תודה!לפותח השרשור, אין לי שום עצות זהב בשבילך, ובכל זאת לאחר שקראתי את השרשור ברצוני לומר שרואים את המצוקה הכנה שלך, ואת הרצון הגדול שלך ללמוד, מקווה בעז"ה שתצליח להגשים משאלתך ולהישאר בלימוד.
תודה!לפותח השרשור, אין לי שום עצות זהב בשבילך, ובכל זאת לאחר שקראתי את השרשור ברצוני לומר שרואים את המצוקה הכנה שלך, ואת הרצון הגדול שלך ללמוד, מקווה בעז"ה שתצליח להגשים משאלתך ולהישאר בלימוד.
זה כתוב כבר בגמרא:בקשר לנושא של אמונה שעוררו כאן - החזו"א אמר שמי שלא מאמין בזה אין לו את ההבטחה.
עסק הדורש השקעה כספית, לדעתי אמור בד"כ להתחיל מאדם מבוסס כלכלית. תקן אותי אם אני טועה.
מעניין מה הפשט בזה, כי הרי רוב האנשים כיום שמחתנים ילדים ויש גם הרבה שרק אפילו לגמור את החודש נדרשים לגלגל גמחים, אז איך ילוו בלי שיודעים מהיכן יחזירו, אך אולי זה שילוו מגמ"ח אלמוני ויפרעו עם זה לגמ"ח פלוני נחשב שיודעים מנין יחזירו,דרשו שהרב וואזנר אמר שהחזו" אמר שאין לקחת הלוואה ולסמוך על ה' שיחזיר
הפשט פשוט מאוד.מעניין מה הפשט בזה, כי הרי רוב האנשים כיום שמחתנים ילדים ויש גם הרבה שרק אפילו לגמור את החודש נדרשים לגלגל גמחים, אז איך ילוו בלי שיודעים מהיכן יחזירו, אך אולי זה שילוו מגמ"ח אלמוני ויפרעו עם זה לגמ"ח פלוני נחשב שיודעים מנין יחזירו,
מהידוע לי חלה חובת רשיון למדביר!!היום ישנם חומרים טבעיים ופשוטים ומהדברת בית בכמה דקות אתה יוצא ב200/300 ש"ח.
לכן אני פונה פה לכאן, למי יש רעיונות על עבודות שאפשר להתחיל מאפס, (כנ"ל שאפשר לעשות מהבית בלילה), ושיש להם ביקוש ברמה שאפשר להתפרנס מהם.
חסוםמחפש עבודה מהבית?
זה עו"ד דתי ונחמד מאוד, אבל הוא מחפש עובד/ת חרוץ וקבוע.
במקביל לחיפוש תוספת הכנסה, צריך לעבוד להפוך את כל הרכישות למזומן כפי המהלך של אריה ליבוביץ בספרו על כלכלה נבונה, כשידוע לך גובה ההכנסה החודשית הקבועה, יש להפחית ממנו את התשלומים הקבועים שיכולים לרדת באשראי כגון חשמל, מים ארנונה משכנתא לימודים ביטוחים ועוד, שהם יורדים גם אם לא תעשה כלום, ואת יתרת הכסף יש לחשב לחלוקה של 4 שבועות.
אז תראה לראשונה כמה יש לך להוצאות מחיה שבועית, מזון לאמצע השבוע, קניות לשבת, ביגוד וציוד מתכלה, תרופות ווטימינים.
אז חובה להוציא את הסכום השבועי מהבנק ולקנות רק עם זה,
בד"כ אחרי שעושים כך, יורדת רשימת הקניות השבועית באחוזים גבוהים כי אתה רואה כיצד כמה שטרות בודדות 'מתחסלות' ומתנדפות במחי קניה שבועית בינונית, פתאום תוותר על מוצרים יקרים ופינוקים קבועים, תתענין במותג הזול יותר.
לעומת 'גיהוץ אשראי' שמהוה סוג של 'עצימת עיניים' ואטימת אוזניים לשמוע את הקול הצורמני הפנימי שצורח שאין מאיפה לשלם, אלא 'מדחיקים' את המצוקה ליום המר ונמהר (כחצות הלילה...) שבו האשראי 'יורד' ואיתו נופל הלב וכו'
מומלץ להשיג את הספר של הרב ליבוביץ ובמקביל להרשם להודעות במייל שהוא שולח תובנות לכלכלה נבונה, ו'משקף'את ההתנהלות הכללית בקנייה באשראי ובהתמכרות למבצעים.
מקוה שעזרתי או שרק הצקתי, יתכן שזה לא הכיוון אצלכם, אך אם מישהו אחר יקרא וזה יזיז לו משהו - כבר טוב.
(אחד התיאורים של הר' ליבוביץ על 2 אנשים שנכנסו יחדיו לחנות ספרים לקנות ספר לבר מצוה (של אשכנזים... שולחן מתוק וכדו') של ידיד אהוב במיוחד, שניהם בעלי הכנסה זהה ומס' נפשות זהה, האחד חושב לעצמו, אני מרוויח 15,000 ש"ח בחודש, מותר לי 'לפנק' את בן ידידי בכרטיספר עם 300 ש"ח.
השני חישב את כל ההוצאות האוטומטיות ואח"כ חילק את היתרה לשבועי ונשאר לו 1000 ש"ח לקניות השבוע עם שבת, אז הוא 'התפשר' לכבוד בן ידידו לתת 50 ש"ח ולא 25 כפי שנהג אצל אחרים... וכמובן שניהם נפגשים ביום האשראי, זה בלחץ, וזה בפחות...)
זה כתוב כבר בגמרא:
אמר הקב"ה לישראל בני לוו עלי וקדשו קדושת היום והאמינו בי ואני פורע (ביצה ט"ו)
יש על זה פיקוח מטורף וצריך לעמוד בסטנדרט מאד נוקשה ...אם אשתך בעניין,
אולי לבדוק אופציה של משפחתון תמ"ת בבית.
אם עומדים בכללים זו הכנסה יפה מאוד! (כ-8000 בחודש אם אני לא טועה).
הבעיה היא העבודה הסזיפית שזה דורש, לעבוד כל יום מ-7 בבוקר עד 4 אחר הצהרים וכמעט ללא חופשים, מבחינת הפיקוח זה לא נורא יש תקנים ומידי פעם יש ביקורת, לא בשמיםיש על זה פיקוח מטורף וצריך לעמוד בסטנדרט מאד נוקשה ...
ובבני ברק הרבה מחכות בטור ... חוץ מכמה ....
הבעיה היא העבודה הסזיפית שזה דורש, לעבוד כל יום מ-7 בבוקר עד 4 אחר הצהרים וכמעט ללא חופשים, מבחינת הפיקוח זה לא נורא יש תקנים ומידי פעם יש ביקורת, לא בשמים
קודם צריך לדעת לקרוא... רק אח"כ לפסוק..יש לעי' במפרשים שם התוספות אומר הרי כתוב עשה שבתך חול ומתרץ שעשה שבתך חול מדובר כשאין לו איך לפרוע!
ויש גורסין שאין לו ממי ללוות.
כרגע אני לא זוכר את המקור אבל מה שאני זוכר שגם מי שלוה זה רק לכפי יכולותו.
וזה מבוסס על גמ' שאסור להוציא על מצוה יותר מחומש ועכ"פ שליש ויש הרבה מה להאריך בזה.
על כל פנים לא פוסקים מדברי הגמ' בלי לדעת הלכה למעשה.
[זה מאד מזכיר את המדבקה מפני שיבה תקום שהפי' האמיתי זה לא לקום לזקן באוטובוס אלא ...]
האם הייתה לוקח כל זמר שהוא אברך כולל בגלל שעוסק בזה לצורך פרנסתו?תהיה זמר בחתונות
קודם צריך לדעת לקרוא... רק אח"כ לפסוק..
זה לא נכתב לגבי הדיון ההלכתי של כמה ואיך להוציא, אלא לגבי השאלה העקרונית, האם ההבטחה נאמרה דווקא למאמינים בה.
וראיתי פעם, לא זוכר איפה, ששאלו את הגר"ח, וציין לגמרא הנ"ל.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: