דרוש מידע איך ללמד ילדה קודים וכישורים חברתיים?

שוקוצ'יפס

משתמש מקצוען
האם יש איזשהו טיפול/ הדרכה איך ללמד ילדה בת 7 קודים וכישורים חברתיים, תקשורת עם חברות ומבוגרים...
מדובר בילדה חכמה וחרוצה, בלי בעיות ב"ה
אך שמתי לב שלא מבינה איך לתקשר עם החברות בצורה כזאת שירצו להיות חברות שלה
לשתף במשחקים, לתת משלה לאחרים וכו'

אשמח לשמוע מנסיונכם אם ואיך אפשר לעזור לה בזה.
 

תמרוז

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בתור אחת שלמדה מאד מאוחר קודים חבריים אני אומרת לך כל הכבוד על זה שאת מטפלת בזה, וחשוב באמת לעשות את זה בגיל מוקדם ככל האפשר.
אותי שלחו לכל מיני חוגים ונשים שדיברו איתי, אני לא מאמינה שיש לך אפשרות לשלוח לשם. אבל אפשר לברר בבית ספר/ קופת חולים, כי בתכל'ס דרכם שלחו אותי. (היועצת של הבית ספר אמורה לדעת לעזור בזה, כדאי מאד לפנות אליה)
מאחלת לך המון הצלחה.

נ.ב אם היא טיפוס של זאב בודד, גם מזה אפשר להוציא אותה. למרות שיותר קשה.
 
נערך לאחרונה ב:

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לא מבינה גדולה בתחום. אבל בעיקרון, לבחור קוד חברתי או כמה מסוימים. ואז,לשחק במשחקים בהם פוגשים את הצורך. לדוגמה במשחק, איך קובעים מי הראשון ת איך מגיבים בהפסד, טיך שומרים על השקט בזמן התור של החברה וכדומה ועומדים עליהם, מתכוננים לאיהם לפני המשחק..
שמירת מרחק מחברה, לדבר על גבולות מרחב אישי, לשחק אותם ולהראות אותם בצורות שונות ברחבי הבית ולהראות שלא נכנסים למרחב וכדומה
 

L_M

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בשביל זה יש מאמנת כישורי חברה
מכירה אחת מוצלחת מאוד!
אם את רוצה פרטים באישי
 

chaia

משתמש מקצוען
שמעתי בעבר מקלינאית תקשורת שיש ערים שיש בהם קבוצות ללימוד מיומנויות תקשורת
 

על הדרך

משתמש פעיל
חשוב להבין יותר אם זה קושי בהבנה חברתית או קושי רגשי,
זאת אומרת, היא באמת לא יודעת ומבינה איך מקובל להתנהג? או שההבנה החברתית שלה תקינה רק שקשה לה להתנהג לפי המקובל בגלל קשיים אחרים כמו: סף תסכול, אמפולסיביות, דימוי עצמי, ועוד.
בראשון חשוב להסביר ולתווך, בשני חשוב לתת מענה לצרכים הרגשיים.
בכל מקרה, לשתי הבעיות טוב לשקף רגשות באופן אמפטי. לדוגמה: "בטח מאד רצית להמשיך לשחק במה שאת בחרת והרגיז אותך שהחברות החליפו משחק באמצע" ולהסביר את הנורמות המקובלות.
כן כדאי להבין יותר את הבעיה כדי לדעת לדייק יותר.
 

ירחמיאל שני

משתמש פעיל
מחפשת גורם מקצועי
1.אימון אישי תשאלו כאן https://www.caadhd.org/Coaches זה מיועד לילדים עם ADHD אבל זה מאמנים שמותאמים לילדים וזה מעלה גדולה
2. לקרוא ספרים של ילדות על חברויות וכו' לפעמים הדרך הזו שהיא עקיפה מאד מועילה (במיוחד הספרים של חיים ולדר)
 

reish

משתמש מקצוען
למה לא לנסות לאתר את מוקד הקושי? ללכת לאבחון?
ואז אפשר יהיה לטפל באופן הנכון והמדויק ביותר עבורה.
 

אבריכית

משתמש רשום
הנדסת תוכנה
כדאי לעבוד איתה דרך חשיבה חברתית :
-ללמד אותה צפייה על החברה-מה רוב הבנות עושות? איך הבנות המובילות מתנהגות?
- ללמד אותה להיות חלק מהקבוצה (ולא להיות יוצאת דופן) " אני דואגת מה החברות/ האנשים ברחוב חושבים עליך"
- ללמד אותה 50-50- הדדיות: בשיחה, 50% אני מדברת ו50%- השני.
פיתוח יכולת ההקשבה , וכישורי שיחה
50%- נושאי השיחה עלי ו-50%- על השנייה.
-לנסות להיכנס לראש של החברה ולחשוב מה היא אוהבת לשחק/ לאכול "מעניין מה היא תרצה לשחק איתך, " " מה כדאי שנכבד אותה? את אוהבת צנוניות. אולי נתן לחברה גם?..."
יש עוד הרבה כלים שאני מלמדת בסדנאות... בהזדמנות אפרט יותר...
כדאי לחפש מורה למיומנויות חברתיות. היא נשמעת חכמה. עם מספר שיעורים היא תשנה את התפיסה. בהצלחה!
 

מיכל!

משתמש רשום
אם אין לך נסיון בנושא,
כדאי לך ללכת למשהי מומחית כמו מאמנת אישית,
כמובן שאם תקבל אבחון את תקבלי גם מימון,
אבל השאלה אם זה שווה את זה
אבל לבנתיים יש באינטרנט אין סוף חומר שתוכלי לעבוד איתה,
יש את תעצומות https://taazumot.org.il/ ,
יש להם ספרים מאד מוצלחים יותר מותאמים לכיתה אבל אני חושבת שיוכלו לעזור לך....
מעריכה מאד שאת מודעת ומטפלת,
לא מובן מאליו בכלל.
 

נועה ב

משתמש מקצוען
אני אוהבת להזמין חברות הביתה
לצפות בעצמי בהתנהלות ולפתח על זה שיח אח"כ
למשל לא להחליט לחברה מה לשחק אלא להציע 3 משחקים
מה עושה לך נעים אצלה? אולי נציע לה גם?
היא בטח תרצה לבוא אליך שוב,, מה את חושבת שהיא תספר לאמא שלה כשהיא תחזור הביתה?איך היה אצלינו?
את רוצה לכבד אותה משהו? מה? אולי תשאלי אותה מה היא אוהבת?
רוצה לספר לי 2 דברים (שהם לא סוד בינכן:)) שהחברה סיפרה לך? (לראות שהקשיבה לה)
כשהחברה מספרת לך משהו תשאלי אותה על זה שאלות, כמו איפה זה קרה? מתי? היית עצובה? ועוד
ועוד ועוד

אבל כל זה כמובן כשהבעיה היא לא בעיה ממש מהותית/ דחויה חברתית אלא קושי שאת כאמא מרגישה ורוצה את היותר וההכי טוב עבורה

אגב זה מתאים לכל ילד ומגיל אפס
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
בדקתם הפרעת תקשורת ASD ?
אבחון כזה נותן הרבה משאבים [קצבה ביטוח-לאומי וזכאויות בקופת-חולים].
 

מיכל!

משתמש רשום
בדקתם הפרעת תקשורת ASD ?
אבחון כזה נותן הרבה משאבים [קצבה ביטוח-לאומי וזכאויות בקופת-חולים].
אבל לא תמיד שווה לאבחן,
כמה שהעולם מתקדמים בנושא של שוויון,
עדיין אבחון כזה יכול לעורר הרבה סטיגמות,
ולא תמיד קשיים חברתיים זה אוטיזם יש עוד המון דברים שיכולים לגרום לכך.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אבל לא תמיד שווה לאבחן,
כמה שהעולם מתקדמים בנושא של שוויון,
עדיין אבחון כזה יכול לעורר הרבה סטיגמות,
ולא תמיד קשיים חברתיים זה אוטיזם יש עוד המון דברים שיכולים לגרום לכך.
לא חייבים לספר לאף אחד על האבחון...
 
  • תודה
Reactions: צ

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  34  פעמים

אתגר AI

מתקפת סייבר על פרוג • אתגר 141

לוח מודעות

למעלה