבנתי מבעלת החנות שיש חנויות נוספות שמשווקות את החלוק הזה והיא תשאל אותם מה הם עשו עם התלונות.
 

Mix

משתמש מקצוען
נכתב ע"י ronitg;2092154:
גם אני קבלתי שירות לקוחות מעולה במקימי לפני כמה שנים.
החליפו לי את הפריט, אף על פי שזאת היתה אשמתי (וציינתי זאת)
כל הכבוד להם, הם באמת בסדר


אפרופו מקימי
קניתי חצאית עבר לה התאריך להחלפה בכמה ימים, בכנפי נשרים לא הסכימו להחליף לי .
הלכתי למלחה הסכימו בלי לומר מילה.

וכך היה לי גם בהחלפה של פריט פגום בסנטר 1 לא הסכימו לתת זיכוי אלא רק החלפה, במלחה כן, בלי לומר מילה.

הא למדת. לכו לסניפים שאינם של חרדים ( האריכה התורה...) תקבלו שרות אנושי פי כמה!!!

היום נכנסתי למנגו עם חולצה עם צ'פים. שנלבשה מס' בודד של פעמים. היא הוחלפה על המקום בלי שרות לקוחות אפילו.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י Mix;2092206:
אפרופו מקימי
קניתי חצאית עבר לה התאריך להחלפה בכמה ימים, בכנפי נשרים לא הסכימו להחליף לי .
הלכתי למלחה הסכימו בלי לומר מילה.

וכך היה לי גם בהחלפה של פריט פגום בסנטר 1 לא הסכימו לתת זיכוי אלא רק החלפה, במלחה כן, בלי לומר מילה.

הא למדת. לכו לסניפים שאינם של חרדים ( האריכה התורה...) תקבלו שרות אנושי פי כמה!!!

היום נכנסתי למנגו עם חולצה עם צ'פים. שנלבשה מס' בודד של פעמים. היא הוחלפה על המקום בלי שרות לקוחות אפילו.

דווקא אני הייתי במקימי בבני ברק...

חני
 

יהודיתה

משתמש פעיל
נכתב ע"י צליל קסום;2090218:
תעדכני אותנו,כן?

זה פשוט מרתיח לראות כמה החנויות עושות עלינו!!!!
אם זו האיכות מבינים לבד כמה הוא באמת שווה, וזה כ"כ מתסכל
תסתכלו על כל מוצר ראשון ותראו איפה מיותר,פשוט בושות למדינה.

בתור אחת מהצד השני אני יכולה להבין את הצד השני, לפעמים יש מוצרים שהם מאוד יפים ואמורים להיות איכותיים (חברות מחו"ל) ואם לא תביאי אותם יחפשו אותם ויקנו במקום אחר, ואז לאחר כמה ימים מגיעות התלונות וההחזרות של המוצר, היצרנים -לבעלי החנויות (לאחר ניסיון) אומרים שיחליפו אבל אף פעם!! לא מגיעים להחליף ואם הגיעו אז לאחר זמן כל כך ארוך שכבר אין לך מושג מה קרה עם זה. וסתם שתדעו שבד"כ הרווח על מוצרים כאלה הוא לא גדול ואם בעלת החנות מביאה מוצר חדש(כמו מה שאני עושה) אז יש לה גם נזק גם של עלויות המוצר פלוס כל המיסים ושאר עלויות של העסק. כך שאני מאוד מבינה את אלה הם לא ממהרים להחליף. בעלי החנויות לא עושים מיליונים על הגב שלך!
(שימו לב אני לא מדברת על בעלי חנויות של יצרנים כמו קידישיק וכ"ו שהרווח שלהם הרבה יותר גדול.)
 

גרפיקהil

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י יהודיתה;2092272:
בתור אחת מהצד השני אני יכולה להבין את הצד השני, לפעמים יש מוצרים שהם מאוד יפים ואמורים להיות איכותיים (חברות מחו"ל) ואם לא תביאי אותם יחפשו אותם ויקנו במקום אחר, ואז לאחר כמה ימים מגיעות התלונות וההחזרות של המוצר, היצרנים -לבעלי החנויות (לאחר ניסיון) אומרים שיחליפו אבל אף פעם!! לא מגיעים להחליף ואם הגיעו אז לאחר זמן כל כך ארוך שכבר אין לך מושג מה קרה עם זה. וסתם שתדעו שבד"כ הרווח על מוצרים כאלה הוא לא גדול ואם בעלת החנות מביאה מוצר חדש(כמו מה שאני עושה) אז יש לה גם נזק גם של עלויות המוצר פלוס כל המיסים ושאר עלויות של העסק. כך שאני מאוד מבינה את אלה הם לא ממהרים להחליף. בעלי החנויות לא עושים מיליונים על הגב שלך!
(שימו לב אני לא מדברת על בעלי חנויות של יצרנים כמו קידישיק וכ"ו שהרווח שלהם הרבה יותר גדול.)

אם כן, אז דווקא את בתור בעלת עסק אמורה להבין יותר מכולם.
מה אמורות לעשות הלקוחות שנדפקו? לרחם על בעלת החנות שהיא לא מרוויחה הרבה? מה עם הכסף של הלקוחות - פחות שווה? ואני כבר לא מדברת על השם שהחנות מוציאה לעצמה.

אני שמעתי פעם הפוך מבעלת עסק (לבגדי ילדים) שמדי פעם בין הסחורה היקרה, הם משחילים גם פה ושם סחורה פשוטה יותר, ואם יש תלונות הם מפסיקים לייבא ומנסים משהו אחר, ברוב המקרים אנשים לא חוזרים כשיש להם תלונות ושם הם עושים את הרווח שלהם...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה