עזרה איך מתמודדים עם מבחנים?

מצב
הנושא נעול.

רושם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איך אני יכולה לעזור לבת שלי לעבור את הסמינר בקלות כשהיא נלחצת ממבחנים,
נמאס לה ללמוד וללמוד והתוצאות לא מספיקות לה והיא לא מרוצה,
עכשיו מתקרב כל הגמרים של סוף שנה והיא בלחץ נוראי
מה אפשר לעשות כדי להעביר את התקופה בפחות לחץ ויותר כיף?
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
תגידי לה בשמי (אחת שהצליחה בלימודים ובחברה) שאין לזה קשר , שום קשר ןהצלחה בהמשך, אז ממש חבל על האנרגיות, העיקר להנות זה גיל נפלא ומאפשר
ונ.ב. לך התוצאות חשובות או רק לה?
 

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
שלחי לי מייל בפרטי
אנסה לשלוח לך הסרטות שלי בנושא חרדת בחינות.
 

רושם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
התוצאות חשובות בעיקר לה, ואני רוצה להקל עליה...
 

כספומילי

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
תגידי לבת שלך שאין לה מה להיות בלחץ, עוד 20 שנה כבר לא יהיה כזה דבר מבחנים, חבל לה להילחץ כבר מהיום....
 

כספומילי

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
ובכל מקרה אני כן אתן לך עצה, כי את חמודה נורא ואם את מדברת על גמרים, טתית את לא...
אז תעשי לך טבלה של בעד ונגד או מחיר ורווח, מה הסיבה שאת רוצה להצליח: סיפוק, רושם;), חווית הצלחה, רצון ללמוד מגמה מסויימת .. ומנגד כל מחיר שיש לשלם עבור הרווח כמו, לחץ אדיר, הפסד שעות שינה, הפסד של חוויות חברתיות וכאלו.. בחני את הטבלה ולפיה תחליטי עד כמה את מוכנה להשקיע בהתחשב במחירים שעליך לשלם, כשהחלטת לכי עם זה בלב שלם כי לקחת הכל בחשבון.. אז רוצי ללמוד ותפסיקי להתכתב!!
 

מילולית

משתמש מקצוען
כמו שרשמה קריאת כיוון.
ישנה תופעה הנקראת חרדת מבחנים. צריך לטפל בה ובעזה"ש יעבור לה.
במקביל, אם יש מקצוע שמתקשה בו- שיעורי עזר אצל מורה פרטית וודאי יתנו לה בטחון ויפחיתו מהלחץ.
בהצלחה בכל המבחנים:)
 

טרוצער

משתמש סופר מקצוען
חשוב מאד מאד להרגיע אותה (ואולי גם את האמא) שלא יקרה כלווםםםםםם אם היא תקבל במבחן 92 ואפילו 88 ולא 100!
היא תמשיך להיות מוצלחת ומקסימה ונהדרת ובעז"ה אשה טובה ואמא טובה גם בלי 100 בכל המבחנים!
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יואו. איזה נושא....
אני כבר על סף חרפון כאן.
הבת שלי [י"ב] לפני חוצים בתו"י והיסטוריה....אנחנו נושמים, אוכלים, ישנים, שותים, מקיאים תו"י והיסטוריה. הבת שלי בכיתה ו' כבר מדקלמת בע"פ חומר על פרעות ת"ח ות"ט....

הבעיה אצל הבת שלי שהיא פרפקציוניסטית חייבת לקבל את 100% השלם. ב"ה היא גם מצליחה בזה אבל הלחץ.....
 

ששונית

משתמש מקצוען
עיצה טכנית שעזרה לרבות מתלמידותי ומקשיבותיי:
הרעיון הוא שבכל מבחן יש בחירה.
לפיכך מחלקים את חומר הלימוד לשלושה חלקים.
לומדים רק שני שלישים קליטים/קלים/מעניינים יותר מהחומר, ולא לומדים כלל את השליש השלישי, שמכיל את החומר הקשה/מעייף/משעמם יותר.
מה קיבלנו?
נערה/בחורה רגועה יותר, כיוון שלא העמיסה על עצמה מסות של חומר
נערה/בחורה שיודעת היטב שני שלישים מהחומר.
את שאלות הבחירה במבחן היא תשאיר לשליש שלא למדה.
במשך כמה שנים המלצתי לתלמידותי ללמוד באופן הזה למבחני הבגרות, ולא היתה אחת שהתחרטה.
גם אם בחלק מסויים יש יותר שאלות מהחומר שלא נלמד, החלקים האחרים שבהם היא בקיאה במיוחד ישלימו את הפער.
 

ביתילי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
תגידי לבת שלך שאין לה מה להיות בלחץ, עוד 20 שנה כבר לא יהיה כזה דבר מבחנים, חבל לה להילחץ כבר מהיום....

זה לא נראה לי הדרך לומר לילדה לחוצה שעוד 20 שנה היא תצחק על זה או שהכל יעבור
כרגע היא לחוצה וזה כל עולמה
וגם ממש לא קשור הנושא החברתי, יתכן שזו תוספת ויתכן שלא.
היא צריכה עזרה מידית והרגעה מידית
ולא לחשוב מה יהיה בעתיד....
וברור שזה נושא שצריך בירור... איתה ולכל האמהות כאן...
גם לי ילדות בסמינר, חלק יותר וחלק פחות - לחוצות,
ואנו ההורים משתדלים לתת את החיים הכיפים, הזורמים, המקבלים גם אם תקבלי ציון שלא מוצא חן בעינייך וכד'
ותמיד עדיף לשמוע בעלות מקצוע בנושא

ואתי יקרה מ @קריאת כיוון אולי תעלי את הסירטונים כאן לטובת כולנו?
(רק אם זה לא נורא שגם ילדות בנות 14 שמסתובבות כאן בפורום תראינה את זה....)
 
נערך לאחרונה ב:

ששונית

משתמש מקצוען
ועוד עיצה אחת:
למצוא את הדרך הנעימה ביותר עבורה ללמוד: בחיק הטבע/בבית סבתה/מוקדם בבוקר/מאוחר בלילה/כתיבה על לוח (תקנו לה לוח גדול עם לורדים מחיקים. עוזר מאוד)/שירה/הרצאה (כלומר לשיר את החומר, להרצות אותו, לא לשלוח אותה לשמוע מחרוזת שירים והרצאות, כן?) הקלטה עצמית והאזנה להקלטה וכן הלאה וכן הלאה
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מההיכרות שלך איתה, מה מרגיע אותה?

אם עשייה- שתערוך לעצמה טבלאות, זרחנים, סיכומים
אם דיבורים- שתלמד חברה, תסביר תרצה, תשאל ותענה- זה נותן תחושה של ידע (וזה אכן דורש רמת ידע גבוהה מאוד)
אם אוכל- שימי לה נגיש פרות וירקות חתוכים ותבריחי את ערימות החטיפים מהאזור...
אם הקשבה- אין ברירה, תקשיבי לה כמה שיותר, ועדיף לא לשאול שאלות ולא לתקן אותה באמצע, מקסימום לדייק פה ושם כדי שתראה שזה חשוב לך ואת מקשיבה לה

והכי חשוב, לנסות להכניס לתקופה הזאת מימד של חוויה, לצחוק איתה הרבה, פתקים או שילוט חמוד בבית ש"נושם" אותה ואת מבחניה, ולהכניס לפרופורציה...

בהצלחה רבה!!!
 

רושם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ועוד עיצה אחת:
למצוא את הדרך הנעימה ביותר עבורה ללמוד: בחיק הטבע/בבית סבתה/מוקדם בבוקר/מאוחר בלילה/כתיבה על לוח (תקנו לה לוח גדול עם לורדים מחיקים. עוזר מאוד)/שירה/הרצאה (כלומר לשיר את החומר, להרצות אותו, לא לשלוח אותה לשמוע מחרוזת שירים והרצאות, כן?) הקלטה עצמית והאזנה להקלטה וכן הלאה וכן הלאה
את הרעיון של לכתוב על הלוח היא מישמת בכתיבה על החלון:)
עוזר לה מאוד בלימוד לאנגלית!.
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כמו שכתבו חלק מעלי-

כדאי לבדוק מהי צורת הלמידה הטובה בשבילה.

אם היא בעלת זיכרון חזותי
פשוט לכתוב את החומר בטבלאות, דיאגרמות, וציורים(!!)

ואם היא בעלת זיכרון שמיעתי
פשוט לחבר שירים עם החומר, לצעוק אותו ולדקלם אותו.

וכדאי ע״פ סוג הזיכרון ללמוד עם החברה המתאימה לה.

לי התאים הניגודיות
אני חזותית וחברתי למבחנים היתה שמיעתית

אני קראתי את החומר כדי לראות אותו ולה הספיק לשמוע.
תוך כדי הייתי עוצרת בשביל להכניס את הנתונים לטבלאות ולשרטט מפות ודיאגרמות.
עד היום אני יכולה לומר לך איפה היה כתוב בדף כל נושא ( שמה בצד שמאל למעלה...)
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תפסיקו עם ה'פשוט', זה לא כזה פשוט כמו שזה נראה...!
לא רק שזה לא ׳פשוט׳ זה סיוט!!
כמורה להיסטוריה אני מרחמת על תלמידותי..
עומס מוגזם ולא מוצדק!
אבל גם המורות עם ידיים קשורות..
הלמידה היא נטו למבחנים, לא תורם כמעט כלום לעתיד..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה