תקשורת אין צורך בציצית כשהילד שלך מצטלם לפרסומת עיתון ?!

מצב
הנושא נעול.

יהלום-יצירות מלוטשות

כתיבה מלטשת יצירות
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מה שצורם לי זה החשיבות לפרסום ולעיתון.
אם יהיה ציצית או לא -זה משנה את הערך של המצווה? מה הקשר?
כל הפולמוס פה מראה את החשיבות של במות הפירסום ולא של הציצית,
מעולם לא שמתי לב לכך,
ואם קידי שיק לא שמו ציצית זה אומר שאין ערך למצווה???
מאיפה באו לכאן כל הקשרים הללו?
אם עובדים את ה' באמת לא צריך לחרד כל מה שרואים.........
נו נו...
לא ניסו לחרד, רק רצו לכאוב על המצב הזה שהמצווה הגדולה, עם הערך העליון, נעלמה פתאום מול שיקולי אופנה.
הכאב מגיע דווקא ממקום של ידיעה במעלת המצווה.
ואגב, בהחלט כן - מותר לנו לחרד את הסובב לנו. מותר לנו ולילדים שלנו לראות דברים חרדיים מול העיניים ולא ילדים בני גילם שלבושים ומשדרים שונה לחלוטין מכל חינוכם. ואם בשביל זה נצטרך 'לחרד' דברים. זה בהחלט שווה.
מדובר הרי על פרסומות של הציבור 'שלנו', בעיתונים 'שלנו'. כן?
 

bnoya

משתמש מקצוען
נו נו...
לא ניסו לחרד, רק רצו לכאוב על המצב הזה שהמצווה הגדולה, עם הערך העליון, נעלמה פתאום מול שיקולי אופנה.
הכאב מגיע דווקא ממקום של ידיעה במעלת המצווה.
ואגב, בהחלט כן - מותר לנו לחרד את הסובב לנו. מותר לנו ולילדים שלנו לראות דברים חרדיים מול העיניים ולא ילדים בני גילם שלבושים ומשדרים שונה לחלוטין מכל חינוכם. ואם בשביל זה נצטרך 'לחרד' דברים. זה בהחלט שווה.
מדובר הרי על פרסומות של הציבור 'שלנו', בעיתונים 'שלנו'. כן?
כל מילה!!
 

סתם פוילישער

משתמש מקצוען
מה שצורם לי זה החשיבות לפרסום ולעיתון.
אם יהיה ציצית או לא -זה משנה את הערך של המצווה? מה הקשר?
כל הפולמוס פה מראה את החשיבות של במות הפרסום ולא של הציצית,
מעולם לא שמתי לב לכך,
ואם קידי שיק לא שמו ציצית זה אומר שאין ערך למצווה???
מאיפה באו לכאן כל הקשרים הללו?
אם עובדים את ה' באמת לא צריך לחרד כל מה שרואים.........


אתייחס להודעה זו בגלל הנפיצות והמסוכנות שלה, כדלהלן:

"החשיבות לפרסום ולעיתון" - עשרות יהודים ויהודיות יקרים כותבים פה מזעקת ליבם בצורות ואופנים שונים על הערכים שמבוזים המצוות שמזולזלות והחינוך שכושל בגלל העיתונים האלה, אישית לא הצלחתי לרדת לסוף דעתו של הכותב הנ"ל שרואה בזה מתן חשיבות ובמה נכבדת כביכול לאותם קטלוגים וכו'. ואכמ"ל.

"אם יהיה ציצית או לא -זה משנה את הערך של המצווה? מה הקשר? " - מכיוון שהציצית היא אחת מהתרי"ג מצוות וזה לא נתון לבחירתו של אף אחד - ומכיוון שבמערכות התקשורת החרדיות הכתובות והווירטואליות למיניהם -כאמור- למצווה זו אין ערך ממשי - ממילא בעיני עם ה' ובמיוחד ילדינו היקרים - הערך למצווה זו יורד. עובדה.

"מעולם לא שמתי לב לכך" - כמוך אף אני בעצמי לא שמתי לב לכך ואף רוב מוחלט של הכותבים והקוראים פה באותו מצב לא שמו לב לכך, אם היו שמים לב לא היה צורך לעורר...

"ואם קידי שיק לא שמו ציצית זה אומר שאין ערך למצווה???" - זה מראה על רמה רוחנית של עיתון - ברמה הכללית שלו, שאם על זה עוצמים עיניים אף בדברים אחרים עושים כך - בסגנון כתיבה ובאופי הכתוב וכו', ומידיעה אני מדבר שבמו עיני ראיתי ממה ש"נשים צדקניות" מפטמות את נשות ישראל שקוראים את העיתון כי הוא כשר ולא שמים לב למושגים וסלנגים וכדו' שהם מכניסים להם למח והייתי מעלה את זה פה לולא לאו ד'והייתם קדושים', ואם ברגעים אלו תהיה בת ישראל אחת שתשים לב לנושא האמור פה ותפשפש בכשרות העיתון ואם חינוכי הוא לילדיה ולמשפחתה המעיינים בו - והיה זה שכרינו כולם.

"אם עובדים את ה' באמת לא צריך לחרד כל מה שרואים........." - מכיוון שמשפט זה אינו ממין העניין כלל ארשה לעצמי להגיב גם כן שלא ממין העניין: משפט זה נשמע כמו מין דעה 'ליברלית' ו'נאורה' בסגנון שאמר א' הרשעים מעמינו ימ"ש -- היה יהודי בביתך וכו'... האדם הוא אדם כלפי כולם ואת דעתו הדתית שישמור לעצמו.....
אז לא!!! מכיוון שיש ערבות בין עם ישראל וכולנו אחים ישנה חובה מוסרית וערכית להתריע בפני אחינו היקרים על דברים שכאלה, שהרי לאף אחד אין זמן מיותר לשבת על המחשב ולעלות את דעותיו למען יהיה לו קצת נייע'ס ומעניין אלא להדגיש ולהתריע בפני כל א' וא' , ואם תשאל - "אז תתלה על זה שלטי חוצות וכו' וכו' וכו' - אשיב לך שכשם שמצווה על אדם לומר דבר הנשמע, כך מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע.
ועובד השם משמועותו כפשוטו - עבד של השם - מי שמרגיש עצמו כעבדא דקודשא בריך הוא
לא אומר משפט בנוסח לא צריך לחרד שנשמע כמו - "בא אל תכפה עלינו את הדת"!!!!
ואכמ"ל, רק חבל.
נ.ב. מפאת שזמני מעט דחוק לא מצאתי רגע פנוי נוסף לערוך את כל הנ"ל בצורה חריפה כמו הראוי לכך.

הק' דמן חברייא, סתם פוילישער.

 

אוצר בלום

משתמש פעיל
מנוי פרימיום


אתייחס להודעה זו בגלל הנפיצות והמסוכנות שלה, כדלהלן:

"החשיבות לפרסום ולעיתון" - עשרות יהודים ויהודיות יקרים כותבים פה מזעקת ליבם בצורות ואופנים שונים על הערכים שמבוזים המצוות שמזולזלות והחינוך שכושל בגלל העיתונים האלה, אישית לא הצלחתי לרדת לסוף דעתו של הכותב הנ"ל שרואה בזה מתן חשיבות ובמה נכבדת כביכול לאותם קטלוגים וכו'. ואכמ"ל.

"אם יהיה ציצית או לא -זה משנה את הערך של המצווה? מה הקשר? " - מכיוון שהציצית היא אחת מהתרי"ג מצוות וזה לא נתון לבחירתו של אף אחד - ומכיוון שבמערכות התקשורת החרדיות הכתובות והווירטואליות למיניהם -כאמור- למצווה זו אין ערך ממשי - ממילא בעיני עם ה' ובמיוחד ילדינו היקרים - הערך למצווה זו יורד. עובדה.

"מעולם לא שמתי לב לכך" - כמוך אף אני בעצמי לא שמתי לב לכך ואף רוב מוחלט של הכותבים והקוראים פה באותו מצב לא שמו לב לכך, אם היו שמים לב לא היה צורך לעורר...

"ואם קידי שיק לא שמו ציצית זה אומר שאין ערך למצווה???" - זה מראה על רמה רוחנית של עיתון - ברמה הכללית שלו, שאם על זה עוצמים עיניים אף בדברים אחרים עושים כך - בסגנון כתיבה ובאופי הכתוב וכו', ומידיעה אני מדבר שבמו עיני ראיתי ממה ש"נשים צדקניות" מפטמות את נשות ישראל שקוראים את העיתון כי הוא כשר ולא שמים לב למושגים וסלנגים וכדו' שהם מכניסים להם למח והייתי מעלה את זה פה לולא לאו ד'והייתם קדושים', ואם ברגעים אלו תהיה בת ישראל אחת שתשים לב לנושא האמור פה ותפשפש בכשרות העיתון ואם חינוכי הוא לילדיה ולמשפחתה המעיינים בו - והיה זה שכרינו כולם.

"אם עובדים את ה' באמת לא צריך לחרד כל מה שרואים........." - מכיוון שמשפט זה אינו ממין העניין כלל ארשה לעצמי להגיב גם כן שלא ממין העניין: משפט זה נשמע כמו מין דעה 'ליברלית' ו'נאורה' בסגנון שאמר א' הרשעים מעמינו ימ"ש -- היה יהודי בביתך וכו'... האדם הוא אדם כלפי כולם ואת דעתו הדתית שישמור לעצמו.....
אז לא!!! מכיוון שיש ערבות בין עם ישראל וכולנו אחים ישנה חובה מוסרית וערכית להתריע בפני אחינו היקרים על דברים שכאלה, שהרי לאף אחד אין זמן מיותר לשבת על המחשב ולעלות את דעותיו למען יהיה לו קצת נייע'ס ומעניין אלא להדגיש ולהתריע בפני כל א' וא' , ואם תשאל - "אז תתלה על זה שלטי חוצות וכו' וכו' וכו' - אשיב לך שכשם שמצווה על אדם לומר דבר הנשמע, כך מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע.
ועובד השם משמועותו כפשוטו - עבד של השם - מי שמרגיש עצמו כעבדא דקודשא בריך הוא
לא אומר משפט בנוסח לא צריך לחרד שנשמע כמו - "בא אל תכפה עלינו את הדת"!!!!
ואכמ"ל, רק חבל.
נ.ב. מפאת שזמני מעט דחוק לא מצאתי רגע פנוי נוסף לערוך את כל הנ"ל בצורה חריפה כמו הראוי לכך.

הק' דמן חברייא, סתם פוילישער.

הרוח שלכם היא אותה רוח,
כמו שהודעה בפרוג מסוכנת, כך פרסומת בלי ציצית היא מחלנת.
לא צריך לפחד לא מזה ולא ומזו.
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
הרוח שלכם היא אותה רוח,
כמו שהודעה בפרוג מסוכנת, כך פרסומת בלי ציצית היא מחלנת.
לא צריך לפחד לא מזה ולא ומזו.
מודעה לא מחלנת. כמו שגלישה בפרוג לא מחלנת.
אבל, כמו שבפרוג ברור לכולם כאן שצריך אכיפה וסינון מוקפד שלא ילעיטו אותנו מבורות נשברים וכו' ושלא יהיה כאן דעות כפרניות או מזלזלות בקדשי ישראל (או אפילו 'קדשי' מנהגים מקדמת דנא של קהילות וחוגים מסויימים)
או עניינים שאין מקומם בפהרסיא.
הוא הדין למקומונים ועיתונים שנכנסים מהדלת הראשית לבית שלנו. מהדלת הראשית הרבה יותר מפרוג..
ואם בפרוג הכלל הוא 'מה שנכנס לעיתון חרדי'
ודאי שבעיתון חרדי צריך להיות אכיפה מסויימת על התכנים ועל המסרים הסמויים.

כן, אי לבישת ציצית במודעה זה 'מסר סמוי' בין אם המעצב רצה את זה ובין אם 'לא נאה לו' למותג שיהיה עם ציצית, זה מסר סמוי - ש'לא נאה' ו'לא מכובד' ציצית (בדיוק הסיבה שהוא לא שם ציצית, גם אם אין כאן כוונה זדונית, הסיבה הזאת היא המסר הסמוי - שזה 'לא נאה' ו'לא מכובד'..)
וילדים רואים את זה, ונקלט היטב במוחם העדין והרך.

"ילד הוא כמו נטיעה רכה, כל שריטה וכל מכה תיחקק בה ותצמח עמו, בכמות ובאיכות"
 

סתם פוילישער

משתמש מקצוען
גם אין כוונה כלשהי למפרסם או שיש לו כוונה כזו או אחרת, אנחנו לא אמורים לחשבן דבר כזה, אלא רק מה רצונו ית' שמו, והקב''ה לא רוצה שילדים בלי ציצית יתנוססו מעל כל במה וגיליון.
ואין הכוונה כלל לחנך את עם ישראל - אלא לעורר על העניין, ומי שרוצה שימשיך לישון...
ובכל מקום - בסוף בסוף - אנשים יקררו את האמבטיה, שהרי זה כל תפקיד היצר.
 

סוכריה על מקל

משתמש רשום
זה לא רק הציצית.
מה עם פאות? (נדמה לי שהמודיע מוסיפים. ומורידים את הבלוריות)
האם שמתם לב לפרסומים עם ילדות (שגם זה נפרץ לגמרי) - הם מצטלמות בלי גרביים!
ובכלל בעיתוני הנשים החרדים הליברלים מרוחות תמונות של נשים. נכון שהם איורים. אבל הגודל, הצבע.
אבדנו לגמרי את הרגישות !!!
 

סתם פוילישער

משתמש מקצוען
נ.ב. לעניין הפאות הקצוצות - במקרה הטוב, -ושאינם - במקרה הרע ביותר - צריך אשכול שלם רק ע"ז. ורח"ל.
גם בתקשורת החרדית - הכתובה והממוחשבת - צריך לשים לב.
וגם במציאות - שזה הרבה יותר כואב - לבד ממי שמבחינה הלכתית קבלית עושה כך - שבמקומות מסוימים בעיקר אצל הבחורים אין זכר לפאות כלל... (זה אמנם מיעוט שבמיעוט אבל עדיין קשה להבנה).
יש כאלו שעושים טובה ומשאירים שתי שערות כמו שצריך אצל הפרה...
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
גם בתקשורת החרדית - הכתובה והממוחשבת - צריך לשים לב.
וגם במציאות - שזה הרבה יותר כואב - לבד ממי שמבחינה הלכתית קבלית עושה כך - שבמקומות מסוימים בעיקר אצל הבחורים אין זכר לפאות כלל... (זה אמנם מיעוט שבמיעוט אבל עדיין קשה להבנה).
יש כאלו שעושים טובה ומשאירים שתי שערות כמו שצריך אצל הפרה...
יש איסור לקצוץ את הפאות פחות ממס' 2 בערך, אין דין לגדל אותם ארוך (מלבד ענין ע"פ קבלה למי שנוהג).
בציבור הליטאי בעבר כמעט ולא היו אנשים עם פאות ארוכות, כיום יש יותר וחלק משאירים רק "זכר", אין שום דבר קשה להבנה בזה.
 

סתם פוילישער

משתמש מקצוען
אני אחזור על מה שכתבתי:
שבמקומות מסוימים בעיקר אצל הבחורים אין זכר לפאות כלל... (זה אמנם מיעוט שבמיעוט אבל עדיין קשה להבנה).
לא דיברתי על אלה שמשאירים זכר או מעט או 2 ס"מ. אלא על אלה שלא משאירים כלום.
זהו הרי לאו דאו'. ובהחלט קשה להבנה!
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני אחזור על מה שכתבתי:

לא דיברתי על אלה שמשאירים זכר או מעט או 2 ס"מ. אלא על אלה שלא משאירים כלום.
זהו הרי לאו דאו'. ובהחלט קשה להבנה!
אני לא יודע מהיכן אתה, אני לא נתקלתי באדם המתקרא "חרדי" שמספר את ראשו כולל פאותיו בקרחת.
הדבר מצוי פעמים אצל בע"ת שעדיין לא מודעים לענין, וכן מצוי אצל דת"ל.
(וגם זה לא דאו' כי דאו' זה רק בגילוח הפאות והשארת שער הראש, וזה לא מצוי)
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אני אחזור על מה שכתבתי:

לא דיברתי על אלה שמשאירים זכר או מעט או 2 ס"מ. אלא על אלה שלא משאירים כלום.
זהו הרי לאו דאו'. ובהחלט קשה להבנה!
יש עניין להשאיר, אין עניין להראות.
אצלכם בפולין לא הלכו עם הפאות מתחת לכיפה?
הנושא של הקפת הראש לא ממש קשור לאשכול הזה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה