שיתוף - לביקורת אם תאמיני.

אמונה..

משתמש פעיל
הדסה הקסימה אותי מהרגע הראשון שהיא הגיעה. בחורה נאה, חייכנית ומוכשרת.

מפגש ההיכרות זרם בצורה כ"כ טובה, הרגשתי שנוצר ביננו קליק במידי. גם הדסה הרגישה כך, וסיכמה את מפגש ההיכרות בכך שהיא כבר מצפה לבאות.

האמת, שגם אני חיכיתי לבאות, חיכיתי להבין יותר מה מסתתר מאחורי העניים הצחקניות והחזות הבטוחה של הדסה.

את אמא של הדסה הכרתי כבר מילדותי ושנפגשנו לפני מספר שבועות בחתונה של קרובה-רחוקה שלי שמחנו לדבר ולהתעדכן אחת בחייה של השנייה.

אמא של הדסה סיפרה לי שהדסה היא בכורתם, מציעים לה שידוכים נפלאים אבל ביתה יקירתה מסרבת לכל שידוך, ואחותה הקטנה בשנה מתחילה להיכנס ללחץ.

היא, אמה, כועסת על הדסה, ולא מבינה מה קורה לילדת הפלא שלה.

סיפרתי לה שאני במקצועי מאמנת אישית, ואשמח לנסות לעזור לה, וככה היא הגיעה אלי.

בפגישה הבאה שהדסה הגיעה אלי היא הייתה רפויה יותר, צחקה וסיפרה לי חוויות מהשבוע החולף. ביקשתי מהדסה להציב יעד שעליו היא רוצה שנעבוד במהלך הפגישות שלנו.

"אני רוצה להתחתן" היא אמרה לי כמובן מאליו, וצל עבר לה בעיניים.

"ספרי לי קצת על הניסיונות שלך להגשים את היעד הזה, מה היה, מה הרגשת. הכל" ביקשתי.

היא התחילה לספר לי שהיא נפגשה עם בחור ממשפחה מיוחדת מאד, הבחור עצמו למדן גדול ועם מידות מיוחדות, לקראת הפגישה השלישית שכבר נראה היה שהם סוגרים היא לקחה צעד אחורה והודיעה שהיא לא מעוניינת.

שאלתי אותה למה ולאחר כמה משפטים היא אמרה, שבאמת בבחור לא היה בעיה, היא פשוט לא הייתה מסוגלת לעשות את הצעד הזה.

סיפור הפגישה חזר על עצמו בכמה וריאציות, היא נפגשה, הבחור רצה, היא משכה ידה מהעניין, והמשפחה כעסה.

החלטתי ללכת מכיוון אחר. "מה יוצא לך טוב מזה שאת נשארת רווקה?" נראה שהיא המומה מהשאלה. "לא יוצא לי טוב, כולם כועסים, מאוכזבים, פגעתי כבר בכמה בחורים, אני פשוט לא מסוגלת לעשות להם את זה שוב. לכן הודעתי לאימי שעד להודעה החדשה אינני מעוניינת להיפגש"

"כי מה יקרה אם תעזי לעשות את הצעד קדימה?" שאלתי אותה, והישרתי אליה את מבטי "למה טוב לך להישאר במשבצת הרווקה?"

"ככה אני לא נפגעת" היא אמרה לי לאחר זמן מחשבה ארוך והשפילה מבט.

"את יכולה לנסות להסביר לי?"

"אני לא מסוגלת לשמוע את הלא, להרגיש שמישהו לא רוצה בי. אני מעדיפה לומר אני את הלא ובלבד שלא להגיע למצב שאשמע אותו ממישהו אחר"

"אבל הפגישות היו טובות, למה שהבחור לא ירצה בך פתאום?" שאלתי.

"כי תמיד בשנייה האחרונה הוא יכול להתחרט ולא לרצות בי"

"ואז, מה יקרה?"

"אני אהיה מושפלת, פגועה, דחויה, לא רצויה" היא אומרת לי ומתיזה עלי מילים וקצף ומנגינה.

"את יכולה להיזכר במקרה שבו הרגשת דחויה?" אני שואלת אותה.

היא שותקת. ולאחר רגע אומרת לי "כן"

אני מחכה בשקט. נותנת לה מרחב פתוח.

"שהייתי קטנה אמא שלי עברה הריון מאד קשה, היא הייתה מאושפזת רוב הזמן והבית שלנו עבר טלטלה מאד חזקה, היינו אז אני וללי, אחותי הקטנה. אני הייתי סוערת, והמרחק מאמא השפיע עלי לרעה, ללי לעומת זאת הייתה הבובה של המשפחה. ילדה שקטה, יפה, פלא וחלום. יום אחד שכלו כוחותיו של אבי הוא קרא לדודה שלי לבית. שמעתי את אבי מדבר איתה, הוא שאל אותה אם תוכל לקחת את בנותיו אליה לבית, הדודה שתקה זמן ארוך, ולאחר מכן הודיעה בקול שקט שאת ללי היא תשמח לקחת לביתה אבל את הדסי היא לא מעוניינת בשום אופן. אני זוכרת את עצמי למחרת, ללי הקטנה, קופצת בידיה של הדודה, עם תיק קטן, הדודה מבטיחה לה טיולים ומתנות, ואני בחדר. בטוחה שאשאר לבדי, מושפלת דחויה, לא רצויה" הדסה עוצרת רגע, מוחה דמעות. אני שותקת נותנת לה את כל המרחב שבעולם.

"המצב הזה חזר על עצמו עוד במשך הזמן?" אני שואלת אותה בשקט. היא מהנהנת בראשה ומספרת לי. אני חווה יחד איתה את ההשפלה. הדחיה.

השעון מורה ששלושת רבעי השעה המוקצבים להיום עברו.

אני נותנת להדסה משימה "הדסה, נסי לחשוב בשבוע הקרוב מה החוויה הזאת הותירה בך, אילו אמונות ומחשבות לגבי עצמך נשארו שם בפנים"

"גם אם הם מוטעות ודפוקות ולא נכונות?" היא שואלת.

"בעיקר אותן אנחנו רוצות" אני מחייכת. "בשבילן הגעת אלי"

"אז יצא מהן משהו טוב בסוף, אה?" היא שולחת לי חיוך זוהר. נותנת לי לשמוח ביעד שהצבתי לעצמי אי אז.
 

כספומילי

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
הכתיבה מקסימה חדה ונוגעת ללב
נראה שאת יודעת היטב את אומנות הכתיבה ואומנות האימון !! יחד עם זאת התהליך קצת מהיר וישיר לעניות דעתי הייתי קצת מרככת אותו עם תיאור רגשות אווירה וטון בין השאלה שלך לתשובות שלה, התחושה שלי היא של "מכונת שאלות" וגם.. מכונת תשובות.... ופחות של תהליך אנושי רגיש ומתמשך.
 
נערך לאחרונה ב:

אמונה..

משתמש פעיל
כתיבה מקסימה חדה ונוגעת ללב
נראה שאת יודעת היטב את אומנות הכתיבה ואומנות האימון !!
תודה!! מרגש לקבל ממך משוב כ"כ חם:)

התהליך קצת מהיר וישיר לעניות דעתי הייתי קצת מרככת אותו עם תיאור רגשות אווירה וטון בין השאלה שלך לתשובות שלה,
התגובה הכי חשובה עבורי!! גומרת לימודי אימון ומעוניינת לקבל משוב על התהליך האימוני שקורה כאן, וללמוד מכך בעצמי.
יכולה לפרט לי יותר למה כוונתך? במקום שיח של "שאלות ותשובות" יותר שיח של דיבור הבנה, הרחבה על כל תשובה ונושא וזרימה?

ו.. מדוע אין פורום לקואצ'ריות? ;)
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הכתיבה אכן יפה , זורמת ונעימה לקריאה.

בחורה שמשתפת פעולה ופותחת את משקעי העבר בקלות כזו אחרי פגישת היכרות אחת, היא חלום של כל מטפלת, אבל המציאות די רחוקה. כדי לשלוף סיפור כזה מהתת-מודע צריך להפעיל מניפולציות מתוחכמות יותר משאלות היגיון ישירות.
"אז יצא מהן משהו טוב בסוף, אה?" היא שולחת לי חיוך זוהר. נותנת לי לשמוח ביעד שהצבתי לעצמי אי אז.
השורה האחרונה לא ברורה: איזה דבר טוב יצא מחסכי הילדות? מה היעד שהמטפלת הציבה לעצמה ומתי?
השורה האחרונה היא השנייה בחשיבותה, גם בגלל שהיא חורטת את הרושם הסופי מהטור, וגם כי לרוב שם טמון הפאנץ'. לכן חשוב שהיא תהיה ברורה וקולעת. (החשיבות הראשונה אם שאלתם מוקדשת לפתיחה).
 

כספומילי

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
ו.. מדוע אין פורום לקואצ'ריות? ;)
אתחיל מהסוף
קודם כל יש פורום טיפול רגשי בפרוג הוא מיועד גם למאמנות אישיות אבל כרגע הוא סגור למשתתפות חדשות :(
מעבר לזה אני מנהלת פורום עצמאי במייל למאמנות אישיות מסוג קואוצינג בלבד
אם כבר סיימת את הסטאז וקיבלת הסמכה את יכולה למלא פרטים בקישור בחתימה

שנית עוד אני מלהגת לי להנאתי על מה שאני אוהבת במיוחד...ו @דוכסוסטוס כותב גם בשבילי את מה שבאתי לענות.
סוג הכתיבה היא תשובות של אוטומט זה מתאים ל:
שאלתי אותה בת כמה והיא ענתה בת 26, שאלתי אותה איפה היא למדה והיא ענתה שבנאות מרדכי...
כשאת מגיעה לתשובות שהם מעבר לאוטומט תשובות שנדרשת עבורן העמקה
אז אני בקריאה רוצה להרגיש את הקריעה שלה, את העיניים המתגלגלות המחפשות תשובה ואז נחות עלייך ואומרות לך "לא הבנתי את השאלה, מסתומרת מה יוצא לי מזה? לא יוצא לי מזה כלום, אני רק מפסידה!!" ואני כקוראת רוצה שם להרגיש את ההגנה הטבעית שלה ואת המקצועיות שלך שמצליחה להגיע אתה לחיפוש בחושך למרות שהוא מאד סמיך.

מעבר לזה בתחושה האישית שלי וכמובן שכל אחת עובדת אחרת
דחייה היא חוויה מאד מאד קשה, מעטים האנשים שיכולים לבוא אל המאמן ולהגיד "אני חווה דחייה" כי במהות שלה הם חווים דחייה גם כלפיי עצמם ואז יש חשש גדול להידחות גם מהמאמן והחשש הזה לא מאפשר להניח את התחושה על השולחן גם אם היא בהירה להם.
לכן הסיפור הזה שבו היא גם מעלה את החוויה שלה בשיא הזרימות וגם מבינה את המקור שלו וגם יודעות שהמחשבות שלה הן מוטעות ודפוקות (אין מצב... אין מצב... כל מחשבה כזו צריך לדייק ואז לבדוק) ועל כל זה היא עוד יוצאת עם חיוך זוהר בסוף, לא מאד יתכן, כי ממפגש כזה היא אמורה לצאת סחוטה ולא להיות יכולה להיפרד מהכסא או במקביל אין לי בעיה שתלבש את החיוך שלה אבל שזה יהיה "ללבוש את החיוך הכל כך מוכר לה שמשדר לעולם שהיא יותר מבסדר אבל היום היא כבר יודעת שיש תקווה שביום מן הימים החיוך הזה יהיה כנה"
 

אמונה..

משתמש פעיל
כדי לשלוף סיפור כזה מהתת-מודע צריך להפעיל מניפולציות מתוחכמות יותר משאלות היגיון ישירות.
הרבה יותר נכון מנכון ;)
אכן, שכותבים תהליך אימוני (או טיפולי כמובן) כסיפור קל מאד לאבד את הדיוק, כי המתאמן יכול להיות מתאמן מהחלומות:)
אקח לתשומת ליבי.
אני בקריאה רוצה להרגיש את הקריעה שלה, את העיניים המתגלגלות המחפשות תשובה
נראה שהיא המומה מהשאלה. "לא יוצא לי טוב, כולם כועסים, מאוכזבים, פגעתי כבר בכמה בחורים, אני פשוט לא מסוגלת לעשות להם את זה שוב. לכן הודעתי לאימי שעד להודעה החדשה אינני מעוניינת להיפגש"
אכן צריך לדייק גם בזה.
אין לי בעיה שתלבש את החיוך שלה אבל שזה יהיה "ללבוש את החיוך הכל כך מוכר לה שמשדר לעולם שהיא יותר מבסדר אבל היום היא כבר יודעת שיש תקווה שביום מן הימים החיוך הזה יהיה כנה"
אהבתי!!

רק מגלה כמה תמיד אפשר עוד ללמוד ולהתקדם, להבין ולשפר.
תודה על המשוב, בטוחה שהוא יזניק אותי צעד קדימה.

כרגע הוא סגור למשתתפות חדשות :(
מממ למה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה