איך נכון לכתוב

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
חידוש שגיליתי כשעבדתי עם חב"ד
רבנו - הרב שלנו (בלשה"ק כמקובל)
רבינו - הרבי שלנו. ולכן הם כותבים "אדוננו, מורנו ורבינו"
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זה על אותו עיקרון שכתבתי למעלה:

רבותנו - יתד החדשה
רבותיייינו - יתד הישנה
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
רבי בנימין, 41 פעמים נכתוב ש'רבותנו' זו שגיאה? תמיד 'רבותינו', הן שבבבל והן שבמערבא...
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אדרבא, איפכא מסתברא...



יש בנותן טעם ל"תורתינו", שבכתב ושבעל פה.

אין אומתנו אומה אלא בתורותיה

אגב, איך כותבים בתוכנו או בתוכינו?
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מעיון קל בספרים נראה שיש כאלו שיש להם כמה "תוכים"
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
שאלה נוספת:

האם תוספת היו"ד ברבים היא משום הריבוי
או משום שהתנועה שלפני הצירה כבידה יותר ברבים?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
משום הריבוי, והמלים הקמוצות תוכחנה (משל - משלנו, משלים - משלינו, דבר - דברנו, דברים - דברינו וכיו"ב), שבהן אין שינוי ב'כובד' התנועה הקודמת.
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י בנימין41;805317:
שאלה נוספת:

האם תוספת היו"ד ברבים היא משום הריבוי
או משום שהתנועה שלפני הצירה כבידה יותר ברבים?

כבידה, או כבדה?
זה כבר כן ענין של חסר או מלא, לא?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שָקֵט - שקטה, שקטים, שקטות
חָפֵץ - חפצה, חפצים, חפצות
כבד - כבדה, כבדים, כבדות, ואם אתה כותב 'כבידה' אין זה אלא כוח המשיכה (כבידה בחירק מלא)
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כנראה שאני יותר מדי אשכנזי
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כן, תוספת היו"דין היא סרכא אשכנזית, מפאת ההגיה של הצירה כאילו יש לו יו"ד בסופו.
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
תודה לך אפכא, רבנו הגדול שמאלפנו בינה, יורד לסוף דעתנו, מנקה שגיאותינו, ומתקן טעויותינו.
יראו עינינו וישמח לבנו בראותנו חסדיך אלינו

מה הציון?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם התכוונת ל'חסדיך' ברבים כי אז 100%, אבל אם התכוונת ל'חסד שלך'...:( מי אני שאנכה מזכויותיך:D
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אופציה הראשונה נכונה.

אבא!!!!!!!!!! קיבלתי 100%!
 

יענקי111

משתמש צעיר
רבותי - כלל ברזל!!!
כשמדובר על רבים זה עם י' וכשמדובר על יחיד זה בלי '.
לדוגמה: ילדנו בלי י' המשמעות היא ילד שלנו, ילדינו עם י' המשמעות היא ילדים שלנו.
וכן כשהמילה באה משורש מילה עם י' - לדוגמה: בֵית הספר משורש המילה ביִת - הציירה ייכתב עם י'.
כמו"כ, כשהמילה באה משורש מילה המנוקדת בציירה - לדוגמה: נִרְאֵיתָ משורש המילה רְאֵה - הציירה ייכתב עם י'.
להלן קישור לדברים: http://niqqudrules.tripod.com/
 

ort

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י hgbeh;807721:
רבותי - כלל ברזל!!!
הציירה ייכתב עם י'.
............... - הציירה ייכתב עם י'.
להלן קישור לדברים: http://niqqudrules.tripod.com/

לא צריך פעמיים י'.
צריך לכתוב "הצירה יכתב"
גם במילה "יכתב" לא צריך תוספת י', כי אין אופציה לשגות ולקרוא אותה באופן שונה, לעומת זאת יש מילים המתחילות בי' שצריכות י' כפולה בתחילתן כדי להמנע מטעות בהגייתן.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לפי כללי האקדמיה - בנפעל עתיד וציווי תיכתב י' אחרי איתנ"ה. יש בזה גם הגיון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  15  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה