שווה מיליונים
משתמש מקצוען
דרך קצרה שהיא ארוכהאכן, לא דיברתי על המשכורת אלא על ההשמה המיידית עקב המחסור.
דרך קצרה שהיא ארוכהאכן, לא דיברתי על המשכורת אלא על ההשמה המיידית עקב המחסור.
נו באמת למי יש פתרון איך לשנות את המצב הזהדווקא בתור אחת שההורים שלה שברו חסכונות כדי לממן לה תואר בחשבונאות אני מתכווצת לקרוא אותך.
כי טווח הבחירה צר עד בלתי קיים בחלק ממחוזותינו.
תארי לך משפחה ממוצעת ליטאית עם שלש בנות ששולחת לסמינר ליטאי.
הבת הבכורה - ריקי- מוכשרת בכתיבה ושאר מקצועות הומניים אך לא בתכנות.
המורות בסמינר התבטאו קשות כנגד הכשרות מקצועיות מחוצה לו והיא כמו ילדה טובה שומעת ומיישמת- נרשמת למגמת ספרות.
ההורים -אבא אברך ואמא מורה/ סייעת מגרדים שקל לשקל כדי לשלם לה שכר לימוד. הרי אין מלגות בסמינר.
הם גם מנסים לחסוך לנישואיה למרות שהמשפחה ברוכה
והיה והם מגלים בסוף ה' סמינר שהתעודה שווה לכפרות. מה יעשו?
להוציא אותה לא יוציאו. דסי אחותה הבאה בתור לא תתקבל לא' סמינר וזה מאיים עליהם.
להשתיל לה מוח שמתאים לתכנות אי אפשר.
ורוב הסיכויים שאם תינשא בסוף השנה הם לא יוכלו לממן לה לימודים נוספים.
אז או שהיא תקרע את עצמה ובסוף תשלים הכשרה מקצועית בכוחות עצמה
או שכמו הרוב היא תשלים עם המציאות ותנסה לקושש חצאי משרות.
הבת של הרב שהרצה נגד תארים? היא השלימה עבודה סוציאלית במבח"ר. מימנו לה לימודים אחרי החתונה.
מותר לה זו פרנסה.
לאחר מה שכתבתי לעיל ולאחר שיחות עם חברותי שעובדות בהוראה,אולי אדרבה תאירו את עינינו מה יכולה בחורה הומנית ללמוד במסגרת הסמינר?
ואגב, אם הירידה הגדולה במסלולי ההוראה לא בטוח שבעתיד יצטרכו פרוטקציה, ע"ע גננות כיום.
גם עוז לתמורה?לאחר מה שכתבתי לעיל ולאחר שיחות עם חברותי שעובדות בהוראה,
ממליצה מאוד לשקול שוב לימודי הוראה....
נניח ויש לה דרך להתקבל לעבודה (בפריפריה הביקוש גדול) ונניח והיא מוכשרת, נמרצת ומסורה לעבודה (שזה בעיקר מה שקונה מנהלות)- עדין השכר בסוף חודש נמוך!!!
אם זה במסגרת מוכש"ר השכר עדיין נמוך ולא שווה את העבודה שנוספת.גם עוז לתמורה?
אני לא יודעת.גם עוז לתמורה?
לא הבנתי איך את עדיין ממליצה למרות תנאי השכר שגם לדברייך נמוכיםלאחר מה שכתבתי לעיל ולאחר שיחות עם חברותי שעובדות בהוראה,
ממליצה מאוד לשקול שוב לימודי הוראה....
נניח ויש לה דרך להתקבל לעבודה (בפריפריה הביקוש גדול) ונניח והיא מוכשרת, נמרצת ומסורה לעבודה (שזה בעיקר מה שקונה מנהלות)- עדין השכר בסוף חודש נמוך!!!
אני פחות מתמצאת באפשרויות שהסמינרים מציעים כיום,
שמעתי שבחדש מסלול הוראה שודרג ומאפשר ךמידה רחבה יותר פרט להוראה, אולי כדאי לברר על עוד מקומות...
ואולי גם כדאי לשבת עם הבחורה ולהסביר לה את החסרונות והמעלות שבהוראה ולבדוק האם כן תוכל להסתדר בהנהלת חשבונות וכדו'...
היום כל הבנות של המורות שלנו לומדות תכנות..... כל הבנות של... והנכדות של... בכלל לא הלכו להוראה. למרות שהצד ההומני אצלן יותר בולט.
לא המלצתי.לא הבנתי איך את עדיין ממליצה למרות תנאי השכר שגם לדברייך נמוכים
ולשלוח לפריפריה בשביל משרה זו לא תשובה.
התשובה נמצאת בתעודת הוראה שניתן להשלים איתה תואר.
הכוונה לשקול אם שווה ללמוד... כנראה לא ניסחתי נכון.ממליצה מאוד לשקול שוב לימודי הוראה....
כוונתי לתואר ראשון שמוכר בכל מקום.ותואר לא עוזר.... יש לי תואר ראשון והמשכורת שלי עדין נמוכה.
אפשר בהחלט לעשות תואר שני בייעוץ / טיפול. אבל זה כבר לא הוראה.
החינו"ע משלם על תואר ראשון.כוונתי לתואר ראשון שמוכר בכל מקום.
מה לעשות שבממ"ד/ממ"ח משלמים יותר?
אין בדברי כוונה להמליץ לאנשים לעבוד לא במוסד חרדי . זה שיקול של כל אחד
אבל בבחינה של הצד הכספי נטו זו הדרך היחידה להרוויח נורמלי.
מעניין אותי איך זה יסתדר עם משהו שאמר ניק מסוים באשכול אחר:ובעזי''ת את הבנות שלי אשלח ללמוד הוראה או מקצוע דומה, יהיה להם קשה למצוא עבודה, המשכורת לא תהיה 20 אלף בחודש, ויכול להיות שיצטרכו לחיות ברמת חיים פחות מהחברות שעובדות במקצועות אחרים, אבל בשקלול הנתונים זה יהיה שווה להם.
במציאות שכלית אין אפשרות להבין מאיפה הוא מביא את זה, רק העלות החודשית של בית עם ילדים גדולים וקטנים זה לפחות 20 אל''ש [סמינרים, מוסדות, אוכל, חשמל וכו' וכו' ועוד משכנתא קטנה]
את יכולה להיות רגועה, אף אחד לא חי על חשבונך חלילה...בדיוק.
לא מזלזלת חלילה בניסים אבל למה להתעלם מהעובדות.
אצל רוב האנשים הנס מתגלם בהמון צדקה, כשהם בצד המקבל כמובן. חלוקעס, גמחים לכל דבר, מענקי חג, הנחות בשכ"ל, קמחא דפיסחא ועוד אין סוף מילים שונות שכולן אחת-צדקה. הבושה אבדה לגמרי ואנשים חיים מהצדקה. יש מי שמממן את זה.
בדור הקודם קיבלו סכומי כסף הזויים בקצבאות ילדים. קשה לכמת את זה לכמה זה שווה היום אבל משפחה של שמונה ילדים קיבלה שווה ערך ללפחות 20k היום. הורים שלי יכלו לחיות מהמשכורת הקטנה של אבי ולסגור בצד את כל הקצבאות.
יש עוד דרכים בהם אנשים מייצרים כסף ש"לא עבר בידיים שלהם" כי הם לא עבדו עליו. מישהו אחר עבד עליו.
כי ברוך השם חונכו שלא לחשוב לרגע שהמציאות הכלכלית שלנו היא שכלית,מעניין אותי איך זה יסתדר עם משהו שאמר ניק מסוים באשכול אחר:
ואנחנו חונכנו ש'אין סומכים על הנס' (קידושין לט ע"ב, פסחים סד ע''ב).כי ברוך השם חונכו שלא לחשוב לרגע שהמציאות הכלכלית שלנו היא שכלית,
נכון - על פי השכל אין סיכוי לחיות בצורה הזו,
אבל ברוך השם יש לנו אבא שאין לו מחסור, והוא זן ומפרנס לכל בטובו, ולא רק זה אלא 'בחן בחסד וברחמים'.
וברוך השם למרות שבמציאות השכלית זה לא אפשרי, במציאות האמיתית זה מסתדר.
בחירה שלכם אם לזכות להיות ממקיימי העולם ולזכות לניסים ולברכה השמורים להם או לעשות את ההשתדלות המוטלת עליכם בגלל שאינכם מאלה.ואנחנו חונכנו ש'אין סומכים על הנס' (קידושין לט ע"ב, פסחים סד ע''ב).
אכן, זו בחירה שלנו.בחירה שלכם אם לזכות להיות ממקיימי העולם ולזכות לניסים ולברכה השמורים להם או לעשות את ההשתדלות המוטלת עליכם בגלל שאינכם מאלה.
אני מאמין ששיירה ארוכה של אברכים ישמחו מאד לעשות את החוזה הנ"ל עם אותו תלמיד חכם.חייב לספר כאן סיפור ששמעתי ממקור ראשון לפני מספר שנים [ומי שירצה פרטים מדוייקים אתן בפרטי או במייל]
אברך תלמיד חכם מירושלים הציעו לביתו בחור מיוחד ונפלא מתמיד ומוכשר, לפני הפגישה של הבחור/ה ישבו ההורים לסכם על הכסף, ונתגלה פער עצום מדרישות הבחור ליכולות הורי הבחורה, ומשום כך החליטו שהזוג לא יפגש, אחיה של האם היה אחד מגדולי תלמידי החכמים בבני ברק שמע על כך, והתקשר לאחותו ושאל מדוע הם הורידו את ההצעה הזו, הרי זה בחור נפלא ומשפחה טובה, והיא אמרה לו שהם נפגשו עם הורי החתן ויש פערים גדולים בין הדרישות ליכולות.
אותו ת''ח מוכר [מאד מאד] אמר לאחותו, אני לא מבין, הרי הקב"ה הוא זה שמפרנס את הילדים שלנו, וכבר כתוב בגמרא 'ילד נולד וככרו בידו', האם את חושבת שהקב"ה לא ישלח לך את הכסף הנדרש לחתן ילדים? והיא אמרה לו - לצערי אני לא בדרגת אמונה כה גדולה, ולכן למרות הכאב אני ובעלי החלטנו שאנחנו מורידים את ההצעה מהפרק.
אמר לה אחיה - אני מאמין בזה באמונה שלמה, ואני מסכים לעשות איתך הסכם חוזה כתוב וברור, אני אתן את הסכום שהבחור רוצה, ואת תחתמי לי שאת מסכימה שהקב"ה ישלח אליי את הכסף ולא אלייך, והיא הסכימה, ואכן באותו הערב נפגשו הורי הכלה עם אחיה, וחתמו על חוזה מסודר.
ימים ספורים לאחר מכן שברו ההורים את הצלחת לסימן טוב ומזל טוב.
לאחר 3 חודשים התקיימה החתונה, ואם הכלה לא התאפקה וניגשה לאחיה ושאלה אותו, האם באמת קיבלת את הכסף מהקב"ה, הוא לא רצה לענות, לאחר שהתחננה על נפשה אמר לה - הקב"ה שילם, ואין לי מושג מדוע, אבל הוא נתן עם ריבית יפה.
השמות מוכרים במגזר החרדי, ידועים, ומכיוון ואיני מכיר אישית את בני המשפחה, לא אפרסם ברבים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: