עזרה איפה כדאי ללמוד כתיבה?

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אין יום בלי לכתוב!
יש כאלה שלא יעמדו בזה, אבל ברגע שהם יודעם שבודקים את זה ושהם שילמו כסף על קורס כתיבה - הם יכתבו כל יום.
כמו שיש באנגלית אחת שאומרים שהיא אלופה, אבל בעצם צריך לדבר כל שבוע 6 שעות בנוסף לכל המשימות... לשם ההשואה: ל5 יח"ל יש שעה - שעתיים שבועיות של דיבור
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
יש כאלה שלא יעמדו בזה, אבל ברגע שהם יודעם שבודקים את זה ושהם שילמו כסף על קורס כתיבה - הם יכתבו כל יום.
כמו שיש באנגלית אחת שאומרים שהיא אלופה, אבל בעצם צריך לדבר כל שבוע 6 שעות בנוסף לכל המשימות... לשם ההשואה: ל5 יח"ל יש שעה - שעתיים שבועיות של דיבור
אבל אי אפשר לטעון שזה קורס שמלמד כתיבה. אין כאן תהליך של למידה.
יש כאן מסגרת, קבוצת תמיכה, כל שם אחר, אבל לא לימוד.
מה שמשעשע זה, שעכשיו זה כל כך ברור, אבל יום אחד אנחנו עלולים להתעורר לעולם שבו מכונים מחלקים תעודות על לימודי כתיבה, ומאותו רגע - כל מי שלא השתתף בקורס כזה תמורת סכום מפולפל - ייחשבו כישוריו כקליפת השום ביום סגריר.
בקיצור, גם אם יש תועלת בהתחייבות למסגרת של כתיבה, חשוב לקרוא לילד בשמו, ולא להשתמש בשמות שאינם מדויקים ובהבטחות שאין למבטיחים דרך לעמוד בהן.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
דעתי בעניין הדיון שהתפתח פה:
כתיבה היא כישרון מולד, מתנת שמים. מי שלא קיבל אותה בכלל - כנראה אפילו לא יימשך לעולם הכתיבה.
אבל גם כישרון מולד אפשר וצריך לטפח וללמוד. מי שמוכשר בנגינה יגיע לביצועים הרבה יותר טובים אם ילמד בצורה מקצועית (וכמה אני מנסה לשכנע את הבן שלי בזה... אבל הוא כרגע מעדיף להסתפק בביצועים - המדהימים יחסית לאחד שלא למד - שאליהם הוא מגיע כעת...)
אז גם בכתיבה יש מה ללמוד. ללמוד טכניקות ספרותיות ש"עובדות" (למשל - כוחה של מטאפורה, שבשתי מילים מביעה רעיון שלם), ללמוד את כוחן של מילים (היכן נכון לצמצם והיכן להרחיב, איפה מתאים להשתמש במשלב גבוה ואיפה לא), איך יוצרים דמויות אמינות ועלילה אמינה, ובעיקר - לעבוד מול סופר מנוסה שיודע לדייק את הדברים שאפילו קשה לשים עליהם את האצבע...

יכולה לומר על עצמי שאמנם כן, ב"ה יש לי את הכישרון, אבל עדיין למדתי לא מעט מה שקשור בכתיבה ובקשור אליה - כולל תואר בספרות וכולל כמה קורסי כתיבה (ביניהם הקורס של דבורי רנד המקסימה, שהיא ממש-ממש מקצועית ומקורית). וכן, הכתיבה שלי השתפרה לעין ערוך עם השנים (גם בזכות הגיל, לא רק הקורסים), ואף שכבר הוצאתי כמה ספרים לאור - אני עדיין מחפשת איפה (וממי) ללמוד עוד...

אז אני מאמינה בדרך הזו של שילוב הכישרון והלמידה (ואפילו הוצאתי חוברת לימוד כתיבה לנוער עם נושאים בסיסיים), וחושבת שבאמת כדאי למי שרוצה להשקיע ללכת וללמוד כתיבה בצורה מסודרת.
כמובן, קורס אחד לא אמור להוביל להוצאת ספר שלם, אלא לתת כלים לכתיבתו ואולי גם ליווי חלקי. וכן, כדאי להגיע לקורס כתיבה אחרי התנסות אישית בכתיבה, כדי לראות שזה בכלל מדבר אלינו ונראה שיש את הכישרון הבסיסי.
אבל בהחלט מומלץ גם וגם!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה