התייעצות אם היית מנהל/ת ליום אחד!

יערת הדבש

משתמש פעיל
מה הסיבה שמביאה ספרדים ללכת למוסדות של אשכנזים? חוזרים בתשובה זה ציבור מאוד משולב בהרבה סגנונות ודרכים שונות.
זה מאוד עניין תרבותי, של דרך חיים עם כיוון חשיבה, אי אפשר לעשות ערבוביה בגלל אדיולוגיה שיוויונית ולהגיד "שיסתדרו".
בתחילת כניסתי לציבור החרדי מאודדד צרם לי הדגש על ההבדלים, ופתאום קלטתי שצריך לבחור "משבצת" כי אם לא, אי אפשר להרגיש חלק ממשהו. אז בחרנו כיוון והחלטנו שעושים זאת בצורה האיכותית ביותר וב"ה, כ"חוזרים בתשובה" הדלתות הנכונות מעולם לא ננעלו בפנינו לאן שרצינו, ואם סירבו לקבל את הבן שלי לישיבה מסויימת פשוט הבנתי, היא לא בישבילו וזה לטובתו.
כשאני מקבלת "לא" זה לא עושה אותי פחות טובה, זה סיבה מה' להמשיך הלאה ולמצוא את המקום שיותר טוב בשבילי ולנפש שלי.
את מדהימה בהסתכלות הישרה שלך!
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לשחרר....
ובעיקר להכיל , לאהוב ,לכבד כל אחד,
ולקבל אותו לגמרי איך שהוא....
זה הכי חשוב...
זה נכון מאוד ומדויק, אבל זה לא מה שמונע מלקבל כל אחד או אחת!!!
שמורים ילמדו יותר עניני נפש...
אני ב"ה מלמד במקום שבו המורים לא למדו את ענייני הנפש אבל הם כן מבצעים את זה ב"ה על הצד הטוב ביותר!!!
המורות במצב יותר טוב בענין....:):)
אולי כן ואולי לא... אני לא מאוד בטוח
 

יערת הדבש

משתמש פעיל
זה נכון מאוד ומדויק, אבל זה לא מה שמונע מלקבל כל אחד או אחת!!!

אני ב"ה מלמד במקום שבו המורים לא למדו את ענייני הנפש אבל הם כן מבצעים את זה ב"ה על הצד הטוב ביותר!!!

אולי כן ואולי לא... אני לא מאוד בטוח
כמובן שלא מכלילים את כלל המורים!!!
יש ממש מדהימים ומיוחדים!
אבל לצערנו, יש גם שפחות....
ואישה מטבעה יותר מכילה ומקבלת...
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
כמובן שלא מכלילים את כלל המורים!!!
יש ממש מדהימים ומיוחדים!
אבל לצערנו, יש גם שפחות....
ואישה מטבעה יותר מכילה ומקבלת...
אף אחד לא חשב שמכלילים, אבל זה תלוי היכן גרים, ואף מורות הם כפופות להנהלה אף יותר ממורים! ואכן אשה מטבעה יותר מכילה, אבל דעתי היא ולפי זה אני וחברי הולכים ש... רב'ה מתעסק עם נשמות והרי הם כבניו ממש, וכשצריך שום דבר לא יעמוד בדרכינו!!!
 

שושן חוחים

משתמש פעיל
בגיל הקטן בחיידרים-שעה בשבוע שעת מלאכה
וגם הייתי מורידה את הסכומים האסטרונומים שצריך כל חודש לשלם...
למה גם בגני חיידר שזה אמור להיות חינם גובים ים של כסף?
ואם יגידו לי שזה אמור לסבסד את הכיתות הגבוהות,גם לא צודק וגם לא נכון מכמה דוגמאות:
1.אם הילד לא ימשיך בחיידר ,יחזירו לי את הכסף?
2.שמעתי ממקור ראשון על אחד שפתח חיידר, בינתיים רק גן חיידר וכל שנה יתווסף שנתון וכבר מעכשיו גובה 350 שח
ששאלו את המנהל על זה, הגיב שצריך לממן את הכיתות הגבוהות שיפתחו בהמשך...
 

מאי נפקא מינא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
לבנות בסמינר - במקום ללמד דברים לא הכרחיים שאחרי המבחן שוכחים, (כמו הסטוריה ועוד)
ללמד דברים חיוניים שיצטרכו לחיים האמיתיים: ניהול וארגון בית, בישול ואפיה (כן, יש בנות שמגיעות לחתונה ואין להן מושג איך להתחיל לבשל), הלכות עובד-מעביד, מה הזכויות שלהן כעובדות שכירות ואיך להסתכל על תלוש משכורת (שיפסיקו לנצל בנות וילמדו אותן מה הזכויות שמגיע להן כשכירות), שיעור ספרות (תספורות), תסרוקות, ולהכניס תכנים טובים על הבית היהודי (במיוחד על כבוד הבעל) - הייתי מכניסה רבנית גדולה בתחום ללימוד על כבוד הבעל בתוך מסגרת הלימודים.
ובנוסף גם שיעורי ספורט, התעמלות, זמרה וכו' בשביל הבריאות של עצמן...
ואם היתה אפשרות - הייתי משנה את התקנון שמאפשר גרביים בצבע הרגל, ומשנה לגרביים שחורות\כהות.

לבנים - הייתי מכניסה מעבר לחומר לימודי, חומר השקפתי להעצמת אהבת התורה והמצוות, שיצאו עם ערכים של דרך ארץ, כבוד לזולת, ילדים עם יר"ש , ולא רק עם כמות של למידה ללא מידות וד"א...
וכמובן הייתי יותר נותנת להם להתאוורר יותר עם שיעורי ספורט למינהם, שיעור בשבוע שמלמדים זמירות שבת\פיוטים, שיעורים ללמידת קריאת התורה וטעמים, בכיתות גבוהות אם יש אפשרות אפילו ללמד אותיות בכתיבת סת"ם.
 

שרה שרם צילומותק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
לבנות בסמינר - במקום ללמד דברים לא הכרחיים שאחרי המבחן שוכחים, (כמו הסטוריה ועוד)
ללמד דברים חיוניים שיצטרכו לחיים האמיתיים: ניהול וארגון בית, בישול ואפיה (כן, יש בנות שמגיעות לחתונה ואין להן מושג איך להתחיל לבשל), הלכות עובד-מעביד, מה הזכויות שלהן כעובדות שכירות ואיך להסתכל על תלוש משכורת (שיפסיקו לנצל בנות וילמדו אותן מה הזכויות שמגיע להן כשכירות), שיעור ספרות (תספורות), תסרוקות, ולהכניס תכנים טובים על הבית היהודי (במיוחד על כבוד הבעל) - הייתי מכניסה רבנית גדולה בתחום ללימוד על כבוד הבעל בתוך מסגרת הלימודים.
ובנוסף גם שיעורי ספורט, התעמלות, זמרה וכו' בשביל הבריאות של עצמן...
ואם היתה אפשרות - הייתי משנה את התקנון שמאפשר גרביים בצבע הרגל, ומשנה לגרביים שחורות\כהות.

לבנים - הייתי מכניסה מעבר לחומר לימודי, חומר השקפתי להעצמת אהבת התורה והמצוות, שיצאו עם ערכים של דרך ארץ, כבוד לזולת, ילדים עם יר"ש , ולא רק עם כמות של למידה ללא מידות וד"א...
וכמובן הייתי יותר נותנת להם להתאוורר יותר עם שיעורי ספורט למינהם, שיעור בשבוע שמלמדים זמירות שבת\פיוטים, שיעורים ללמידת קריאת התורה וטעמים, בכיתות גבוהות אם יש אפשרות אפילו ללמד אותיות בכתיבת סת"ם.
יפה אמרת :)
 

כיף של חויה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
ואני חושבת שצריך לכבד את הרבנים ולפרגן להם המון!!!
כי הם עושים עבודת קודש מדהימה.
וצריך הרבה תפילה שכל ילד יקבל את המלמד עם הגישה המתאימה לו.
ואם משהו להוסיף..
אני חושבת שיעורי התעמלות לבנים.
פעם בשבוע לפחות.
רבה שמקבל מילים טובות מההורים יתן חזרה לילד שלכם.
וההפך...
הרבה נחת.
 

בכנות

משתמש רשום
בנות- להוסיף יותר שיעורי דינים,
בנים-להמשיך ללמד תורה עם כל האהבה והשמחה ושהמלמדים יעריכו באמת את מה שהם מלמדים כעיקר החיים (ולא ירגישו שזה לא מספיק וצריך להוסיף "העשרה" של אנגלית, מלאכה, התעמלות ושאר גרוטאות נבובות).
ויישר כח לכל המלמדים מכל(כמעט) הדורות שעשו את מלאכתם נאמנה כמובן מאליו.
 

שרילנקה

משתמש פעיל
אם אתה לא כ"כ אוהב את זה.
או בעיקר לא הגעת לעשות טוב לילד ממולך אל תבוא......
אפשר לדלג על הרבה דברים לא הכי מקצועיים שנעשים ואנו כהורים גם עושים והרבה אבל אם רב'ה שמגיע לחיידר או מורה שמגיעה לב"ס רוצה ממש ממש לעשות טוב הכל יסלח ואפי' לא יושפע.
ויש בזה משהו ממש מהותי כי במקרה כזה הרב'ה או המורה תמיד עסוקים איך לשפר ומה עושים עם הילד\ה האלו ואיך מקדמים וכשהם מתקדמים מיד שמים לב לזה ומפרגנים כי זה מאד אכפת להם.
מנסיון עם אחד מילדי שהרבה התקשר על נושא מסוים לבעלי ודברו עם סיכומי דברים בלי אגו וכבוד ולאחר זמן הרב'ה הרגיש צורך להתקשר שוב ולעדכן מה המצב והוא כ"כ שמח על השיפור...

בקיצור לא צריך להיות הכי הכי מקצועי בעולם בשביל לעשות טוב והצליח [ולא שיש לי משהו נגד מקצועי להפך אבל זה לא יעזור..]

נ.ב התעסקות ודיבורים על מקצועות כאלה ואחרים להוסיף או להוריד במקום לדבר על דברים מהותיים וגבוהים נשמע לי עולם מקביל...לדעתי בלי לזלזל במישהו ח"ו [שבוע שחל בו].
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לבנים - הייתי מכניסה מעבר לחומר לימודי, חומר השקפתי להעצמת אהבת התורה והמצוות, שיצאו עם ערכים של דרך ארץ, כבוד לזולת, ילדים עם יר"ש , ולא רק עם כמות של למידה ללא מידות וד"א...
וכמובן הייתי יותר נותנת להם להתאוורר יותר עם שיעורי ספורט למינהם, שיעור בשבוע שמלמדים זמירות שבת\פיוטים, שיעורים ללמידת קריאת התורה וטעמים, בכיתות גבוהות אם יש אפשרות אפילו ללמד אותיות בכתיבת סת"ם.
ומהיכן לקחת שלא עושים זאת??????????????? (למעט כתיבת סת"ם)
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם זה אפשרי ולא קשה אשמח לשמוע גם ממך עוד דוגמאות כאלו.
בלי סוף! אוכל למלא כאן עמודים שלמים! [תפסתם אותי לא מוכן]
האמת, שהיה לי חשק בעבר לכתוב על כך, אבל חששתי שזה ישפיע עלי להפוך ל'מתקן העולם'.
[אם שמתם לב לא הגבתי כאן, מלבד ההודעה שבה באתי להראות שבעצם ישנם את אלו שעושים מה שצריך כמו שצריך.]
דוגמאות:
1. זכור אזכור מקרה שבו נשארתי ער מאוחר בלילה, בשביל ללמוד למבחן, אבל ללא רשות.
אחרי שגמרנו ללמוד ישבנו יחד כמה בחורים ודיברנו, וכמו בסיפורים, בדיוק אז הופיע המשגיח לביקורת פתע.
כשראה אותי, אמר: לילה טוב, למה אתם לא יושנים? לא ענינו.
המשגיח שתק מעט, אחר שלח אחד מאתנו לקנות כיבוד בגמ"ח בישיבה [הי' לו מפתח], וישב עם כולנו ללמוד ספר חסידות.
מסר שיעור כרבע שעה, אחריו אמר: האמת היא, שהייתם צריכים לקבל עונש כלשהו, אבל לא רציתי לעשות זאת מתוך אינסטיקנט בלי מחשבה, עכשיו, אני רוצה להתייעץ אתכם: מה אני עושה עם בחורים שכבר חזרו בתשובה ומעייניהם ברוחניות - שמגיע להם עונש?
אז אנא, אל תראו לי שלא צדקתי.
לילה טוב.
כולנו ישנו בזמן בכל התקופה הקרובה!
2. היה ושמע בחור שמחקה את דיבורו בקול.
אמר לו: אינני מגיב לך בחומרה כדי שלא תחשוב שזה מפני כבודי האישי, אבל דע שעשית מעשה חמור!
3. היתה תקופה בה קמתי בבקרים אחרי שהתחילה התפילה בישיבה.
בוקר אחד הבחין בי המשגיח, קרא לי וגער בי ברצינות רבה על האיחורים הרבים. לאחר כמה צעקות, הנמיך את הטון ואמר לי: אני עשיתי את שלי וצעקתי עליך, עכשיו תעשה אתה את שלך, התעלם מהתחושה הרעה ולך להתפלל בשמחה עצומה לה'!
4. היה בחור עם רקע בעייתי, שבמשך תקופה מסוימת נתקף בסוג של שגעון: הוא שרף במצית כל מודעה שנתלתה בישיבה. בכל פעם שראה על הקיר מודעה היה שולף מצית ושורף אותה.
המשגיח לא רצה להשפיל אותו, הוא פשוט עשה לעצמו מנהג: בכל פעם שראה על הקיר סימן שנותר משריפת המודעה, היה קורא לאותו בחור ומבקש ממנו שידגא שהפועלים ינקו את הכתם בהקדם...
עוד אינספור דוגמאות אוכל לכתוב, על אכפתיות מבחור רעב - גם אם באשמתו, דיבור בכבוד לבחורים שעברו כל גבול, מעולם הצוות לא גער בבחור לעיני חבריו, ויהי מה!
הרעיון שבכולם -
מאחורי הבחור פורע החוק, ישנו נער עם לב ורגש.
וכן, גם מאחורי המשגיח האמון על הסדר הטוב, קיים איש עם לב ורגש!
 

עוף החול

משתמש פעיל
מאחורי הבחור פורע החוק, ישנו נער עם לב ורגש.
וכן, גם מאחורי המשגיח האמון על הסדר הטוב, קיים איש עם לב ורגש!
מדהים!
אשריך שזכית לכאלו רבנים!
הרב שעליו מדובר מוסר ועדים גם לציבור שמחוץ לישיבה?
תודה רבה על השיתוף.
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מדהים!
אשריך שזכית לכאלו רבנים!
הרב שעליו מדובר מוסר ועדים גם לציבור שמחוץ לישיבה?
תודה רבה על השיתוף.
א. ברוך ה' זה כלל הצוות שם, אולי לא כתבתי זאת ברור.
זהו אחד הקריטריונים החשובים שם לאיש צוות חינוכי - היכולת לעבוד כך.
ב. את השיחות של חלקם ניתן להשיג בהחלט.
אחד המיוחד שבהם הוציא לאור ספר מיוחד מאד שנמכר בעשרות אלחפי עותקים.
אם מאד חשוב לך, כתוב כאן, ואתן לך אפשרות ליצור קשר באישי לקבלת פרטים.
המדובר בישיבה חסידית
 

BestMe

משתמש פעיל
ללמד דברים חיוניים שיצטרכו לחיים האמיתיים: ניהול וארגון בית, בישול ואפיה (כן, יש בנות שמגיעות לחתונה ואין להן מושג איך להתחיל לבשל)
שיעור ספרות (תספורות), תסרוקות, ולהכניס תכנים טובים על הבית היהודי
ואם היתה אפשרות - הייתי משנה את התקנון שמאפשר גרביים בצבע הרגל, ומשנה לגרביים שחורות\כהות.
יש סמינר כזה
 
מצוין! עוד!
אשמח שתתיחסנה גם למוסדות של בנים.
אז ככה הלוואי ובחדרים לבנים היה יחס ומקצועיות כמו אצל בנות כמו תמיד מה שפרטי ואין פיקוח גם נראה ככה
א. קודם כל יותר תשומת לב לתלמיד שימת לב ומעקב יותר
ב. יותר מקצועיות
ג. יותר ימין מקרבת משמאל דוחה
ד. פחות תחרותיות עם חדרים אחרים על ההספק או על כמות שעות הלימוד
ה. יותר אוירה כיפית ומאהיבה את הלימוד על החניך
ו. להוריד לגמרי מסדר היום את ענין המכות
ז. לבוא יותר לקראת ההורים בעניין התשלומים
ח. יותר משחקי חצר
ועוד
ועוד
ועוד...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה